Percy schreef:
Ogenschijnlijk was mijn baby kerngezond maar door een dubbelsysteem van de nier en een verkeerde aansluiting in de blaas kreeg ze al snel een infectie die niet te behandelen was met antibiotica. Gelukkig was er al een plan van aanpak getrokken voor de geboorte en lag ze met twee weken oud al op de ok.
Anders was het gissen geweest waarom ze koortsig was geworden, had antibiotica niet geholpen en had ze zeer waarschijnlijk een sepsis (bloedvergiftiging) gekregen waaraan ze dan overleden zou zijn.
Ik wil geen derde kindje maar ik zou dan automatisch in aanmerking komen voor uitgebreider onderzoek en dat had ik dan ook zeker laten doen.
Dit heb ik met mijn dochter ook gehad alleen was het bij haar niet te zien op de echo die gemakt was. Na heel veel ellende en ziekenhuisopnames en een aantal operatie's is zij er toch bovenop gekomen. Het blijft een klein onderdeurtje maar dat is gelukkig alles en zij is nu al een aantal jaar medicijn vrij.
Toen ik zwanger was van mijn zoontje(waar ik toch wel erg tegenop zag) wilde het ziekenhuis vanaf de zesde maand een punctie gaan doen en allerlei onderzoeken. Na lang overwegen hebben wij besloten dit niet te doen. Ten eerste het risico wat het met zich mee brengt en ten tweede, je moet nog drie maanden zwanger zijn met de wetenschap dat je kind evt een afwijking heeft.
Wel hebben wij afgesproken dat na de geboorte er een onderzoek gedaan werd of hij hetzelfde had als mijn dochter en van te voren is alles geregeld voor het geval het wel zo mocht zijn.
Gelukkig had hij dit niet.