Hier ook goed nieuws. Mijn hengst, Quiero, is aan de beterhand
Ik denk dat ik nu eindelijk ook even mag stoppen met me zorgen te maken over wat er allemaal mis kan zijn waardoor hij zo'n gedrag toonde onder zadel. Het was volgens mij allemaal nog steeds het gevolg van zijn ziekte. Vrijdag ben ik terug met hem naar de les gegaan en hij was zo happy. Hij voelde zich duidelijk weer een stuk beter in zijn vel en dat zag je dan ook aan zijn 'werk'. hij liep veel soepeler en echt weer op eigen benen nu. Mijn toppertje van toen begint terug aan het oppervlak te komen
Het bokken was dan ook bijna volledig voorbij. Twee keer is hij nog beginnen bokken, maar ik denk dat het meer uit gewoonte is dan uit echt protest.Zaterdag heb ik gesproken met een man die ook een merrie met de ziekte van lyme heeft. Na 2 jaar zit zij nu terug op 80% van haar capaciteiten zei hij, maar nog steeds in stijgende lijn.
Zij had ook zo'n slechte waardes qua anti-lichamen als mijn hengst en zat echt in de sport (mensport). Dus hiermee kan ik beter vergelijken dan de voorbeelden die mijn veearts me gaf (recreatiepaarden en veel minder anti-lichamen). Ik heb er nu goede hoop op dat met hem niet te forceren en hem nog meer in de watten te leggen, alles wel weer goed komt
Echt een hele opluchting
maar ben wel weer wijzer. de zadelmaker die ik had laat ineens niets meer horen... en nog een KN symphonie gepast maar is nog net te smal.).

Zij is sinds 27-03-2015 onder het zadel en wij hebben haar gekocht als onbeleerde 4 jarige merrie
Ze is inmiddels 5 jaar en wordt over ong 2 weken 6. op 20-02-2016 hebben wij onze eerste 2 wp's in de B behaald. wij gaan volgende week zaterdag weer starten

)

weet het woord niet meer