Neskolay @ [VVDD] Duimen draaien op volle toeren... arme pony...
Vandaag belde de kliniek.
Uitslag van der urine was binnen.
En inderdaad... ze heeft cushing zoals ik al wel had gedacht

Mijn wereld stortte even in.. gepraat over de mogelijkheden.
Ik heb geen idee nu wat te doen.
Ik zie:
- een pony wiens huid helemaal overstuur is, vol ontstekingen - korstjes
- een pony die alleen maar binnen wil en mag staan, helemaal bij vochtig weer niet buiten mag
- een pony met een dramatisch gebit waardoor ze aan de slobbers zit en hooi in hele fijne maas in de hoop dat ze genoeg binnen krijgt, wat niet het geval is
- een pony die der 3e week aan de antibiotica ingaat, afgelopen week aan de metacam heeft gezeten
- een pony die totaal geen weerstand heeft en aan het lijden is, pijn heeft.
Morgen komt mijn instructrice even langs om een kijkje te nemen en bespreek ik met haar wat te doen.
Wat we kunnen doen:
- een kuur van pillen (ben de naam kwijt...) > 2 weken lang 3 pillen per dag, dan 2 weken lang 2 pillen per dag, dan 2 weken lang 1 pil per dag
- geen idee wat dit met der zal doen, het zal pure symptoombestrijding zijn als het al zou helpen
- beter wordt ze niet, hopelijk gaan de ontstekingen weg (al komen die er nu steeds nog opnieuw bij.. stukken verdwijnen en ontstaan nieuwe stukken)
- vraag is wat het inwendig met der doet, der maag etc.
Pff onze Layka, pony van mijn dochter (al heb ik het er gelukkig moeilijker mee dan zijzelf...)
Houden van is ook loslaten, maar ook vechten voor... al doe ik dat nu al 3 dikke weken.
Ze mag gewoon niet meer lijden.
Ik weet het even niet meer