Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Fox schreef:Weten jullie leuke auto's die 1000 kg mogen trekken? Ik zoek een zo'n klein/zuinig mogelijke auto die ook een trekkracht heeft van 1000kg (en waar dus een trekhaak aan kan).
Optiwolk schreef:En nog even over de 90kg over: ik ben vorige week met de VW caddy van vriendlief naar Ikea geweest.
Licht remorqueje erachter, en gaan.
Doorrijden ging prima. Terugrijden was met twee boekenkasten en vier stoelen helaas wat minder. Had ik handgeschakeld gereden ik had m eentje teruggeschakeld en op de staart getrapt. Heb helaas te weinig kennis van de automatische bak om te weten of dat juist goed of slecht is. (Ikke: enige feedback om te gegeven?)
De caddy mag op papier trouwens 2000kg trekken maar daar zaten we lang niet aan!
Anderzijds ben ik gisteren op wedstrijd gegaan met de Mercedes GLC van Mn ouders.
Die mag 2500 kg trekken en deed dat met gemak. Ik ga even makkelijk rekenen en gok dat we 1600 kg meehadden + vier personen in de auto.
Om maar even te zeggen dat wat op het papiertje van de auto staat niet alles is, net zoals het papiertje van de trailer kan liegen over t gewicht.
carika schreef:Heeft iemand hier ervaring met een T5 als camper registreren en wat voor invloed dat heeft op de wegenbelasting?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mee nog niet ingelezen heb ...
Ik zoek een auto waar ik af en toe 2 paarden mee kan vervoeren maar die ook gewoon geschikt is voor woon/werk verkeer en flinke stukken snelweg.
Bij een T5 zie ik mee daarmee ook nog op vakantie gaan.
jojoni schreef:Hey allemaal, zouden jullie mij kunnen helpen, ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik ben op zoek naar een auto om mijn ifor te trekken. Trekvermogen moet dus boven de 2700 kilo liggen. Ik zou t liefst een bus of pick-up met enkele kabine hebben, zodat mijn marathon koets ook ineens mee kan. En mijn budget is max 4000 euro. Een paar krassen of deukjes maakt niet uit maar ik wil er ook wel mee na mijn werk kunnen rijden..
Tijdens mijn recente zoekbeurten erger ik mij vooral dat je nergens kunt zoeken op trekvermogen. Ik blijf maar mensen bellen. En sommige modellen mogen meer trekken als de recente uitvoeringen dus bouwjaar en alles moet je in de gaten houden grrr..
Kunnen jullie mij iets aanraden?
jojoni schreef:Hey allemaal, zouden jullie mij kunnen helpen, ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik ben op zoek naar een auto om mijn ifor te trekken. Trekvermogen moet dus boven de 2700 kilo liggen. Ik zou t liefst een bus of pick-up met enkele kabine hebben, zodat mijn marathon koets ook ineens mee kan. En mijn budget is max 4000 euro. Een paar krassen of deukjes maakt niet uit maar ik wil er ook wel mee na mijn werk kunnen rijden..
Tijdens mijn recente zoekbeurten erger ik mij vooral dat je nergens kunt zoeken op trekvermogen. Ik blijf maar mensen bellen. En sommige modellen mogen meer trekken als de recente uitvoeringen dus bouwjaar en alles moet je in de gaten houden grrr..
Kunnen jullie mij iets aanraden?
ikke schreef:jojoni schreef:
Defender hi capacity pick up (HCPU voor de insiders) en als je heel goed zoekt, is ie ook met V8 benzine te vinden (de laatste daarvan zijn van '91) en anders een 200tdi (hufterproof) of 300tdi (iets geciviliseerder). td5 mag ook, mits je de computer aanpast.
uit tomb raider.....[/size]