Auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Re: Auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:42

Die vroege Disco heeft waarschijnlijk wel een lekker vet koppel uit die V8 :D

Verder zijn we het gewoon met elkaar eens hoor, wat meer auto voor de kar is best lekker, maar als het puntje bij paaltje komt gaat het met een 'mindere' trekauto ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:35

Jammer genoeg werd de Mazda voor onze neus verkocht.

We hebben nog een 2 interessante auto's gezien, een Fiat Stilo en een Ford Focus. Alleen staan deze bij een zeer onbetrouwbare dealer, autocentrum Almelo, dus gaan we daar niet mee verder. Als je ze googled, zie je de ene na de andere klacht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:05

Joolien schreef:
Jammer genoeg werd de Mazda voor onze neus verkocht.

We hebben nog een 2 interessante auto's gezien, een Fiat Stilo en een Ford Focus. Alleen staan deze bij een zeer onbetrouwbare dealer, autocentrum Almelo, dus gaan we daar niet mee verder. Als je ze googled, zie je de ene na de andere klacht.

Dan moet je daar auto's gaan halen voor zo weinig dat het uit kan om er serieuze reparaties aan te doen }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:55

Zelfs dat durf ik niet aan, aangezien ze sjoemelen met papieren, km standen terugdraaien en schade-auto's verkopen. Iets te groot risico ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:59

:j als het niet je hobby is kun je idd beter een paar honderd euro "teveel" betalen voor een goede auto met garantie (bij een bedrijf die dat woord serieus neemt) dan lekker goedkoop iets op de kop tikken wat achteraf een flink project blijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:08

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:11

Joolien schreef:
We willen ook nog bij deze kijken:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

We hadden eerste een hoger budget, maar hebben besloten toch nog voor wat goedkopers te kijken.

Fijne pittige bakkies :j Zelf was ik mega tevreden over mijn puntotje, ook heel zuinig :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:14

Wat een goeie tip om zo'n autobedrijf te googlen trouwens. Net gedaan en gelukkig staat een van de bedrijven waar ik wilde gaan kijken in Valkenswaard bol van de goede reviews. Dat geeft weer een beetje moed.

Heb jij nog een duidelijke voorkeur voor kopen van een bedrijf of particulier joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:23

We hebben een voorkeur voor het kopen bij een bedrijf, ivm inruilen. Onze auto heeft wat mankementen waardoor het niet makkelijk is om daar anders vanaf te komen.

Mijn vriend begon net weer te twijfelen, wat nou als we onze Polo weer wat opknappen. Maar ik verklaar m voor gek. Dat ding komt uit 98, heeft 307000 km op de teller.
-startmotor kapot(start nog wel, maar duurt soms wat langer)
- elektra is niet meer goed, ruitenwisser, sproeier en ruitverwarming achter doen het 9 vd 10 keer niet
- voorophanging is niet goed, als je de auto helemaal naar links draait, loopt ie ergens tegenaan.
- zit steeds wat meer vibratie in de auto, maar dat kan nog komen door het uitlijnen.
- motor heeft er soms wat moeite mee om op te trekken op de snelweg.
- Draairaam aan de bestuurderskant is stuk
- auto is lek achter. Van de week stond er water in e achterbak
- overal roestplekken en de motorkap is de lak deels af

Al met al wel heel veel dingen die het gewoon niet aantrekkelijk maken om de auto te laten maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:28

Polo is op sterven na dood Jool, dat moet je echt niet meer willen en de auto is het echt niet meer waard om er geld in te steken :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:29

owaaw... dat je nog durft te rijden in dat ding! Ik krijg al de kriebels als ik ergens een 'eng' tikje hoor ofzo.

Maar goed, een van mijn grote angsten is ook om midden op de weg stil komen te staan. En dan zo'n rij auto's achter me... en ik geen idee wat te doen... en oh houmaarop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:33

Daar ben ik nog neit zo bang voor Amaris, de Polo heeft me nog nooit laten zitten, motortechnisch dan. Heb een keer het gaspedaal kapot gehad. Toen kwam ik ook niet meer vooruit. Gelukkig stond ik op de parkeerplaats :P

Nee is ook zo Lies, we willen het ook voor zijn dat de Polo er mee uit scheidt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:59

Ik vraag af of wil gerage wel zit te wachten op zo auto. Denk dat je hem net zo goed naar de sloop kan brengen.

Voor rest zou niet op mijn geweten willen hebben om met onveilig auto rond te rijden. Hoe is die door de apk heen gekomen? Of is kort geleden zoveel stuk gegaan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:03

Tobbes schreef:
Ik vraag af of wil gerage wel zit te wachten op zo auto. Denk dat je hem net zo goed naar de sloop kan brengen.

Voor rest zou niet op mijn geweten willen hebben om met onveilig auto rond te rijden. Hoe is die door de apk heen gekomen? Of is kort geleden zoveel stuk gegaan?

Meeste dingen die Jolien aangeeft die stuk zijn zijn geen apk punten ;)
Het aanlopen bij maximaal insturen is waarschijnlijk de aandrijfas

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:38

Tobbes schreef:

Ik zie niks in het lijstje staan dat een regelrechte APK-afkeur is. Wel wat puntje s die tot afkeur kunnen leiden, maar zo erg is het blijkbaar niet.

Joolien: opknappen alleen als je dat zelf kunt. Ik ben van dit lijstje nog niet zo onder de indruk, maar als je alles moet laten doen, kan et niet uit, tenzij je echt nog jaren met het ding wil rondrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:17

We kunnen niks zelf. Ik denk dat we toch al grofweg aan 4/500 euro zit met dit lijstje. Alles bij elkaar opgeteld. En dat is de moeite niet. Vooral omdat we er niet zo lang meer mee willen rijden. Ik begin m ook steeds minder te vertrouwen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:10

Nou dan kom ik ook naar jouw dealer als je voor 400/500 deze lijst weet te repareren. :+

Ik zou wel kijken naar iets wat net een tikje nieuwer is dan die punto die je net liet zien anders ga je er eigenlijk niet echt op vooruit maar ben je alsnog een smak geld kwijt. Bijv. de nieuwe grande punto die ik al eerder in dit topic noemde.

Die is er vanaf een kleine 3.000,-. Het aanbod is enorm en voor rond de 3500 heb je een uitvoering met lichtmetalen velgen, airco en een fatsoenlijke kilometerstand. Daar kun je dan weer een paar jaar mee vooruit.

Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:21

En als je dan in de top van je budget gaat zitten krijg je een auto van 7jr oud met nog geen ton op de teller, airco, lichtmetalen velgen etc.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

Ik denk dat je daar meer plezier aan hebt dan een ouder type punto die over 2jr weer aan vervanging toe is.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:50

_Nelleke_ schreef:
Ik denk dat je daar meer plezier aan hebt dan een ouder type punto die over 2jr weer aan vervanging toe is.

Rex_Rolfo @ [HTT] Wie least er een privé auto?
Rex_Rolfo schreef:
Rex_Rolfo schreef:
Had de consumentenbond niet een artikel over private lease een maand of twee-drie geleden? Heb alleen de conclusie gekeken maar als ik me goed herinner zijn sommige van die lease mogelijkheden financieel best interessant. Andere weer minder, hangt sterk van merk/auto af.

Zal eens kijken of ik het blaadje nog kan vinden.

Gevonden, was al weer een jaar geleden (dec '14). Bij sommige merken kan het een paar tientjes per maand schelen t.o.v. kopen met dealer financiering of eigen geld. Dan is mijn conclusie al snel -en niet doorgerekend- dat je beter af bent met het kopen van een goede (jonge) gebruikte auto en daar lang mee doorrijden.

O:)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:06

Hihi ja dat wat jij zegt dus! ;)

Onze beide auto's zijn jonge gebruikte auto's. Mijn fiat 500 twinair was 2jr oud met 12.000km op de teller. Nieuwprijs was 16.000 en gekocht voor een kleine 10.000,- met bovag garantie. De fiat (grande) punto van m'n vriend is precies zo'n type als ik hierboven post voor 4500,-. 7jr oud en ook een nette km-stand.

Ik denk dat je niet goedkoper kan autorijden op ten duur. Plan is om de punto over een jaar of 2 in te ruilen voor een nieuwer model en dan over 4jr de fiat 500 die dan 8jr oud is in te ruilen voor een nieuwer model. Dan leveren ze beide nog wat op en rij je zelf weer lekker onderhoudsvrij.

Bovendien zijn nieuwe modellen auto's gewoon stukken zuiniger in verbruik dan de oudere gebakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:10

Ja het jammere is, dat we de financien niet hebben om zo'n auto te kopen. Dan gaan we lenen(binnen familie) maar hoe minder hoe beter natuurlijk. We moeten geen geld uitgeven wat we niet hebben...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:28

Oh ok! Ik dacht dat vanwege de beginpost dat die middelen er wel waren. Tsja wat er niet is dat is er niet. Alleen is het wel waardevol om te kijken hoe lang je met een goedkopere auto doet, wat de restwaarde is en de geschatte onderhoudskosten en verbruik en dat tegenover een iets duurdere auto zet. Wellicht ben je dan alsnog met een iets duurdere auto goedkoper uit en is het wel de moeite waard om daar binnen de familie wat voor te lenen.

Maargoed, dat is iets wat je helemaal zelf moet bepalen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:30

Ja t is ook een lastige overweging. Als het allemaal loopt zoals het zou moeten, dan zouden er over 2/3 jaar wel geode financiele middelen zijn om een geode auto te zoeken. We zoeken nu dus een auto die nog zeker 3 jaar fatsoenlijk mee gaat. Dan kunnen we het wel permitteren om een iets oudere auto te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:54

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:58

Ja het enige is dan dat je een ouder gebakje dan gewoon lekker moet oprijden en dan hopen dat je er niet teveel kosten aan hebt. Je restwaarde van zo'n auto is nihil. Ik hoop voor mijn fiat over 4jr nog zo'n 5.000,- / 6.000,- te krijgen. Dan heb ik 6jr gereden voor zo'n 750 euro per jaar in een zuinige en comfortabele auto met weinig onderhoudskosten.

Tegen een oudere auto die je nu voor 1500,- koopt, binnen 2jr volledig afschrijft en de kans groter is dat je onverwacht hoge onderhoudskosten hebt.