Het is een pony met een onwijs mooi karakter! Het lijkt mij erg leuk om haar te laten dekken en zelf een veulen bij haar te fokken.
Nu ben ik niet zo thuis in de New Forest wereld en heb eigenlijk geen idee van hengsten en wat wel en wat niet te kiezen. Ik heb natuurlijk al wel even bij het NNFPS gekeken maar een beetje advies zou welkom zijn.
Eigenlijk is de merrie perfect dus veel verbeter punten heb ik zelf niet, ik wil gewoon een kopie van deze
Het enige is dat het veulen wat compacter van bouw zou mogen zijn. Onze merrie heeft naar mijn mening net een iets te lange rug. En het veulen zou iets meer maat mogen hebben. Zeker niet kleiner, de merrie is 1.43m
Ik heb helaas niet een hele goede standfoto. Die zal ik nog even maken.

Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen.
onze merrie mist wat aan souplesse, ik hoop dat Duncan dit toe kan voegen. Ze heeft wel zeer correcte en taktmatige gangen, daarnaast springt ze extra. Onze merrie is ook 1.43 en hopelijk zal het veulentje een beetje groter worden. Op zich is het wel een ideale maat voor de merrie, gezien de hengsten tegenwoordig met 2,5 op de keuring vaak al bovenin de maat zitten!

Ook volgen we hem nu in de sport en dat doet hij erg goed! Evano stond daar natuurlijk ook op stal en eveneens een vriendelijke hengst. Loopt onder dezelfde amazone en ze wisselen vaak stuivertje met elkaar wie er op 1 of 2 staat