Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:41

Tetanus treedt op wanneer er ergens in het menselijk lichaam sporen van C. tetani ontkiemen en lokaal toxine produceren. De omstandigheden die leiden tot de ontkieming van tetanussporen (overgang naar de vegetatieve vorm) en de daarop volgende productie van toxine (tetanospasmine) zijn niet geheel bekend, maar een omgeving met een lage zuurstofspanning is hiervoor essentieel. De sporen kunnen maanden tot jaren in het lichaam overleven. Dat vind ik zelf zo vervelend en naar aan Tetanus. Tetanus is eigenlijk de enige ziekte waar ik altijd zeer gemotiveerd ben geweest om te vaccineren omdat als je het krijgt er geen genezing mogelijk is en het een nare dood moet zijn.
Mijn inenting van Tetanusi is in maart tien jaar geleden. Omdat we altijd buiten werken, paarden hebben ga ik binnenkort weer een nieuwe injectie halen want dan ben ik er weer voor 10 jaar vanaf. Voor een hondenbeet zou ik zelf zeker wel gaan inenten als het langer dan tien jaar geleden is. Als je dat niet wil doen hetgeen natuurlijk je eigen keuze is, dan is mijn advies om met een borstel, warm water en veel zeep enorm flink te gaan schrobben om de wond zo schoon mogelijk achter te laten.

Wat je vraag betreft Anneliesdj. Wij wisten precies wie in onze vrienden kring wel en niet gevaccineerd waren en hielden daar rekening mee. Dat was in ons geval niet zo moeilijk zonder kinderopvang, ouders die de opvang om buurten deden en na anderhalf jaar was het niet nodig.
Zelf heb ik nooit mijn kinderen (ook niet toen ze ouder waren) bij pas geboren baby's gebracht. Zelf wachtte ik met bezoek als ik ziek was. Die kleintjes zijn zo kwetsbaar. Als de baby's wat groter waren natuurlijk wel, maar niet als ik wist dat ze ziek waren.

anneliesdj

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:45

Hoe bedoel je dat je daar rekening mee houd dan? Je mijd kinderen die werk geëntzijn dan of hoe moet ik dat zien?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:50

Ik zag SV-40 voorbij komen.
Dit zat inderdaad in de vroege jaren 60 in de vaccins waar toen mee getest werd.
Dat was toen nog niet zo makkelijk te testen aangezien dat voor ruim het high troughout sequencing tijdperk was.
Niemand in Nederland heeft deze vaccins gehad, tenzij je toen in Rusland woonde.

Er zijn HERV DNA stukjes gevonden. DNA staat niet gelijk aan virus. De fragmentjes komen standaard voor in mensen DNA (> 5% van je DNA zijn HERV sequenties) en zijn niet in staat een virus te vormen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:31

anneliesdj schreef:
Hoe bedoel je dat je daar rekening mee houd dan? Je mijd kinderen die werk geëntzijn dan of hoe moet ik dat zien?

Ze bedoelt, als ik mij niet vergis, dat ze haar ongevaccineerde uk niet meeneemt naar pasgeboren babies, aangezien die nog niet zo'n sterk afweersysteem hebben en ze die niet wil blootstellen aan mogelijke ziekteverwekkers, zeker als die ouders wel willen vaccineren maar de baby nog te jong is voor de vaccinaties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:37

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:57

luxje schreef:
anneliesdj schreef:

Ze bedoelt, als ik mij niet vergis, dat ze haar ongevaccineerde uk niet meeneemt naar pasgeboren babies, aangezien die nog niet zo'n sterk afweersysteem hebben en ze die niet wil blootstellen aan mogelijke ziekteverwekkers, zeker als die ouders wel willen vaccineren maar de baby nog te jong is voor de vaccinaties

+:)+ en ik mijn kinderen nooit meenam bij ziektes naar ongevaccineerde kinderen en zonder meer niet naar baby's. Doe ik trouwens nog. Zal nooit op kraambezoek gaan als ik verkouden ben of anderszins een beetje ziek ben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:51

Anoniem schreef:
De arts verklaart hier in het eerste filmpje dat de (geïnfecteerde) DNA fragmenten zich wel dergelijk kunnen inschrijven en problemen kunnen veroorzaken.

http://www.vacfacts.info/vaccine-produc ... issue.html

Goed lezen.
Cellen nemen soms DNA op, het DNA zelf doet niets.
Alle weefsels zitten vol met DNAse dus erg ver komt het niet. Als het al opgenomen wordt. Als het zo simpel was hoefde men ook niet zo ingewikkelde transportertjes te bedenken voor gebtharapie. Dus zelfs al zouden in het meest experimenteel optimistische geval een paar spiercellen wat DNA zouden opnemen heb je wellicht last van een autische kuitspier.
Het artikel mist alle negatieve controlles en staat vol met speculaties op basis van wat in vitro proefjes.
Het is absoluut interessant maar mevrouw blaast het op tot een niveau die ze op dit moment niet eens in de buurt komt van bewijzen.

Ik vind het GOED als mensen hun keuze bewust maken. Het zal mij een biet zijn wie wel of geen prikje krijgt.
Er zijn voldoende bijwerkingen bekend die hartstikke legitieme redenen zijn.
Maar aan paniekzaaierij op basis van matige data irriteert mij aangezien het maar weer aangeeft dat er zowel bij de bedrijven als stichtingen regelmatig weer bar slechte wetenschappers rondlopen.

Ik verlaat dit topic nu weer :evaw:

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:55

Sizzle schreef:
Anoniem schreef:
De arts verklaart hier in het eerste filmpje dat de (geïnfecteerde) DNA fragmenten zich wel dergelijk kunnen inschrijven en problemen kunnen veroorzaken.

http://www.vacfacts.info/vaccine-produc ... issue.html

Goed lezen.
Cellen nemen soms DNA op, het DNA zelf doet niets.
Alle weefsels zitten vol met DNAse dus erg ver komt het niet. Als het al opgenomen wordt. Als het zo simpel was hoefde men ook niet zo ingewikkelde transportertjes te bedenken voor gebtharapie. Dus zelfs al zouden in het meest experimenteel optimistische geval een paar spiercellen wat DNA zouden opnemen heb je wellicht last van een autische kuitspier.
Het artikel mist alle negatieve controlles en staat vol met speculaties op basis van wat in vitro proefjes.
Het is absoluut interessant maar mevrouw blaast het op tot een niveau die ze op dit moment niet eens in de buurt komt van bewijzen.

Ik vind het GOED als mensen hun keuze bewust maken. Het zal mij een biet zijn wie wel of geen prikje krijgt.
Er zijn voldoende bijwerkingen bekend die hartstikke legitieme redenen zijn.
Maar aan paniekzaaierij op basis van matige data irriteert mij aangezien het maar weer aangeeft dat er zowel bij de bedrijven als stichtingen regelmatig weer bar slechte wetenschappers rondlopen.

Ik verlaat dit topic nu weer :evaw:

:j _/-\o_ _/-\o_

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:56

Anoniem schreef:
Ook dansen ze 's nachts niet om de grote eikenboom in het bos en haken ze geen borstrokjes van geitenhaar bij maanlicht.

Dat weet jij helemaal niet!!! :+ :Y) }>

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:04

pien_2010 schreef:
luxje schreef:

Dat zei je, maar ik bedoel ook als ze ouder zijn? En andere kinderen hoeven niet zelf ziek te zijn om iets mee te nemen van school... Weet je dan ook wanneer kinderen van familie geënt worden zodat je daar dan niet langs gaat?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:44

Dank, dank Sizzle.
Dat bedoel ik dus met would be wetenschappelijk en met links hier naar staat dit topic vol. ( De namen van diverse sites spreken al boekdelen)

Ik respecteer Repelsteels gedrevenheid, maar we hebben duidelijk een ander idee over wetenschappelijk en objectief ;)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:11

anneliesdj schreef:
Dat zei je, maar ik bedoel ook als ze ouder zijn? En andere kinderen hoeven niet zelf ziek te zijn om iets mee te nemen van school... Weet je dan ook wanneer kinderen van familie geënt worden zodat je daar dan niet langs gaat?

Ze doet dat om andermans pasgeboren baby te beschermen, niet om haarzelf of haar eigen kinderen niet bloot te stellen...
Met sommige dingen kun je rekening houden (met een koortslip niet knuffelen met een baby, niet met je snotterende uk op visite bij een pasgeboren baby etc)
Maar voor het overgrote deel kun je er niets aan doen, in de supermarkt komen ook kinderen die net gevaccineerd zijn tegen bmr, ik kan het aan de buitenkant niet zien, maakt ook niet uit, de kans op besmetting is zo ontzettend klein...

Ander voorbeeldje: de mexicaanse griep van enkele jaren terug, mijn baas wilde graag dat iedereen in ons ziekenhuis zich liet vaccineren, uitval in de zorg zou desastreus kunnen zijn..., nou in mijn lijf geen ongetest, snel in elkaar gedraaid vaccin...
Mijn collega werd ziek, moest gekweekt worden, want als dat dé mexicaanse griep was, mocht ze weken niet werken..
Zij en haar 2 dochters waren ziek, haar vriend had nergens last van, ik ben daar in huis geweest, heb mijn best gedaan zo veel mogelijk bacillen binnen te krijgen..., uitslag positief, ik ben er nooit ziek van geworden, haar vriend ook niet btw

Je hoeft niet alles te vrezen, het komt zoals het komt, zorg gewoon voor een goede afweer, bij een gezond kind, moet dst geen probleem zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:03

Oké, dus als Sizzle zegt dat het niet zo is, en daar hoeft ze vrijwel niets voor aan te voeren, alleen dat iets anders niet voor niets moeilijk verloopt en ze andere wetenschappers waardeloze wetenschappers vindt, dan is dat voldoende bewijs....Wetenschappelijk gezien. Ik wou dat ik overal zo makkelijk mee weg kwam.
Dan moet Sizzle, als veel beter wetenschapster, wel een geweldige carrière hebben want ik weet uit eerste hand hoe schaars goed personeel is en hoeveel werkgevers daarvoor over hebben, ook om te voorkomen dat ze weglopen naar een andere werkgever.
Ik zet mezelf niet boven de fabrikanten en ontwikkelaars door te zeggen dat ze waardeloos zijn, het zijn geweldig goede zakenmensen die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn.
Ik geeft aan waar ik tegenaan loop en me zorgen over maak.
Als jullie het normaal vinden dat buiten de afspraak van het vaccineren van je kind ook het DNA van een ander kind, en dan maakt het ook nog niet eens uit of het wel of niet besmet is met een retrovirus, in jouw lichaam of dat van je kind komt en er wel degelijk een mogelijkheid is, ookal is het in het meest optimistische geval, dat het deel wordt van jouw DNA of dat van je kind dan moeten jullie dat zelf weten.
Ik maak me daar wel degelijk zorgen over. In een gezond lichaam hoort in het DNA geen DNA van een ander mens of een retrovirus. Of het nou een fragment is of niet, ook een fragment DNA is DNA.
Laten ze dan eerlijk zijn en voor het vaccineren even aangeven dat er behalve het te vaccineren virus en de hulpstoffen ook een deel verontreiniging van andere wezens en/of virussen mee komt. Dat maakt de beslissing over wat iemand wel of niet wil een stuk eerlijker.
Ik had het trouwens niet over autisme, ik had het over problemen.
Er zijn vanuit de fabrikant helemaal geen specifieke onderzoeken gedaan naar wat dit soort gesleutel met vreemd DNA teweeg kan brengen.
De kans dat een kind vaccinatieschade op kan lopen zou ook minimaal zijn, ook in de meest optimistische situatie vrijwel nog ondenkbaar. En toch dat gebeurt ook genoeg,

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:18

Ik heb niet alles gelezen, maar wilde toch graag mijn ervaringen met de verschillende vaccinaties delen. Lees hieronder mijn ervaringen. Let wel, dit zijn MIJN ervaringen met de vaccinaties, het consultatiebureau, de GGZ en de voorlichting van het RVP. Op basis van deze ervaringen heb ik mijn keuzes voor de toekomst bepaald.
Ik ga geen onderzoeken quoten of opnieuw opzoeken. Op het moment dat het actueel was voor mij, heb ik dat wel opgezocht en gelezen, d.m.v. voorlichting vanuit het RVP, de bijsluiters gelezen voor particulieren EN die voor artsen beide gepubliceerd op de site van het RVP, onderzoeken en statistieken op Pubmed en de media. Sommige van onderstaande informatie is wellicht inmiddels veroudert, is gewijzigd of doet niet meer terzake, maar het was actuele stand van zaken op het moment dat mijn kinderen (geboortejaren 2001, 2004, 2009 en 2011) volgens het RVP geënt zouden moeten worden en heb mij er toen in verdiept.

Pneumokokken:
Bij invoering in 2006 stond letterlijk in bijsluiter dat bij toediening tegelijk met de DKTP bijna altijd koorts en hoofdpijn optreden. Waarom dan toch aan zuigelingen tegelijkertijd geven, als je weet dat deze bijwerking er is? Daarnaast waren er 97 varianten van pneumokokken, er werd geënt tegen 7 varianten, die gezamenlijk 17% van de ziektegevallen veroorzaken. Dat vond ik een te lage dekkingsgraad en daar wil ik niet tegen enten en heb dat dus bij mijn 4 kinderen ook doorgegeven. Ook het feit dat de bijwerking niet genoemd werd, maar ik deze zelf uit de artsenbijsluiter heb moeten lezen. Geen van mijn kinderen heeft deze vaccinatie gekregen.

Mexicaanse griep 2009, pandemie:
Mijn jongste dochter is in sep 2009 geboren. Toen de Mexicaanse griep een pandemie werd in 2009, kregen alle kinderen ouder dan 6 maanden een vaccinatie. Omdat mijn dochter nog jonger was dan 6 maanden mocht zij niet geënt worden, maar ons hele gezin wel om haar te beschermen. Logische gedachte, maar waarom kregen de leidsters op het kdv waar zij toen 4 dagen per week heen ging geen vaccinatie? Ik snapte toen niet waarom sommige beroepsgroepen, vanuit hun contact met kinderen, niet ook deze vaccinatie kregen aangeboden. Ook kwamen de oproepen voor vaccinatie pas op gang toen de griep al flink rondwaarde, in ieder geval in de regio waar ik woon. Het bleek een redelijke milde variant van een griepvirus te zijn.
Daarnaast is er voor miljoenen euro aangeschaft aan vaccins die uiteindelijk niet gegeven zijn. Vanaf het jaar erna zat de H1N1 variant standaard in de griepprik. Hebben jullie meegekregen dat de griepepidemie die er nu (winter 2015-2016) is in NL juist de Mexicaanse griep variant (H1N1) is? Ook deze vaccinatie niet aan mijn kinderen gegeven.

HPV:
Bij de invoering in 2009 stond in de bijsluiter proefperiode van 5-10 jaar. Voor mij te kort om wat over te zeggen qua werkzaamheid en eventuele bijwerkingen. Een paar jaar later is de dosis van 3x naar 2x gewijzigd (kregen wij via de post van het RVP, omdat mijn oudste dochter inmiddels de leeftijd van 12 had bereikt.) Voor mij nog steeds te weinig inzicht in de lange termijn werking van dit vaccin. Daarnaast vind ik het vreemd dat ineens 2x een dosis voldoende is i.p.v. 3x en dat al na onderzoek van een paar jaar.
Het in o.a. Australië gebruikte Gardasil is flink in opspraak geweest i.v.m. schadelijke effecten voor de voortplantingsorganen van meisjes. Nu wordt in NL Cervarix gebruikt, maar het gaf mij, opgeteld bij eerdere twijfels, een niet veilig gevoel. Voor mij reden om mijn dochter niet in te enten tegen HPV en haar zusjes straks ook niet.

BMR, Bof:
Uitbraken van de bof in iig 2009,2010 en 2011 onder studenten in de studentensteden (in die steden veel contact tussen studentenverenigingen). De uitbraak was voornamelijk onder gevaccineerde studenten.

BMR, Mazelen:
Mijn dochter uit 2004 moest de 2e BMR prik in maart 2013. Wij zijn toen alleen helaas de afspraak vergeten. In mei breekt een epidemie uit waar ook veel gevaccineerden de mazelen krijgen. Ik heb de GGD gebeld voor een versnelde vaccinatie, maar het antwoord was: “wacht maar op de herhalingsoproep aan het einde van het jaar”. Jullie begrijpen, die heeft mijn dochter niet meer gehad. Mijn kinderen hebben de eerste enting gehad, de herhalingsenting BMR met 9 jaar krijgen zij niet meer.

HepB:
In RVP sinds 1-8-2011. Mijn zoontje is van 28-7-2011 en kreeg het dus niet. Er is ook geen inhaalslag voor oudere kinderen gedaan. Hoe graag wil je dan dat kinderen geënt worden?

Ik ben niet tegen enten, maar men moet wel duidelijk en eerlijk zijn over wat, waarom en wanneer er geënt wordt. Waar ik niet tegen kan is onvolledigheid of onduidelijkheid in informatie en daar heeft het RVP voor mij afgedaan. Dat is de reden dat mijn kinderen geen vaccinaties meer krijgen. Ik neem liever mijn risico voor het oplopen van de ziektes.
Ik ben blij dat het RVP niet verplicht is, ouders moeten een keuze kunnen maken in wat zij de beste zorg vinden om hun kind groot te brengen. Daarom zal ik ook nooit een ouder aanvallen die juist wel de keus maakt om zijn/haar kind te enten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:21

luxje schreef:
anneliesdj schreef:

Ze doet dat om andermans pasgeboren baby te beschermen, niet om haarzelf of haar eigen kinderen niet bloot te stellen...
Met sommige dingen kun je rekening houden (met een koortslip niet knuffelen met een baby, niet met je snotterende uk op visite bij een pasgeboren baby etc)
Maar voor het overgrote deel kun je er niets aan doen, in de supermarkt komen ook kinderen die net gevaccineerd zijn tegen bmr, ik kan het aan de buitenkant niet zien, maakt ook niet uit, de kans op besmetting is zo ontzettend klein...

Ander voorbeeldje: de mexicaanse griep van enkele jaren terug, mijn baas wilde graag dat iedereen in ons ziekenhuis zich liet vaccineren, uitval in de zorg zou desastreus kunnen zijn..., nou in mijn lijf geen ongetest, snel in elkaar gedraaid vaccin...
Mijn collega werd ziek, moest gekweekt worden, want als dat dé mexicaanse griep was, mocht ze weken niet werken..
Zij en haar 2 dochters waren ziek, haar vriend had nergens last van, ik ben daar in huis geweest, heb mijn best gedaan zo veel mogelijk bacillen binnen te krijgen..., uitslag positief, ik ben er nooit ziek van geworden, haar vriend ook niet btw

Je hoeft niet alles te vrezen, het komt zoals het komt, zorg gewoon voor een goede afweer, bij een gezond kind, moet dst geen probleem zijn

Dat is waar, maar je kunt ook niet alles weten natuurlijk. Bv mijn dochter gezond stevig vrolijk kind van 5 jaar. Maar ze heeftwel om de haverklap griepjes een verkoudheidjes. Ze is er2 dagen beroerd van, de week erna weer2 dagen, dan krijgen wij het evt en daarna is zij weer een paar dagen ziek. En als een paar weken later griep heerst doet ze het weer van voor af aan. Anders dan dat is ze nooit ziek, kunje dan spreken van eeen kind met gezonde weerstand?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:32

Annelies, om dat soort dingen ben ik sowieso al blij dat die kleine van ons nog geen enting heeft gehad. Nu is hij al vrij vaak best zielig, maar dat komt dan blijkbaar van sprongetjes en tandjes enzo.

Als die wel prikken gehad zou hebben zou ik me elke keer afvragen of het mijn schuld was (door hem niet te beschermen tegen die entingen) dat het kleintje zich zich zo ellendig voelt... :(:)

Je hoort toch ook steeds vaker dat kinderen allerlei terugkerende mankementjes hebben, je kan zeker niet uitsluiten dat die entingen er wat mee te maken hebben, dat die de boel ontregelt kunnen hebben...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:41

Ik weet niet of jouw dochter een gezonde weerstand heeft, dat is wat lastig inschatten via internet :D
Als zij steeds in aanraking komt met andere virussen, is het normaal dat haar lijf even reageert voordat het opgelost is, is het echter steeds hetzelfde virus, dan is het raar dat ze er steeds weer even ziek van is.
Mijn uk is 2, op een keer koorts bij 3 maand na, is ze nooit ziek (geweest), oppas aan huis, veel diertjes thuis, mee naar de paarden, manege en noem maar op..., geen dettol, maar rustig met een vieze vinger in de mond, daar krijg je weerstand van is ons principe..
Begin December gestart met peuterspelen op 2 jaar en 2 maand, na 2 dagen al snot.., dat bleef wat sudderen, zette niet door.
Begin Januari naar een nieuwe dag met nieuwe kindjes, verkoudheid vlamt op, 39,8 graden koorts (inclusief koortsstuip), dubbele oorontsteking en ruim een week echt niet fijn in orde, nu weer prima te pas, maar wel snel moe.
Ik ben er van overtuigd, dat haar weerstand erdoor verbeterd is.
Het psz vindt dat ze groeit, letterlijk, maar ook figuurlijk, kan toeval zijn, maar veel niet vaccineerders zijn van mening dat een sprong volgt op een periode van ziek zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:48

mamajolijn schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar wilde toch graag mijn ervaringen met de verschillende vaccinaties delen. Lees hieronder mijn ervaringen. Let wel, dit zijn MIJN ervaringen met de vaccinaties, het consultatiebureau, de GGZ en de voorlichting van het RVP. Op basis van deze ervaringen heb ik mijn keuzes voor de toekomst bepaald.
Ik ga geen onderzoeken quoten of opnieuw opzoeken. Op het moment dat het actueel was voor mij, heb ik dat wel opgezocht en gelezen, d.m.v. voorlichting vanuit het RVP, de bijsluiters gelezen voor particulieren EN die voor artsen beide gepubliceerd op de site van het RVP, onderzoeken en statistieken op Pubmed en de media. Sommige van onderstaande informatie is wellicht inmiddels veroudert, is gewijzigd of doet niet meer terzake, maar het was actuele stand van zaken op het moment dat mijn kinderen (geboortejaren 2001, 2004, 2009 en 2011) volgens het RVP geënt zouden moeten worden en heb mij er toen in verdiept.

Pneumokokken:
Bij invoering in 2006 stond letterlijk in bijsluiter dat bij toediening tegelijk met de DKTP bijna altijd koorts en hoofdpijn optreden. Waarom dan toch aan zuigelingen tegelijkertijd geven, als je weet dat deze bijwerking er is? Daarnaast waren er 97 varianten van pneumokokken, er werd geënt tegen 7 varianten, die gezamenlijk 17% van de ziektegevallen veroorzaken. Dat vond ik een te lage dekkingsgraad en daar wil ik niet tegen enten en heb dat dus bij mijn 4 kinderen ook doorgegeven. Ook het feit dat de bijwerking niet genoemd werd, maar ik deze zelf uit de artsenbijsluiter heb moeten lezen. Geen van mijn kinderen heeft deze vaccinatie gekregen.

Mexicaanse griep 2009, pandemie:
Mijn jongste dochter is in sep 2009 geboren. Toen de Mexicaanse griep een pandemie werd in 2009, kregen alle kinderen ouder dan 6 maanden een vaccinatie. Omdat mijn dochter nog jonger was dan 6 maanden mocht zij niet geënt worden, maar ons hele gezin wel om haar te beschermen. Logische gedachte, maar waarom kregen de leidsters op het kdv waar zij toen 4 dagen per week heen ging geen vaccinatie? Ik snapte toen niet waarom sommige beroepsgroepen, vanuit hun contact met kinderen, niet ook deze vaccinatie kregen aangeboden. Ook kwamen de oproepen voor vaccinatie pas op gang toen de griep al flink rondwaarde, in ieder geval in de regio waar ik woon. Het bleek een redelijke milde variant van een griepvirus te zijn.
Daarnaast is er voor miljoenen euro aangeschaft aan vaccins die uiteindelijk niet gegeven zijn. Vanaf het jaar erna zat de H1N1 variant standaard in de griepprik. Hebben jullie meegekregen dat de griepepidemie die er nu (winter 2015-2016) is in NL juist de Mexicaanse griep variant (H1N1) is? Ook deze vaccinatie niet aan mijn kinderen gegeven.

HPV:
Bij de invoering in 2009 stond in de bijsluiter proefperiode van 5-10 jaar. Voor mij te kort om wat over te zeggen qua werkzaamheid en eventuele bijwerkingen. Een paar jaar later is de dosis van 3x naar 2x gewijzigd (kregen wij via de post van het RVP, omdat mijn oudste dochter inmiddels de leeftijd van 12 had bereikt.) Voor mij nog steeds te weinig inzicht in de lange termijn werking van dit vaccin. Daarnaast vind ik het vreemd dat ineens 2x een dosis voldoende is i.p.v. 3x en dat al na onderzoek van een paar jaar.
Het in o.a. Australië gebruikte Gardasil is flink in opspraak geweest i.v.m. schadelijke effecten voor de voortplantingsorganen van meisjes. Nu wordt in NL Cervarix gebruikt, maar het gaf mij, opgeteld bij eerdere twijfels, een niet veilig gevoel. Voor mij reden om mijn dochter niet in te enten tegen HPV en haar zusjes straks ook niet.

BMR, Bof:
Uitbraken van de bof in iig 2009,2010 en 2011 onder studenten in de studentensteden (in die steden veel contact tussen studentenverenigingen). De uitbraak was voornamelijk onder gevaccineerde studenten.

BMR, Mazelen:
Mijn dochter uit 2004 moest de 2e BMR prik in maart 2013. Wij zijn toen alleen helaas de afspraak vergeten. In mei breekt een epidemie uit waar ook veel gevaccineerden de mazelen krijgen. Ik heb de GGD gebeld voor een versnelde vaccinatie, maar het antwoord was: “wacht maar op de herhalingsoproep aan het einde van het jaar”. Jullie begrijpen, die heeft mijn dochter niet meer gehad. Mijn kinderen hebben de eerste enting gehad, de herhalingsenting BMR met 9 jaar krijgen zij niet meer.

HepB:
In RVP sinds 1-8-2011. Mijn zoontje is van 28-7-2011 en kreeg het dus niet. Er is ook geen inhaalslag voor oudere kinderen gedaan. Hoe graag wil je dan dat kinderen geënt worden?

Ik ben niet tegen enten, maar men moet wel duidelijk en eerlijk zijn over wat, waarom en wanneer er geënt wordt. Waar ik niet tegen kan is onvolledigheid of onduidelijkheid in informatie en daar heeft het RVP voor mij afgedaan. Dat is de reden dat mijn kinderen geen vaccinaties meer krijgen. Ik neem liever mijn risico voor het oplopen van de ziektes.
Ik ben blij dat het RVP niet verplicht is, ouders moeten een keuze kunnen maken in wat zij de beste zorg vinden om hun kind groot te brengen. Daarom zal ik ook nooit een ouder aanvallen die juist wel de keus maakt om zijn/haar kind te enten.

Mooie uiteenzetting.
Plus dat behalve BMR (95% hele leven dekking schijnt) de rest van de vaccinaties een soort van immuniteit geven tot maximaal 19/24 jaar. Daarna heeft niemand meer volgends de fabrikanten een dekking.
Waarom herhalen ze de hele mikmak niet als het zo intens belangrijk is zonder belangrijke bijwerkingen?

Beetje hetzelfde gedoe als op dit moment bij honden. Daar was het eerst jaarlijks, toen om de drie jaar en nu zijn er veel bewijzen dat sommige vaccinaties zo goed als voor het hele hondenleven zijn. Daarnaast geeft de intenting tegen de ziekte van weil maar 3-6 maanden bescherming en weil tiert juist met warmer weer. Ent je je hond jaarlijks in oktober of november sla je de plank dus volledig mis. Plus dat de vaccinatie weer voor maar een paar types is en er veel meer weil varianten zijn.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Dat maakt de keuze zo persoonlijk. Voor- en tegenstanders (ook binnen de medici) lijken 50/50 te balanceren.

Er zitten nog zoveel haken en ogen aan..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:54

En bij dieren geven ze tegenwoordig steeds meer het advies om niet lukraak te enten maar beter eerst te tieren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:20

Alleen jammer dat alle dierenpensions dit nog niet accepteren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:32

Er zijn volgens mij wel dierpensions die dit accepteren hoor, maar kennelhoest moet wel geënt worden (is nog niet te titeren).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:44

Sorry, moest staan dat niet alle dierenpensions.... Mijn favorite is heel strikt, ieder jaar vaccineren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:57

Dat is wel heel vervelend, zeker omdat de gewone cocktail (en rabies) ook voor 3 jaar afgetekend wordt. Alleen kennelhoest en lepto moeten jaarlijks

Ik ben bij de honden aan het twijfelen voor lepto volgend jaar. Er zijn best een aantal honden die er bijwerkingen van kregen maar mijn honden drinken veel uit plassen en slootjes en bij de boerderij zitten zat ratten (gelukkig tegenwoordig niet meer in het woonhuis).

Mijn honden zijn trouwens wel rabies geënt omdat ik de kans groot acht dat ik de komende jaren wel eens spontaan naar het buitenland zal gaan met ze en een enting 3 weken wachttijd heeft en toch 3 jaar geldig is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:03

anneliesdj schreef:
pien_2010 schreef:
luxje schreef:

Anneliesdj, dat verhaal speelde maar totdat mijn kinderen rond de anderhalf jaar wel geënt waren. Het is niet zo dat mijn kinderen nooit geënt zijn geweest (behalve de kinkhoest helemaal niet). De BMR was ik erg laat mee en daar heb ik ze nooit voor thuis gehouden of zo. Als ze dat hadden gehad als kind was het voor mij prima want is een kinderziekte die dan ook door de antroposofische arts goed begeleid zou zijn geweest. Daarnaast zaten de kinderen op een antroposofische school waar veel kinderen niet geënt waren dus de ouders van de wel of niet geënte kinderen wisten dat er veel niet geënte kinderen waren.

Iemand schreef dat ze zo ziek was van de mazelen rond 19 jaar. Dat klopt omdat dit een kinderziekte is en volwassenen hier veel feller op reageren. Vandaar dat ik mijn kinderen rond de 12 jaar wel de BMR heb laten doen om te voorkomen dat ze deze kinderziektes als puber c.q. als volwassenen zouden krijgen gezien het heftige verloop van die ziektes.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:40