emilie schreef:Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen met een autovraag!
Ik ben van plan, nu mijn autootje vervangen gaat moeten worden, een auto aan te schaffen die ook geschikt is om een 1,5 paardstrailer mee te trekken. Heb een klein budget (3000 euro), dus het wordt een oudje. Belangrijkste voor nu is... welke/wat voor/hoe groot/hoe zwaar/hoeveel trekken/etc.
De trailer waarmee ik ga rondrijden heeft een max. massa van 1200 kg en massa rijklaar is 560 kg volgens de rdw website, maar of dat echt zo is, moet ik nog eens checken. Paard = fries.
Ik heb de voorkeur voor een relatief kleine, benzine, auto. Auto gaat gebruikt worden voor zo'n 20 duizend km per jaar. Relatief klein omdat ik er altijd alleen in zit, uiteraard is dat relatief, er moet wel een trailer achter kunnen. Beetje zuinig zonder trailer zou ook fijn zijn, denk aan 1 op 12 of 13 ofzo. Hebben jullie tips?
Nou, om je even te chockeren: de V70 doet ook 1:12 als je een beetje vriendelijk rechtervoetje hebt en geen AWD-versie neemt. Mag meer dan ruim voldoende trekken voor jouw eisen. Klein is relatief, dat klopt, maar je went er snel aan