Dit is Donder van Destiny22. Uiteraard weer op zwart karton met de Derwent Coloursoft. Afmeting 25 x 35 cm.

Alle tips en commentaren zijn welkom.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

CaPrIoLe`79 schreef:Prachtig weer lon!
Zelf zou ik hem in een vierkant passe partout doen om hem het best tot zijn recht te laten komen.
CaPrIoLe`79 schreef:Prachtig weer lon!
Zelf zou ik hem in een vierkant passe partout doen om hem het best tot zijn recht te laten komen.sammyvriend schreef:Eng.
Met de derwents.
Eng vind ik hem niet, vind de uitstraling juist heel rustig?
Echt respect! Ik snap niet hoe je zoveel kleur kunt krijgen met die potloden
) dus het 'straft' gelijk als je een vergissing maakt. Je kunt de kleur dan nog wel dempen en er met een andere overheen gaan maar als je een kleurfout gemaakt hebt in de zin van dat het eigenlijk lichter had gemoeten, wordt het heel lastig om dat nog te corrigeren.
Ik gebruik deze voor school want ze zijn natuurlijk wel veel fijner dan 'normale' kleurpotloden. En aangezien ik veel moet tekenen op school..
En hoe je de vacht hebt verwerkt naar de donkere achtergrond is gewoon vak werk
top! Destiny22 schreef:[
Goed idee inderdaad! Even afwachten in wat voor de lijst ik de andere tekening kan want wil ze wel beide in een zelfde lijst hebben omdat ze bij elkaar komen te hangen.....
erg mooi gemaakt
Lontje schreef:Dank je wel allemaal!![]()
@ sammyvriend en toch is het niet zo heel erg moeilijk hoor!
Ik zet streepjes naast elkaar, soms elkaar overlappend en op die manier bouw ik de kleuren op. Ik begin met de lichtste en werk naar de donkerste toe. Ik begin ook met een lichte opzet behalve als ik weet dat de lichtste kleur de 'juiste' is dan komt die 'puur' op papier. De rest is gemengd. Het is wel zo dat het kleurpotlood praktisch onuitgumbaar (uh... is geen Nederlands geloof ik) dus het 'straft' gelijk als je een vergissing maakt. Je kunt de kleur dan nog wel dempen en er met een andere overheen gaan maar als je een kleurfout gemaakt hebt in de zin van dat het eigenlijk lichter had gemoeten, wordt het heel lastig om dat nog te corrigeren.

En ik maak ook de fout om te donker te beginnen. Ik gebruik tekeningen van jouw hand als het goede voorbeeld

)
Dank je wel Sall!