Pocca_Locca schreef:Tja... maar dat geldt voor zo veel dingen.
Dus dat bewijst weer het grote nut en belang van discussies als deze! Ik heb wel de indruk dat ouders die, zonder er ook maar EEN CENT financieel belang bij te hebben, hun ervaringen delen op internet zoals bijvoorbeeld het Vaxxed kanaal op YouTube, dat niet doen omdat ze nou zo graag voor de lol de medische wereld in een kwaad daglicht willen stellen. Het overgrote merendeel van die ouders was positief over vaccinatie, en heeft gezien met eigen ogen, hoe hun kind veranderde in de uren of dagen na vaccinatie. Hun verdriet is dat ze doorgaans totaal niet serieus genomen worden door de artsen als ze hun bedenkingen en verdenkingen uiten.
De “ tegenpartij” in dit geval de farmacie giganten, hebben er daarentegen MILJARDEN financiële winst belang bij om deze ( steeds groter wordende groep) ouders af te wimpelen, negeren, en in het alu-hoedjes gekkie- hoekje te zetten.
Nou, de die ouders worden veelal in het zonnetje gezet door de Del Bigtrees en Wakefields van deze wereld en deze hebben wel degelijk (heel veel) financieel belang bij het verspreiden van deze misinformatie. Zoals ik al heb uitgelegd had bijvoorbeeld een Wakefield direct financieel belang bij het zijn foutieve onderzoek - hij wilde zelf immers een alternatief vaccin gaan verkopen. En ohja, er is een hij is een fraudeur. Daardoor vind ik Vaxxed zelf een behoorlijk slechte bron van informatie. Overigens zijn er genoeg filmpjes van de andere kant te vinden. Deze bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=ZIVJENkKpKE . Vanaf een minuut of 6 zie je hier hoe een dame die zwaar gehandicapt is door polio is omdat haar ouders haar niet wilden vaccineren.
Vaccinaties zijn financieel overigens relatief oninteressant voor de BigPharma - ze hoeven maar 1x gegeven te worden en moeten aan veel regels voldoen (er is dus veel onderzoek nodig). Ze hebben veel meer financieel belang bij medicatie die veel vaker genomen moet worden (voor bijvoorbeeld psychische problemen of hartproblemen).
Ik snap dat het vreselijk verdrietig is als er iets met je kindje gebeurd. Als dat toevallig net na de vaccinaties gebeurd is het gemakkelijk om daarvan de zondebok te maken - het is de mens eigen een "schuldige" te willen aanwijzen. Maar bekijk het eens van de andere kant - je bent een arts, je bent arts geworden omdat je mensen beter wil maken, je hebt jaren gestudeerd. En dan komt er in één keer een moeder, niet gehinderd door enige vorm van kennis, tegen je vertellen dat je het helemaal mis hebt zonder ook maar enig betrouwbaar bewijs te leveren. Terwijl je wéét dat vaccins levens redden en je wéét hoe ziek kinderen kunnen worden van de ziektes waartegen geent wordt. Ik snap dan dat je die moeder niet zo serieus kan en wil nemen. Stel dat je bij de dokter komt met het verhaal dat je aids hebt gekregen van bananen eten - ik noem maar iets - dan neemt hij je ook niet serieus. En als je dan vervolgens boos word en een filmpje maakt, die op youtube zet en gaat roepen dat je aids krijgt van bananen eten. Ook al ben ik er zelf heilig van overtuigd, dat maakt het nog niet waar.
Ik geloof er helemaal niks van, al helemaal niet in Nederland dat je niet terecht kan bij medische professionals met je zorgen. Er zitten overal sociaal niet zo handige bij maar dan kan je altijd nog een second opinion aanvragen. Nogmaals heb ik zelf echt slechte ervaringen gehad met de gezondheidszorg in Nederland. Ik werd altijd netjes geinformeerd over alles en werd kundig geholpen.