[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:46

Goedemorgen allemaal!

Gave foto's van Jielt, wat een lekker ding is het toch!

Op die foto's van Goya's kont zie je echt duidelijk het verschil, hij krijgt nu echt van die kadetjes Tong uitsteken

Clijntje jammer dat je wedstrijd wat minder ging maar dat zijn toch nette punten!

Filmpje van picasso was echt grappig Vingers aflikken

Eeeeeef waar ben je, ben zo benieuwd naar hoe het gegaan is! Haha!

Lusitana fijn dat het goed gaat met Branca op de wei Lachen

Nou het oude huis is klaar en de zolder is gezogen en bijna alles is uitgesopt, kon gisteren geen poetsdoek meer zien haha Haha! Heb ook allemaal van die kleine irritante wondjes die gaan zo lekker prikken als je weer met je handen in het water moet Boos! We gaan zometeen beginnen met laminaat leggen op zolder, als dat ligt gaan we alle dozen naar zolder doen en dan in die andere kamer laminaat leggen. Uitpakken van dozen kan ook wel in de avond uurtjes na het werk Knipoog

Ga vanmiddag ook nog even lekker buitenrijden, wat een stralend weer! Heb net even op teletekst gekeken, maar wat een raar weer zeg, nu is het mooi en dan komt dat onrustige weer terug, met vele wind en regen en weer hogere temperaturen. Ben die harde wind en regen onderhand nu wel zat Boos!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:27

Ik heb net een boktmeeting gehad, echt geweldig weer. Lekker zonnetje, weinig wind, geweldig. Ja

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:33

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:53

hallo allemaal.

nou gister is hij aangekomen. hij kwam met aardig wat geroep het erf op. De trailer ging hij netjes af overigens.
Marissa de oude eigenaresse had hem vast. In de stal was hij aardig rustig. Wel af en toe hinneken maar voor de rest rustig. Ik ben gister tot 16.00 bij hem gebleven (hij kwam om 13.00) en gister avond weer een uurtje bij hem geweest van half 9 tot half 10.
Hij wil namelijk zijn brok etc niet eten. Hooi eet hij wel maar niet van harte. Wortels wil hij af en toe.

IK ben vandaag van 11.00 tot 15.30 geweest (ben dus net terug)
eerst uit zijn box gehaald en toen wilde ik hem vast zetten tussen 2 stallen in (je kent het wel: een touw links een ketting rechts) maar hij stond net 1 minuut en stijgerde, en toen brak de ketting.

Hij liep zelf een stal in en toen zei ik dat hij niet bang hoefde te zijn. Heb hem toen maar vast in zijn eigen box gezet (dit hebben ze liever niet op stal maar je moet toch wat)
Toen gelongeerd. Dat ging ook goed.
Daarna weer op stal. ik steeds kijken en knuffelen en zo haha. En ik hooptte dat er een losgooibak vrij kwam om hem nog even los te gooien.

Dat ging allemaal redelijk. Hij stond wel heeel veel te hinniken en met zijn piep eruit maar op zich viel hij wel mee. Totdat ik hem eruit wilde halen haha.
Hij ging alleen maar rennen en rennen. En hinniken als een gek, maar ja ik laat mij niet zo snel gek maken dus ik zei (deed malissa ook vaak) dat hij normaal moest doen.
En toen kwam hij haha.
En hij weer met veel bombarie de stal in. Ach alles is nieuw. Hij moet wennen. Ik moet wennen. Ik ken die stal niet en de regels niet. En je moet toch even opletten met een hengst. Maar komt allemaal goed hoor. Ik ga pas volgende week rijden denk ik. Eerst even elkaar leren kennen.

Foto's komen er aan. En geloof mij....... het zijn schitterende foto's (moet ze nog bekijken maar het op schermpje van de camera zag het er super uit!)

hoe is het verder hier?> nog mensen op buitenrit geweest met het super weer?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:12

Het is altijd spannend als je net een nieuw paard hebt,je weet nog niet wat je kan verwachten Clown
Zeker als de stal voor jou dan ook nog vreemd is.
Maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.
Ben natuurlijk wel superbenieuwd naar foto's van dat knappe paard Knipoog

Gister naar de friese hengstenkeuring geweest.
Heb veel knappe mannen gezien daar (paarden dan,wel te verstaan,hihi).
Maar ondanks dat vind ik Mynke toch de mooiste,ze doet er niet voor onder Haha!
Wat ik wel supergaaf vond was dat Fêde (de vader van Mynke) er ook was.
Ik heb hem zelfs nog even geknuffeld (pennyalarm!!) en een gesprekje gehad met de eigenaar.
Hij vroeg of ik Mynke niet wilde verkopen of wilde ruilen tegen een ander goed paard,de grapjas.
Ik voelde me zéér vereerd,maar zei dat ik dat echt niet ging doen.
Van ruilen komt huilen tenslotte Knipoog

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:21

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:54

Mooie fotos Redina !

Misschien heb ik erover heen gelezen hoor maar hij is nog Hengst.
Is ie ooit als dekhengst gebruikt ?

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:01

Gezien,leuk Haha!

DinkeyGirl: fijn dat de verhuizing zo voorspoedig gaat. Kan me mijn laatste verhuizing nog goed herrinneren(3 jaar terug) en ik doe het voorlopig niet weer. dat gesjouw en geregel... ben blij dat ik niet in jou schoenen sta Haha!

Soeske: op de linkerfoto lijkt Goya ook scheef, dit zie je op de tweede foto niet. Fijn dat het nu zo goed gaat hem hem.

Clijntje: Gefelciteerd met je punten en je derde plaats. Zeker als je het zelf niet zo goed vond...blijkt dan toch nog wel mee te vallen dan Haha!

Ik ben vandaag voor het eerst met Ensueño naar een training geweest van een showteam. Ik mag daar eerst twee keer als proef meedraaien. Hartstikke leuk en mijn mannetje was zo braaf...geen stap verkeerd gedaan. Ben zo trots op hemAfbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:20

Het zijn en blijven Macho's en uitslovers he Eveline Knipoog Normaal doen komt niet in hun woordenboek voor vaak Knipoog
Patries: Wat leuk dat jullie mee mogen doen, stoer hoor! Welk showteam is het? En Goya is of was inderdaad wat scheef, maar hij klopt sowieso niet helemaal hihi
Heb heerlijk buitenrit gemaakt, alleen wat er voor gebeurde was ik niet zo blij mee.. Ik haalde Goya uit het land, en hij stond stijgerend naast me en gek te doen. Ook bokken, hij raakte net een beetje mn hand. Heb hem even goed op zn plek gezet dat hij dat niet mocht doen, maar toen we weer verder liepen begon hij weer. Heel eng

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:26

Doe je ook grondwerk met hem Suzanne?
Klinkt alsof hij nu hij wat beter in zijn velletje zit, nu de rangorde opnieuw wil bepalen. En jou probeert de baas te zijn. Met grondwerk kun je jou dominante positie versterken.

Blijf in ieder geval concequent in wat hij wel en niet mag. Dit uitproberen klinkt mij niet fijn in de oren.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:46

Ik doe soms wat grondwerk met hem, in het land. maar daar is het nu zo`n zooitje. Kan wel in de bak van de buren, maar altijd als ik denk: Ja, ik ga er heen hebben ze hun paarden er in staan Tong uitsteken Moet het toch wat meer met hem doen denk ik..
Inderdaad, het zou best kunnen dat hij de rangorde opnieuw wil bepalen. Hij doet het sinds dat de osteo is geweest... Nu je het zegt..
Het rare is ook dat als ik ze buiten zet moet ik langs de vaart lopen, een stukje. Is ongeveer 30-50m. Daarna kom ik op de verharde oprit naar de stal toe. Als hij gek doet, doet hij het alleen als we langs het water lopen, terwijl hij dat inmiddels wel gewend is. Op het verharde pad is het dan weer goed.
Bedankt voor je reactie iig Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:39

evenline gefeliciteerd

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:16

patries, vertel eens wat meer over dat showteam!!!
is dat dat team van die man met die zwarte lusitano hengst?

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:56

redina schreef:
patries, vertel eens wat meer over dat showteam!!!
is dat dat team van die man met die zwarte lusitano hengst?

Geen zwarte Lusitano... komt die ook uit het noorden dan?

Showteam is Alegria, zijn alleen Andalusiers.
o.a. de Andalusier hengsten Cacao, Zam en Nirvano rijden er mee. Ze hebben vorig jaar bij El Paradiso hun 1ste optreden gedaan(spaanse dag Andalusier vereniging) en zijn dus nog maar net begonnen. Web-site is er nog niet, maar komt nog.
Aspirant leden zijn welkom, mits ze een leuke en sociale Andalusier hebben en bereid zijn elke maand te trainen in Drenthe Haha!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:58

Gaaf redina van harte met je aanwinst!
|Waar heb je hem gekocht?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:29

hoi patriec,
sorry dacht dat meeden in brabant lag.
alegria is super gaaf. daar heb ik heeeeele mooie foto's van, van die dag bij paradiso.
grappig want die dierenarts die mijn paard gekeurd heeft gaat binnenkort ook een keer proefrijden bij elegria.
zij heeft een andalusier sinds 1 jaar geloof ik.

vicky hij komt bij een particulier vandaan.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:29

hallo mensen Haha!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik hier gepost heb, maar ik heb het dan ook echt onwijs druk gehad Nagelbijten / Gniffelen

Ben begonnen in mijn nieuwe baan, bevalt super, leuke mensen, leuk werk, om de week op vrijdag vrij, loon valt netto 100 pleuro's hoger uit dan verwacht (altijd fijn Haha! ), directeur gaat zijn contacten aanwenden om me snel aan een appartement te helpen (zou binnen een maand of 3 moeten kunnen lukken als ik mazzel heb), 16 feb op voor de TTT voor de auto, dus met een 2 maandjes ofzo ook rijbewijs als t een beetje wil Haha!

Heel veel gebeurt dus, moet het nog ff verwerken allemaal,dus ben weinig op bokt nu.. ik lees wel gezellig mee hoor!

Veulie gaat ook heel goed, hij ploinkt heel erg, actief veulie, arme mamafries staat te butsen op haar benen... die 11 maanden vliegen om, nog maar een maandje en een beetje en dan zal hij/zij er ook wel zijn.. mijn paardje.... Haha!

Redina, wat een prachtig paard heb je gekocht, echt een mooi dier!

De rest: sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kan beantwoorden, maar ik lees mee en geniet van jullie verhalen over jullie mooie barokjes!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:40

Jeetje, wat veel te lezen weer!

Ik ga zo even alles bijlezen, eerst zo even m'n foto's van vanmiddag uploaden.
Ben vanmiddag voor de 2e keer met Tulipa naar strand geweest, samen met 2 stalgenootjes. het was zulk prachtig weer!
En ze waren zo braaf ondanks de drukte op strand!
Echt genoten dus!

redina, fijn dat alles goed gaat.
Best even spannend nu hij nog wat druk en onwennig is.
Succes met hem!
Ik ga zo je foto's even bewonderen!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:41

Vandaag wedstrijd gehad met Halley. Eerste proef heb ik zelf vergooid (167 punten, ahum). Tweede proef liep alles super. Ik was dan ook stomverbaasd toen ik mijn punten kreeg (160). Volgens de jury heeft mijn paard hele slechte gangen en kon nooit hoge cijfers krijgen. Voor alle 3 de gangen een 4 en tijdens de proef ook veel 4´en. Ik ben eind augustus L1 gestart en we hebben nu 5 winstpunten. Voor de gangen heb ik meestal galop en stap een 7 en de draf een 6 (heel soms 5).

Ik laat me er niet door uit het veld slaan hoor. Heb vroeger met mijn fjord tussen de paarden gereden en af en toe had ik daar ook grote onzin op mijn coupons staan, maar toch .......

Ben ik blij dat ik naar de horse-event mag. Ben benieuwd wat Eddy de Wolff van hem zegt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:47

Soeske: Je gaat zeker al verschil zien zeg! Wel jammer dat ie zich soms een beetje té fit voelt met dat stuiteren naast je, maar goed consequent zijn dan zal het wel goed komen toch? Hij heeft maar te luisteren hihi! Clown

Leonietje: Bedankt, die van jou is ook heel gaaf! Hij zit best goed in zn vacht idd en hij staat niet eens met deken op. Dat is een maandje terug wel anders geweest. Na een uur poetsen zag je nog stof Scheve mond Daar werd ik wel een beetje gek van, hij heeft sommige periodes namelijk erg last van huidvet..

Lusitana: Wat leuk dat ze lekker de wei op kon. Ze is niet echt dominant zo te lezen.. Aan de ene kant wel makkelijk, dan kan ze met veel paarden de wei op. Maar ze moet zich natuurlijk niet in elkaar laten meppen! Is de hoefsmid inmiddels al geweest? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen ohz!

Clijntje: Jammer dat het wat minder ging, maar toch niet te klagen over de punten en een 3e plaats? Volgende keer als je weer meer kunt trainen zal de wedstrijd ook wel soepeler verlopen Knipoog

Dinkeygirl: De laatste loodjes wegen vaak het zwaarst he. Gelukkig heb je al heel veel achter de rug, en kan je nu langzaam aan het 'echte werk' gaan beginnen!

Redina: Heb je foto's bekeken, hij is echt super! Heb daar ook al een reactie geplaatst Haha! Misschien heb ik er overheen gelezen hoor Bloos Maar komt ie ook echt uit Spanje? En is die ook spaans beleerd?

Pipi: Keuringen vond ik ook altijd zo leuk. Vooral een hengsten keuring, daar komen echt de meest fantastische paarden he? Allemaal zo mooi gemaakt, en netjes. En dan worden ze een beetje 'heet' en gaan ze mooi showen. Geweldig om naar te kijken, maar er gaat niks boven je eigenpaardje he! Knipoog

PatriesjeMR2: Wat leuk dat je in een showteam zit zeg! Helemaal een goed gevoel als je paardje zo braaf is! Dat zijn ze niet allemaal denk ik, zo'n eerste keer. Als de website klaar is ga ik wel eens kijken, ben benieuwd welke knapperds er allemaal in lopen! Lachen

Kjoetie: Zo bij jou is het druk druk druk zo te lezen! Leuk dat je het zo fijn hebt bij je nieuwe baan. Het was toen nog zo spannend of je werd aangenomen enzo Knipoog Je krijgt het volgens mij de komende tijd nog wel druk met een appartementje en rijbewijs, dus gaan we je nog steeds niet veel 'spreken' denk ik. Als je maar wel laat weten als je kleine 'baby' er is Haha!

Nog bedankt voor de leuke reacties over Jielt, ben stiekem ook wel heel erg trots op mn ventje Bloos

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:48

Patries Leuk dat je met Allegria mee gaat doen. Ik red het helaas niet vanwege de drukte hier en vanwege de wedstrijden.

Pipi Kan me goed voorstellen dat je je vereerd voelt.

Redina Succes met Enno.

Nouvel Lekker naar het strand. Zou ik ook wel willen. Woonde vroeger niet ver van het strand af en ging bijna elk weekend en zomers bijna elke avond het strand op. Helaas, geen strand hier in Groningen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:53

Zag alweer nieuwe reacties staan! Nog even op reageren hoor Knipoog

Nouvel schreef:
Jeetje, wat veel te lezen weer!

Ik ga zo even alles bijlezen, eerst zo even m'n foto's van vanmiddag uploaden.
Ben vanmiddag voor de 2e keer met Tulipa naar strand geweest, samen met 2 stalgenootjes. het was zulk prachtig weer!
En ze waren zo braaf ondanks de drukte op strand!
Echt genoten dus!

redina, fijn dat alles goed gaat.
Best even spannend nu hij nog wat druk en onwennig is.
Succes met hem!
Ik ga zo je foto's even bewonderen!

Wat leuk zeg! Ik moet binnenkort ook maar is gaan als het mooi weer is. We hebben super uitrijmogelijkheden, maar ik vind de dressuur ook maar leuk. En ik heb maar 2 dagen om te rijden en hij gaat zo lekker met de dressuur dus dan blijf ik weer sneller in de bak hangen hihi! Ook moet ik dan alleen en das ook niet zo gezellig.. Ik was trouwens vandaag ook op het strand in Hoek van Holland. Daar zag ik ook een aantal paardjes rijden, ik kreeg ook gelijk de kriebels, hihi!

Lisenka schreef:
Vandaag wedstrijd gehad met Halley. Eerste proef heb ik zelf vergooid (167 punten, ahum). Tweede proef liep alles super. Ik was dan ook stomverbaasd toen ik mijn punten kreeg (160). Volgens de jury heeft mijn paard hele slechte gangen en kon nooit hoge cijfers krijgen. Voor alle 3 de gangen een 4 en tijdens de proef ook veel 4´en. Ik ben eind augustus L1 gestart en we hebben nu 5 winstpunten. Voor de gangen heb ik meestal galop en stap een 7 en de draf een 6 (heel soms 5).

Ik laat me er niet door uit het veld slaan hoor. Heb vroeger met mijn fjord tussen de paarden gereden en af en toe had ik daar ook grote onzin op mijn coupons staan, maar toch .......

Ben ik blij dat ik naar de horse-event mag. Ben benieuwd wat Eddy de Wolff van hem zegt.

Jeetje, wat flauw zeg Scheve mond Beetje jammer die onzin op je coupon!! Ik vind Halley echt een super mooi paard! Maar je moet je idd niet uit het veld laten slaan hoor, want hij is super leuk jullie komen er wel!! Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:54

Je mag best trots zijn op Jielt hoor Prinslover Knipoog Iedereen is toch trots op ze paardje Knipoog
Strand, heerlijk, wilde vandaag er wel heen, maar moest er toch even iemand mee op de fiets, maar mn mams was wat ziekjes, dus helaas, volgende keer beter Lachen
Gefeliciteerd met je 3e plaats Clijntje, het hoeft niet altijd super te gaan toch? Dan is de lol er ook snel van af Knipoog
Kjoetie, veel plezier met je nieuwe baan, en we zien graag foto's als t kleine veulie er is Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:01

Prinslover schreef:
Lusitana: Wat leuk dat ze lekker de wei op kon. Ze is niet echt dominant zo te lezen.. Aan de ene kant wel makkelijk, dan kan ze met veel paarden de wei op. Maar ze moet zich natuurlijk niet in elkaar laten meppen! Is de hoefsmid inmiddels al geweest? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen ohz!

Het is de reden van verkoop geweest (voordat ze bij de handelaar kwam dus). Ze werd voortdurend nagezeten.
Maar tussen deze twee gaat het wel, want de zwarte merrie is te lui om haar lang na te zitten en Branca gaat gewoon een paar meter verderop grazen. En er is genoeg ruimte en niet nog een paard in de hinderlaag ofzo... wat je wel ziet in groepjes.

Hoefsmid komt morgen!

Lisenka, wat jammer dat zo´n jury zo vreemd reageert. Ze zouden ook opbouwende kritiek kunnen geven ipv iemand totaal proberen te ontmoedigen... aan de andere kant maakt je dat natuurlijk wel extra vechtlustig. (mij wel, tenminste Haha! )

redina, verhuizen is vrij traumatisch voor paarden, het duurt soms even voordat ze normaal eten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:09

Wie gaat er naar de barokke dag in juni in Deurne? Als het goed is ga ik daar met een stand met tuig (hiervandaan) staan.