De dierenarts is net bij Maximo wezen kijken en hij vond hem ook erg slecht, achter heel erg zwak en een beetje zoekend zijn weg.. De D.A zei zelfs tegen het atactische aan, hij constateerde dat het het syndroom van Wobbler zou kunnen zijn? (iemand hier bekend mee?) En dat dit een vernauwing is in de hals van de zenuwen en zo de achterhand niet goed aanstuurt dit is pas zienbaar als ze op een leeftijd zijn van 1a1,5(nudus) en ze worden er niet oud mee.. Hij adviseerde om na de kliniek te gaan en foto's te laten maken en mocht het wobbler zijn zit er niet veel anders op dan euthanesie :'( Ik ben dus behoorlijk kapot van deze diagnose mijn lieve maximoo.. Ga zo met de kliniek bellen en met de verzekering... Iemand nog tips wat ik kan doen?
goh nienke dit had ik niet verwacht ik weet wel wat atactische is maar ben er gelukkig niet bekend mee ik wens je heel veel sterkte en ik duim voor positief nieuws.
hou ons op de hoogte
Angela - dankj , en balen dat je weer ziek thuis zit en jammer dat de school nog steeds geen aangepast rooster heeft gemaakt
Vooral goed laten onderzoeken, eventueel second opinion, voordat je hem in laat slapen mocht het Wobbler zijn. Je weet nooit - de ene dierenarts is de andere niet, en een DA is ook niet heilig. Verder wens ik je heel veel sterkte en hoop ik op positieve afloop.
_Saida_
Geplaatst: 13-10-10 15:43
Nienke zo, dat is nogal een diagnose! Wat denk je zelf? En wat ga je nu doen? Sterkte meis!
Michelle_88
Geplaatst: 13-10-10 15:47
nienke, jee dat is wel schrikken! Zoals shanna zegt een second opinion laten doen lijkt me heel verstandig!
Denise: heftig hondje heeft die nu ! maandag gaan we stand foto's maken! rijfoto's zou eigenlijk ook weer moeten, is al even geleden!
martine: lekker poetsen vandaag dus het kunnen zulke viespeuken zijn!
zoals michelle al zeg, een andere dierenarts laten komen en die laten kijken, en dan kijken welke diagnose hij steld
nogmaals veel sterkte
Zilfstar
Geplaatst: 13-10-10 17:31
Heb koppijn dus lees even niet bij ,maar moest even voor zoonlief een topic maken. Hierbij dus Stefans 7e les op Jippe. Ik zie nu echt een vooruitgang en in deze filmpjes zie je goed de progressie in 1 les.
Anouk : Ja na lang wachten is het eindelijk zover heeft even geduurd, maar geduld is een schone zaak. De bespiering komt vanzelf wel, ze is inderdaad al van me nicht geweest. Die heeft haar als 10 maanden oud veulentje gekocht. Ik deed de paarden toen een tijdje voor haar waaronder dus ook heeba. Anderhalf jaar geleden is ze verkocht en nu weer gewoon lekker thuis en blijft ze hier ook gewoon Ze is ook echt heel vriendelijk, kinderen zijn nog wel even wennen voor der. Ze blijft nu eindelijk stil staan met poetsen en dat heeft ze in al die jaren nog niet gedaan dus iets rustiger is ze nu wel geworden (misschien verandert dat straks als ze weer conditie heeft) Nou we hebben een heel mooi Kieffer hoofdstel voor der, die heeft mijn nicht toen speciaal laten maken voor der omdat ze natuurlijk zo'n weke neus heeft. Nu hebben we zitten kijken om precies hetzelfde kleur hoofdstel in een zadel te krijgen. Het is een hele aparte donkerbruine kleur. En Rossner is 1 van de zadels die die kleur heeft. Dus denk dat we zo'n zadel gaan laten aanmeten. Hoe gaat het met de paardjes?
Mies : Dank je
Ilona : Ja ik durf wel, kan je zien met Vince'je haha. Ja zolang de spring lessen niet op Donderdag vallen kan ik gewoon met Vince blijven springen. Maar op donderdag ga ik het niet redden om en naar Heeb te gaan en te springen met Vince. Dus even kijken hoe ik dat ga doen..
Alddable : Dank je ! Ja ze is al bijgekomen, viel me nogal mee hoe snel ze eigenlijk 'gewend' was aangezien ze uit zichzelf best wel nerveus is. En je ziet ook al dat slobber + mais wonderen doet Beterschap voor je dochter! Heb der hier ook 1 naast me zitten erg vervelend die griep die heerst!
Denise, wat een leuke hond zeg! Vind die trainingen altijd wel heel erg leuk om te zien. Nee je hoeft er de B niet voor uit te rijden maar je moet wel een winstpunt hebben in de B voordat je mee mag doen aan de officiële spring wedstrijden. En als we dan toch bezig zijn, houden we het dressuur er maar bij. Dat is en blijft toch altijd de basis. Hoe gaat het nu met je vriend?
Angela : Beterschap !!
NienkeNiels : Dat was even snel een reactie van toen ik nog op mijn werk was & mijn baas kwam binnen dus kon verder niet reageren. Ik zou gewoon even een andere dierenarts erbij halen & kijken wat hij constateert. Dan weet je in ieder geval voor jezelf dat je nog even een ander erna heb laten kijken! En HEEL VEEL STERKTE !!
Pff het weekend heb ik te horen gekregen dat Femke (die oude merrie van me) naar der slacht gaat. Heb erover zitten nadenken om der terug te halen, maar mijn vriend & nicht vonden dit niet zo strak plan. Ze had tijdens & net na der dracht al een heel dik been. Dit is wel minder geworden maar niet meer weggetrokken. Zelf denkt de stal eigenaar dat Femke ook nog een tumor heeft in der buik (Al denk ik dat het gewoon der baarmoeder is die nog niet goed weggetrokken is) Mijn vriend en nicht zeggen allebei dat ze een mooie leeftijd heeft behaald en der altijd hard genoeg voor heeft moeten werken & dat ze nu gewoon der rust mag krijgen. PFFF hadden we der maar nooit weggedaan
Zo volgens mij heb ik nu wel op iedereen gereageerd!
madelief88
Geplaatst: 13-10-10 19:02
lakshmi schreef:
Madelief thanks ben ook zo blij met ze alleen Flaafje is nog steeds een beetje zielig.. He lekker dat Fuur zo goed gaat, waar trainen jullie vooral op?
Hopelijk komt flaaf er ook zo bij, dan moet je foto's maken hoor, als alles af is. Hoe zit het met jullie huis, moet daar nog wat aan gedaan wordn of is dat helemaal af? Ik train met Furia vooral van achter uit de ontspannenheid, hiervoor gebruik ik veel zijgangen/schaaroefening zoals schouder buiten/binnen, travers, wijken etc. Veel naar de gedragenheid omdat het daar toch echt paarden voor zijn
He ik ben moe, hele dag gehuiswerkt..
Nienke, dat is heftig!! Hopelijk valt het mee en ga voorderest helemaal met de rest mee. Zou naar een goede kliniek zoals bv Utrecht (weet niet wat bij jou in de buurt zit) gaan en kijken wat ze daar adviseren.
shoes
Geplaatst: 13-10-10 19:21
Nienke: Wat een naar bericht! Ik zou naar de kliniek gaan, je verzekering kan je hiervoor adressen geven die onder de dekking vallen. Mits je een ander soort verzekering hebt, dan kun je waarschijnlijk naar elk willekeurig kliniek. Laat dan wel alles op papier zetten door de kliniek. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om de juiste beslissing te maken.
shoes
Geplaatst: 13-10-10 19:27
Denise: Gaaf dier!
Angela: Heel veel beterschap, valt allemaal niet mee zo.
Mies: Leuke vooruitzicht! Ben benieuwd naar de foto's
Michelle: Is nooit prettig om zulke berichten te horen, maar soms is het wel beter zo.
Madelief: Dan maar op tijd naar bed na al dat gezwoeg...slaap lekker straks
Dankjullie wel allemaal, mijn dierenarts heeft mij de kliniek in Wolvega aangeraden hier ga ik dan ook maar na toe. Met pijn in mijn hart.. ik durf bijna niet en laat hem liever gewoon lekker staan in plaats van straks slecht nieuws te horen krijgen Waarschijnlijk ga ik maandag erheen.
Heb je Jan en Lisenka al op de hoogte gesteld? Ik denk dat die het wel waarderen om iets dergelijks te weten... hoewel het geen leuk nieuws is, uiteraard.
Wel heel netjes van je Kan me voorstellen dat zij er ook van onder de indruk zijn. Wil niemand!
lizzytje88
Geplaatst: 13-10-10 21:22
hey hallo
ik zie nu pas net dit topic maar hoe moest ik me aanmelden??? door met een foto?? zou zeggen check men profiel daar zie je men kanjer staan, met gratis zijn verleden er bij(niet echt roos kleurig).
ik zou jullie ook willen vragen aangezien hier volgens mij de meeste een andalusier hebben om even mijn topic checken heb nl een probleempje.
groetjes lizzytje88
jus
Geplaatst: 13-10-10 21:37
Wat rot zeg ik heb een keer een syndrome van Wobbel gezien maar niet een PRE was een kruising arabier/ trakhener , nooit een PRE. Wel zijn er veel PRE met een zwakke achterhand of rug maar dit heeft niks met wobbel te maken. Veel sterkte in ieder geval.
Heb vandaag een tweejarig veulen gekregen van mijn schoonvader een KWPN spielbergXpurioso zal binnenkort wat fotootjes plaatsen , zit hier met een raar gevoel eigenlijk maar heb met de fokker gesproken in NL en die mijnheer was heel enthousiast dus ik was ook daarna blij over wat hij me vertelde. Dus weer een nieuw avontuur we zien wel ik vind het altijd leuk om met pubers te werken maar ja dat duurt nog wel een jaartje.
Zou ik me ook mogen melden? Ik ben Priscilla en heb sinds kort een 2.5 jarige Garranoruintje! http://www.bokt.nl/wiki/Garrano Het is een in Nederland niet bekend ras. Ze worden gezien als de voorouders van de Lippizanner en andere Spaanse paarden. Ze zijn barok gebouwd, ik zie Casanova (die van mij) als een Iberisch paard in ponyformaat.
Machonito
Geplaatst: 14-10-10 00:28
welkom alle nieuwe mensen.
Jesse heeft nu voor de 2 de keer op Machonito gezeten. hij vind het zo leuk. ook poetsen vind ie zo leuk. 1 x voor gedaan en gelijk wilt ie het zelf doen hahaha. Ik heb mijn foto toestelletje mee genomen. (niet die grote en goede van Marcel hoor) maar goed met zo een klein simpel cameraatje die je zo in je zak kan stoppen maakt ook leuke momenten foto,s .
zie foto,s en geniet van hoe Jesse zo leuk met macho omgaat en zelf ook van geniet.
lekker poetsen.
kijk hem zo genieten.
lief
erop
zeer trots zit ie op Machonito
Na poetsen.
vrolijk manneke
Ja mensen kijk maar goed Jesse met zijn eigen paardje Machonito hahahaha
en als laatste Jesse mocht een echte (belg) paard vast houden.
Nienke, heel veel sterkte en ik hoop dat de diagnose meevalt. Lizzy , Welkom, heb al in je andere topic geantwoord. Gefeliciteerd Jus met je nieuwe aanwinst. Juangi : Welkom Heidi, zit nu op mijn werk en kan dus weer de foto’s niet zien, vanavond maar even op de computer van mijn moeder kijken. Gisteren een relaxte dag gehad, Boukje aan de hand getraind verder geen nieuws over Ashley. Vanavond maar weer eens met Boukje een rondje bak doen hopelijk is ze in een relaxte bui.
Michelle – ik vindt die trainingen ook leuk om te zien, maar om het zelf te doen denk niet dat ik dat kan. En lief dat je het vraagt met mijn vriend gaat het redelijk heeft nog altijd last van geheugen verlies, en heeft nog vaak last van hoofdpijn. Langzaam aan beter dus. En ja dressuur blijft altijd de basis maar ik wist echt niet dat je 1 wp nodig had in de B om officieel te kunnen springen, dus dat zou betekenen dat ik nu mijn start kaart voor de springwedstrijden mag aanvragen (niet dat ik dat van plan ben hoor ) En moeilijke situatie wat betreft je oude merrie,
Dank je alicia
Madelief – en lekker vroeg naar bed gegaan
Nienke – zeker netjes van je om jan en lisenka op de hoogte te stellen en veel sterkte maandag laat je het ons weten?
Jus – lieve schoonpaps heb jij gewoon even een veulen gekregen maar waarom dat rare gevoel als ik vragen mag ?
Welkom priscilla & Lizzy
Heidi – wat is machonito braaf tegen Jesse echt lief hoe hij met hem om gaat en echt een leuk stel vindt ik het en Jesse is ook helemaal niet bang die grote belg is ook echt leuk met hem
Ingrid – lekker aan de hand gewerkt en veel plezier vanavond
Hier nog steeds lekker bezig met heike vanavond even werken aan de lange lijnen kijken hoe het gaat