Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Vriendin van me had ook een Kia. Weet alleen niet meer of het de sorento of sportage was. Reed goed maar zoop een beetjeIntussen hebben ze er een Volvo voor staan.
Ik heb zelf ook even een vraag. Ik moet binnenkort 2 mini's vervoeren. In de camionette stonden ze zijdelings en konden ze los in 1 vak , het voorste. De tussenschotten kwamen laag genoeg, ze konden er niet onderdoor.
Nu met mijn ifor zitten de borststangen echter te hoog. Los laten vind ik teveel risico...
Hoe zouden jullie het doen?
Rex_Rolfo schreef:Zoals ook in je andere topic gevraagd, waarom wil je naar 1200 kg?
a) omdat je alleen B hebt en een auto met tmm 2300 kg?
b) omdat het maximale trekgewicht van de auto 1200 kg is?
c) anders?
Volgens eerder bericht is het b) en de reactie is dat het in elk geval voor NL niet nodig is, voor B waarschijnlijk niet maar er is helaas nog niemand met B wetteksten gekomen.
arsiana_x schreef:Rex_Rolfo schreef:Zoals ook in je andere topic gevraagd, waarom wil je naar 1200 kg?
a) omdat je alleen B hebt en een auto met tmm 2300 kg?
b) omdat het maximale trekgewicht van de auto 1200 kg is?
c) anders?
Volgens eerder bericht is het b) en de reactie is dat het in elk geval voor NL niet nodig is, voor B waarschijnlijk niet maar er is helaas nog niemand met B wetteksten gekomen.
Sorry kon daar niet meer antwoorden.
Onze toekomstige trekauto mag maar 1200kg gemerd trekken.
arsiana_x schreef:Ik heb ook zelf gebeld naar de politie. Je auto MOET volgends de wet de MTM van de trailer mogen trekken, ookal hang ik er nooit zoveel achter.
xMyrth schreef:https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... er2012.pdf
Waarom nieuwe regels?
De Europese Unie wil de regels voor rijbewijzen in alle lidstaten gelijktrekken. Het idee daarachter is dat
bestuurders in alle lidstaten straks hetzelfde weten en kunnen. En dat overal dezelfde eisen worden gesteld.
De afspraken hierover zijn vastgelegd in de derde Europese rijbewijsrichtlijn.
arsiana_x schreef:Waarom zou de belgische politie hier dan over liegen?
Varekaj schreef:Ik zal me daar eens een keer voor zetten en zoeken![]()
Het probleem is vooral dat je heel vaak nitwits tegen komt bij de politie. En bij de verzekeringen. En de keuringscentra. Om die reden alleen al zou je zorgen dat de tmm van je aanhanger niet boven de toegestane trekmassa van je auto komt: het voorkomt héél veel gezeik![]()
Over kogeldruk hoor je hier dan weer geen haan kraaien. Als ik dat aan iemand zou vragen horen ze het in Keulen (en ver daar voorbij) donderen.
Citaat:Zolang uw lading onder de MTM van uw aanhangwagen blijft, en van het MTM sleepvermogen (ongeremd) op het gelijkvormigheidsattest of keuringsbewijs van uw voertuig bent u in orde.