Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:06

Toch even een tip: niet stofferen over een oud stofje heen. Het probleem is dan namelijk dat je bovenste stof over je stof eronder gaat schuren, waardoor je nieuwe stof héél snel kapot gaat. Dus altijd je oude stof eraf halen :) .

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:59

Grappig, Ik heb het juist andersom gehoord. Altijd een stofje eronder proberen laten of anders een katoentje eronder pakken om je bovenstof te beschermen tegen schuren over vulling en frame...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:06

Je moet er uiteraard wel wat onder doen. Eerst de vulling, dan een katoentje en daarna fiberfill. Daar overheen pas je nieuwe stof. Stof op stof schuurt teveel en slijt daarom heel snel.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:33

Ik had trouwens voor mijn bank een meubelstof met een soort van gladde laag eronder, wat me genoeg bescherming leek. Ik heb het dus wel direct over de oude stof gedaan, zonder katoentje.
Dit is hem geworden (heb hem ondertussen nog her en der wat gladgetrokken trouwens, vooral die plooi onderaan aan de voorkant is nu helemaal weg):
Afbeelding
Hij was voorheen panterprint, dus het is een behoorlijk verschil, haha.
Ik ben er erg tevreden mee, maar mijn god wat een werk... We zijn er 's morgens met 3 mensen aan begonnen en 's middags met zijn tweeën doorgegaan tot etenstijd. Maar ik hoef geen nieuwe bank meer te kopen, dus well wordt it dacht ik zo.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:58

Twinklestar schreef:
Krijg nou wat _O- , ik heb precies, maar dan ook precies, hetzelfde gebloemde stoeltje hier staan :')

Is zeker 40 jaar oud ( nog van mijn moeder geweest ) , de stof is zijde en er zit in de zitting een bakje voor naaispulletjes oid. met daaronder nog meer opbergruimte. :D .

Ik wil het op marktplaats gaan zetten maar misschien zijn er hier liefhebbers voor ?

Ik heb wel interesse!
Heb je duidelijke foto's van de zitting en plekken van slijtage? :)

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:09

BarbaLala schreef:
Twinklestar schreef:
Krijg nou wat _O- , ik heb precies, maar dan ook precies, hetzelfde gebloemde stoeltje hier staan :')

Is zeker 40 jaar oud ( nog van mijn moeder geweest ) , de stof is zijde en er zit in de zitting een bakje voor naaispulletjes oid. met daaronder nog meer opbergruimte. :D .

Ik wil het op marktplaats gaan zetten maar misschien zijn er hier liefhebbers voor ?

Ik heb wel interesse!

Foto's zal ik morgen bij daglicht even maken :j . ( ben net thuis van een vakantiedagje dierentuin :D )
Er zijn geen slijtageplekken, het stoeltje heeft altijd voor de sier op de slaapkamer gestaan en is dus eigenlijk nooit echt als stoel gebruikt.
Ik meen dat er ergens een kleine beschadiging in de stof is, een klein haaltje iod. ( praktisch niet te zien )
Zal overal foto's van maken en ze morgen plaatsen :)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:12

Oke ik ben nu al 2 dagen aan t zoeken hoe iets heet maar ik kan er niet op komen.
Ik heb een kastje gekocht waarvan ik het blad wil versieren met een figuur. Nou wil ik bijv het blad grijs hebben en daar een wit figuur in laten terug komen. Ehmz hoe ga ik t simpel uitleggen, ik ga het verfen dan is t droog en dan haal ik het figuur eraf en zit een gekleurd figuur onder.... weten jullie hoe dat heet? of hebben jullie andere mogelijkheden/ideeen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:13

Tamponeren met een sjabloon? Of sjabloneren?

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:15

aangezien het vandaag erg rot weer was heb ik mezelf een schop onder me kont verkocht en ben ik begonnen met mijn vitrinekastje...deze staat nu in de primer...nu nog 101 dingen te gaan ...:D
grapje maar het is in elk geval een begin...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:52

Twinklestar schreef:

Wat grappig zeg. Ik heb hem jaren geleden in een tweedehands zaak gekocht voor een prikkie. Er zit inderdaad zo'n vak en inzetvakjes in. Het is ook inderdaad een heel oud ding. Bij mij zat er nog een veilingsticker op uit 1973 ofzo.
Die van mij was echter wel helemaal, maar dan ook helemaal doorgesleten ondertussen. Ook is er al een keer een poot onderuit gebroken die mijn schoonvader er weer min of meer netjes onder heeft gekregen. maar met zijn update kan ie voor mij weer prima een rondje mee :).

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:24

wat zijn jullie allemaal handig wellich zit er iemand bij die me advies kan geven.
Ik heb een grote grenen kast,gelakt,lelijk ding,ik zou hemgraag een mooie matte kleur geven,zoals je in landelijke kamers tegenkomt,is er ook verf die je er zo op kan smeren ,want schuren bij zo'n grote kast is een karwei.graag tips

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:34

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:13

Schuren en ontvetten moet altijd, anders hecht de verf niet.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:29

benangelique schreef:
Iemand ervaring met dat spul van hg wat verven zonder schuren belooft?

Oude quote (sorry heb al even niet meer gelezen)

Ehhh geen ervaring met hg wel met hammerite.
Ik ben toen aan het verven gegaan en het wil en blijft ook zitten maar.... je ziet ieder roest plekje wat er onder zit.
Dus ik ben gewoon aan het schuren geslagen tot het glad was even met amonia afgenomen en toen aan het schilderen gegaan en het resultaat was toen wel veel mooier.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:06

Twinklestar schreef:
BarbaLala schreef:

Ik heb wel interesse!

Foto's zal ik morgen bij daglicht even maken :j . ( ben net thuis van een vakantiedagje dierentuin :D )
Er zijn geen slijtageplekken, het stoeltje heeft altijd voor de sier op de slaapkamer gestaan en is dus eigenlijk nooit echt als stoel gebruikt.
Ik meen dat er ergens een kleine beschadiging in de stof is, een klein haaltje iod. ( praktisch niet te zien )
Zal overal foto's van maken en ze morgen plaatsen :)

Nou, ik heb een paar foto's gemaakt hoor :D
Zie nu ineens wel dat de bloemetjes iets anders van kleur zijn :o ( word ik nou ook al kleurenblind op mijn leeftijd _O- )

Er zit een klein soort winkelhaakje aan de linkerzijkant, dit is ooit geplakt zo te zien.
Voor de rest is het nog netjes, zelfs de kwastjes zijn nog heel :+ .

Tis een heel lief stoeltje maar past hier niet zo goed bij ons :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:25

Ow ik ben benieuwd!

Haha ja dat verschieten van kleur heb nou eenmaal inderdaad :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:34

Weet iemand hier wellicht in hoeverre die ikea meubels zoals het beroemde lack-tafeltje schuurbaar en herschilderbaar zijn? Ze lijken me altijd zo ongeschikt daarvoor :))

Mijn stijl is een beetje riviera maison/landelijk, dus ik wil hem dan in het creme schilderen, maar dat lijkt me ook weer saai. Dus hoe pimp ik zo'n lack tafeltje, en het pindavormige bureautje wat ik heb, iemand ideeën?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:36

Nou, ik ging er met mijn sleutel al doorheen een keer dus ik denk niet dat dat kan. :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:38

Nee he, dat leek mij ook al. Bummer! Denk dat ik toch wat ga proberen, misschien gewoon er overheen. Heb 5 euro voor de 3 betaald dus dat kan makkelijk uit :))

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:41

imd schreef:
Nee he, dat leek mij ook al. Bummer! Denk dat ik toch wat ga proberen, misschien gewoon er overheen. Heb 5 euro voor de 3 betaald dus dat kan makkelijk uit :))

Je zou ook plakplastic eroverheen kunnen plakken, zeker met Lacktafels met het kunnen, die hebben zo'n strakke hoeken!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:46

Dat heb ik ook een keer gedaan! Alleen daarna liet iemand er iets heel hard op vallen (een groot glas ofzo) en toen was die kapot. Maar dat ging heel gemakkelijk en is niet zo duur!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:48

Oh dat is wel een goede suggestie! Ik ga eens snuffelen!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:10

BarbaLala schreef:
Ow ik ben benieuwd!

Haha ja dat verschieten van kleur heb nou eenmaal inderdaad :)

Nee , het is niet verschoten van kleur maar dat andere stoeltje had blauwe bloemen en de mijne niet _O-

En dan zet ik er natuurlijk de foto's niet bij he 8)7 :+ .
Bij deze dan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatste foto is niet scherp zie ik, heb maar simpel toestelletje :o

Mocht je het wat vinden dan kunnen we beter via pb verder gaan denk ik ;) maar ik ben ook wel benieuwd wat de rest van de mensen hier er van vinden. :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:23

Die lack tafeltjes van de ikea, is van karton :)
Heb er ooit 1 buiten laten staan met het weer, en toen was die al aardig krom getrokken en kon ik mooi zien waar het precies van was.
Er zit maar een mm of 5 aan hout omheen en opgevuld dus met karton, denk als je dat gaat schuren dat je bewijze van al bij de vulling zit hihi

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 00:51

Twinklestar,
heb je ook foto's van de pootjes onder de franje?