[TEK]Tekenuitdaging mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [TEK]Tekenuitdaging mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:41

Spannend! Was het nog gelukt met Cassanova, of heb je een andere hengst moeten kiezen?

Leuke doodle! Wil je die nog verder uitwerken?

Mijn giraffe ligt even stil, want ik ben er echt niet tevreden over, maar ik ben vandaag bezig geweest aan een paard dat een vriendin in training heeft (waar ik ook niet tevreden over ben overigens). Als het allemaal lukt, wil ik van al haar winnaars een tekening/schilderij maken. De teller staat nu nog op 1, dus het is best te overzien. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:35

Ja. Denk wel dat ik hem op groter papier zou overnemen dan. Want dit is een boekje ter grootte van mijn mobiel. :D

Yes! Het is gelukt met Cassanova, gisteren mocht men weer op familie bezoek komen vanuit NL dus het is geleverd bij vrienden en die hebben in ons dorp familie wonen. Dus die zijn die gaan opzoeken en hebben het meegenomen :D

Eentje is idd nog te overzien. _O-
Jij hebt ook altijd meerdere ‘projecten’ naast elkaar he? :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:38

Ik heb nog steeds plannen om verder te gaan met mijn portrettenserie, maar de tuin en de veulens slokken echt al mijn tijd op lijkt het wel, dus ik heb deze maand sod all gedaan. In de traditie van Kuggur, zeg maar :+ :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 10:50

Ik ben nog steeds bezig aan de jack. Ben wel verder dan ik was maar zullen nog heel wat streepjes in moeten. :=
Vind het wel altijd leuk om dit topic te lezen en te zien wat jullie maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:12

Ibbel schreef:
Ik heb nog steeds plannen om verder te gaan met mijn portrettenserie, maar de tuin en de veulens slokken echt al mijn tijd op lijkt het wel, dus ik heb deze maand sod all gedaan. In de traditie van Kuggur, zeg maar :+ :))
Jullie hebben tenminste nog een excuus. :') Je veulens zijn wel echt prachtig, trouwens!

Ayasha schreef:
Ja. Denk wel dat ik hem op groter papier zou overnemen dan. Want dit is een boekje ter grootte van mijn mobiel. :D

Yes! Het is gelukt met Cassanova, gisteren mocht men weer op familie bezoek komen vanuit NL dus het is geleverd bij vrienden en die hebben in ons dorp familie wonen. Dus die zijn die gaan opzoeken en hebben het meegenomen :D

Eentje is idd nog te overzien. _O-
Jij hebt ook altijd meerdere ‘projecten’ naast elkaar he? :D
Leuk, ik ben benieuwd!

Oooo, fijn dat het gelukt is! Hoewel ik stiekem wel een beetje moet gniffelen "wat zit er achterin?" "ja, we moeten ook even een kwakje sperma afleveren bij de buren hoor!" :')

Ja... ik heb altijd superveel ideeën en wil ook veel teveel, maar ik heb niet altijd het materiaal, het geduld of de vaardigheden. :') Ik merkte ook dat ik met de aanschaf van m'n Moleskine wel wat meer ben gaan tekenen, maar me eigenlijk beperkte tot het schetsboek om alles in uit te werken, en vrijwel niets meer "voor het echie" deed op papier omdat ik eigenlijk geen echt doel had om het op los papier uit te werken. De laatste weken probeer ik het wat meer te zien als een soort kladblok waarin ik van alles kan doen, van meer uitgewerkte tekeningen tot gesture drawings tot het opzetten van een concept, zodat m'n hoofd ook wat leger raakt en ik in de toekomst gewoon terug kan zoeken wat ik ook alweer wilde doen. :+

In ieder geval is project 'Nefyn Beach' af. :D
Afbeelding

En voor de liefhebbers is hier de corresponderende pagina in m'n schetsboek, die ik hier dus heel duidelijk gebruikt heb om dit specifieke paard in de vingers te krijgen, en de kleuren van de inkt te testen. :') Desondanks lijkt het totaal niet, meh. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:35

Mkango; oh die vind ik erg mooi! Ik vind dat zo'n heerlijke stijl! Je "voelt" gewoon snelheid op één of andere manier.

Die glans op de hals is ook erg mooi! Vind die schetspagina trouwens ook wel leuk om te zien! Ik doe volgens mij niks volgens "het boekje". :o Ik schets heel weinig. _O- :oo

Ik heb een mini boekje in mijn handtas zitten en een staedler fineliner. Als ik ergens zit kan ik wat schetsen maar dat doe ik niet zo heel veel eigenlijk. Verder heb ik verschillende "art journals" van strathmore. Dat zijn meer mijn "semi uitgewerkte" zeg maar. En ik heb wat kleiner dik papier liggen ook. :+
Heb nog één groot vel van 300gr liggen dat ik reserve besteld had toen ik voor mijn DA die twee ging maken. (voor het geval het mislukte :') ) en daar wil ik nu eigenlijk iets voor mezelf op maken. Ik sluit niet uit dat er een moment komt dat ik toch ga schetsen en kijk of ik een opstelling kan maken zodat ik mijn paarden er op kan vereeuwigen. :+

_O- Vooral die sms van mijn man was grappig, zijn nl vrienden van hem maar zij hebben niks met paarden. Dus mijn man stuurt "He, C, zou het mogelijk zijn om sperma bij jou te laten leveren want ze brengen het niet tot België. Het zou alleen wel in de koelkast moeten."
Dus hij zegt me dat hij dat verzonden heeft en ik zeg "Schat, misschien moet je even er bij zetten dat het om een dekking gaat van onze merrie en dat het sperma in kwestie netjes in gepakt zit in een isomo doosje enzo... :+ " "ohja..."

_O-

Stuurt gisteren eerst een vriendin: "en is het zaad er al?" en een paar uur later mijn DA "en, is ons sperma er al?"
Ik dacht echt "man als iemand toch mijn telefoon nu zou lezen..... :+"

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:51

Ibbel schreef:

In mijn verdediging, we hebben nu 115 lammeren, én ik heb 2 van onze paarden beslagen dit weekeinde... :D
Momenteel wat aan het klooien met een WIP, schapenschedel in houtskool. Meer een vingeroefening dan iets om aan de wand te hangen denk ik...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:11

Vooruit, ik gooi er op de valreep nog eentje in:
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:12

Oh die is knap Ibbel! Ze worden steeds sprekender!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 19:35

Mooi!

Ik ben geïnspireerd door Lego Masters. It’s all in the details :))
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:46

Erg mooi deze Daihyo!! Ik blijf dingen zien op een of andere manier.

Ik heb vandaag mijn pastelkrijt gevonden dat nog in de verhuisdoos zat. (En nog veel andere leuke dingen. Herinneringen zeg maar.)
Zijn vierkante staafjes van de action. Maar goed genoeg op eens wat mee te spelen. Morgen eens wat filmpjes kijken. Dit was een ‘ik wil testen ook al heb ik geen ide wat ik doe!’ Poging. _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:20

Tof portret weer, Ibbel! Ze worden inderdaad steeds sprekender!

Inderdaad een hoop detail, Daihyo, wow! Vind het leuk dat er best wel verschillende stijlen in zitten, maar het vormt wel nog steeds één geheel. :j

Geslaagd experiment, Ayasha! Precies genoeg detail om duidelijk te zien dat het een paard is, en dat er veel snelheid achter zit, maar het laat ook ruimte voor interpretatie: reist 'ie op de wind, of wordt 'ie voortgestuwd door een golf? Heel tof! En ach, met 'ik wil dit testen, maar ik heb geen idee wat ik doe' weet ik nog best wat uit die acrylinkt te krijgen. :)) Ik had de eerste keer dat ik het probeerde zoooo'n spijt dat ik het gekocht had, en zelfs nu ik er pas twee meer serieuze werken mee gemaakt heb, vind ik het toch wel leuk spul. :j

Ayasha schreef:
Mkango; oh die vind ik erg mooi! Ik vind dat zo'n heerlijke stijl! Je "voelt" gewoon snelheid op één of andere manier.

Die glans op de hals is ook erg mooi! Vind die schetspagina trouwens ook wel leuk om te zien! Ik doe volgens mij niks volgens "het boekje". :o Ik schets heel weinig. _O- :oo

Ik heb een mini boekje in mijn handtas zitten en een staedler fineliner. Als ik ergens zit kan ik wat schetsen maar dat doe ik niet zo heel veel eigenlijk. Verder heb ik verschillende "art journals" van strathmore. Dat zijn meer mijn "semi uitgewerkte" zeg maar. En ik heb wat kleiner dik papier liggen ook. :+
Heb nog één groot vel van 300gr liggen dat ik reserve besteld had toen ik voor mijn DA die twee ging maken. (voor het geval het mislukte :') ) en daar wil ik nu eigenlijk iets voor mezelf op maken. Ik sluit niet uit dat er een moment komt dat ik toch ga schetsen en kijk of ik een opstelling kan maken zodat ik mijn paarden er op kan vereeuwigen. :+

_O- Vooral die sms van mijn man was grappig, zijn nl vrienden van hem maar zij hebben niks met paarden. Dus mijn man stuurt "He, C, zou het mogelijk zijn om sperma bij jou te laten leveren want ze brengen het niet tot België. Het zou alleen wel in de koelkast moeten."
Dus hij zegt me dat hij dat verzonden heeft en ik zeg "Schat, misschien moet je even er bij zetten dat het om een dekking gaat van onze merrie en dat het sperma in kwestie netjes in gepakt zit in een isomo doosje enzo... :+ " "ohja..."

_O-

Stuurt gisteren eerst een vriendin: "en is het zaad er al?" en een paar uur later mijn DA "en, is ons sperma er al?"
Ik dacht echt "man als iemand toch mijn telefoon nu zou lezen..... :+"
Dank je! :D
De reden dat ik die schetsen gemaakt heb, is omdat ik inmiddels weet dat ik altijd een paar pogingen nodig heb om het betreffende individu goed op papier te krijgen. Was het gewoon een generic paard geweest, dan had ik me daar niet zo druk over gemaakt, maar voor een gelijkenis moet ik eerst een paar keer proefdraaien, zoals je ook kunt zien op de schetspagina. Het gedrocht links bovenin was mijn eerste poging. :')
Vroeger deed ik ook nooit iets volgens "het boekje," maar ik ben er de afgelopen maanden achter gekomen dat het hebben van een beetje een theoretische basis, en bijvoorbeeld het maken van gesture drawings als oefening best handig is. Maar afgezien daarvan ben ik nog steeds best wel lui en doe ik gewoon wat ik leuk vind. :o

Hahahahaha, ik hoopte stiekem al op zo'n scenario: niet-paardenmensen die dan inderdaad ineens de vraag krijgen of ze even wat sperma willen transporteren. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 23:53

Gaaf Ayasha!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:59

Voor "ik heb geen idee wat ik doe" doe je het volgens mij toch wel goed :)) Hele mooie schets Ayasha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:12

Alleen... mijn fixeerspray was op en haarlak is het niet zo blij mee. Wat is nu goed papier voor pastel?
Of wat is het verschil tussen papier dat geschikt is voor pastel en bv aquarel?
Heb nl ook het ide dat dit papier niet zo goed is voor pastel. Nu is dit ook goedkope pastel dus daar kan het ook aan liggen. Ga een doosje goede bestellen denk ik.

Mkango: hier kan niks normaal gaan lijkt het soms. _O- Rêve is nog steeds erg prikkelbaar. :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:16

Pastel gebruik je op pastelpapier, aquarel gebruik je op aquarelpapier :))

Ik heb meestal tussen 180 grams en 280 grams papier voor pastel. Lichter werkt niet lekker, zwaarder hoeft niet van me.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:26

Ja, dat snap ik, maar ik bedoel meer kwa structuur. :) Ik heb net bv gewerkt op de karton van een tekenblok (die achterkant) en dat werkt al een stuk fijner dan het zwarte papier. Die structuur lijkt zich veel meer te lenen om het krijt mooi "op te nemen".
Het papier dat ik voor aquarel gebruik had een veel te grove structuur en het krijt "plakte" niet. Al vraag ik me af als ik het een klein beetje op schuur met een heel fijn schuurbladje of dat al geen heel verschil maakt. (is 350gr papier dus zou daar wel tegen moeten kunnen gok ik.)

Ik ben iig om. Ik wil meer pastel. _O- Of meer: ik wil ook potloden. Nu heb ik alleen staafjes en dat werkt. Maar op a4 is dat toch wel erg veel "blind" werken en hopen dat het goed komt als je bv aan het oog bezig bent._O-

Jonges, het is juni. Wat gaan we doen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:02

Wat mij betreft gewoon door in juni - misschien gewoon met dezelfde prompts als van mei om het even simpel te houden (bovendien zijn er nog zat niet gebruikt volgens mij)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:09

Ik denk idd dat er best een aantal nog niet gebruikt zijn. :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:15

Je hebt trouwens twee soorten aquarelpapier: koud geperst (grove structuur) en warm geperst (geen structuur). Warm geperst zal beter geschikt zijn voor pastel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:25

Ik heb koud geperst liggen. Dat was iig geen succes. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:36

Het is voor een deel ook gewoon experimenteren en kijken wat bij je eigen tekenstijl past en wat je fijn vindt werken. Maar koud geperst aquarelpapier lijkt me inderdaad niet de allerbeste optie. :')

Mijn "gewone" tekenpapier, waar ik ook Nefyn op gedaan heb, is 125 grams van Schut, middel-fijn. De voorkant is wat grover van structuur dan de achterkant en ik heb er in een grijs verleden weleens wat op lopen rommelen met pastelkrijt, en dat pakte op zich wel prima. :j Het is zelfs redelijk bestand tegen aquarel en met water verdunde acryl inkt, ondanks dat ik te lui ben om het eerst netjes op te spannen.

Wat betreft juni: eens met Ibbels suggestie! :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:21

We kunnen ook een mod vragen de titel aan te passen naar mei/juni. Scheelt een hoop gedoe :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:22

Oei, ik had maar de vrijheid genomen om het topic van juni te maken. :o Omdat we toch de onderwerpen hetzelfde gingen houden.. Maar ik kon hem nog verwijderen zie ik. _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:47

Oh joh, had 'm laten staan, dat is nou ook weer zonde :D