[IM] In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianneke18

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:52

sterkte meis!!! als jij vind dat dit de goede beslissing was..dan is het dat! iedereen zn eigen mening!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:48

Mijn paard gaat naar de slager. Ik heb gewoon een slechte ervaring met inslapen. dat was een groot paard en bleef vechten. Dus opstaan en weer vallen. We moesten uiteindelijk op hem gaan zitten. Het heeft zo'n drie kwartier geduurd. Het oog van dat paard vergeet ik nooit meer. Zo van "iedereen laat me in de steek" Niet leuk.

Vandaag is het paard van een stalgenoot/vriendin naar de slacht gegaan. Deze slachter is heel goed. Hij 'doet' alleen paarden op maandagochtend. Zo is het voor het paard het prettigst.

Slachten klinkt veel erger of zwaarder op een of andere manier. Inslapen klinkt veel vriendelijker. maar dat zit vooral tussen de oren van de mensen.

Ik heb ook goede ervaring met inslapen hoor. Maar de kans dat een paard tegen het gif gaat vechten wil ik niet meemaken. Ik zou trouwens er niet zelf bij willen zijn. Maar ik weet zeker dat de staleigenaar van me wel meegaat.

Toch vind ik het een persoonlijke keuze. Een paard wegbrengen is heel moeilijk. En iedereen moet doen wat hij/zij het prettigst vind. Maar er nu al over nadenken is heel goed. Als het eenmaal zover is heb je daar geen tijd voor en te emotioneel.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 19:31

Uit principe zou ik kiezen voor een spuitje, maar het liefst een natuurlijke dood. Ik ben tegen de vleesindustrie en zal hier hoe dan ook geen dier heen brengen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:26

Je paard hoeft ook helemaal niet in de vleesindustrie terecht te komen als je hem laat schieten, dat is toch al meerdere keren aan bod gekomen in dit topic.

boeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:19

Natasja91 schreef:
HannaBel schreef:
wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!

Wat een heerlijk antwoord toch *LOL*
De slager gaat veel sneller.
Vind je het dan niet walgelijk dat je paard door de rendac wordt opgehaald? Aan de kant van de weg ligt met een zijl erover heen? trouwens, je paard wordt lang niet altijd opgegeten. Als hij onder de medicijnen zit, MAG hij niet eens opgegeten worden.

ik sluit me geheel aan bij hannabel!!!
als mijn paard ooit komt te overlijden dan gaat ie echt nooit naar een slager!!!
ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over denken, maar ik moet er niet aan denken dat mijn paard bij iemand op z'n bord komt te liggen.
en waarom vraag je aan ons wat wij zouden doen als je een spuitje geven niks vind ivm vervoer enzo?
je zeg zelf dat je 't niks vind als je paard aan de kant van de weg lig met een zijl er over en dat ie door een vrachtwagen opgehaald word.
dus eigenlijk weet je al wat je wil dan denk ik?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:49

NOGMAALS, JE KUNT AANGEVEN DAT JE PAARD NIET VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE BEDOELD IS!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:11

Lielle, ik denk dat wanneer je een paginagrote post neer zou zetten met knipperende lampjes en vlaggetjes en lettertype groter dan groot, dan nog lezen de mensen daar over heen, ben ik bang.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:14

*hm, wel een uitdaging om dat technisch voor elkaar te krijgen Haha!*

ben er ook bang voor *LOL*

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:17

ik zou em in laten slapen. is met ons paard ook gebeurt we waren er niet bij ze had een ongeluk gehad en de heup uit de kom en toen ze aan het opereren waren zeiden ze dat t niet meer verholpen kon worden ze at niks meer en ze had ook nog een veulen in haar buik dat nog een dikke maand moest zitten. we hoopten dat ze dat nog vol zou kunnen houden, maar we zagen haar thuis erg onder lijden en we hebben toen de kliniek gebeld. ze stond daar toen nog vlak naar de operatie en we hebben besloten om haar in te laten slapen. ik zou em echt nooit naar de slager brengen. waarom weet ik niet. maar het beeld alleen al dat je paard in stukken wordt gehakt ik moet er neit aan denken...

SuuperFurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:20

ik snap niet eeens dat er mensu zijn die hun paard naar de slager doen dat is zielug

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:23

Allereerste welkom op bokt. Ik zie dat je net nieuw bent, en dus nog niet volledig op de hoogte van de regels hier, maar het gebruik van MSN taal (zielug, mensu) is niet toegestaan.

Verder is het de bedoeling dat je je menign ook wel beargumenteert. Waarom is dat zielig?

Welsje14, in jouw situatie had ik ook voor inslapen gekozen, als ze toch al op de klinke staat en net geopereerd is.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:25

Misschien dat sommige mensen er geen geld voor hebben om z een spuitje te geven!
En inderdaad, ieder moet voor zichzelf weten wat ze doen als het moeilijkste moment in je leven aanbreekt!
Het maakt niet uit wat je kiest, het blijft ALTIJD moeilijk en het doet ALTIJD pijn en verdriet!

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:28

Ik zou nooit maar ook nooit voor de slager kiezen!
Ik heb de zo rot herinnering aan!
Toen ik klein was is de pony van mn tante de heen gegaan. Hun waren op vakantie maar de pony werd opgehaalt door mensen en toen ik daar kwam om van de pony afscheid te nemen was de stal leeg.. en heb nooit afscheid kunnen nemen echt een vreselijk gevoel! en omdat ik nooit een eigen pony mocht hebben was ik vreslijk gehecht aan de pony!

Als mijn eigen paard nu iets zou hebben en dat die niet meer verder zou kunnen zou ik hem laten in slapen en dan gaan begraven of cremeren

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:31

die van mij zou naar de slager gaan,snel en pijnloos.
Moet der niet aan denken dat als me knol dood hij bij de kant van de weg moet liggen en vervolgens als die opgehaald word er ook nog wat gebroken(wat je dus ook duidelijk hoord)in die bak gegooid,dat vind ik pas ont erend

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:34

In laten slapen of naar de slager?
Lielle schreef:
Ik ben er dit voorjaar met mijn zelfgefokte 3jarige geweest, we waren er als eerste en werden bijzonder netjes ontvangen. Paard is door de DA gecontroleerd, en daarna meteen meegenomen naar binnen. Hij is zonder aarzelen met me meegelopen (3 jaar oud!) en daar heb ik zijn touw over gegeven en heb ik me omgedraaid. Ik heb het schot en de klap dus wel gehoord maar niet gezien, en ik weet gegarandeerd zeker dat hij nergens tegen heeft gevochten. Ik vind dat het belangrijkste en daarom kies ik - als he moet en als het paard nog vervoerd kan worden - voor de slager, in hun belang. En nogmaals, je kunt je niet voorstellen hoe ongelooflijk K* ik me voelde toen hij zo vol vertrouwen achter me aanliep; dat breekt je hart, en nu weer. Dus denk niet dat ik dit soort beslissingen harteloos neem, daar is echt over nagedacht en bewust gekozen voor deze weg. En als ik voor Trammelant, onze 29jarige, ooit weer voor die keuze kom, doe ik weer hetzelfde.

Wb het geld, meestal (niet altijd) is er al zoveel uitgegeven aan DA kosten dat dat spuitje daarbij in het niet valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:35

Lielle schreef:
*hm, wel een uitdaging om dat technisch voor elkaar te krijgen Haha!*

ben er ook bang voor *LOL*

Zoiets? Clown
Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:36

zoiets ja Haha!

en dan op iedere pagina laten zien *LOL*

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:39

En dan nog denk ik dat er reacties blijven komen in de trant van "ik zou me zelf nooit vergeven als mijn lieve *naam paard* op een bord beland" Lips are sealed

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:44

haha!! Valt goed op!! Maar ook ik zou voor de slager kiezen. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat een paard gaat vechten tegen het inslapen. Voor de eigenaar is dat moeilijk te verwerken omdat dat de laatste herinnering aan het paard is. Afschieten klinkt wel crú maar dat is binnen enkele seconden gebeurd terwijl inslapen wel een half uur duurt. Maar iedereen heeft natuurlijk andere ervaringen!! Het is gewoon te hopen dat je deze keuze voorlopig niet hoeft te maken. Hyper! Kuss

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:45

en om het dan eerlijk te blijven doen:

VECHTEN TEGEN EEN SPUITJE GEBEURT LANG NIET ALTIJD, HET HANGT STERK VAN DE DIERENARTS AF.

Kawa?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:48

Haha, die zal ik ook in elkaar flantsen Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:51

Lielle schreef:
en om het dan eerlijk te blijven doen:

VECHTEN TEGEN EEN SPUITJE GEBEURT LANG NIET ALTIJD, HET HANGT STERK VAN DE DIERENARTS AF.

Kawa?

Hangt sterk van de dierenarts en van het betreffende paard af. Sommige vechters vechten, anderen leggen zich er vredig bij neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:53

Afbeelding

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:56

zie ook de update van Marije Ja

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:58

Nee, dan zo (voor de mensen die de plaatjes van Kawa niet kunnen zien):

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
JE KUNT AANGEVEN DAT JE PAARD NIET VOOR MENSELIJKE CONSUMPTIE BEDOELD IS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
VECHTEN TEGEN EEN SPUITJE GEBEURT LANG NIET ALTIJD, HET HANGT STERK VAN DE DIERENARTS AF!!!!!!!!!!!!!

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!