Blue_Eyes schreef:Ja, maar ik vind dus juist dat je dat soort dingen niet te zwaar mee moet laten wegen. Je hebt het gevoel van eigenwaarde van een kind voor een groot deel zelf in de hand.
Ik vind dus juist dat je die dingen wél heel goed dient af te wegen, juist omdat het kind lichamelijk al achterloopt en het
hoogstwaarschijnlijk ook geestelijk heel moeilijk gaat krijgen(pesten ed). Uiteraard heb je als ouders wel iets in te brengen
op het gebied van eigenwaarde etc, maar ik denk dat dit niet op kan wegen tegen de intens gemene manier waarop kinderen
anderen kunnen treiteren, zeker een hele klas tegen één, docenten hebben dit niet altijd in de hand.
Niet alleen lichamelijke gezondheid is van belang voor een gelukkig leven, geestelijke gezondheid is dat zeker óók, die twee
dingen samen vormen al dan niet een kwalitatief goed/slecht leven. Iemand die gezond ter wereld komt heeft hierin een
sterkere positie, die heeft het lichamelijke/geestelijke al mee ten opzichte van een gehandicapt kind --> grotere kans op
kwalitatief gelukkiger leven.
Ik vind de algehele kwaliteit van leven van dermate groot belang dat ik dit soort aspecten állemaal zwaar mee zou laten wegen.
Aangrijpend verhaal superpony...