[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:27

@Peelie
Ik vind het wel knap dat jij de situatie kan inschatten zo via bokt.
Wie weet menen haar ouder het wel.

Ik zou zoiezo eerst een goed gesprek voeren met je ouders.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:43

Maar zack geef toe. ze is 27... Dan moet het toch wel kunnen dat ze zelf over dat soort dingen gaat beslissen. Ze is notabene een volwasse vrouw...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:50

Daarom vind ik de situatie ook zo moeilijk. Over mijn tongpiercing deed mijn moeder ook zo ongelooflijk vervelend elke keer. Ik werk als accountmanager, als ik naar klanten moest was het elke keer: jij verkoopt daar zo toch niks. Laat je baas je zo gaan? Wat slecht! En dus weer een week niet spreken...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:06

hem...

Tjah.. Ik blijf van menig... een neuspiercing is zo subtiel...

Heb het er anders ook over met je baas... Als hij zecht dat het niet erg is, dan zou ik niet zien waarom het niet zou kunnen.

Als je ouders er over struikelen dat je anders niet kan werken oid, dan is het alleen maar makkelijk dat je het er met je baas over hebt gehad.
Dan is het misschien voor je ouders ook makkelijker te accepteren. Want dan is dat struikelpunt weg...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:16

Tsja, 27 of niet.
Het blijven je ouders.
Ben idd wel van mening dat je dan inmiddels zelf wel kunt bedenken wat wel en niet kan.
Maja ze is wat dat betreft (paard) aanhankelijk.
Ik zou dus eerst een aantal goede gesprekken aangaan.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:22

Ik denk dat mijn vorige post trouwens verkeerd is begrepen, ik heb al een navel piercing! Maar dat vond ik niet eens zo heel pijnlijk! Tja je voelde het wel effe, maar verder nooit last van gehad! :)

Maar jullie zeggen dus dat tong echt minder pijn doet?! omdat je tong tog iets dikker is dan 't velletje van je navel...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:23

Mijn navel was vele malen pijnlijker dan mijn tongpiercing.
De huid van je navel is dikker en stugger dan je tong :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:07

Ik kan niet vergelijken, maar ik vond tong wel zeer doen, de tranen sprongen in mijn ogen! Het was een hele dikke vette PRIK. Toen de naald er eenmaal doorheen was, was het leed eigenlijk over. Daarna begon mn tong voornamelijk te kloppen, maar toen ie er eenmaal inzat, was de pijn weer weg. Duurde dus alles bij mekaar dus 10 seconden ofzo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:57

tong deed geen pijn maar vond de prik wel wat valser dan mijn navelpiercings :j

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:01

Hallo,

Heb mijn labret nu een weekje en gaat allemaal goed :)

Mijn tongpiercing voelde ik eigelijk niet pas toen die gezet was, en navelpiercing voelde ik wel heeeel goed :P

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:07

Ik zit er aan te denken om eens géwoon gek te doen, en een eskimo te laten zetten :D . Met de zoekfunctie heb ik al achterhaald dat xDramaQueen er een bezit (toch? :+ ).
Ik ga eens níet vragen of het pijn doet en of je meteen een retainer erin kan steken, ik ben alleen benieuwd hoe enorm het staafje is dat je er als eerste in krijgt, hoe lang die op zijn plek moet blijven en of er dingen echt onhandig mee worden... Zoals zoenen :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:12

Annemijn schreef:
Ik zit er aan te denken om eens géwoon gek te doen, en een eskimo te laten zetten :D . Met de zoekfunctie heb ik al achterhaald dat xDramaQueen er een bezit (toch? :+ ).

Wat is een eskimo?? Ik ben wat dat betreft qua piercings niet zo heel erg thuis in benamingen. Heb zelf wel 2 tepelpiercings. Heb er totaal geen pijn bij gehad toen ze gezet werden. Zat wel met mijn ogen dicht, tot de mevrouw zei dat ze zaten :). Bestel vaak piercings via alloverpiercings. Maar hou het zelf maar gewoon bij kleine bolletjes, heb ze voor mezelf laten en in bepaalde shirtjes zie je ze anders aardig goed zitten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:15

Dit is een eskimo Amanda:

Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:25

Ik vind ze mooi, maar dat lijkt me zooo verdomd pijnlijk!
Zetten ze die van ons of van boven?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:40

Annemijn schreef:
Ik ga eens níet vragen of het pijn doet en of je meteen een retainer erin kan steken, ik ben alleen benieuwd hoe enorm het staafje is dat je er als eerste in krijgt, hoe lang die op zijn plek moet blijven en of er dingen echt onhandig mee worden... Zoals zoenen :D

nee stond wel altijd op de wishlist maar voor mij geen piercings in het gezicht (ivm opleiding)

phara heeft er wel 1 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:35

Majo schreef:
Ja ik woon op mezelf en heb zelfs een eigen huis. Ik zie mijn ouders 3x per week, omdat mijn paardje daar staat. Toen ik 2 jaar geleden mijn tongpiercing liet zetten, hebben ze een week niet meer tegen me gesproken en gezegd dat ik geen stap in de hut hoefde te zetten als ik nog meer piercings in mijn gezicht liet zetten. Hmmmm, ik ben daar toch wel gevoelig voor.

Sja maar het is toch JOU gezicht? Mijn vader zei ook keer dat doe je niet hoor, dan kom je er niet meer in. Nou ja toen heb ik gewoon gezegd ow prima dan wacht ik wel tot jullie beide dood neergevallen zijn. Is dat een beter idee? Toen deed die er niet meer moeilijk over :D En dan praten ze een week niet tegen je, dat is dan toch vooral hun probleem, ze gaan vanzelf wel weer wat zeggen. Het is niet het einde van de wereld een piercing. Sorry maar je bent geen klein kind meer en dat hebben ze gewoon te accepteren. Zou om zoiets echt niet mn eigen plan laten varen..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:42

Moeilijk, ik kan me in beide kanten vinden. Het is idd je eigen lichaam en je bent oud en wijs genoeg om daar zelf over te beslissen. Maarja het zijn wel je ouders, daarmee wil je toch goed contact houden. Je paardje staat daar ook, dus het lijkt me dan idd ook niet echt gezellig als er niet meer tegen je gesproken wordt.
Ik vind het moelijk, weet echt niet wat ik zou doen in zo'n geval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:47

Ja maar goldie... hoe lang zullen ze dat volhouden, om 1 subtiele piercing ga je je eigen kind echt niet de rest van je leven negeren hoor ;) Hoe hard je dat al boos springend van tevoren ook hebt geroepen...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:49

Kan iemand alsjeblieft even alleen maar positieve dingen over een tragus hier neerzetten? Gewoon alle enge verhalen over het zetten en ontstekingen weglaten, en met een beetje geluk durf ik hem dan binnen nu en 2 weken te laten zetten :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:52

jawel hoor :+
ik heb m ongeveer 2jaar geleden laten zetten, de pijn viel reuze mee en heb er ook nooit problemen mee gehad! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:59

Jodie_ schreef:
Kan iemand alsjeblieft even alleen maar positieve dingen over een tragus hier neerzetten? Gewoon alle enge verhalen over het zetten en ontstekingen weglaten, en met een beetje geluk durf ik hem dan binnen nu en 2 weken te laten zetten :D

_O- Het valt heus wel mee en achteraf voel je de eventuele pijn toch niet meer terug en kan je alleen maar blij naar je piercing staren!

Ik wil (liefst morgen) mn navelpiercings en MDs laten zetten... najah desnoods maar ff afzien jammer dan het gaat om het resultaat toch?
Al wordt het misschien volgende week dan heb ik meer tijd. En dan vooral niet terugkrabbelen he haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:00

Annemijn schreef:

Nee, RavenIris heeft eentje gehad en ik heb eentje.
Citaat:

Mijn eerste staafje was 10 mm en dat moest minimum 2 weken blijven zitten, was de zwelling dan weg mocht ik wisselen, was de zwelling niet weg bleef ie zitten tot die wel weg is. Zal dus voor een groot deel van jouw lichaam af hangen. Ik heb geen zwelling gehad. :) De piercer die hem een week er voren zette heeft pas een week na mij een 10 mm in kunnen doen :(:)

Zoenen wordt niet onhandig, drinken is heel effe een klikje maken en in het begin durf je niet goed met dat balletje op je lip (zoals met elke verse piercing) bicky burgers enz waren de eerste 2 dagen moeilijk omdat dat drukte op het verse wondje maar ging wel. Ijs van zo'n plastic plat lepeltje halen was ook geen succes :') Dat heb ik een paar dagen met mijn tong moeten doen (ik had hem in de zomer gezet dus ja O:) )

Heel goed opletten met bloezen over je hoofd trekken (ik ben er in geslaagd om te blijven hangen maar ik ben ook erg onhandig... :') ) en met vorken... Dat heb ik nooit aan de hand gehad maar mijn piercer waarschuwde wel.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:07

Auw met een vork :=

Hoe zetten ze trouwens zo'n MD? Ik had er echt nog nooit van gehoord, met een beetje teruglezen ben ik erachter gekomen dat het een plaatje onder je huid is met een bolletje erop.

@Idinn: daar heb je dan idd wel weer gelijk in, maarja de band bevorderen doet het ook niet. Ik weet dat mijn eigen ouders het niet leuk zouden vinden, maar veel problemen zullen er niet ontstaan denk ik. Je eigen ouders ken je toch het best :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:10

Ze pakken wat huid tussen hun vingers en steken een naald in je vel, dan schuiven ze het lange stuk van de MD in dat gaatje, vervolgens "wippen" ze het korte stukje ook onder je vel. Als dat klaar is draaien ze het plaatje er op. Plakker er over voor 24 uur en laten vast groeien.

Ze doen het ook met punch maar die methode ken ik niet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:13

kun je bij een MD ook van steentje wisselen?