Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_STS_Angels_ schreef:Ik heb het ook dat ik heel echt droom.
Heb een keer gedroomd dat me tandenlos zaten en het voelde ook echt zo dat is echt eng...
Enyaa schreef:Fiffill schreef:Ik, als ik ze beschrijf zien anderen het als nachtmerries maar ik zelf zie het niet zo. Liep ook een topic van mij van 15 pagina's over op Bokt. Ze zijn ook ontzettend surrealistisch, maar ik zou niet meer zonder kunnen.
Ik droom ook elke nacht, onthoud gemiddeld drie dromen per nacht en tot in de extreme details. Ben ervoor bij een therapeute geweest omdat het moeilijk is om te verwerken (het is zoveel om te onthouden) en dat heeft wel geholpen.
sorry dat snap ik niet
Hoe ervaar jij je droom dan?

Maar dat heb ik ook zonder slaapverlamming. Gewoon omdat mijn dromen zo realistisch zijn.
Surrealistisch.
Enyaa schreef:Ik heb geprobeerd om mijn eigen dromen te sturen, dat is een paar keer gelukt, maar ook heel moeilijk.[naam] schreef:Ik heb het ook en ik vind het een hel.
Al vanaf mijn 14de heb ik geen nacht nachtmerrie-loos gedroomd.
Ik droom over dode mensen, skeletten en schedels van mensen waar ik over heen moet lopen, incl. het geluid dat dat maakt.
Ook heel vaak over de dood, en over mensen in mijn leven waar ik erg bang voor ben.
Ik hoor ook mensen praten en schreeuwen in de fase tussen slapen en wakker worden.
Elke nacht is weer een strijd, want ik wíl niet slapen omdat ik die beelden niet wil zien.
Vaak word ik hyperventilerend wakker, helemaal bezweet en mijn hart slaat veel te hard.
Ik zou een moord doen voor een rustige nacht!!
Bahbah!
dat heb ik soms ook, dan komen er van die enge dingen op me af zweven als ik slaap, vaak bloederige kloppende dingen enz,
Daarom duurt het ook ruim een uur als ik slaap!
gewoon hooguit vervelen
Kan je niet proberen of Jij je droom kunt sturen, Of vantevoren iets heel vrolijks gaan doen?
Of met het licht aan slapen
Werkt bij mij wel als het over mn lijn gaat !
Licht in de slaapkamer, licht in de woonkamer.Fiffill schreef:Dat is waar.Ze zijn ook niet altijd per se "gruwelijk" of bloederig hoor, en bloed en dood hoeft ook niet altijd gruwelijk te zijn.

mlc schreef:Dat mag helaas niet, want ik woon begeleid en ik heb ook geen relatie.[naam] schreef:Ik heb het ook en ik vind het een hel.
Ik droom over dode mensen, skeletten en schedels van mensen waar ik over heen moet lopen, incl. het geluid dat dat maakt.
Ook heel vaak over de dood, en over mensen in mijn leven waar ik erg bang voor ben.
Ik hoor ook mensen praten en schreeuwen in de fase tussen slapen en wakker worden.
Elke nacht is weer een strijd, want ik wíl niet slapen omdat ik die beelden niet wil zien.
Vaak word ik hyperventilerend wakker, helemaal bezweet en mijn hart slaat veel te hard.
Wat bij veel mensen werkt, is als er iemand bij je slaapt. Je vriend, of een logé (in dezelfde kamer) is rustgevend, omdat je dan niet alleen bent.

Enyaa schreef:Knoffer schreef:Ik droom best wel eens over gruwelijke dingen, iets wat je eigenlijk een nachtmerrie zou noemen. Moorden (ik moord ook weleens zelf in mijn dromen), gevechten, bloed, achter na gezeten worden, etc., maar het gekke is dat ik in mijn dromen nooit angst heb. Ik heb zelfs eerder dat ik er van geniet door de spanning. Ook als ik wakker word, hou ik er geen naar gevoel van over. Alleen dan ik denk, weird(Vooral als ik emotieloos heb lopen moorden in m'n droom.) Soms heb ik ook lucide dromen of zit het er tegen aan. Ik ben mij vaak bewust dat ik droom (de nachten dat ik mijn dromen onthoud dan), maar kan ze niet altijd besturen.
Meer mensen met nachtmerries die niet als nachtmerries voelen?
Ja ik
en he "fijne" is dat ik de mijne wèl kan besturen en het volgt altijd de andere droom op
In feite droom ik dus een onderwerp dat eens per jaar ong veranderd als ik dat wil!
bij deze blijf ik hangen
KoudbloedKim schreef:Ik heb het ook en ik vind het een hel.
Inney schreef:Ik droom ook ontzettend veel. Ik heb een periode gehad van alleen maar nachtmerrie's. vooral over dat er mensen doodgingen in mijn omgeving. Ik ben toen naar iemand toegeweest die je energieveld leest enzo, en daarna ging het eigenlijk al beter. Heb ook een dromenvanger gekocht, en heb nu wel een stuk minder nachtmerrie's!
mlc schreef:@KoudbloedKim
Mm.. misschien dan een plukje haar van Kim? en dan onder/naast je kussen of aan je bed binden ofzo.. of een armbandje met een plukje haar er in.. is toch iets vertrouwds.. Of een tape opnemen met haar gebries/gehinnik enzo en dat zachtjes af laten spelen 's nachts? -haha, vraag me niet hoe ik op dat idee kom
- en vroeger ook veel over paardrijden.
Heel naar is dat. Nessah schreef:Het schijnt dat je nooit kan dromen dat je doodgaat. Wel dat je bewusteloos raakt of anderen dood gaan, maar jij zelf niet. Zo heb ik ooit gelezen.
Ik heb het dood gaan in mijn dromen eigenlijk nooit heel heftig ervaren gek genoeg.