[TEK] Donder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Donder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:30

en nee geen Bliksem :D

Dit is Donder van Destiny22. Uiteraard weer op zwart karton met de Derwent Coloursoft. Afmeting 25 x 35 cm.

Afbeelding

Alle tips en commentaren zijn welkom.

_San87_

Re: [TEK] Donder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:44

Heeel erg mooi! Wauw. Hij komt echt uit het donker aanlopen, zo voelt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:45

Wat heb je die vacht mooi gedaan! Lijkt me erg moeilijk, zo'n cyper.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:56

Ik ben de trotse eigenaar van de kat en tekening :-D

ik vind hem ook prachtig!

Ze heeft al eerder een tekening van mijn paard gedaan daar ben ik ook nog steeds ontzettend blij mee

en nu nog mijn andere kat die denk ik nog moeilijker is...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:40

Lon! wat issie mooi!!! :+:

een van je beste :j
hij verdwijnt mooi in het donker, de vacht lijkt echt te glanzen en hij lijkt je echt aan te kijken

heel erg mooi gedaan weer :j +:)+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:16

Prachtig weer lon!
Zelf zou ik hem in een vierkant passe partout doen om hem het best tot zijn recht te laten komen.
sammyvriend schreef:
Eng.
Met de derwents.

Eng vind ik hem niet, vind de uitstraling juist heel rustig?

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:33

CaPrIoLe`79 schreef:
Prachtig weer lon!
Zelf zou ik hem in een vierkant passe partout doen om hem het best tot zijn recht te laten komen.

Goed idee inderdaad! Even afwachten in wat voor de lijst ik de andere tekening kan want wil ze wel beide in een zelfde lijst hebben omdat ze bij elkaar komen te hangen.....

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:09

Ik heb hier maar 1 woord voor: PRACHTIG!

Ik heb er verder niets op aan te merken! Ga zo door!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:34

CaPrIoLe`79 schreef:
Prachtig weer lon!
sammyvriend schreef:
Eng.
Met de derwents.

Eng vind ik hem niet, vind de uitstraling juist heel rustig?

Bedoel dat ik het eng vind dat ze dat kan :Y) Echt respect! Ik snap niet hoe je zoveel kleur kunt krijgen met die potloden ;)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 23:16

Dank je wel allemaal! :D

@ sammyvriend en toch is het niet zo heel erg moeilijk hoor!
Ik zet streepjes naast elkaar, soms elkaar overlappend en op die manier bouw ik de kleuren op. Ik begin met de lichtste en werk naar de donkerste toe. Ik begin ook met een lichte opzet behalve als ik weet dat de lichtste kleur de 'juiste' is dan komt die 'puur' op papier. De rest is gemengd. Het is wel zo dat het kleurpotlood praktisch onuitgumbaar (uh... is geen Nederlands geloof ik :+ ) dus het 'straft' gelijk als je een vergissing maakt. Je kunt de kleur dan nog wel dempen en er met een andere overheen gaan maar als je een kleurfout gemaakt hebt in de zin van dat het eigenlijk lichter had gemoeten, wordt het heel lastig om dat nog te corrigeren.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:37

Precies, en dat is dus mijn probleem ermee. Pastel is gewoon meer mijn ding :j Ik gebruik deze voor school want ze zijn natuurlijk wel veel fijner dan 'normale' kleurpotloden. En aangezien ik veel moet tekenen op school..

Vind het mooie aan dit werkje dat het niet over het papier dekt en toch een mooi geheel is (maar daar zijn die derwents ook wel heel handig voor, toch?)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:47

Prachtig Lon, het roze in de oren staat heel erg mooi in contrast met de kleuren die verwerkt zitten in de vacht. Je merkt gewoon dat het portret zichzelf versterkt door de kleurwerkingen die erin zitten.
Uitstraling is echt top, zo'n lieve vragende maar toch kattige blik die veel zegt :j En hoe je de vacht hebt verwerkt naar de donkere achtergrond is gewoon vak werk :j top!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:55

Heel mooi weer. De vacht, ogen en oren, heel goed neergezet.
Ik vind alleen op de één of andere manier het neusje en de mond een beetje plat overkomen. Ik weet niet precies waarom. Daar mis ik iets aan.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:37

Destiny22 schreef:
[
Goed idee inderdaad! Even afwachten in wat voor de lijst ik de andere tekening kan want wil ze wel beide in een zelfde lijst hebben omdat ze bij elkaar komen te hangen.....

Je kunt hem ook vierkant uitsnijden in het midden en aan de buitenkant rechthoekig laten en zo in een rechthoekige lijst stoppen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:42

:wow:
Lon did it again!!
Wederom een superportret van jouw hand, helemaal gaaf!
Wat jij met die Derwents kan is echt toverwerk, het kan niet anders!
Die manier waarop je de tekening in de achtergrond laat overlopen is weer super, blik van de kat erg pakkend. Top :j

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:43

wuawiee :D erg mooi gemaakt :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:23

Lontje schreef:
Dank je wel allemaal! :D

@ sammyvriend en toch is het niet zo heel erg moeilijk hoor!
Ik zet streepjes naast elkaar, soms elkaar overlappend en op die manier bouw ik de kleuren op. Ik begin met de lichtste en werk naar de donkerste toe. Ik begin ook met een lichte opzet behalve als ik weet dat de lichtste kleur de 'juiste' is dan komt die 'puur' op papier. De rest is gemengd. Het is wel zo dat het kleurpotlood praktisch onuitgumbaar (uh... is geen Nederlands geloof ik :+ ) dus het 'straft' gelijk als je een vergissing maakt. Je kunt de kleur dan nog wel dempen en er met een andere overheen gaan maar als je een kleurfout gemaakt hebt in de zin van dat het eigenlijk lichter had gemoeten, wordt het heel lastig om dat nog te corrigeren.

Erg gaaf zeg! Prachtig. :)
Ik wilde een vraag stellen, maar hier staat het antwoord eigenlijk al in.
Hoe doe je dan precies het oog? Eerst de lichte delen en dan de het wat donkere groen?
Werk je altijd met streepjes, of werk je ook echt in 'lagen'

Ik vind het zelf ook zo moeilijk, dat het onuitgumbaar is :+ En ik maak ook de fout om te donker te beginnen. Ik gebruik tekeningen van jouw hand als het goede voorbeeld :D :D

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:25

Hahahahaha _O-
Ik dacht serieus dat het een foto was.
Vind 'm heel erg mooi!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:24

:oo prachtig!
Echt ongelofelijk realistisch!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:26

woooooooow mooooi!
de vacht is super gedaaaan!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:02

Wat ontzettend leuk gedaan, moet een heel werk zijn geweest... alleen lijkt dat neusje zo laag? (of ben ik het?)

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:13

Ik heb hier maar één woord voor: WOW!
Zelfs de glinstering in zijn ogen, echt heeel mooi gedaan!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 20:54

Heel erg bedankt voor de complimenten allemaal :o
Neusje is een lastig iets door de kleurstelling die de poezel heeft. Bij de volgende van Destiny22 gaat dat nog een hele grote uitdaging worden ;)

Het oog gaat ook volgens het principe de lichte kleuren eerst. De pupil echter doe ik als allerlaatste pas. Dus pas als ik zeker weet dat de iris goed van kleur is en dat daar niets meer aan hoeft te gebeuren kleur ik de pupil. De pupil bestaat uit het lichtpunt (uiteraard) in wit/lichtblauw/lichtgeel net hoe het uitkomt en het 'zwarte' is Indigo met donkerbruin. Indigo van de Coloursoft is een 'gevaarlijke' kleur omdat deze alles overheersend is. Raak je met de Indigo 1 van de lichtere kleuren dan krijg je dit niet meer weg.

De iris 'glaceer' (met wit potlood of glaceerpotlood over de kleurtjes gaan zodat ze mengen) ik op het moment dat de kleurstelling goed is en later zet ik daar de vlekjes nog in. In een oud topic heb ik nog een stuk gevonden wat ik geschreven heb: Lontje @ [UK] [TEK] mijn stokjes toveren niet... (tips & trics?)

Daarnaast werk ik niet alleen, zoals bij deze, streepje voor streepje maar ook in vlakken als de vachtstructuur dat vereist (zie aangehaald topic). Bij het werken in lagen is het echter wel noodzakelijk dat je de lagen echt dun opzet. Het potlood dus lichtjes op papier zetten en dan rustig kleuren. Op die manier kun je een aantal lagen over elkaar aanbrengen wat uiteindelijk tot een bepaalde kleur leidt. Het aantal lagen is afhankelijk van het soort papier wat je gebruikt. Hoe gladder het papier des te minder pigment het opneemt en dus kun je minder lagen over elkaar zetten.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:08

Erg sprekend en mooi Lonneke!
Idd bijna eng realistisch!! Ik vond het altijd erg leuk om op redelijk grof papier te werken met potloden (toen nog Karishma potloden) Vaak aquarelpapier (met cool watermerk :D )

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 12:57

:D Dank je wel Sall!

Ik heb met de Coloursoft 1 tekening op grover papier gemaakt en zolang die aan de muur hangt en je er langs loopt of er van een afstandje naar kijkt valt het niet op. Kijk je er beter naar dan zie je de 'ribbels' in de tekening zitten (Miteintes was het geloof ik). Aquarelpapier werkt echter wel weer fijn inderdaad! :j