ikke schreef:Alle grotere middenklassers komen aan die 1500kg maar let er wel op dat je een versie met iets meer dan een basic motor neemt. De wat oudere Mondeo's met een 1.8 waren niet up-to-the-job zogezegd.
In de compacte middenklasse heb je ook nog best wat kans van slagen, als een versie met flinke motor vindt, bijvoorbeeld een V60 met een 2.0 of een T5.
Kortom, keuze genoeg, kwestie van de juiste versie uitkiezen.
Ik heb absoluut geen verstand van auto's, maar wij zijn net in onze zoektocht naar een trekauto geslaagd. Ons werd gezegd dat de motor minstens een 2.0 moest zijn omdat hij anders de trailer met moeite kan trekken.
Wij zochten een auto die minstens 1500kg kon trekken en het moest een diesel zijn want mijn vriend reist elke dag 100km voor zijn werk. Daarbij moest hij nog een beetje zuinig zijn en natuurlijk niet te duur in aanschaf. Ik moet zeggen dat er echt heel erg weinig te vinden was hoor! Er zijn echt weinig betaalbare auto's die zoveel mogen trekken. We zijn uiteindelijk gegaan voor een ford mondeo uit 2008. Het is dus een diesel, 2.0 motor en 140pk. Volgens mij mag hij 1800kg trekken.