[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:55

Pffff *jaloers*
Ik zit al bijna 2 weken niet meer op het paard!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:56

kom maar ff langs ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:57

Nou ik zit niet op het paard omdat het niet kan... dus ik denk dat langskomen dan weinig nut heeft... :')

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:57

oh ja, is ook zo.. ff vergeten..
nou, byee, bne nu ech weg

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:00

Hallo! :)

Ik ben hier alweer te lang niet geweest! :o

Onze friezen worden ook bruin door de zon! Wij veranderen het voer ook niet :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:07

Jippe staat nu voor de derde week op de wei en hij is aan het verharen. Ik zag dat hij in de zon appeltjes kreeg: dat wil zeggen in 2 schakeringen zwart...
Vorig jaar is ie iets bruin geworden, maar vooral de punten van zijn manen werden bruin. Ik vind dat niet erg. Geeft mij dat: ik heb een wilde zwarte hengst die ik zo van buiten heb geplukt-onder mijn kont -idee :D :+

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:21

jus schreef:
Shanna heb nog een prachtig veulen staan voor je of andere liefhebber (and he moves :D )

Afbeelding

Iloon blij te horen dat het weer vooruit gaat met Chico.

Anoek weet je je punten al heb wel gelezen dat het vooruit gaat met Samaranch heb je er nooit over gedacht om met Des een proefje te rijden ?

Deze zondag en de zondag erop hebben we ook 2 wedstrijden een vriendschappelijk en ander oficieel dan blijven we ook nachtje slapen.
En nog een plaatje van Gallo hij word al heel wit.(met mobieltje gemaakt)

Afbeelding

Ik ben een beetje achter met lezen maar ik moet zeggen voor zo'n veulen wil ik wel een keer naar Spanje gaan, want een schoonheid.
Ingrid.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:39

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:54

ach Baron staat ook dag en nacht op het land en hij word ook bruin hoor alleen niet door de zon _O-
en komt zeker niet door zijn voer :Y) :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:48

Die van mij worden geel }>
Zwart word inderdaad bruin in de zon , sommige ook niet echt die blauwzwarte (geloof dat dat zo heet in NLands) niet.
Shanna vorig jaar is er een gek keihard op me in gereden(ik te paard en hij te paard) en mijn rug is ook niet meer wat het was ze hebben mij toen ook spierverslappers voorgeschreven maar ik werd er helemaal slap van ook mentaal en met die kleine van mij moet je wel in form zijn dus toen alleen voltaren genomen . pillen heten merk myolastan en werkende stof is tetrazepam.

Cloris schimmels op stal hebben we nu alleen volwassen paarden een daarvan is Dardo , ik ken Dardo al vanaf toen hij veulen was en is zon slim paard met veel chispa echt zin om te werken en superlicht te rijden , paard is door omstandigheden te koop hier fotos van hem. Dardo is een PRE apto gekeurd 8 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Er is gister ook een nieuwe grote schimmel binnengekomen , heb wat fotos genomen maar moet ze nog op PC zetten ook apto gekeurd
Geen idee hoe hij onder het zadel is dat zal ik deze week wel zien .

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:55

Dat ziet er fijn uit hoor! :)

Rugproblemen zijn rot... ik heb maar 1 rug en die moet nog een tijdje mee. Dus voor mij helaas geen werk op een stal (al dan niet in Spanje). Hopelijk kan ik het weekend nog wel van mooie paarden genieten etc.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:59

Jus, ik ben niet op zoek naar een volwassen exemplaar en zeker niet een die al bereden is, hoe mooi ze ook zijn, ik wil echt een jong dier wat ik zelf kan opleiden dit keer :D

Branka, tegen die tijd is Elvis allang zijn ballen kwijt en doe ik de paddock scheiden, ik kan nog een klein beetje uitbreiden he ;)
Een hoefzweertje kan ook bij de bal van zijn voet zitten trouwens, ben benieuwd hoe hij straks is.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:06

Ik wil ook een jonkie dan :j 2/3/4 zoiets.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:07

Annash schreef:
Ik wil ook een jonkie dan :j 2/3/4 zoiets.

Ja ik tot 2 ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:08

Mja ik sluit niet uit dat er bij mij ook iets jongers komt hoor... maar brengt nog wat meer risico (en extra kosten) met zich mee, opfok he.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:14

Prinslover schreef:
Aline, ben even de draad kwijt. Had jij nu nog meer veulens dit jaar gehad? Al eerder of nog op de planning staan?

Ik ben zo brutaal om even te antwoorden O:) Maar Robert en Aline verwachten nog twee veulens van Ulises dit jaar. Een van de merries staat op het moment ook op springen! En ze verwachten van Igneo zijn mama, Fiesta dit jaar een veulen van een Perlino kleurige Berber, dus dat wordt als het goed is een valk of een palomino <3
In totaal 4 veulens dus, waarvan er 1tje inmiddels al geboren is.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:23

NienkeNiels schreef:
Hoi allemaal! heel lang geleden alweer.
even voor het opfrissen ik ben de eigenaresse van Maximo een veulen van Halley en Chistosa bij Jan en lisenka vandaan. :)

Nu een vraagje maximo is nu 1 jaar en staat lekker in de wei met zijn vriendjes. Wat me opvalt is dat hij bij zijn kont en flanken bruinig wordt? haha wat zou dit kunnen zijn

Hebben Jan en Lisenka dat er niet bij verteld? Hun paarden hebben een heel aparte kleur: Toverbal! Dessie heeft ook al alle kleuren grijs, zwart en bruin gehad. Volgens mij is het gewoon een ontwikkelingsproces. :+ En een fries wordt ook bruin als je die 24/7 op het land zet. Hij verbleekt hihi.

Dan van het voer wist ik dan weer niet. Sam is zowiezo een tint lichter in de zomer dan in de winter. Zijn winterharen zijn donkerder. Maar idd, in de zomer krijgt ie vers gras..

Jus: Is Dardo dezelfde als waar onze kids en Frank vorig jaar op hebben gezeten? Toen ik me groot stond te houden, omdat... Ik vergeet dat echt nooit meer vrees ik. :D Toen was dat paard 7, vandaar dat ik het vraag.

En ach, ik tob levenslang met een slap bekken. Als ik zwaar til of lang moet staan, dan kan ik ook niet meer lopen van de pijn...

Beda: Ik weet nog een heel mooie in de opfok in Finsterwolde. Volgens mij is er laatst ook nog een heel gaaf hengstveulentje geboren... ;)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:49

Anoek , Dardo staat bij Antonio beneden. die hengst waar Frank en de kids op heeft gezeten is al lang verkocht.

Dit is de nieuwe hengst die van de week is gekomen , deze staat bij mijn schoonvader , naam Laiko PRE Apto stokmaat 1,67 normale prijsklasse (zit allemaal paarden te spammen hier) > Morgen komt smid want hij moet nodig gedaan worden en de foto tussen palmbomen is niet echt een succes.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:04

Wat valt bij jullie onder normale prijsklasse?
Ik vind dat altijd zo persoonsgebonden, haha.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:13

Ik vind normale prijsklasse dat als het gezegt word ik niet schrik :D , deze hengst zou rond de 5000 euro liggen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nog niet bereden heb gezien , uiterlijk kan het een leuk paard zijn maar ja beestje moet ook normaal kunnen lopen , dit paard heeft wel een goede stokmaat paarden rond de 1,55 zijn goedkoper of er moet echt een superafstamming bijzitten of als dekhengst dat hij aan kan tonen dat hij groot doorfokt bijv

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:22

5.000 is idd een normale prijsklasse! Normale prijsklasse denk ik tot een eurotje of 8.000 aan. Eventueel 10.000. Daarna vind ik echt al wel hoge(re) prijsklasse. Maar daarom zei ik ook: dat is denk ik best persoonsgebonden! En daarom was ik dus ook benieuwd. :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:24

Anouk dit is het paard waar Frank en de kids op hebben gezeten (mag deze foto eigenlijk niet plaatsen want Manuel de jongen die jhet paard rijd heeft ondertussen geen bril meer en is een stuk langer en knapper en heeft mij gezegd om fotos waar die nog lelijk is in de bin te gooien haha) deze foto is nog van vorig jaar voor dat jullie hier waren geloof ik.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:25

Aaaahjoh met die pet op zie je toch niks hahaha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:47

issie nog vrij? :D

Die jonge dan..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:00

Ja hij is nog vrij maar nog maar 16 jaar oud , grappige is dat ik een leerlinge heb meisje van 15 jaar en die nu in haar pubertijd een beetje laks is met alles dus ook een beetje met haar paardje , maar als hij de hoek om komt is het gelijk haar best doen te paard , als ze les heeft zegt haar mama altijd nodig Manuel even uit dan doet ze dus extra haar best , was ik nog maar 16 :D