Tenzij die eigenaar aan kan tonen dat iemand anders het hek heeft open gezet, zonder toestemming het paard heeft meegenomen of dat de begeleider van het paard iets van het paard gevraagd heeft wat het paard niet kan en waarvan bij begeleider bekend was dat het niet kon.
Maar dat is vaak lastig aantonen.
Ik weet uit ervaring dat wanneer je eigen paard je tanden uit je gezicht schopt, dit onder je ziektenkosten valt en dat je echt wel een flink uitgebreide verzekering moet hebben en dan volgens mij nog oneindig moet bijbetalen.
Als het paard van een ander de tanden uit je gezicht schopt, dan wordt alles wat je zorgverzekeraar niet vergoed aangevuld uit de AVP van de eigenaar van het paard en dan is het budget aanmerkelijk groter.
Ik heb bovenstaande trouwens niet met opzet 'getest', het was al vervelend en pijnlijk genoeg
Ik ben wel benieuwd naar die speciale paardenverzekering die hier genoemd werd.
Er zijn zat mensen die het spannend vinden om een bijrijder te hebben, ook vanwege eventuele risico's en verzekeringsmogelijkheden.
Ik weet dat je aan het ruiterbewijs weinig hebt qua verzekering, ze gaan toch eerst voor de AVP van de eigenaar.