Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:09

Resistance schreef:
arno8 schreef:
Brrrrr verplicht vaccineren, nee bedankt! Een overheid die je verplicht iets in de bloedbaan van je kind te brengen gaat mij net 20 stappen te ver.

En de reden dat wetenschappers zo worden gewantrouwd, is dat daar goede reden toe is op alle vlakken. Na Fukushima stonden alle 'kerngeleerden' vooraan om te roepen dat het allemaal wel meeviel en de media niet zo moesten overdrijven, totdat uit metingen van Greenpeace bleek dat het helemaal niet meeviel.

In de medicijnenwereld: jaar of 14 geleden nog schikte een grote farmaceut in de VS voor miljarden met justitie in een zaak waaruit bleek dat ze dokters feteerden om hen zo ver te krijgen hun pillen voor te schrijven aan minderjarigen met een depressie, terwijl ze wisten dat die pillen absoluut niet geschikt waren voor minderjarigen omdat ze tot zelfmoordneigingen leiden. Onderdeel van de schikking was dat ze toegaven te weten dat ze fout zaten.

Stel nou dat een overheid iedereen met een depressie had verplicht om die pillen in te nemen, want die brave wetenschappers weten heus wel wat goed voor je is? Nee, vooral heel kritisch blijven volgen die lui anders is het vragen om problemen.

Greenpeace moet je overigens voor geen cent vertrouwen. Één van hun grotere sponsoren is de vleesindustrie die toevallig véél schadelijker is voor het milieu dan alle auto's en fabrieken bij elkaar.

En zodra ze daar in een interview een vraag over krijgen wordt dat heel snel weggemoffeld...

Eens dat je ze niet blind moet vertrouwen, maar het probleem is dat het wantrouwen naar alle partijen even groot zou moeten zijn. Bij Greenpeace denken journalisten die de zaak zouden moeten uitzoeken al snel: het zal allemaal wel meevallen want zij overdrijven zo vaak. Maar als dan blijkt dat de metingen van greenpeace kloppen kun je er niet meer omheen.

Ik zou willen dat de farmaceutische industrie met net zo veel achterdocht wordt benaderd. Niet alles wat ze doen is slecht, er is ook veel goeds, maar het is wel duidelijk dat dit net als de bankensector een branche is die ontspoort als deze niet aan het lijntje wordt gehouden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:20

Gelukkig is de tendens op de bible belt de andere kant op. Hopelijk zetten de bevindelijk gereformeerden die trend door en zal de vaccinatiegraad daar hoger gaan worden.

Wij hebben gevallen van polio in beide families gehad en dat heeft een hele zware impact gehad. Dat soort ziektes moet je niet willen hebben. Levenslange lichamelijke en emotionele schade kan dat teweeg brengen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:20

Keet schreef:
Ik ben VOOR enten maar NIET op de manier waarop het RIVM het door je strot probeert te duwen.
Wij hebben alle bijsluiters gelezen (zowel die voor de ouders als de profs) deze naast elkaar gelegd en daaruit een schema gemaakt. Wij zijn later begonnen en hij krijgt elke keer maar 1 prik ipv 2.
In de diverse bijsluiters staat ook dat er dan minder kans is op bijwerkingen.

Ik kan nog geen hoestdrankje kopen zonder een verhoor bij de kassa, maar het consternatiebureau verwacht wel dat je zomaar 8 ziektes tegelijk laat zetten bij een kindje van 8 weken oud met 3 herhalingen. Je krijgt geen bijsluiters, je wordt niet op de hoogte gesteld van enige bijwerkingen en o wee als je kritische vragen stelt!

Mizora schreef:
Je hebt een deel "zooi" nodig in een vaccin omdat deze het immuunsysteem prikkelen en daardoor de enting beter laten aanslaan.

Ik ben op zich voor enten, maar niet voor het huidige entingsschema. Ik denk dat het meer verspreid gegeven kan worden en minder boosters nodig zullen zijn als er later begonnen wordt met enten. Dan houd ik mijn kind (baby dan nog) wel wat meer afgezonderd zo nodig en zoeken we niet de hoog-risico gebieden op.

Klopt. In het RIVM schema staat 4 van elk terwijl in de bijsluiters 3 van elk staat (DKTP en PNEU)
Dus zou inderdaad anders kunnen. Maar gespreid geven doen ze liever niet want dat kost meer tijd (2x zoveel afspraken)
Ik moet 3 steden verderop naar het vaccinatie uurtje omdat wij afwijken en ons dorpse consternatie bureau dat niet aan kan. Maar heb het er wel voor over, hij heeft geen kik gegeven en geen greintje last gehad.

Ik vind dit een hele verantwoorde manier van enten. Zelf heb ik gewoon het protocol gevolgd met mijn dochter, maar wat jij beschrijft zou ik zelf ideaal noemen.

Ach. Over 50 jaar staan alle anti vaxxers aan de hekken te rammelen omdat hun kinderen polio krijgen en is enten ineens weer cool. Probleem opgelost.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:24

Ik ben absoluut voor vaccinatie, maar laat er niet klakkeloos vanalles inspuiten en hou de gezondheid op moment voor vaccinatie goed in de gaten.
Heb 1x gehad dat mijn zoontje een reactie gaf op de vaccinatie en dat is toen ook meteen gemeld en geregistreerd..
Dat het autisme kan veroorzaken , tja geen idee, maar zoonlief had de tekenen al voor zijn vaccinatie, dus dan zou het van mij of mijn man doorgespeelt zijn.

Over schadelijke stoffen, ja zal vast dat die er in zitten om het vaccin beter te laten werken, maar al onze voeding is ook bewerkt, iedereen drinkt massaal suikervrij met allemaal chemische toevoegingen en vinden dat wel prima. Het is meten met 2 maten.
Hier in het dorp is enkele jaren geleden de mazelen uitgebroken onder de gereformeerden, 262 kinderen van de 264 waren van gemiddeld ziek tot ernstig ziek, ziekenhuisopname en zelfs een overlijden. Nou dan draait je maag toch wel even om als je ziet hoe ziek die kindjes zijn..

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:47

Jammer dat mensen vinden dat vaccineren verplicht moet worden. Medische handelingen moet je nooit kunnen verplichten!

Pas geleden heb ik al eens mijn standpunt over vaccineren uiteen gezet. Ik ben niet tegen, maar wel zeer kritisch geworden door mijn ervaringen:

mamajolijn @ [MWS] Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:49

Ik ben ook voor vaccineren :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:05

Ik ben niet voor of tegen - "het hangt er van af".
Hoeveel andere opties zijn er, en welke risico's.

Als er gevaccineerd moet worden, (na afweging, niet verplichting) dan graag een actieve immunisatie met zo weinig mogelijk hulpstoffen. (Variërend van extra antibiotica tot conserveringsmiddel.)

En ach, ik heb ooit rubella de bof mazelen en roodvonk doorgemaakt- dat haalt ook een boel lading van het onderwerp af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:09

Ik ben niet voor en niet tegen. Voor of tegen zijn, dat is nogal zwart-wit, niet?
Er zijn zeker ziektes waar je voor wil vaccineren, maar weegt het voordeel van die vaccinatie op tegen de schadelijke stoffen die er samen met die vaccinatie in je lichaam worden gespoten? Ik snap heel goed dat mensen kritisch zijn wanneer blijkt dat de vaccinatie zelf voor meer doden zorgt dan de ziekte waartegen gevaccineerd wordt.

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:11

Het niet vaccineren van je kind..het is inderdaad een nieuw onderwerp...en het kan...omdat al die ziektes zijn uitgeroeid in Nederland omdat iedereen zijn kind heeft laten vaccineren, en omdat iedereen nog steeds zijn kind laat vaccineren... kun je je kind niet laten vaccineren...Wees blij dat ze bestaan al die onderzoeken , en al die vaccinaties...want o wat was anders de kindersterfte hoog geweest...Kritisch zijn is belangrijk...maar niet ten koste van.....

050206051012

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:14

Ik ben blij dat het geen verplichting is, maar een keuze :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:17

Babeth schreef:
Ik ben voor vaccineren, ik ben tegen onnodig vaccineren. Ik vind het belangrijk dat gevaarlijke ziektes onder de duim blijven met vaccinaties. Maar een vaccin zoals de griepprik, is totaal overbodig, want die muteert voordat je de prik hebt gehad.

Daar ben ik het mee eens .
Heb vroeger wel eens een grieperig gehad .. maar nu al jaren niet meer .
Daarbij heb ik ook nog nooit griep gehad .

Mijn paard trouwens liet ik met de simpelste influenza entstof enten die er maar was . Omdat het verplicht is voor wedstrijden .
Nu hij met pensioen is word hij al 10 jaar niet meer geënt tegen influenza .
Tetanus wel .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:45

Ik ben niet voor en niet tegen, want voor/tegen is inderdaad erg zwart wit.

Ik laat mijn zoontje overigens wel enten, ik kijk wel goed naar zijn gezondheid. Verkouden of anderzijds niet lekker = vaccinatie lekker opschuiven, anders krijgt ie 'm gewoon. Ik krijg overigens van ons CB altijd netjes een bijsluiter mee en krijg ook van tevoren te horen wat erin gaat, waarom het erin gaat & wat ik moet doen als er een reactie lijkt te komen.

Nu moet ik zeggen dat we blijkbaar een ijzersterk mannetje hebben want hij heeft nog nooit last gehad (even afkloppen wel) van z'n vaccinaties. Ja het prikje vind ie vervelend en wordt ie boos van. Logisch :+

Het kinderdagverblijf waar hij naartoe gaat is het overigens verplicht om het boekje van het CB mee te nemen zodat ze kunnen zien dat hij inderdaad de vaccinaties heeft gehad. Dat vind ik om eerlijk te zijn wel een goede ontwikkeling, ondanks dat ik niet voor/tegen ben en vind dat een ieder het zelf moet weten, vind ik het wel erg fijn dat hij in een groep zit waar ze allemaal dezelfde vaccinaties hebben gehad, simpelweg vanwege het feit dat er dus zicht is op een eventuele reactie als hij een nieuwe prik heeft gehad, maar ook dat ze elkaar niet onnodig kunnen aansteken op wat voor manier dan ook.

Het argument 'je laat toch geen gif in je kind spuiten' vind ik zo bijzonder en jammer (en vooral bijzonder jammer). Het wordt altijd direct met een nare ondertoon gezegd/gemeld.

Als we het toch over troep hebben, kijk dan ook even naar de voeding van je kind.. Volgens mij valt daar een hoop meer winst te behalen dan met het wel/niet enten :+ Als ik zie wat sommige kinderen te eten krijgen... Als we het dan toch over vergif hebben :+
Of ouders/opa's/oma's die roken achter een kinderwagen of met hun kind aan de hand.. En jawel.. Die zie ik echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 11:51

Ben van het DKPT tijdperk.
Heb daarna geen vaccinaties behalve die T meer gehad. Ook niet die tegen de andere kinderziektes.
Kon ook niet meer omdat toen men begon met Rode hond en de vervolgsessies ik al ruim de kinderleeftijd voorbij was.
Maar heb geen kinderziektes gehad.
Kan ook geen mening vanuit ervaring neerzetten.
Weet wel dat ik erg veel moeite heb met vaccinaties omdat eigen afweer buiten spel wordt gezet.

Heb overigens in mijn Ziektekosten tijd heel veel problematiek langs zien komen over het vaccineren tegen hersenvliesontsteking(MeningokokkenC). Vooral het kostenplaatje was toen een issue mede omdat het niet opgenomen was in het vaccinatieprogramma.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:02

Ik vind het echt belachelijk dat mensen ineens niet meer vaccineren.

Ik vind dat als het om vaccineren gaat het recht van de ouder stopt en het recht van het kind begint. Inenten zou verplicht moeten worden.

Ik zou het mijn ouders heel erg kwalijk nemen als ze mij niet hadden laten inenten. Óók als ik niet ziek was geworden.

Edit: meer ga ik er ook niet over zeggen want ik krijg hoofdpijn van deze discussie.

Froemel

Re: Hoe denk jij over vaccineren? (Bij mensen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:09

Nu spreek ik wel over net na de oorlog..
Ik ken een persoon die door een inenting (pokken) hersenbeschadiging heeft opgelopen en daardoor ernstig verstandelijk beperkt is geraakt. Ik weet dat al meer dan 25 jaar (meer misschien???) die enting wordt gegeven. Maar die inenting staat wel bekend dat het naar binnen kan slaan.

Over de overige inentingen heb ik me niet verdiept, heb alle entingen vroeger gehad, ik leef en functioneer goed met goede weerstand.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:10

Weetje wat ik zo jammer vind, veel mensen hebben een grote mond 'gif hier gif daar' 'ik laat mn kind niet enten'. Schreeuw allemaal maar lekker jongens, ent je kind vooral niet, maar kom dan ook niet huilend naar een arts als je kind een ziekte heeft waar hij/zij normaal voor geent zou zijn... dit is heel hard, ik weet het, maar als iemand te eigenwijs is om te enten, tja, eigenschuld dikke bult. Je beslist namelijk niet alleen over je eigen leven, maar over dat van je kind, denkt allemaal toch eens even na!

Ik doe nu een opleiding en daar is de enting voor hep B zelfs VERPLICHT. Ik vind dit niet meer dan normaal, je werkt met naalden. Op school is het zo, wil je de enting niet? Zoek dan maar een andere opleiding.

Bralindy

Ik ben voor enten. Maar niet als het niet nodig is. Juist door vaccinaties zijn er veel (kinder)ziektes onderdrukt en/of uitgestorven. Ze zijn er ook niet voor niks.

050206051012

TerraHowrse schreef:

Ik vind dat als het om vaccineren gaat het recht van de ouder stopt en het recht van het kind begint. Inenten zou verplicht moeten worden.

Ik zou het mijn ouders heel erg kwalijk nemen als ze mij niet hadden laten inenten. Óók als ik niet ziek was geworden.

Edit: meer ga ik er ook niet over zeggen want ik krijg hoofdpijn van deze discussie.

-O- -O- -O-

Kwam dit net tegen:
Citaat:
Vaccins en ingrediënten.

DKTP-HIB-HEPB
• aluminiumhydroxide (chemische verbinding ook te vinden in inkt, verf, wasmiddel)
• vero cellen (niercellen afrikaanse groene aap)
• aluminiumfosfaat (chemische verbinding)
• gistcellen
• watervrij lactose
• natriumchloride (zout)
• medium 199 (polysorbaat 80 antivries, aminozuren, zouten, vitamines)

M-M-RVAXPRO (BMR)
• op kippenembryocellen
• wi-38 (humane diploïde longfibroblasten)
• sorbitol
• natriumfosfaat (zout)
• kaliumfosfaat
• sucrose (suiker)
• gelatine (varken)
• mem (celcultuur)
• mononatrium l glutamaat (smaakversterker)
• fenolrood (kleurstof)
• natriumbicarbonaat
• zoutzuur
• natriumchloride

DTP
• fenoxyethanol (giftig, antivries)
• formaldehyde (giftig, kankerverwekkend, conserveermiddel cosmetica)
• medium 199 (zie boven)

DKTP
• aluminiumhydroxide (chemische verbinding, in inkt, verf, wasmiddel)
• natriumchloride
• medium 199 (zie boven)

MENINGOKOKKEN-C
• aluminiumhydroxide (zie boven)
• natriumchloride

PNEUMOKOKKEN
• natriumchloride

Bron: rivm bijsluiters

Had me er niet eerder in verdiept, maar vind het nogal wat!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:13

jasmijn16 schreef:
Weetje wat ik zo jammer vind, veel mensen hebben een grote mond 'gif hier gif daar' 'ik laat mn kind niet enten'. Schreeuw allemaal maar lekker jongens, ent je kind vooral niet, maar kom dan ook niet huilend naar een arts als je kind een ziekte heeft waar hij/zij normaal voor geent zou zijn... dit is heel hard, ik weet het, maar als iemand te eigenwijs is om te enten, tja, eigenschuld dikke bult. Je beslist namelijk niet alleen over je eigen leven, maar over dat van je kind, denkt allemaal toch eens even na!

Ik doe nu een opleiding en daar is de enting voor hep B zelfs VERPLICHT. Ik vind dit niet meer dan normaal, je werkt met naalden. Op school is het zo, wil je de enting niet? Zoek dan maar een andere opleiding.

_/-\o_

100% hiermee eens.

Krijg ook hep B trouwens, doe labopleiding.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:13

Zit dát daarin :wow: Apart...

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:16

BeSen schreef:

Ja, maar van de helft kan ik je zo al vertellen dat dat helemaal niet giftig is zoals wordt beweerd.

de rest kan ik met wat Google werk ook wel achterhalen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:18

Bralindy schreef:
Ik ben voor enten. Maar niet als het niet nodig is. Juist door vaccinaties zijn er veel (kinder)ziektes onderdrukt en/of uitgestorven. Ze zijn er ook niet voor niks.

Denk ook dat de groeiende hygiene daar veel aandeel in gehad heeft hoor :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:19

Ik ben voor vaccineren. Ik vind dat meer dan voldoende bewezen is dat het en werkt en veilig(genoeg) is.

Voor een aantal vaccinaties zou er wat mij betreft een verplichting mogen zijn. Vooral als er een gevaar zou zijn voor zwangere vrouwen(met schade voor het ongeboren kind) en gevaar voor mensen met een verminderde weerstand.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:20

Quellian schreef:
TerraHowrse schreef:

-O- -O- -O-

Kwam dit net tegen:
Citaat:
Vaccins en ingrediënten.

DKTP-HIB-HEPB
• aluminiumhydroxide (chemische verbinding ook te vinden in inkt, verf, wasmiddel)
• gistcellen
• watervrij lactose
• natriumchloride (zout)

M-M-RVAXPRO (BMR)
• op kippenembryocellen
• wi-38 (humane diploïde longfibroblasten)
• sorbitol
• natriumfosfaat (zout)
• kaliumfosfaat
• sucrose (suiker)
• gelatine (varken)
• mem (celcultuur)
• mononatrium l glutamaat (smaakversterker)
• fenolrood (kleurstof)
• natriumbicarbonaat
• zoutzuur
• natriumchloride

DTP
• fenoxyethanol (giftig, antivries)
• formaldehyde (giftig, kankerverwekkend, conserveermiddel cosmetica)
• medium 199 (zie boven)

DKTP
• aluminiumhydroxide (chemische verbinding, in inkt, verf, wasmiddel)
• natriumchloride
• medium 199 (zie boven)

MENINGOKOKKEN-C
• aluminiumhydroxide (zie boven)
• natriumchloride

PNEUMOKOKKEN
• natriumchloride

Bron: rivm bijsluiters

Had me er niet eerder in verdiept, maar vind het nogal wat!

Ik vind zo'n opsomming echt typische bangmakerij. Ons hele lichaam is een chemische fabriek die 24/7 draait. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo bang zijn voor chemische stoffen/verbindingen die waarschijnlijk gewoon van nature al in ons lichaam voorkomen of in kleine hoeveelheden prima afgebroken kunnen worden.

https://www.google.be/amp/s/vaxplanatio ... oid-google
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 08-11-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 12:21

TerraHowrse schreef:
BeSen schreef:

Ja, maar van de helft kan ik je zo al vertellen dat dat helemaal niet giftig is zoals wordt beweerd.

de rest kan ik met wat Google werk ook wel achterhalen ;)

Helaas zijn er nog geen gevolgen bekend op de langere termijn.
Petje af voor de mensen die zich erin verdiepen. Denk dat de niet-vaccineerders dieper graven dan de wel-vaccineerders. Ik heb blind mijn zoon laten vaccineren, maar ga nu toch wel achter m'n oren krabben. Hoe meer publiciteit eraan wordt gegeven, hoe groter mijn twijfel wordt.