[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:28

Granoek schreef:
Ahhh Defender staat echt op mijn 'als ik ooit de lotto win'-lijstje :D Helemaal mijn ding haha
Voorlopig zit ik qua budget echter eerder bij die laatste.

Over twee weken de beurs in Driffield; even alle ontbrekende onderdelen scoren, deze zomer bouwen en rijden maar.
Ik heb alle dokumentatie liggen, zeg maar wat je nodig hebt :D

@ s0173957: ooit met een series op parabolen gereden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:16

Ik zat vanmiddag op de website van landrover te loeren en toen zag ik plots "land rover defender - coming soon" staan. Met zo'n auto met folie over. Komt er een nieuwe defender aan?

Wij gaan volgende week naar de opendeurdagen van de dealer hier verderop. Eens kijken wat er te zien is (heel veel disco sport voor zover ik zag op de website) en informeren naar de opties die +2500 mogen trekken...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:12

Varekaj schreef:
Ik zat vanmiddag op de website van landrover te loeren en toen zag ik plots "land rover defender - coming soon" staan. Met zo'n auto met folie over. Komt er een nieuwe defender aan?

Wij gaan volgende week naar de opendeurdagen van de dealer hier verderop. Eens kijken wat er te zien is (heel veel disco sport voor zover ik zag op de website) en informeren naar de opties die +2500 mogen trekken...

De Defender zal op z'n vroegst eind van het jaar maar meer waarschijnlijk volgend jaar wellicht uitkomen.
Werd ook niet een klein beetje tijd maar als ik af moet gaan op de berichten, zijn ze soort van vergeten in welke markt de Defender echt populair was. Gemiste kans......

Asciugamano

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:45

Hmz, als ik mijn mitsu dan nog door de apk krijg in juli dit jaar en de prijzen van de defender zijn wat interessant... wie weet krijg ik hier thuis dan eentje overtuigd. Maar dan moet ie wel kunnen waar hij gekend voor is en ietwat comfortabel zijn om mee te rijden.

Edit: deze staat nu bij de dealer vlakbij.
https://approved.landrover-dealer.be/la ... -garantie/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:00

Varekaj schreef:
Hmz, als ik mijn mitsu dan nog door de apk krijg in juli dit jaar en de prijzen van de defender zijn wat interessant... wie weet krijg ik hier thuis dan eentje overtuigd. Maar dan moet ie wel kunnen waar hij gekend voor is en ietwat comfortabel zijn om mee te rijden.

Edit: deze staat nu bij de dealer vlakbij.
https://approved.landrover-dealer.be/la ... -garantie/

Tja, als ie gebruikt is voor waar ie voor is opgetuigd, dan zou ik heel erg goed het chassis en de bussen controleren.
als het alleen show is, check dan met name of de lier niet vastgeroest is.
:D :D

Ik heb toch een beetje m'n twijfels over de prestaties van de nieuwe Defender. ik ben ook niet schokkend onder de indruk van de prestaties van de moderne Land Rovers als het een beetje serieus wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:20

Mijn partner is niet te vinden voor de oude defenders ivm rijcomfort, dus zo een oudje wordt het iig niet.
Echt keihard werken hoeft ie hier ook niet te doen, behalve met regelmaat 2500kg sleuren en zorgen dat ik uit de blubber geraak. Maar echt extreem zal het nooit zijn.

Voor een fanatiekeling zal LR misschien niet meer helemaal voldoen, voor wat ik de auto gebruik normaal gezien wel.

Ik ben iig allang blij dat partner en ik het überhaupt eens lijken te kunnen worden over een auto die voor beide aan de wensen voldoet. Want daarin staan we best ver uit elkaar.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:54

ikke schreef:
Granoek schreef:
Ahhh Defender staat echt op mijn 'als ik ooit de lotto win'-lijstje :D Helemaal mijn ding haha
Voorlopig zit ik qua budget echter eerder bij die laatste.

Over twee weken de beurs in Driffield; even alle ontbrekende onderdelen scoren, deze zomer bouwen en rijden maar.
Ik heb alle dokumentatie liggen, zeg maar wat je nodig hebt :D

@ s0173957: ooit met een series op parabolen gereden?

Geld aub :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:56

Ik zou hem ook gewoon willen om op te knappen en omdat ik ze zo leuk vind hoor, niet voor het comfort haha

Eerst maar eens sparen voor een deftige auto die 3500kg mag trekken. Waarbij het niet lijkt alsof de auto met mij aan de loop gaat

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:43

ikke schreef:
Isabonny schreef:
Mijn Laro is verkocht als het goed is. Zaterdag wordt hij overgeschreven. Doet wel een beetje pijn. Was wel een hele leuke oude auto <3 .
Maar het rijgenot liet wel wat te wensen over, als je hem ook voor woon-werk verkeer gebruikt omdat dochterlief haar rijbewijs heeft en de luxe auto inpikt :D .

Dus nu op druk zoek naar een nieuwere paardenauto met een heleboel ruimte om spullen in heen en weer te slepen.

Zoiets: https://link.marktplaats.nl/m1410456862 Setje paraboolveren eronder en gaan met dat ding :D

Beetje aan knutselen, ook parabooltjes eronder: https://link.marktplaats.nl/m1409731319

Anders kom je op zoiets uit:
https://link.marktplaats.nl/m1407536953

Als dat te duur is, deze dan?
https://link.marktplaats.nl/m1356739798

Als je echt geen budget hebt:
https://link.marktplaats.nl/m1403441644

Haha, die laatste is echt goed :D .

Nee, geen oude Landrover meer. Ben genezen van de herrie. Snap waarom er geen radio in zat...die hoorde je toch niet :P . De nieuwe eigenaar zei al...andere veren eronder die beter veren? Man, dan was je helemaal de weg af gestuiterd :D :D . (De wegen in ons Limburgse landje laten hier en daar te wensen over...en daar mag je dan wel met 80 km overheen...wat best lukt met een beetje moderne auto, maar niet met zo'n ouwe bak.

Ik zoek ook geen trekauto voor de trailer meer. Gewoon een auto met veel ruimte achterin. Een VW Caddy of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:59

De skoda breaks moet je dan eens kijken. Kan je gerust een lijk (of 2) in kwijt.

Een lawaaierige auto is het minste van mijn zorgen. Laadruimte, trekvermogen, goede wegligging en niet buitensporig zuipen. Dan ben ik al blij zat. En met buitensporig doel ik op standaard 15L/100km als je gemiddeld 70/u rijdt. Dat ie wat meer dorst heeft met een trailer erachter is normaal.

Ik hou wel van oudere auto's, hebben vaak wel charme maar je kan er amper nog wat mee in België.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:21

Wie heeft er tips qua middenklasse auto's die 1500/1600 kg mogen trekken?

Het gaat om een anderhalfpaards trailer van 650 kg en een kwpner van 600 kg, maar omdat ik wel veilig wil zitten zoeken we een auto die minimaal 1500 mag trekken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:28

As usual zeg ik een middenklasser met een fatsoenlijke motor erin. Benzine of diesel ligt aan het aantal km's dat je verwacht te gaan rijden.

Rex_Rolfo schreef:
Welkom. Je hebt rijbewijs BE?
Een 'gewone' middenklasser is vaak een prima trekauto.

ikke schreef:
In de praktijk voldoet een flinke middenklasser meestal prima. Denk aan VW Passat, Ford Mondeo, dat slag auto's, waarbij je altijd even per individueel model moet kijken of het past, aangezien de specs in de jaren nog weleens willen veranderen. Doe je onderzoek op feitenbasis, ga NIET af op wat de verkoper zegt. Net als bij paarden liegen autoverkopers alles aan elkaar, tenzij de auto je verteld dat het wel klopt.

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:31

Minimaal een 1.8 denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:58

We zijn naar de opendeur van Landrover geweest en 1 ding is nu wel duidelijk. Het wordt een Landrover als volgende auto :')
Welke zal de tijd uitwijzen, we gaan rustig rondkijken. Vriend was echt gecharmeerd van de mogelijke modellen/types die voldoen aan mijn eisen qua interieur, looks etc en ook prijstechnisch zijn er goeie vooruitzichten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:34

Iemand trouwens ervaring met de Discovery Sport?
M'n vader wilt z'n Merc C coupé inwisselen voor een SUV die ook echt gebruikt kan worden als werkauto.
Liefst eigenlijk een GLC maar die zijn 2dehand nog te duur, terwijl een Disco Sport wel binnen de prijscategorie valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:55

Als je een 2.0 180pk kiest mag je 2500 trekken. Wij hadden hem een tijdje terug als leasewagen via mijn vriend zijn werk. Enige minpuntje vond ik dat het een automaat was, ik rij liever handgeschakeld. Maar verder fijne auto, ruim, rijdt soepel. Als trekauto geen ervaring mee. Qua verbruik was ie ook best fijn, weet alleen niet meer of het diesel of benzine was.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:27

Varekaj: oh, mijn droom. Een landrover! Ik blijf ze zo ontzettend mooi en veelzijdig vinden. Benieuwd wat die van jou gaat zijn.

Hier is mijne Henk in de garage. Aangereden langs achter en wordt nu hersteld op kosten van de verzekering. Fiësta als vervangwagen meegekregen. Dat is weer wennen qua formaatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:49

Ik ben echt heel aangenaam verrast dit weekend qua wegenbelasting etc voor de auto's die in onze smaak vallen. We dachten allebei dat die op dat punt veel hoger zouden zitten.

Het zal wss toch nog een oudere LR worden eerst, en dan wss alsnog lichte vracht. Reden: vriend heeft een huis/hoeve gezien. Die staat al een hele tijd te koop en die blijft in zijn been bijten :') Als ze er na onze vakantie nog is wil hij eens gaan kijken.
Er zit weliswaar geen grond bij voor de paarden maar wel een tuin.
Dus ofwel oudere auto en een huis, ofwel geen huis en nieuwere auto.
Luxeprobleem :))

Neile, ik moet ook altijd wennen als ik eens met de Peugeot 107 van mama rond moet karren. Voelt alsof ik op pad ben met een enthousiaste strontvlieg :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:30

Varekaj schreef:
Ik ben echt heel aangenaam verrast dit weekend qua wegenbelasting etc voor de auto's die in onze smaak vallen. We dachten allebei dat die op dat punt veel hoger zouden zitten.

Het zal wss toch nog een oudere LR worden eerst, en dan wss alsnog lichte vracht. Reden: vriend heeft een huis/hoeve gezien. Die staat al een hele tijd te koop en die blijft in zijn been bijten :') Als ze er na onze vakantie nog is wil hij eens gaan kijken.
Er zit weliswaar geen grond bij voor de paarden maar wel een tuin.
Dus ofwel oudere auto en een huis, ofwel geen huis en nieuwere auto.
Luxeprobleem :))

Neile, ik moet ook altijd wennen als ik eens met de Peugeot 107 van mama rond moet karren. Voelt alsof ik op pad ben met een enthousiaste strontvlieg :')

Mwoah, ik ging voor die oudere LR en die hoeve. Die keuze zou ik simpel vinden. Niet wachten, gewoon actie ondernemen op die hoeve!

Deze zomer maar eens serieus erop gaan werken om Boemel weer legaal op de weg te krijgen; een 110 HCPU voor de kenners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:54

Het is zo'n type huis waarvan het verdacht is dat het nog steeds te koop staat :+ Dus we vermoeden wel dat er adders onder het gras zitten die niet vernoemd zijn en die je niet ziet op foto.
Alles is ook nog op stookolie... En eerlijk gezegd, voor het bedrag wat het moet kosten zijn er ook huizen te vinden waar wel wat grond bij zit of dichterbij mijn weilanden. Als we iets zouden kopen zou het ontzettend fijn zijn dat de dagelijkse reistijd van en naar de paarden fiks vermindert.

En een oudere LR vinden zonder trekhaak is al niet makkelijk, laat staan eentje waar niet ontieglijk mee geragd en gebaggerd is. Dan liever een nieuwere via de dealer met nog eens garantie bij ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:07

Varekaj schreef:
Het is zo'n type huis waarvan het verdacht is dat het nog steeds te koop staat :+ Dus we vermoeden wel dat er adders onder het gras zitten die niet vernoemd zijn en die je niet ziet op foto.
Alles is ook nog op stookolie... En eerlijk gezegd, voor het bedrag wat het moet kosten zijn er ook huizen te vinden waar wel wat grond bij zit of dichterbij mijn weilanden. Als we iets zouden kopen zou het ontzettend fijn zijn dat de dagelijkse reistijd van en naar de paarden fiks vermindert.

En een oudere LR vinden zonder trekhaak is al niet makkelijk, laat staan eentje waar niet ontieglijk mee geragd en gebaggerd is. Dan liever een nieuwere via de dealer met nog eens garantie bij ook.

Maar dan weet je dat ook en heb je iets om over na te denken of gelijk af te haken.

Bedenk wel dat die oude Land Rovers misschien wat afgetrapt kunnen zijn, maar daar staat tegenover dat dat allemaal herstelbaar is (tegen redelijke kosten) en dat is iets wat je van de moderne Land Rovers niet meer kunt zeggen. Dat houdt al zo'n beetje op bij de Disco III en de Freebee II.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:06

s0173957 schreef:
Iemand trouwens ervaring met de Discovery Sport?
M'n vader wilt z'n Merc C coupé inwisselen voor een SUV die ook echt gebruikt kan worden als werkauto.
Liefst eigenlijk een GLC maar die zijn 2dehand nog te duur, terwijl een Disco Sport wel binnen de prijscategorie valt...

Doen! Geweldige auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:34

Dat is iets wat meer en meer voorkomt ikke. Het harde en sterke van de oudere auto's is steeds moeilijker te vinden. Luxe en dergelijke allemaal prima, maar hardheid? Ho maar.
Met afgeragd doel ik op auto's waar zwaar en constant sleepwerk is gedaan, vaak op hele slechte ondergrond en waarbij er niet echt gekeken werd op onderhoud. Die nu zowat uit elkaar hotsen van het roest en waar je niks mee kan zonder bijna alles te vervangen.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:01

ik kom even binnen vallen, heb de laatste pagina's gelezen alleen hebben wij geen budget voor landrover :o maar mogelijk dat jullie goede alternatieve opties hebben .

wij hadden tot voor kort een Nissan terrano II, hele fijne auto helaas weg moeten doen vanwege niet meer door de APK komen en 20 + zijn. nu zijn wij opzoek naar een nieuwe trekauto.

wij gaan 2 tot 4 x per week met de trailer op pad, gemiddeld rijden wij met de trekauto 7000 a 8000 km per jaar. (gebruiken de auto alleen voor op pad met paarden). zoeken een Benzine auto die minimaal 2200 kan trekken.
dat er 2 paarden op de trailer staan is een stuk minder dan 1 paard.

welke auto's binnen de 10K raden jullie aan?

komen nu uit op een VW Tiguan , Jeep cherokee, Kia sorento

alvast dank voor het meedenken!