Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:46

Ik zie net dat bij de HEMA alle op maat gemaakte raambekleding 20% korting heeft :)
Aangezien we het hier laatst over hadden!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:15

Die hal wil ik ook wel! (liefst met bijbehorend huis, veel land voor de paarden en een bijpassend salaris :+ )...
O handig Mootje, even binnenkort langs de Hema!

Wat vinden jullie trouwens van dit bureau:
Afbeelding

Heb ik, als het goed is, kunnen overnemen van iemand! Kleur is niet zoals ik zou willen, denken jullie dat het overschilderbaar is?
Bureau komt tegenover keuken en woonkamer te staan (in de hoek) en zit eraan te denken om onderste gedeelte wit te schilderen en het blad donkerbruin. Wat denken jullie?

Moet ook nog een oplossing vinden voor de computer zelf (op de foto zie je dat ie naast de tafel staat)...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:24

Ik vind het wel een mooi bureau! Dat is niet overschilderbaar. Maar je zou bijvoorbeeld een grote (schrijf) onderlegger erop kunnen leggen!? Toont de kleur alweer een beetje anders. (zelf zou ik het beeldscherm niet op dat plateautje zetten, is waarschijnlijk te hoog)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:24

Dat is wel een handig bureau volgens mij! Het is spaanplaat/mdf met fineer, dus schuren is nogal lastig door het megadunne laagje hout wat er op zit. In het 'meubels pimpen' topic is dit al een keer aan bod gekomen volgens mij :) Het moet kunnen, want anders zou een site als ikeahackers niet bestaan :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:26

Oke bedankt! Als ie niet over te schilderen is, dan heb ik er niet zoveel aan hihi... Dus dat is een beetje te vraag..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:43

Idd even in het meubel pimpen topic vragen of zoeken.
Zie ze daar nogal bezig met krijtverf e.d. misschien dat is hiervoor ook een optie? Schijnt dat je dat overal op kunt smeren.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:45

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:48

Mootje schreef:
Ik zie net dat bij de HEMA alle op maat gemaakte raambekleding 20% korting heeft :)
Aangezien we het hier laatst over hadden!

dank je voor de tip. Ze hebben het (gelukkig) bijna standaard 2x per jaar, ergens in januari in juli :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:26

(Mootje, wat staat er nu in je avatar?? Ik herkende je niet meer.. := )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:26

Ik heb zaterdagmiddag een hele stapel stalen (gordijnen, jaloezien en tapijt) opgehaald en gister thuis alles uitgezocht, morgen bestellen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:27

Heb je niet een paar foto's, kunnen wij ook gelijk ideeen op doen... :o :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:36

Volgens mij is het een boot :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:38

Het nieuwe bootje van Mootje :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:42

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:48

Hema heeft idd vaak aanbiedingen. Gordijnen maken is ons erg slecht bevallen daar, dus dat doen we echt niet meer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:14

Ik zit te denken, als dat kan, om er alleen de stof te halen (rest zelf doen) als dat kan.
Ze hebben namelijk wel precies de stoffen die ik wil hebben.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:21

Zal vast kunnen toch??? Goed idee!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:57

Wauw, die stickers op de vorige pagina zijn gaaf :))
Zou ze hier in huis niet zo gauw kunnen plaatsen, maar vind zoiets wel heel mooi!

Hier ff wat minder nieuws; komt zometeen een ongediertebestrijder om een wespennest op onze romantische zolder weg te halen.
Nog minder leuk; vriendjes was nieuwsgierig en heeft zelf alvast wat gepord met een schroevendraaier.... jullie raden het natuurlijk al.... Wespen zijn boos en vliegen nu dus vrolijk rond op onze zolder :roll:

Nouja, ga maar even wat lekkers te eten maken, misschien dat ik daar nog blij van word :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:06

Dat is echt niet slim... :n Als je niet weet wat je doet, nóóit zelf aan de slag gaan met een wespennest.

Je hebt kans dat ze niet meer terug willen naar het nest als ze denken dat het daar onveilig is nu.
Wespen die iets giftigs hebben opgenomen buiten, gaan ook nooit terug naar het nest.
Ze zijn wel klein, maar niet dom die beesten.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:16

Ai Vankje, dat is minder... Ben wel benieuwd naar meer foto's van jullie huis nu!
Dems, jeetje wat een zooitje zo! Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Verder wel mee gelezen het weekend maar weinig onthouden :+
Ik heb dit weekend een "vaas" gevonden (hadden een feest, en tegenover de feestzaal stond een glasbak, daar paste dit ding niet in, dus hij stond voor de glasbak. Gelijk gister een nep bloem gekocht (waren naar het huis van Monet gegaan, en daar in de straat zat een erg leuk winkeltje).
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:18

Ik zou ook niet zo gauw meer bij de Hema m'n gordijnen halen :o Had de gordijnen voor onze slaapkamer daar laten maken. Konden in de wasmachine. Dat ging ook wel, alleen kwamen ze er wat kleiner uit... }:0

Ik vind die muurstickers ook super! Moet me alleen nog even over de prijs heen zetten... :P

teegee, die verschillende kleuren luxaflex, worden die gecombineerd?? Zo ja, erg mooi!!

Dat is écht niet slim om in een wespennest te gaan porren..... Dan is hij er nog goed vanaf gekomen zo te horen!!
Wij hadden ze hier een keer in onze spouwmuur. Hebben zo'n spuitbus gehaald. Ook zo grappig, zit de ingang zeg maar een handbreedte boven de grond, staat er op de spuitbus 'Alleen rechtop gebruiken'...... :+
We hebben wel onze elektrische vliegenmepper bij de hand gehouden :D

Die bloem is echt net echt!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:23

Mooi tvmeubel op de vorige pagina! Ik zou zelf ook voor een witte achtergrond gaan met een donkere kleur meubel :j.

Ohja, ik moet me nog steeds even aanmelden op die site, mis volgens mij veel te veel leuke ideeen :D.

Handig dat bureau. Kleur is echt totaal mijn stijl niet, maargoed.. smaken verschillen :). Hoop dat je een manier vindt om het over te kunnen schilderen. Schuren zou ikzelf alleen met een los papiertje doen denk ik. Maar veel handige tips gegeven hierboven. Alvast heel veel succes met opknappen! En natuurlijk wel een after-fotootje he :D.

Oei... Wespennest... Hoop dat ze terug naar hun nest willen en dat de bestrijders ze snel weg hebben.

Oh, ik vind 'm leuk Saffier!! Ik wil zelf nog 2 (of 4) van die lange, smalle, vierkante of rechthoekige dingen voor op het dressoir. Denk dat er neprozen inkomen, maar daar ben ik ook nog niet uit.
Stukadoors zijn hier klaar. Jeetje, wat een vaklui. Hoe het eruit zág of hoe het eruit zíét... Had dit echt niet durven dromen. Ben echt blij!
Afbeelding Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:43

Ik vind het altijd leuker om iets bij oud vuil of wat mensen weg willen gooien te vinden :o
Mooie vaasfles :j

Mooi Yv +:)+

Gordijnen krimpen écht altijd, ook al zeggen ze dat het in de wasmachine kan.
Het beste is om de gordijnstof een keertje te wassen en daarna pas op maat maken, maarja, daar laat je je gordijnen niet voor door een ander maken :+
Maar met dat plooiband is het tegenwoordig ook (hopelijk) niet al te moeilijk meer om zelf gordijnen te maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:46

-:(- -:(- Ik ben me een partij kwaad... Er kwam vandaag een bedrijf de galerijen schoonmaken: Doe ik de voordeur open: Overal water, modder en troep op de vloer en de muur. Mijn laminaat stond ook al bol ;(
Ik ga die gasten morgen opbellen, want ik wil wel eens weten of dat normaal is!!!

Ka, Luxaflex :\

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:47

Yv dat is opgeknapt zeg!! Wat komt er in de ruimte erachter?

Dank jullie! Ben er ook erg blij mee, was een beetje uitgekeken op wat er eerst op tafel stond dus dit kwam als geroepen :D bloem was wel 12€, gelukkig heeft vriendje betaald.