Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:@Dani, sorry maar wat een onzinreactie. Mijn reactie, die weggehaald is, ging helemaal niet over de sanctie. Mijn reactie ging over slecht modereren, omdat hier al dagenlang op de persoon gespeeld wordt en jullie daar niet op ingegrepen hebben. Die hulk was gewoon mosterd na de maaltijd.
Dani schreef:Karl66, jouw bericht was een reactie op _Lautje_ en aangezien dat bericht is verwijderd heb ik de directe reacties erop eveneens verwijderd. Ik wil daarover in dit topic verder niet in discussie, daar is het topic niet voor bedoeld. Nu dus weer ontopic graag. En dan zónder memes, hou het enigszins inhoudelijk.
janderegelaa schreef:Dani schreef:Karl66, jouw bericht was een reactie op _Lautje_ en aangezien dat bericht is verwijderd heb ik de directe reacties erop eveneens verwijderd. Ik wil daarover in dit topic verder niet in discussie, daar is het topic niet voor bedoeld. Nu dus weer ontopic graag. En dan zónder memes, hou het enigszins inhoudelijk.
Misschien moet je dat dan per PB nog even tegen polo loco zeggen....Daar gaat het echt niet over de inhoud maar over onderbuikgevoel.
Overigens vind ik wel dat Bokt hier een een corrigerende rol in moet hebben. Er lezen genoeg jongeren mee die door deze antivaxx club verkeerd beïnvloed kunnen worden.
goeroe schreef:Menen jullie dat nou?!Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen
waarheidvergissingen en houden we dat lekker zo. Deze roep om censuur vind ik minstens net zo 'eng' als de complottheorieën die eraan voorafgingen.
goeroe schreef:Menen jullie dat nou?!Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen
waarheidvergissingen en houden we dat lekker zo. Deze roep om censuur vind ik minstens net zo 'eng' als de complottheorieën die eraan voorafgingen.
dromertje2 schreef:goeroe schreef:Menen jullie dat nou?!Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen
Er is een verschil met kritisch zijn en pure leugens en fake news verkondigen als waarheid.
Pocca_Locca schreef:goeroe schreef:Menen jullie dat nou?!Wat mij betreft heeft iedereen recht op zijn eigen
Precies. Iedereen heeft het recht om zijn of haar zienswijze te delen. Zolang er bijvoorbeeld berichten als: “ 75% zorgpersoneel weigert griepprik” in het nieuws komen, lijkt het me wel terecht om de conclusie te trekken dat zelfs zorgpersoneel allerminst overtuigd is van het nut van minstens één vaccin..
Trouwens ik kan de uitspraak “ dat het gevaarlijk kan zijn om mensen die kritisch over vaccineren denken, een podium te geven” ( even vrij vertaald) niet echt rijmen met veel uitspraken die over mij zijn gedaan in de trant van dat ik een aluhoedje en conspiracy gekkie zou zijn, waarmee indirect gezegd wordt dat wat ik beweer niet serieus te nemen is. Als het ècht allemaal zo belachelijk zou zijn, hoeft toch niemand bang te zijn dat er mensen door mijn Posts op andere dan gangbare gedachten gebracht worden?
Karl66 schreef:Pocca_Locca, maar wat heeft de UCC, een Amerikaanse wet, nou precies met het vaccineren in Nederland te maken.
Trouwens, dat veel zorgmedewerkers in Nederland geen griepprik halen, verandert er niks aan dat je voornamelijk fake news van YouTube aan het verspreiden bent, daarbij continue mensen voor domme schapen en meer uitmaakt en het verrekt om inhoudelijk op kritiek in te gaan. Wat mij betreft had Bokt daar dus prima op in kunnen grijpen. Het is namelijk meer dan een afwijkende mening. Het zijn leugens, die een gevaar voor de volksgezondheid zijn. En die verspreid worden om te zorgen dat aanbieders van alternatieve geneeswijzen er geld aan kunnen verdienen.
Als je dan als mod niet verder komt dan de tegenpartij op hun manier van discussiëren aan te spreken, dan snap je het niet helemaal...
verootjoo schreef:Maar wat heeft de griepprik met het rvp voor kinderen te maken
Dat is een heel ander soort vaccinatie met een ander doel.
Pocca_Locca schreef:Karl66 schreef:Pocca_Locca, maar wat heeft de UCC, een Amerikaanse wet, nou precies met het vaccineren in Nederland te maken.
Trouwens, dat veel zorgmedewerkers in Nederland geen griepprik halen, verandert er niks aan dat je voornamelijk fake news van YouTube aan het verspreiden bent, daarbij continue mensen voor domme schapen en meer uitmaakt en het verrekt om inhoudelijk op kritiek in te gaan. Wat mij betreft had Bokt daar dus prima op in kunnen grijpen. Het is namelijk meer dan een afwijkende mening. Het zijn leugens, die een gevaar voor de volksgezondheid zijn. En die verspreid worden om te zorgen dat aanbieders van alternatieve geneeswijzen er geld aan kunnen verdienen.
Als je dan als mod niet verder komt dan de tegenpartij op hun manier van discussiëren aan te spreken, dan snap je het niet helemaal...
Tja, de UCC... ik geef toe dat dat hier in principe niet thuishoort. Dat voert te ver. Was meer een reactie op dat bericht van het rvp. Mijn overtuiging is dat er niet zoiets is als een overheid, slechts corporaties. Maar het heeft misschien niet genoeg met het topic te maken dus tot zover wat dat betreft.
De griepprik vind ik een heel prima voorbeeld van de verdeeldheid wb het onderwerp. Dat jij de filmpjes klakkeloos wegzet als “ fake news” zegt erg veel over je eigen gebrek om inhoudelijk te reageren.
Karl66 schreef:Het idee achter die corporaties is vrij simpel. Volgens de sovereign citizen beweging zijn staten eigenlijk bedrijven, die een contract met ons als burgers afsluiten. En door dat contract niet te accepteren, denken ze dat de wet niet voor hun geldt.
@Pocca_Locca, YouTube video's zijn geen wetenschappelijke onderzoeken, die peer reviewed worden, die reproduceerbaar en falsificeerbaar moeten zijn. En als we om zo'n onderzoek van de antivaxxers vragen of een falsificatie van een onderzoek dat het nut van vaccins laat zien, geef je niet thuis en reageer je met de mededeling dat wij domme schapen zijn, die gehersenspoeld zijn. Maar zolang jij jouw meningen niet feitelijk kan onderbouwen, blijft het fake news.
Pocca_Locca schreef:Karl66 schreef:Het idee achter die corporaties is vrij simpel. Volgens de sovereign citizen beweging zijn staten eigenlijk bedrijven, die een contract met ons als burgers afsluiten. En door dat contract niet te accepteren, denken ze dat de wet niet voor hun geldt.
@Pocca_Locca, YouTube video's zijn geen wetenschappelijke onderzoeken, die peer reviewed worden, die reproduceerbaar en falsificeerbaar moeten zijn. En als we om zo'n onderzoek van de antivaxxers vragen of een falsificatie van een onderzoek dat het nut van vaccins laat zien, geef je niet thuis en reageer je met de mededeling dat wij domme schapen zijn, die gehersenspoeld zijn. Maar zolang jij jouw meningen niet feitelijk kan onderbouwen, blijft het fake news.
Als er ( ik val in herhaling trouwens) ín die filmpjes gerefereerd wordt aan wetenschappelijk onderzoek, lijkt me dat geen fake news