Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:27

Askja schreef:
Oud nieuws.

Ja, daar heb je wel gelijk in dat het oud nieuws is. Maar ik zet het erbij om te illustreren dat, zoals ik al zei, wat vandaag ( door overheden) als absoluut veilig kan worden gepresenteerd, morgen best anders kan blijken te zijn. Dat ZOU dus ook zo kunnen zijn met bepaalde vaccinaties.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:29

Pocca_Locca schreef:
Over voortschrijdend inzicht gesproken oftewel: wat vandaag als volkomen veilig wordt voorgesteld, kan over een poosje heel goed achterhaald en gevaarlijk zijn.. https://youtu.be/kbcHszMCIJM

En nog een https://youtu.be/GIxMvUZVRDE

Ik kan geen enkel onderzoek vinden dat het bewezen veilig was. Alleen dat er toen vanuit gegaan werd dat het veilig was. Kun jij dat ontkrachten?
Dat is namelijk heel wat anders als dat vaccinaties 100.000x onderzocht zijn.
Nog los van dat je met deze visie echt de discussie helemaal doodslaat. Misschien wordt ooit ook wel bewezen dat eten van groente dodelijk is. Of ademen. Of whatever...
Het zou ook zo kunnen zijn dat we morgen allemaal wakker worden en ons leven 1 grote droom bleek. Het ZOU kunnen!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:33

secricible schreef:
Pocca_Locca schreef:
Over voortschrijdend inzicht gesproken oftewel: wat vandaag als volkomen veilig wordt voorgesteld, kan over een poosje heel goed achterhaald en gevaarlijk zijn.. https://youtu.be/kbcHszMCIJM

Ik kan geen enkel onderzoek vinden dat het bewezen veilig was. Alleen dat er toen vanuit gegaan werd dat het veilig was. Kun jij dat ontkrachten?
Dat is namelijk heel wat anders als dat vaccinaties 100.000x onderzocht zijn.
Nog los van dat je met deze visie echt de discussie helemaal doodslaat. Misschien wordt ooit ook wel bewezen dat eten van groente dodelijk is. Of ademen. Of whatever...
Het zou ook zo kunnen zijn dat we morgen allemaal wakker worden en ons leven 1 grote droom bleek. Het ZOU kunnen!

Maar dus jij beweerd dat alle vaccins éérst bewezen veilig zijn voor ze op de markt worden gebracht? Dat gaat moeilijk als er niet dubbelblind op wordt getest toch?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:44

Pocca_Locca schreef:

Je maakt een hele grote denkfout. Namelijk omdat door voortschrijdend inzicht soms blijkt dat iets niet veilig is betekent dat door voortschrijdend inzicht altijd blijkt dat iets niet veilig is.

Het grote probleem voor de antivax beweging is dat ze nog nooit een peer reviewed en reproduceerbaar onderzoek hebben kunnen produceren, waaruit blijkt dat vaccineren niet werkt of bijwerkingen heeft, die ernstiger zijn dan de ziekte waartegen gevaccineerd wordt. En omdat ze dat niet kunnen, trekken ze de hele tijd de angst-kaart. "Stel je voor dat we in de toekomst gaan ontdekken dat er onbekende bijeffecten zijn, net zoals bij DDT?"
Maar als je dat werkelijk denkt, dan moet je snel naar de big homeopatische farma toe en daar geld voor een onderzoek vragen om je stelling te bewijzen. En die zullen dat met alle liefde geven, want dan kunnen zij weer meer flesjes ingestraald water verkopen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:00

Karl66 schreef:
Pocca_Locca schreef:

Je maakt een hele grote denkfout. Namelijk omdat door voortschrijdend inzicht soms blijkt dat iets niet veilig is betekent dat door voortschrijdend inzicht altijd blijkt dat iets niet veilig is.

Het grote probleem voor de antivax beweging is dat ze nog nooit een peer reviewed en reproduceerbaar onderzoek hebben kunnen produceren, waaruit blijkt dat vaccineren niet werkt of bijwerkingen heeft, die ernstiger zijn dan de ziekte waartegen gevaccineerd wordt. En omdat ze dat niet kunnen, trekken ze de hele tijd de angst-kaart. "Stel je voor dat we in de toekomst gaan ontdekken dat er onbekende bijeffecten zijn, net zoals bij DDT?"
Maar als je dat werkelijk denkt, dan moet je snel naar de big homeopatische farma toe en daar geld voor een onderzoek vragen om je stelling te bewijzen. En die zullen dat met alle liefde geven, want dan kunnen zij weer meer flesjes ingestraald water verkopen.

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg helemaal nergens dat door voortschrijdend inzicht ALLES altijd achterhaald wordt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:07

Pocca_Locca schreef:
Maar dus jij beweerd dat alle vaccins éérst bewezen veilig zijn voor ze op de markt worden gebracht? Dat gaat moeilijk als er niet dubbelblind op wordt getest toch?

Dat gaat prima zonder dubbelblind te testen. We weten namelijk precies wat er in een vaccinatie zit en hoe dit werkt. Ik ga het nog een keertje uitleggen: Een vaccinatie bevat een dood of verzwakt virus. Dit triggert je immuunsysteem, zodat deze het virus herkent en vervolgens antistoffen aanmaakt. Dit beschermt je tegen de betreffende virussen.

We enten daarnaast al een jaartje of 70 en hebben dus decennia aan data. Bijwerkingen worden verzameld. Mogelijke bijwerkingen worden uitvoerig onderzocht (denk bijvoorbeeld autisme). De onderzoeken zijn te reproduceren en er worden werkelijk miljoenen kinderen onderzocht. Ik acht het écht bewezen dat vaccins veilig zijn. En daar heb ik geen dubbelblind onderzoek voor nodig. Daarnaast blijkt keer op keer dat waar de vaccinatiegraad laag is ziektes uitbreken (denk de recente mazelenepidemieen in bijvoorbeeld Amerika). Is een dubbelblind onderzoek voor jou echt de enige manier om te bewijzen dat vaccins veilig zijn?

Ik moet een beetje denken aan dit plaatje:
Afbeelding

Over het toelaten van een vaccin, deze wordt echt niet zomaar op de markt gebracht. Op de site van het RIVM lees je precies hoe dat in zijn werk gaat:

RIVM schreef:
Het ministerie heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu , de verantwoordelijkheid gegeven voor de organisatie van het programma. Het RIVM onderzoekt samen met universiteiten de veiligheid van vaccins. De vaccins worden gemaakt door farmaceutische bedrijven, maar zij hebben geen invloed op de inhoud van het Rijksvaccinatieprogramma. Namens de Rijksoverheid koopt het RIVM de vaccins in voor het Rijksvaccinatieprogramma via een openbare Europese aanbesteding. Dat betekent dat het RIVM beschrijft aan welke voorwaarden het vaccin moet voldoen. De farmaceutische industrie bepaalt niet tegen welke ziekten we vaccineren en heeft geen invloed op de keuze van de minister.

In het Rijksvaccinatieprogramma werken veel partijen samen om alle kinderen in Nederland de juiste vaccinaties aan te kunnen bieden. In de eerste plaats zijn dat de ouders van kinderen en de jeugdgezondheidszorg. Andere belangrijke partijen die een grote rol spelen in het Rijksvaccinatieprogramma zijn het RIVM, de Gezondheidsraad, het Ministerie van VWS, Bijwerkingencentrum Lareb, gemeenten en professionals zoals jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en kinderartsen.

Bron: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/over-het-programma

Het is dus helemaal niet zo schimmig als jij het doet lijken en de Big Pharma heeft geen invloed op het RVP. De overheid gaat niet zomaar gigantische groepen experimentele medicatie toedienen - ze hebben namelijk niks aan een zieke beroepsbevolking. Er wordt door kundige en zeer diverse groepen gekeken naar het nut van een vaccin in het RVP.

Ik vind het overigens echt vervelend worden dat je wederom niet ingaat op mijn vragen maar weer nieuwe youtube meuk het topic ingooit zonder enige vorm van onderbouwing (ik haak trouwens al af bij het eerste beeld: De mega dikke spelfout). Ik ga de vragen daarom nog maar eens stellen:

- Geloof jij dat slachtoffers van polio liegen en eigenlijk niet ziek zijn geworden door polio maar door DDT?
- Hoe verklaar je dat er nog steeds uitbraken van polio zijn geweest na het verbieden van DDT?

Van Karl66:
- Als jij andere cijfers hebt over de vaccinatiegraad van zorgmedewerkers, dan hoor ik dat graag. Dus wat is volgens jou dan het percentage?

Van weet ik niet meer:
- Waarom wordt er zo gedramd over die griepprik, wat is je punt?

Dank voor het onderbouwen alvast.

Magrathea

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:14

Het gaat altijd om risico's. Chemo is ook zeer risicovol. Maar goed, niks doen met die tumor betekent dat je zeer waarschijnlijk doodgaat (afhankelijk van het soort kanker) terwijl hoewel chemo misschien je organen aantast je wél blijft leven, hetzij misschien voortaan met een aangepast eetpatroon of medicatie.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:37

Slachtoffers van polio liegen niet, maar zijn zelf waarschijnlijk niet op de hoogte van de verandering in criteria over w.b wanneer iets Polio werd genoemd. Ik zeg dus helemaal niet dat Alle polio gevallen eigenlijk geen polio zijn maar neurologische schade door bijvoorbeeld blootstelling aan DDT, het is alleen wel zo dat dat een van de zaken is die er speelt rondom polio. Nog iets dat daarmee te maken heeft is trouwens het feit dat de medische wereld er op teruggekomen is om bij kinderen standaard de keelamandelen te verwijderen.
Paffenbarger (1957) presenteerde overtuigende bewijsvoering voor een statistisch verband tussen tonsillectomie en daarna optredend verhoogd risico op poliomyelitis. Met name de bulbaire vorm ( waarbij het verlengde merg wordt aangetast) maar ik dwaal een beetje af.

Ik heb geen cijfers over de vaccinatiegraad onder kinderen van zorgpersoneel. Ik ben trouwens ook niet degene die daar een stelling met cijfers over plaatste. Dat was iemand anders die het over 95% had.

Over de griepprik. Dat mensen hier dat “ drammen” noemen, vind ik niet terecht. Het is toch ook een vaccinatie? En dit topic gaat daarover, dus als je mijn ervaringsverhaal en de twijfels die ik uit over de griepprik, vervelend vind, dan zit je niet in het juiste topic. Mijn “ punt” w.b. de griepprik is, dat die illustreert dat er helemaal niet zoveel overeenstemming is w.b. het bewezen nut ervan, en dat alleen al vanwege dat feit, men wel wat voorzichtiger mag zijn met het roepen dat vaccinatie vreselijk goed onderzocht is en enorm veilig en een zege voor de volksgezondheid.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:58

Pocca_Locca schreef:
Karl66 schreef:

Dan heb je niet goed gelezen. Ik zeg helemaal nergens dat door voortschrijdend inzicht ALLES altijd achterhaald wordt.

Nee, dat klopt. Je suggereert het alleen maar dat dit voor vaccineren geldt, door het aan elkaar te koppelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:09

Pocca_Locca schreef:
Ik heb geen cijfers over de vaccinatiegraad onder kinderen van zorgpersoneel. Ik ben trouwens ook niet degene die daar een stelling met cijfers over plaatste. Dat was iemand anders die het over 95% had.

Dat was je letterlijk wel.

Pocca_Locca schreef:
goeroe schreef:
Menen jullie dat nou?! :oo Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen waarheid vergissingen en houden we dat lekker zo. Deze roep om censuur vind ik minstens net zo 'eng' als de complottheorieën die eraan voorafgingen.

Precies. Iedereen heeft het recht om zijn of haar zienswijze te delen. Zolang er bijvoorbeeld berichten als: “ 75% zorgpersoneel weigert griepprik” in het nieuws komen, lijkt het me wel terecht om de conclusie te trekken dat zelfs zorgpersoneel allerminst overtuigd is van het nut van minstens één vaccin..

Trouwens ik kan de uitspraak “ dat het gevaarlijk kan zijn om mensen die kritisch over vaccineren denken, een podium te geven” ( even vrij vertaald) niet echt rijmen met veel uitspraken die over mij zijn gedaan in de trant van dat ik een aluhoedje en conspiracy gekkie zou zijn, waarmee indirect gezegd wordt dat wat ik beweer niet serieus te nemen is. Als het ècht allemaal zo belachelijk zou zijn, hoeft toch niemand bang te zijn dat er mensen door mijn Posts op andere dan gangbare gedachten gebracht worden?

Pocca_Locca @ [MWS] Vaccinaties
Alsjeblieft. Als er toch eerder naar gerefereerd is, mijn excuses, ik heb maar 2 pagina's ervoor terug gelezen.

Ik ben toch benieuwd ergens naar, vind je jezelf nou eigenlijk een goede discussiepartner? Vind je de argumenten en bronnen die je aandraagt overtuigend en snap je nu echt niet wat de problemen ermee zijn?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:56

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:09

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:30

Echwel schreef:
Nare van google dat je altijd vindt wat je wilt lezen.

https://www.nporadio1.nl/feit-of-fictie ... el-bewezen

Tja... maar dat geldt voor zo veel dingen.
Dus dat bewijst weer het grote nut en belang van discussies als deze! Ik heb wel de indruk dat ouders die, zonder er ook maar EEN CENT financieel belang bij te hebben, hun ervaringen delen op internet zoals bijvoorbeeld het Vaxxed kanaal op YouTube, dat niet doen omdat ze nou zo graag voor de lol de medische wereld in een kwaad daglicht willen stellen. Het overgrote merendeel van die ouders was positief over vaccinatie, en heeft gezien met eigen ogen, hoe hun kind veranderde in de uren of dagen na vaccinatie. Hun verdriet is dat ze doorgaans totaal niet serieus genomen worden door de artsen als ze hun bedenkingen en verdenkingen uiten.
De “ tegenpartij” in dit geval de farmacie giganten, hebben er daarentegen MILJARDEN financiële winst belang bij om deze ( steeds groter wordende groep) ouders af te wimpelen, negeren, en in het alu-hoedjes gekkie- hoekje te zetten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:33

Omdat nogmaals gezegd dit niet bewezen is.
Net als helaas met je vader niet bewezen dat het door griepprik komt .
En duizenden zijn zoals ik die er wel baat bij hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:55

Maar wat wil je nu eigenlijk precies zeggen Pocca Locca? De kans dat kinderen een ernstige bijwerking krijgen bij vaccineren is groter dan de kans dat ze dood gaan bij bijvoorbeeld een mazelen epidemie?
En wat heeft een griep vaccin, welke tegen een paar specifieke soorten griep werkt nou precies te maken met een vaccin wat specifiek mazelen (vul hier elke ziekte in waartegen gevaccineerd wordt in) voorkomt?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:58

Die ouders, die zoeken een schuldige. Juist door de goede gezondheidszorg, die mede aan die farmaceutische industrie te danken is, kunnen mensen steeds minder goed accepteren dat ziekte, sterven en handicaps ook bij het leven horen en dat je soms een slecht lot getroffen hebt. Daarom zoeken ze een zondebok en die wordt door een aantal partijen, zoals de big homeopatische farma, die daar wel belang bij hebben maar al te graag gegeven.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:58

Pocca_Locca schreef:
Echwel schreef:
Nare van google dat je altijd vindt wat je wilt lezen.

https://www.nporadio1.nl/feit-of-fictie ... el-bewezen

Dus dat bewijst weer het grote nut en belang van discussies als deze! Ik heb wel de indruk dat ouders die, zonder er ook maar EEN CENT financieel belang bij te hebben, hun ervaringen delen op internet zoals bijvoorbeeld het Vaxxed kanaal op YouTube, dat niet doen omdat ze nou zo graag voor de lol de medische wereld in een kwaad daglicht willen stellen. Het overgrote merendeel van die ouders was positief over vaccinatie, en heeft gezien met eigen ogen, hoe hun kind veranderde in de uren of dagen na vaccinatie. Hun verdriet is dat ze doorgaans totaal niet serieus genomen worden door de artsen als ze hun bedenkingen en verdenkingen uiten.
De “ tegenpartij” in dit geval de farmacie giganten, hebben er daarentegen MILJARDEN financiële winst belang bij om deze ( steeds groter wordende groep) ouders af te wimpelen, negeren, en in het alu-hoedjes gekkie- hoekje te zetten.

Nou, de die ouders worden veelal in het zonnetje gezet door de Del Bigtrees en Wakefields van deze wereld en deze hebben wel degelijk (heel veel) financieel belang bij het verspreiden van deze misinformatie. Zoals ik al heb uitgelegd had bijvoorbeeld een Wakefield direct financieel belang bij het zijn foutieve onderzoek - hij wilde zelf immers een alternatief vaccin gaan verkopen. En ohja, er is een hij is een fraudeur. Daardoor vind ik Vaxxed zelf een behoorlijk slechte bron van informatie. Overigens zijn er genoeg filmpjes van de andere kant te vinden. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE . Vanaf een minuut of 6 zie je hier hoe een dame die zwaar gehandicapt is door polio is omdat haar ouders haar niet wilden vaccineren.

Vaccinaties zijn financieel overigens relatief oninteressant voor de BigPharma - ze hoeven maar 1x gegeven te worden en moeten aan veel regels voldoen (er is dus veel onderzoek nodig). Ze hebben veel meer financieel belang bij medicatie die veel vaker genomen moet worden (voor bijvoorbeeld psychische problemen of hartproblemen).

Ik snap dat het vreselijk verdrietig is als er iets met je kindje gebeurd. Als dat toevallig net na de vaccinaties gebeurd is het gemakkelijk om daarvan de zondebok te maken - het is de mens eigen een "schuldige" te willen aanwijzen. Maar bekijk het eens van de andere kant - je bent een arts, je bent arts geworden omdat je mensen beter wil maken, je hebt jaren gestudeerd. En dan komt er in één keer een moeder, niet gehinderd door enige vorm van kennis, tegen je vertellen dat je het helemaal mis hebt zonder ook maar enig betrouwbaar bewijs te leveren. Terwijl je wéét dat vaccins levens redden en je wéét hoe ziek kinderen kunnen worden van de ziektes waartegen geent wordt. Ik snap dan dat je die moeder niet zo serieus kan en wil nemen. Stel dat je bij de dokter komt met het verhaal dat je aids hebt gekregen van bananen eten - ik noem maar iets - dan neemt hij je ook niet serieus. En als je dan vervolgens boos word en een filmpje maakt, die op youtube zet en gaat roepen dat je aids krijgt van bananen eten. Ook al ben ik er zelf heilig van overtuigd, dat maakt het nog niet waar.

Ik geloof er helemaal niks van, al helemaal niet in Nederland dat je niet terecht kan bij medische professionals met je zorgen. Er zitten overal sociaal niet zo handige bij maar dan kan je altijd nog een second opinion aanvragen. Nogmaals heb ik zelf echt slechte ervaringen gehad met de gezondheidszorg in Nederland. Ik werd altijd netjes geinformeerd over alles en werd kundig geholpen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:07

Echwel schreef:

Maar begrijp je dat het stellen dat “ het niet bewezen is”, wel erg makkelijk is, als dat bewijs bij voorbaat al gefrustreerd wordt door de gang van zaken?
Want zelfs als een team van medisch specialisten overtuigd is van vaccinatieschade, dan zijn we er nog niet helaas. Zoals het verhaal van een Amerikaanse jongen die na inenting epilepsie ontwikkelde en zelfs in coma raakte. Deze ouders doen hun verhaal, samen met hun inmiddels 25 jarige zoon die cognitief in orde is, maar o.a. erg moeilijk spreekt.
Hier kun je het zien. https://youtu.be/U7q-3yS034I

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:16

Ik kreeg een darmscheur na een prednisonkuur.
Komt die scheur door de prednison of was het gewoon domme pech.

Ik ga voor gewoon domme pech omdat er duizenden zijn die het niet hebben gehad .
Nu zou ik een youtube filmpje kunnen maken met veel fotos en rapporten.
Dan nog is en blijft het domme domme pech.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:43

Pocca_Locca schreef:
Echwel schreef:

Maar begrijp je dat het stellen dat “ het niet bewezen is”, wel erg makkelijk is, als dat bewijs bij voorbaat al gefrustreerd wordt door de gang van zaken?
Want zelfs als een team van medisch specialisten overtuigd is van vaccinatieschade, dan zijn we er nog niet helaas. Zoals het verhaal van een Amerikaanse jongen die na inenting epilepsie ontwikkelde en zelfs in coma raakte. Deze ouders doen hun verhaal, samen met hun inmiddels 25 jarige zoon die cognitief in orde is, maar o.a. erg moeilijk spreekt.
Hier kun je het zien. https://youtu.be/U7q-3yS034I

Het is gewoon onderzocht:
https://www.umcutrecht.nl/nl/Over-Ons/N ... psie-na-va
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4657773/

Dit vertelt mij dat bijwerkingen en mogelijke relaties met ziektes wel degelijk serieus worden genomen en sterker nog, uitgebreid worden onderzocht.

Ook de epileptievereniging geeft aan dat zelfs helemaal niet door vaccinatie komt:
https://www.epilepsievereniging.nl/over ... ie/item256

Ik zie nergens dat "bewijs" gefrustreerd wordt. Wel kan het zijn dat je niet gehoord wordt als je onzin verkoopt (aids, bananen).

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:57

Echwel schreef:
Ik kreeg een darmscheur na een prednisonkuur.
Komt die scheur door de prednison of was het gewoon domme pech.

Ik ga voor gewoon domme pech omdat er duizenden zijn die het niet hebben gehad .
Nu zou ik een youtube filmpje kunnen maken met veel fotos en rapporten.
Dan nog is en blijft het domme domme pech.

Inderdaad, één keer een darmscheur na prednison kuur zou je domme pech kunnen noemen. Maar wees eens eerlijk: zou jij het óók nog domme pech noemen na vier keer?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:02

Mijn vader lag elke winter weken in t ziekenhuis, na de griepprik, en is uiteindelijk ook overleden.
Kwam dit door de griepspuit? nee, zou al te makkelijk zijn om het daar aan te wijten.

Mijn oudste heeft al zijn vaccinaties gehad en heeft autisme.
Heb ik 1 moment nog maar gedacht om de vaccinatie de schuld te geven? Nee, want ik weet beter dan een zondebok te zoeken.
Heb zelfs geen 1 seconde getwijfeld om mijn jongste te laten vaccineren.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:11

dromertje2 schreef:
Mijn vader lag elke winter weken in t ziekenhuis, na de griepprik, en is uiteindelijk ook overleden.
Kwam dit door de griepspuit? nee, zou al te makkelijk zijn om het daar aan te wijten.

Mijn oudste heeft al zijn vaccinaties gehad en heeft autisme.
Heb ik 1 moment nog maar gedacht om de vaccinatie de schuld te geven? Nee, want ik weet beter dan een zondebok te zoeken.
Heb zelfs geen 1 seconde getwijfeld om mijn jongste te laten vaccineren.

Dat is toch allemaal prima! Maar wat wil je ermee zeggen dan? Dat jij een grote meid bent omdat jij geen zondebok zoekt, en dat ouders die het nut van vaccineren ter discussie stellen en bijwerkingen hebben gezien ervan bij hun kind, zeurpieten zijn? (P.s. Als jouw vader de jaren vóór die griepprik ook elke winter in het ziekenhuis lag, is het inderdaad onzin om de griepprik de “schuld” te geven.)

Persoonlijk vind ik het verhaal van mijn vader net ietsje té toevallig. Dat heeft niks te maken met zo nodig een zondebok willen aanwijzen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:16

PoccaLocca, wat zou je wel willen bereiken? Stel dat het geen toeval was... wat dan? Wat zou je willen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:26

tmr001 schreef:
Pocca_Locca schreef:

Nou, de die ouders worden veelal in het zonnetje gezet door de Del Bigtrees en Wakefields van deze wereld en deze hebben wel degelijk (heel veel) financieel belang bij het verspreiden van deze misinformatie. Zoals ik al heb uitgelegd had bijvoorbeeld een Wakefield direct financieel belang bij het zijn foutieve onderzoek - hij wilde zelf immers een alternatief vaccin gaan verkopen. En ohja, er is een hij is een fraudeur. Daardoor vind ik Vaxxed zelf een behoorlijk slechte bron van informatie. Overigens zijn er genoeg filmpjes van de andere kant te vinden. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE . Vanaf een minuut of 6 zie je hier hoe een dame die zwaar gehandicapt is door polio is omdat haar ouders haar niet wilden vaccineren.

Vaccinaties zijn financieel overigens relatief oninteressant voor de BigPharma - ze hoeven maar 1x gegeven te worden en moeten aan veel regels voldoen (er is dus veel onderzoek nodig). Ze hebben veel meer financieel belang bij medicatie die veel vaker genomen moet worden (voor bijvoorbeeld psychische problemen of hartproblemen).

Ik snap dat het vreselijk verdrietig is als er iets met je kindje gebeurd. Als dat toevallig net na de vaccinaties gebeurd is het gemakkelijk om daarvan de zondebok te maken - het is de mens eigen een "schuldige" te willen aanwijzen. Maar bekijk het eens van de andere kant - je bent een arts, je bent arts geworden omdat je mensen beter wil maken, je hebt jaren gestudeerd. En dan komt er in één keer een moeder, niet gehinderd door enige vorm van kennis, tegen je vertellen dat je het helemaal mis hebt zonder ook maar enig betrouwbaar bewijs te leveren. Terwijl je wéét dat vaccins levens redden en je wéét hoe ziek kinderen kunnen worden van de ziektes waartegen geent wordt. Ik snap dan dat je die moeder niet zo serieus kan en wil nemen. Stel dat je bij de dokter komt met het verhaal dat je aids hebt gekregen van bananen eten - ik noem maar iets - dan neemt hij je ook niet serieus. En als je dan vervolgens boos word en een filmpje maakt, die op youtube zet en gaat roepen dat je aids krijgt van bananen eten. Ook al ben ik er zelf heilig van overtuigd, dat maakt het nog niet waar.

Ik geloof er helemaal niks van, al helemaal niet in Nederland dat je niet terecht kan bij medische professionals met je zorgen. Er zitten overal sociaal niet zo handige bij maar dan kan je altijd nog een second opinion aanvragen. Nogmaals heb ik zelf echt slechte ervaringen gehad met de gezondheidszorg in Nederland. Ik werd altijd netjes geinformeerd over alles en werd kundig geholpen.

Pocca ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je van TMR’s stukje vindt?