[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 19:42

Prachtig Jis, ik vind de textuur op de tak al zo goed gedaan <3

Jis_ schreef:
Ik kreeg deze zomer een filmpje van onze jongste zoon, die zat met vriendin op een bankje in Spanje en vroeg mij wat voor vogel er voor hun voeten liep :wow: een Hop! Sommige mensen doen aardig wat moeite om deze vogel een keer te kunnen zien en bij de ander loopt het om de voeten heen te scharrelen :)) Ik hoop hem ook nog eens in het echt te zien :')

Oooh jaloers!
Ik was een aantal jaar terug in Italië met mijn familie, en net op de dag dat mijn ouders iets gingen ondernemen zonder mij zagen ze een hop buiten het gehucht waar we bleven. Ik baalde zo erg :')
Maar toen ik begin deze maand op Ameland was zag ik wel eindelijk een wulp en toen was ik als een kind zo blij :D

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 21:52

Mezelf uitgedaagd.

Eerste keer.

Mijn werk
Afbeelding
Voorbeeld
Afbeelding

Thats_Me

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 22:21

Wat leuk dat er meer vogelliefhebbers hier zitten. Ik kan er ook echt blij van worden als ik wat moois spot maar ook van de bazige koolmezen in de tuin. Mijn mooiste waarnemingen rondom huis zijn toch wel de visarend en baby winterkoninkjes die net uitvlogen. Die zijn dus echt super klein en schattig.

Leuk dat je jezelf uitdaagt Ezel, daar leer je veel van.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 00:49

Weer dingeb geprobeerd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 10:19

Dat ziet er goed uit Ezellover, voor meer diepte in het landschapje kun je het pad naar achteren toe steeds ietsje smaller en donkerder maken.
Mooi die kleuren van de bloemen.

vikawiek schreef:
Prachtig Jis, ik vind de textuur op de tak al zo goed gedaan <3

Jis_ schreef:
Ik kreeg deze zomer een filmpje van onze jongste zoon, die zat met vriendin op een bankje in Spanje en vroeg mij wat voor vogel er voor hun voeten liep :wow: een Hop! Sommige mensen doen aardig wat moeite om deze vogel een keer te kunnen zien en bij de ander loopt het om de voeten heen te scharrelen :)) Ik hoop hem ook nog eens in het echt te zien :')

Oooh jaloers!
Ik was een aantal jaar terug in Italië met mijn familie, en net op de dag dat mijn ouders iets gingen ondernemen zonder mij zagen ze een hop buiten het gehucht waar we bleven. Ik baalde zo erg :')
Maar toen ik begin deze maand op Ameland was zag ik wel eindelijk een wulp en toen was ik als een kind zo blij :D

Ook zo'n mooie vogel de Wulp <3

Thats_Me schreef:
Wat leuk dat er meer vogelliefhebbers hier zitten. Ik kan er ook echt blij van worden als ik wat moois spot maar ook van de bazige koolmezen in de tuin. Mijn mooiste waarnemingen rondom huis zijn toch wel de visarend en baby winterkoninkjes die net uitvlogen. Die zijn dus echt super klein en schattig.

Leuk dat je jezelf uitdaagt Ezel, daar leer je veel van.

Ohhh ja Winterkoninkjes zijn zo schattig <3
Bij Ameland op de boot een Visarend die een stuk met de boot meevloog en de Eidereenden daar, ook zo gaaf! <3

Een bijzonder moment voor mij was de Pestvogel, die wilde ik heel graag zien en ook omdat ik er toen deze gave foto aan over hielt.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 21:30

Wat leuk! De foto is ook echt goed gelukt. Vogeltjes blijven toch wel erg gaaf.

Hier gisteren en vandaag weer wat uitgeprobeerd. Wil hier nog wel verder mee oefenen om het beeld meer diepgang te geven.

Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:30

Eigen boekje maken voor mezelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:02

Vrolijke tekeningen Ezellover

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Dank

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Ezellover25 schreef:
Mezelf uitgedaagd.

Eerste keer.

Mijn werk
[ Afbeelding ]
Voorbeeld
[ Afbeelding ]

Deze vind ik heel cool geworden ezel! Goed gelukt om de sfeer over te brengen.

Ik kom er even tussendoor maar ik gooi ergens vanavond of morgen de decemberprompt erop! Ik ben enigszins ziek en heb mezelf nog niet kunnen overtuigen om rechtop achter de computer te gaan zitten. Maar het gaat beter en ik besefte me net opeens dat het december is dus het komt eraan.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

Oh jee roodvos.

Griep?

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Decemberchallenge: een terugblik op één jaar challenge

Laat je voor de decemberchallenge inspireren door een of meerdere werken die het afgelopen jaar voor de challenge zijn gemaakt. Dat kan op allerlei manieren: het onderwerp, de kleuren, de stijl, de sfeer... Het mogen zowel werken van een ander als van jezelf zijn. Wil je iemand anders' werk heel exact namaken, vraag dan wel eerst even toestemming aan de oorspronkelijke maker. Plaats aan het einde niet alleen je eigen werk, maar ook waar je je door hebt laten inspireren.

De topics van afgelopen jaar op een rijtje, voor het overzicht:
Januari: vanaf hier in dit topic: Malenka @ [UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025
Februari: [UK] [TEK] Februarichallenge: metamorfose
Maart: [UK] [TEK] Maartchallenge: Monochroom
April: [UK] [TEK] Aprilchallenge: Herinnering
Mei: [UK] [TEK/SCH] Meichallenge: Zentangle
Juni: [UK] [TEK][SCH] Juni challenge: Labyrint
Juli: [UK] [TEK/SCH] Challenge Juli; Verdichtsel
September: [UK] [TEK/SCH] Challenge Augustus: twee-in-één
Oktober: [UK] [TEK/SCH] challenge oktober - inktober
November: vanaf hier in dit topic: Thats_Me @ [UK] [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Toffe challenge! Ik heb even door de topics heen gekeken, en wat is er een boel moois gemaakt. Nu nog kiezen wat ik ga doen, er zijn zoveel mogelijkheden :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Leuk! Ik ga daar nog even rustig voor zitten en bedenken wat te maken.

Willen jullie nog een apart verzamektopic voor de challenge van november? Gezien het geen eindwerk zijn twijfel ik om er eentje te maken.