E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:45

Ik heb Bonita Avenue van Peter Buwalda als epub, als je me even je mailadres pb't mail ik hem naar je. Goed boek, heb er vanavond nog een tentamen over gemaakt!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:48

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:50

Mea Culpa. En je hebt gelijk.
Toch jammer dat er geen 2e handsmarkt is. Stom ook. Dat maakt een e-boek relatief duurder want verkoopwaarde is dus per definitie nul. Dochter heeft dat ding twee jaar geleden van oma gekregen maar ze koopt liever 2ehands boeken voor een euro dan dat ze bij Bol.com e-boeken koopt. Dat maakt dus dat zo een e-reader bijna alleen interessant is als je (illegaal) kunt downloaden. zucht. en ik wilde haar nog netjes opvoeden. Voor de rest een heel fijn ding.

Is er ook niet iets waar we lid van kunnen worden ofzo? Net als muziek. Dat je wel iets betaalt maar geen 30 euro per boek,.... Dat is toch niet leuk meer?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:53

Heb een tijd alleen maar meegelezen omdat ik het te druk had, maar nu dan maar weer eens reageren..
Ondertussen al sinds de zomer heel tevreden met mijn Sony prs650 :)

pluisje88 schreef:
Ik zag hier iets over de nederlandse versie van War Horse? Zou iemand mij die willen mailen?

En dan gelijk een cc'tje naar mij? :) ben er al een tijdje op zoek naar :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:38

@ebo volgens mij niet, en idd ze 'vragen' er een beetje om op de manier..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:57

Eb01 schreef:
Dat maakt een e-boek relatief duurder want verkoopwaarde is dus per definitie nul. Dochter heeft dat ding twee jaar geleden van oma gekregen maar ze koopt liever 2ehands boeken voor een euro dan dat ze bij Bol.com e-boeken koopt. Dat maakt dus dat zo een e-reader bijna alleen interessant is als je (illegaal) kunt downloaden. zucht. en ik wilde haar nog netjes opvoeden. Voor de rest een heel fijn ding.

Ik vind hem ook heel fijn, en ik vind het idd helemaal niet erg om te betalen voor een boek; daar verdient de schrijver tenslotte zijn brood mee en er is heel wat moeite in gestoken. Logisch dat dat beloond wordt. Maar in mijn ogen is de verhouding tussen schrijversloon, uitgiftekosten en winst e.d. voor de uitgever totaal uit balans. Zo dwing je mensen toch zowat tot illegaal kopiëren?

Vanwege hersenletsel kan ik geen Engelse boeken meer lezen, anders wist ik het wel. Scheelt vaak hartstikke in de prijs, nog even afgezien van het feit dat je dan de originele tekst leest zoals de schrijver het bedoelt.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 25-01-12 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:58

Vandaag mijn e-reader mee gehad in de trein, echt ideaal!
Handig dat ie makkelijk in je handtas past :P

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:02

pluisje88 schreef:
Siamsmeesje schreef:
De Bokt-dropbox? Die bestaat niet meer, is afgesloten door dropbox zelf na een klacht van een schrijver geloof ik.

Kun je geen nieuwe meer aanmaken en dan een gesloten box? waar je alleen op uitnodiging in kunt?

Dat plan hebben ze laten varen, omdat de eerste dropbox op uitnodiging was, en vervolgens door iemand die het niet helemaal begreep leeg werd gehaald :+

@Cayenne, heerlijk hè? :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:36

Wat jammer. Dan maar via de mail en op aanvraag ;)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:11

Voor we weer problemen krijgen met een mod (3e waarschuwing, dus dan is het topic definitief op slot!) Er mag niet gepraat worden over dropbox, aanvragen per mail, wie heeft er het boek van [schrijver] en downloaden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:42

Nou.... als je al niet meer mag vragen wie een bepaald boek heeft......
Je kunt toch graag willen weten of het een leuk boek is???

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:44

Ja.. je mag wel vragen wie een boek gelezen heeft, maar schijnbaar niet wie een boek heeft. Ik zal mijn mening hierover maar braaf voor me houden.. ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:45

Weet niet of je hier boeken neer mag zetten die je hoopt komend jaar nog te gaan lezen op je ereader...

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:47

Ja, dat mag neem ik aan wel... (zie pb)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:22

Ik moet echt even iets delen... Van een van mijn favoriete schrijvers (Andrew E Kaufman) is onlangs zijn 2e boek "The Lion, The Lamb and the Hunted" uitgekomen. Zijn debuut (While the Savage Sleeps) boek was werkelijk briljant, dis LLH wil ik ook erg graag lezen. Toen Andrew een bericht had geplaatst dat hij buiten zichzelf was van vreugde omdat zijn boek op nummer 2 stond in de bestseller lijst van Amazon (enkele plaatsen boven Stephen King! Zijn woorden...hihi) heb ik natuurlijk even een whoohoooo berichtje achter gelaten en gezegd dat ik nog op zoek was naar een epub versie van LLH ergens waar ik met paypal zou kunnen betalen (makkelijker gezegd dan gedaan...haha). Amper later had ik een pb op fb met de vraag welke ereader ik gebruik en hoezo epub... Verteld en uitgelegd en toen werd ik naar mijn e/mail adres gevraagd zodat hij mij een epub kon sturen *\o/* . Gevraagd hoe ik hem dan kon betalen, maar het was een kadootje. Voor hem misschien een klein gebaar, maar hij heeft mijn dag helemaal goed gemaakt, ik vond dat zo ontzettend aardig.

Dus eh... als de Kindle eigenare onder jullie nog op zoek zijn naar een geweldig en zeer betaalbaar boek, mag ik While the Savage Sleeps dan aanraden... :D The Lion, the Lamb and the Hunted heb ik ook alle vertrouwen in, maar die heb ik nog niet gelezen... O:)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:30

Helaas geen kindle hiermaar ik ga zeker verkennen of er ook mogelijkheden zijn voor andere systemen want dit klinkt goed!

Edit, ik lees net de beschrijving van die tweede en die kan onmogelijk lezen aangezien hier de verdwijning van een kind centraal staat, daar kan ik niet meer tegen sinds ik zelf een kind heb. Maar de eerste ga ik zeker proberen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:43

Hm.. mijn e-reader is op weg naar bol.com :) Ik mis hem nu al :P en ik hoop dat hij goed aankomt en ze hem kunnen maken :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:16

Wat voor een Erader heb je SL? En wat was er mis mee?

Vikki wat ontzettend leuk en vriendelijk van die schrijver zeg!!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:26

SuperLiesje, ik leef met je mee :(:) .

Vikki, wat leuk, joh, da's wel een heel erg leuke manier van social media-gebruik :)) .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 01:03

vikki schreef:
Dus eh... als de Kindle eigenare onder jullie nog op zoek zijn naar een geweldig en zeer betaalbaar boek, mag ik While the Savage Sleeps dan aanraden... :D The Lion, the Lamb and the Hunted heb ik ook alle vertrouwen in, maar die heb ik nog niet gelezen... O:)

Klinkt goed, jammer genoeg alleen geen kindle gebruiker. Zal morgen eens zoeken of ie er ook voor een andere variant is.

Vind het leuk dat jonge auteurs e-lezen omarmen en er zo mee omgaan. Is vernieuwend en het houd het internet open.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:45

Ik heb de Onyx Boox M90. Is mooi groot, ook zit er wifi op, maar dan blijft de ereader vasthangen...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:05

Kindle Touch (met wifi ) wordt nu ook naar Nederland verstuurd.
165 euro inclusief verzenden en invoerrechten (omdat de invoerrechten erbij in zitten blijft hij als het goed is niet 'hangen' bij de douane).

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:50

Ik ben echt zo tevreden met mijn e-reader, was er heel snel al aangewend en je pakt hem zo snel even uit je tas :) Leest ook erg fijn. Ben nu de millenium trilogie aan het lezen :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:59

Is die nog wat? Heb hem wel klaar liggen, maar twijfel nog steeds of ik binnenkort of veel later aan zal beginnen :=

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:09

Die is geweldig :j . Bij de titels had ik heel andere boeken verwacht, maar toen ik eenmaal aan het lezen was...