Ze is nu inmiddels 20 en ik kan mij echt niet meer een leven voorstellen en bedenken waarom ik dat altijd gezegd heb..Nu vind ik nog niet alle babies en kleine kindjes leuk hoor..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze is nu inmiddels 20 en ik kan mij echt niet meer een leven voorstellen en bedenken waarom ik dat altijd gezegd heb..
Mi_Amore schreef:{..}
en mijn schoonmoeder HAAT me er gewoon hartsgrondig voor. Ik ben getrouwd met haar eerste zoon dus ik MOET als eerste het eerste kleinkind ter wereld zetten.

Het word altijd op schoondochter afgegeven in dat soort situaties..
Valt mij wel op.. Sonja_vR schreef:dat word er niet gezegdpuur dat deze topics eindigen in een discussie tussen twee kampen.
de mensen die echt een hekel lijken te hebben aan kinderen en de mensen die lijken te vinden dat zonder kinderen je leven zinloos is...
voordat we daar stranden komen idd alle andere types ook nog langs, maar de geschiedenis van dit soort topics wijst idd uit dat er twee kampen overblijven als het topic maar lang genoeg staat
Mods mogen namelijk ook geen mening hebben in de fora waar ze niet op modden... Citaat:Ik vroeg me af hoe jullie over de kinderwens denken.
Is t gek om geen kinderen te nemen?
Is dat ondankbaar? Aangezien vele wel kinderen willen maar niet kunnen krijgen.
Grit schreef:Ik heb een paar jaar in de kinderpsychiatrie en jeugdhulpverlening gewerkt. En ik voelde me altijd betrokken en begaan bij deze kinderen. De tweeling van mijn beste vriendin en mijn eigen nichtje en neefje zijn mij enorm dierbaar.
Maar ik heb geen kinderen en ook nooit een kinderwens gehad. .
Goof schreef:Ik vind mijn eigen leven veel te belangrijk, ik ben ook niet bereid me aan te passen aan een kind.
Dus nee, geen kinderen. Ik zou er niet gelukkig van worden.
zeggen 'ik kan ze niet krijgen', dan zijn de reacties een stuk sympathieker
nynke55 schreef:ik begrijp dat dat niet gezegd word, maar dat het er op lijkt. En ik denk dat we niet op zaken vooruit moeten lopen, modjes hebben daar vaker last van, denken dat er iets gaat gebeuren, terwijl daar nog helemaal geen sprake van is. Tot nu toe is het een heel beschaafd gesprek, met genuanceerde meningen.
Kahawa schreef:Ik heb dit hele topic niet doorgelezen, maar wat ik in dit soort topics vaak terug zag komen was het verwijt dat het egoïstisch zou zijn om geen kinderen te nemen... :S
Wat ik me in de huidige tijd echt niet meer kan voorstellen. Mij lijkt juist eerder dat bijv. iemand die er een vijfde kind krijgt het verwijt krijgt waar dat nou voor nodig is, alsof er niet al genoeg mensen op aarde zijn en je hebt immers toch al genoeg gezonde kinderen?
Zo'n verwijt vind ik alsnog niet terecht hoor, zulke oordelen over dit soort zeer persoonlijke keuzes (zowel over het aantal kinderen of juist het ontbreken ervan) in iemands leven vind ik niet kunnen..
.. Lauren_ schreef:Hilli schreef:Hier zijn al vele topics over geweest, die er meestal mee eindigen dat de bewust-kinderlozen die overblijven in de discussie kinderhaters zijn, en de moeders het type zonder-kind-kan-geen-vrouw leven waarbij het hebben van een kind bijna op een voetstuk staat.
Maak je eigen keuze en geniet van wat die keuze je brengt.
Goh, wat een aparte woordkeuze voor een moderator
Mindim schreef:Moet je lekker zelf weten of je kinderen wilt. Dat een ander ze niet kan krijgen is toch niet jouw probleem? Dan hoef jij ze toch niet nemen als je ze niet wilt?
Kinderen zijn prachtig, maar de roze wolk heb ik ook nooit op gezeten en het is ook echt niet allemaal rozengeur en maneschijn. Het is pittig en neemt een hoop tijd in beslag en geeft een hoop zorgen. Maar goed, ook een hoop plezier en vrolijkheid.
Dus maak voor jezelf een beslissing. Wil je ze, dan ga je er voor, wil je ze niet dan niet toch?