Je laatste project ziet er al leuk uit! En soms is het ook gewoon goed om weer even je comfortzone in te gaan.

Daihyo: Wat een geduld moet jij hebben om al die mandala's zo precies te tekenen. Heel tof weer! Is de edelsteen in het midden iridiscent, of ben je gewoon aan het experimenteren geweest?

Maylene0910: Jeeeej, vers bloed!

Wat ik je wel als tip wil meegeven, en dat geldt voor dieren die echt bestaan, maar ook voor zoiets als een draak, is: probeer tijdens het tekenen niet alleen klakkeloos na te tekenen wat je ziet, maar vraag je ook af waaróm je iets ziet zoals je het ziet, dus welke bot- en spierstructuren zitten er onder de huid waardoor iets een bepaalde vorm heeft, of een bepaalde lichtval.
Ook zou ik, omdat je aangeeft er nog wat aan te willen verbeteren, juist niet overtrekken, maar gewoon weer opnieuw dezelfde schets maken. Kijk eerst naar wat je anders zou willen doen aan deze schetsen, en probeer dat te verwerken in je nieuwe; je zult merken dat het na een paar keer oefenen een stuk makkelijker en sneller gaat. Overtrekken is in eerste instantie snel, maar leert je bij lange na niet zoveel als het gewoon keer op keer doen vanaf 0. Bij deze post vorige maand heb ik ook een pagina uit m'n schetsboek toegevoegd, en je ziet daar dus heel duidelijk dat de eerste schets links bovenin nauwelijks lijkt op het uiteindelijke resultaat. Omdat ik niet de "visual library" en "muscle memory" heb om het in één keer goed op papier te krijgen, rolt er dus eerst altijd zo'n soort gedrocht uit waar niets van klopt, maar het is voor mij wel een belangrijke stap in het "leren kennen" van datgene wat ik teken, en ik merk dat ik veel meer en veel sneller leer van het gewoon een paar keer opnieuw doen dan van eeuwig blijven gummen en rommelen aan dezelfde schets/tekening.

hoikimmy: Wat snoezig! Wat voor verf gebruik je nu? Het lijkt vrij waterig, of ligt dat aan mij? Volgens mij worden acryl en latexverf het meeste gebruikt voor muurschilderingen. Wat betreft achtergrond, zou ik denk ik subtiel wat kleur om Dombo zelf heen doen, zodat dat er echt uit springt, hoewel het wel vrij lastig is om daar wat over te zeggen zonder het hele ding te zien.

Ik ben momenteel nogal inactief met tekenen. Veel andere dingen te doen, ik probeer ook m'n Instagramaccount wat nieuw leven in te blazen omdat ik prints van m'n foto's wil gaan verkopen, dus ik heb niet echt de tijd en headspace om actief aan het tekenen te slaan.