Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LCharlotte schreef:Jeteje wat kunnen sommige mensen het vernmogen van een paard onderschatten zeg! Hij ziet de bui echt wel hangen bij een slachthuis! Dat is heel wat ansers als in zijn eigen omgeving, in zijn eigen stalletje of land met zijn baasje erbij...
Binckydenice schreef:Het belangrijkste vindt ik dat mijn lieve merrie niet op iemand bord zou belanden..... Marja Lielle hoe heb jij dat kunnen voorkomen dan?
Lielle schreef:Binckydenice schreef:Het belangrijkste vindt ik dat mijn lieve merrie niet op iemand bord zou belanden..... Marja Lielle hoe heb jij dat kunnen voorkomen dan?
Niet (tenminste dat heb ik niet geprobeerd) en dat vind ik ook niet belangrijk. Hij merkt het niet meer, en ik ook niet. Maar je kunt aangeven dat je paard niet voor menselijke consumptie bedoeld is.
Alani schreef:ja de verhalen over het vechten tegen een spuitje blijven hier maar rondzingen. Maar vertel mij nou een wie is er daadwerkelijk bijgeweest als zijn/haar paard werd afgeschoten??? Dan zie je ook stuiptrekkingen (vechten zoals jullie dat noemen). Als ze dan neerklappen is ook geen mooi gezicht hoor. En vergeet niet; ook bij slachten gaat wel een iets mis.
Graag wil ik ook weten wat je zou doen als je hond /kat oid afgemaakt moet worden. Kies je dan wel voor een spuitje??
Binckydenice schreef:Dus jij kan er mee leven, dat je iemand met paardenworst ziet lopen dat het jouw paard zou kunnen zijn? Nee onverdraagbaar. Dat voelt hij dan niet meer? Heb je wel een eigen paard?
Citaat:Ja ik ben wel eens naar een paardenslager geweest en ik zoal jou vertellen dat ik deze ervaring slecht heb ervaren. Verschrikkelijk gewoon!
Citaat:En mijn merrie had geen stalgenoten om zich geen op het moment dat het gebeurde, en het ging allemaal heel vredig, tuurlijk wist ze dat het ging gebeuren. Dat weten ze altijd, maar mijn paard heeft minder hoeven vechten dan de