Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:37

*valt even binnen*

Die kalkverf van decoratieveverftechnieken die ik gebruikt heb, hecht ook óveral aan :j zelfs op mijn 'plastic' vensterbank die nu als een soort leisteengrijs oogt.
Heb dat wel 2x gedaan, maar kan me bij de 'gewone' verf nog herinneren dat ik het er na het drogen zo weer af kon pellen omdat het niet had gehecht op plastic.

Ideaal spul.

Ik vond alleen de afhandeling van een klacht van mij nadat ik voor 150 euro verf had gekocht en deze in gedeukte en open blikken aankwam, niet oké (kreeg een tegoedbon van 7 euro... dat zijn net de verzendkosten) dus ik sta open voor net zulke goede verf ergens anders vandaan :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:02

De service van http://www.puurbrocante.nl is heel netjes. Ik had namelijk de verkeerde soort wax gekozen blijkbaar. Toen belden ze me op: of ik wel zeker wist dat ik die wilde, want dat konden ze zich niet voorstellen icm de kleur verf die ik ook bestelde. Dat was dus heel netjes :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:16

Dat had ik bij Moose Farg, Zweedse verf.
Die belde op om te zeggen dat ik waarschijnlijk de verkeerde verf (buitenverf) had gekozen als ik deuren wou gaan verven en hij gaf adviezen door hoe ik het moest doen.

Ik wil decoratieveverftechnieken niet afzeiken, want zij hebben een website vol inspiratie enzovoorts en goede spullen, maar ik vond het een beetje jammer.
Ik zei dat het een kado was van mijn ouders en dat zij geschrokken waren van de service van maarliefst 7 euro tegoedbon op 150 euro verf en toen reageerde ze nogal aangebrand dat het heus niet ten koste van de verf ging hoor, als de blikken gedeukt en open waren en kreeg ik de volgende dag 2 lege verfblikken opgestuurd :=

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:23

Margje

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:20

Bestaat dat echt? Zonder schuren enzo? Dan is de verf misschien wel duur (ik heb best een grote kast...) maar als je geen grondverf nodig hebt scheelt dat ook weer. Of moet je er drie lagen opsmeren voor het dekt? Krijg je trouwens geen strepen en oneffenheden ? Ik dacht dat je met krijtverf extra netjes moet schilderen en dat is niet mijn sterkste punt. Het klinkt wel ideaal, ik zit al maaanden tegen de grote ladenkast aan te hikken, vooral al het schuren, want daar heb ik toch zo'n hekel aan.. Is het nou typisch deze verf dat er geen voorbehandeling nodig is, of is dat altijd zo bij krijtverf, nee toch? Het klinkt te mooi om waar te zijn.
MamaMiesje; jij gaat er dus, zoals ze adviseren, boenwas overheen doen? Enig idee wat voor effect je dan krijgt? Op de site van puur brocante staat bij toepassingen trouwens niet dat het geschikt voor meubels, maar dat is misschien omdat het zo voor de hand ligt..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:29

Ik geloof eigenlijk niet dat dat goed blijft zitten. Er hoeft maar een vettig plekje te zitten en het gaat er heel snel af volgens mij.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:29

Ik adviseer wel om het te verven oppervlak licht op te schuren en ontvetten; schoonmaken moet altijd sowieso, anders sta je ook stofjes mee te schilderen.

Je kan ook primen
http://www.verftechnieken.nl/gronden-pr ... etten.html

Maar wat ik bedoel te zeggen is, het dekt ook goed op dingen die ik niet had verwacht
(kunststof, gladde oppervlakken, geverfde oppervlakken) en je hóeft het te verven oppervlak niet helemaal kaal te krabben (mits de verflaag nog goed is en niet bladdert)

Het is inderdaad iets moeilijker om waterverf mooi strak op een oppervlak te krijgen, terpentineverf loopt mooier uit.
Ik vind dat geen nadeel, waterverf, kalkverf, gebruik je om je meubels en spullen een natuurlijke look te geven, als je strak hoogglans wil dan moet je andere verf kopen, dan is dit niet geschikt.

Misschien moet je het voor jouw ideale resultaat wel 3x schilderen (2x zeker) maar het is naar mijn idee wel veel zuiniger dan gewone Flexaverf, het is ook dunner, minder stroperig dan terpentineverf.

Ik heb Moose farg verf gebruikt voor deuren, ben zeer tevreden over Zweedse verf, dit is op lijnoliebasis.
Dit lijkt mij ook een aanrader
http://www.rosarugosa.nl/c-1063884/allb ... nolieverf/

Ik vind de voordelen: makkelijk afwasbaar, kwasten makkelijk schoon, milieuvriendelijk, niet vergelend en slijtvast groter dan die van terpentineverf.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:36

Interesse wel Quinette, maar het is veel te ver weg voor ons!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:33

De verf voor de babykamer is binnen, zooo mooi!
Het is pastel green van Abbondanza. De commode vordert inmiddels gestaag, maar door het slechte weer heb ik er niet zo veel meer aan kunnen doen.
De commode wordt aan de buitenkant wit, en aan de binnenkant Swedish green. Da's net een tint donkerder dan de pastel green. Heb zo'n zin om hem af te maken, maar heb teveel te doen aankomende week en wat teveel aan mijn hoofd.
Vandaag nog wel 2 kastjes op een veiling gekocht. Had nog op meer geboden, maar het ging allemaal weer voor absurde prijzen weg...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:48

Waar ligt Tegelen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:07

BarbaLala schreef:
Waar ligt Tegelen?

Noord Limburg...

Rinske

Kun je zoeken op Google maps :D .

BarbaLala

:)* slim!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:27

Ik zit de hele middag al op de website van 101 woonideeën, wat een leuke site is dat zeg :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:33

Kijk ook eens op www.pinterest.com
Staan zoveel leuke dingen op! 9En niet alleen interieurtips, maar voor alles wat het leven omvat :)
(En nee ik heb geen aandelen :D )

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:38

Iemand al leuke dingen gedaan met oud roze?:D

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:41

Ik ben nu bezig een klein kastje oud roze te maken...
en heb ook vele assoicores(of hoe je het ook typt).

ben erg benieuwd als er nog meer mensen zo gek zijn op oud roze tints!?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:43

ja ik!!!
Maar wel enkel in de accessoires :j

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:44

haaaa:D ook tips?
of fotos van jou dingetjes?:D
hihi zo BENIEUWDDDDD

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:48

Ik ben aan het onderhandelen voor grenen nachtkastjes.. ik twijfel nog of ik ze grijs of oud roze schilder.. de boxspring is antraciet.. gordijnen worden ook een grijstint en de muur vooralsnog gewoon wit. Misschien op den duur ook een grijstint.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:51

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:51

Nee nu niet, moet eerst even verhuizen :+

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:18

Oo jij ook al :P haha hier net zo:P
heb veel leuke dingetjes geshopt bij ikea
en leenbakker...

was erg benieuwd naar nog meer winkels met deze geweldige kleur?

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:19

Oo die zijn leuk zeg!
wel een uitdaging oud roze verfen hihi!
x wat anders als dat grijs:P
of bruin:P
of al dat soort tintjes

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:43

Ik had ze dus wel grijs of bruin geverfd en er iets van oud roze bovenop gezet :+