wel of geen kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:42

michelle933 schreef:
Hallo

Ik zit de laatste tijd te denken of ik nou wel of geen kinderen wil.
Ik zou liever lekker beesies om me heen hebben, een kat, hond,geitjes,paard ofzo.

Ik vroeg me af hoe jullie over de kinderwens denken.
Is t gek om geen kinderen te nemen?
Is dat ondankbaar? Aangezien vele wel kinderen willen maar niet kunnen krijgen.

10 % van de vrouwen zijn vrijwillig kinderloos, ongeveer net zoveel als er onvrijwillig kinderloos zijn :P Ik ben ook "kindervrij" (zo noemen ze het als het vrijwillig is ) en het zou juist niet eerlijk t.o.v. het kind zijn om ze wel te nemen "omdat het zo hoord" en niet omdat je ze heel graag wilt hebben.. Ik ken genoeg mensen die wel kinderen hebben maar er niet geschikt voor zijn en kinderen hebben gekregen "omdat het zo hoord" (zijn van een generatie ouder dan ik, inmiddels met pensioen) en die kinderen hebben zeker geen gelukkige jeugd gehad |( Neem alleen kinderen als je er 200 % achter staat en neem ze anders gewoon lekker niet :D

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:46

Magiccc schreef:
toen ik gisteren de supermarkt in liep, hoorde ik een blèrend kind door de winkel heen schreeuwen. toen ik stond af te rekenen hoorde ik datzelfde blèrende kind nog. genoeg reden om geen kinderen te nemen, wat AFSCHUWELIJK zeg. Vooral de reden ook. omdat ze die snoepjes niet kreeg. Op dat soort momenten haat ik kinderen :\

En toen rende je meteen naar de condoomafdeling _O- _O- _O- Doet me denken aan deze reclame: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Ay40oCSEdQ

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:54

Toen ik 19 was dacht ik écht nog niet na over kinderen hoor, hoeft ook niet en je hoeft je ook never nooit 'schuldig' te voelen, want dat is helemaal geen issue hier.
Ik heb liever dat je weloverwogen een keuze maakt om kinderen te 'krijgen' (je weet maar nooit immers) dan dat je maar een kind neemt omdat het hoort.

vuurneon schreef:
De tijd dat de dominee aan de deur kwam om te vragen hoe lang het nog duurde is gelukkig aardig voorbij! :D

_O-

Het is niet zo dat je denkt goh, dit is niks voor mij ik zet 't op marktplaats..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:55

Ziviaantje schreef:
toen ik gisteren de supermarkt in liep, hoorde ik een blèrend kind door de winkel heen schreeuwen. toen ik stond af te rekenen hoorde ik datzelfde blèrende kind nog. genoeg reden om geen kinderen te nemen, wat AFSCHUWELIJK zeg. Vooral de reden ook. omdat ze die snoepjes niet kreeg. Op dat soort momenten haat ik kinderen :\

Je bedoelt de ouders die het kind niet heben opgevoed?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:24

vuurneon schreef:
De tijd dat de dominee aan de deur kwam om te vragen hoe lang het nog duurde is gelukkig aardig voorbij! :D

Zal ik jullie wat leuks vertellen? :)
Mr. de dominee kwam ruim 60 jaar geleden ook inderdaad bij de oma+opa van mijn man langs met de opmerking dat kind nr. 3 toch al 2 jaar oud en dat het nu wel lang duurde hoor met dat weer zwanger worden. Waarop oma tegen mr. de dominee zei: "Nou, ik vind 3 kinderen wel meer dan genoeg. Meer gaan er dus niet komen en als u het daar niet mee eens bent dan is dat uw probleem." :oo _O- Mr. de dominee is er nooit meer op terug gekomen :')
Heerlijk mens met een enorm eigen wil was dat zelfs toen ze al 90+ was :D <3

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:33

het zou mooi zijn als er meer mensen heel goed nadenken over het krijgen van kinderen, beter wat minder kinderen op de wereld die het goed hebben dan ladingen met 'honger'...

Geryon

Re: wel of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:41

Ik wil geen kinderen. Ik ben 17 jaar. Heel misschien kan het dus veranderen, maar ik denk van niet.

Hoe ik mijn toekomst zie, daar passen geen kinderen bij. Zoveel meer verantwoordelijkheid, zoveel meer inkomen nodig, leven op een hele andere manier. Ik zie mezelf niet op die manier leven. En dan kan alsnog wel met kinderen, maar die moeten dan naar de opvang, overblijven tussen de middag etc. En zo wil ik geen kind opvoeden.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:28

Ziviaantje schreef:
Magiccc schreef:

En toen rende je meteen naar de condoomafdeling _O- _O- _O- Doet me denken aan deze reclame: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Ay40oCSEdQ

_O-
oehhh die reclame ken ik! dat is een van de meest walgelijke reclames die er zijn :+ tsja, wat zal ik zeggen. ik heb het niet zo op kinderen :')

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:30

Elan_GV schreef:
Ziviaantje schreef:

Je bedoelt de ouders die het kind niet heben opgevoed?

die ook ja

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:38

Gewoon doen wat je zelf wilt. Wil je ze niet dan niet doen en genieten van het leven hoor.

Zelf ben ik ook bewust kinderloos en gelukkig mijn vriendlief ook. En ik ben 38 en nog steeds geen verlangen naar een kindje, echt niet.

Ik moet er echt niet aan denken zeg en ik zie ook steeds meer mensen die erover klagen dat het zoooo'n verantwoording is en een hoop dingen moeilijker wordt met een kindje. En dat het zo duur is.

Er zijn er zelfs die zeiden dat ze er spijt van hebben en dat als ze het over mochten doen, dat ze echt geen kinderen zouden willen hebben.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:42

Ja, ik zou ontzettend graag kinderen willen. Ik vind kinderen heel leuk, en sinds ik tante ben weet ik heel zeker dat ik zelf ook kinderen wil. Maar pas over een jaar of 10, eerst maar eens genieten (en een geschikt vaderfiguur vinden :Y) )

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:44

@ ragdollcat.. wat erg.. je zal dat over je kinderen zeggen..

Ik heb ook het vermoeden dat heel veel mensen kinderen hebben omdat het zo hoort, en daar van te voren niet echt over na denken.. Het is nogal een verantwoordelijkheid.. kost een berg duiten, je hele leven verandert. Als je je dat niet goed realiseert van te voren kan het volgens mij flink tegenvallen.
Wij hebben er echt heel erg over na gedacht.. niet alleen achter de rammelende eierstokken aangelopen.. Hier is het een hele bewuste keuze.. Dat scheelt vast.

Ik snap ook niet goed waarom het (nog) niet geaccepteerd is als je bewust kindervrij blijft. Moet iedereen toch zelf weten..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:45

Olikea schreef:
@ ragdollcat.. wat erg.. je zal dat over je kinderen zeggen..

Ik heb ook het vermoeden dat heel veel mensen kinderen hebben omdat het zo hoort, en daar van te voren niet echt over na denken.. Het is nogal een verantwoordelijkheid.. kost een berg duiten, je hele leven verandert. Als je je dat niet goed realiseert van te voren kan het volgens mij flink tegenvallen.
Wij hebben er echt heel erg over na gedacht.. niet alleen achter de rammelende eierstokken aangelopen.. Hier is het een hele bewuste keuze.. Dat scheelt vast.

Ik snap ook niet goed waarom het (nog) niet geaccepteerd is als je bewust kindervrij blijft. Moet iedereen toch zelf weten..

Ja het is inderdaag erg, vinden mijn vriendlief en ik ook hoor, toch hebben er mensen wel zulke dingen gezegd tegen ons. Dat waren dan wildvreemden bij de supermarkt.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:57

Ik ben bijna 36 en heb nog nooit een kinderwens of enig moederinstinct bij mezelf kunnen bespeuren.
Ik ben graag druk met dingen waarvoor ik zelf kies. Naast alles wat ik leuk vind heb ik ook nog eens onwijs veel tijd voor mezelf nodig en ik heb nu ook geen relatie.
Ik ga er van uit dat mijn leven kinderloos blijft. Maar ja, mocht mijn biologische klok opeens toch gaan tikken dan weet ik wel hoe et werk. Kinderen krijgen.

Een vriendin van mij wil enorm graag kinderen. Heeft nu ook geen relatie en kwakkelt met haar eigen gezondheid, maar blijft het krijgen van een kindje idealiseren.
Ze ziet alleen de positieve dingen van kinderen krijgen.
Ik zie alleen de negatieve dingen. Handenbinders, duur, druk, het kan gehandicapt zijn of gepest worden op school. Straks ontspoort het, moet je dat weer oplossen. Ze moeten eten, naar school, hobby's, zakgeld, computers, opvoeding, regels. Voor mij veeeeel te veel gedoe.
Als ik dat tegen mijn vriendin zegt dan is ze daar wel blij om. Dat relativeert de boel lekker.

Mijn zusje is 4 jaar jonger en keurig huisje boompje beestje man katten cavia's vaste banen en twee schatten van dochtertjes.
Een totaal ander leven dan het mijne, met part time werk, part time zangeres, flierefluiten, mijn koffers pakken als ik zin heb, paardrijles, tango dansen, piepklein snertflatje, geen enkele vastigheid of wat dan ook.

Het enige wat erg naar is, is de opmerkingen van familie. Als ze mijn zusje met de kleintjes zien en ik zit er bij. "Goh, wil jij nou niet ook?" "Wanneer neem jij nou kinderen?"
Nee, ik wil niet ook. Ik neem geen kinderen. Ik wil mijn vrijheid niet kwijt en ik ben te egoïstisch om een kind het beste te kunnen bieden.
Verstandige keuze, toch?
Helaas lastig voor de buitenwereld.
En sinds mijn zusje kindjes heeft heb ik amper nog contact met haar en als ik haar zie spreek ik haar nog niet want dan zit ze met beide handen aan de koters vast. Dát is asociaal van mensen die kinderen hebben!! Dat er geen fatsoenlijk gesprek meer mee te voeren is.
Zo. Dat ben ik ook weer even kwijt. Hihi ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:03

Hier zijn al vele topics over geweest, die er meestal mee eindigen dat de bewust-kinderlozen die overblijven in de discussie kinderhaters zijn, en de moeders het type zonder-kind-kan-geen-vrouw leven waarbij het hebben van een kind bijna op een voetstuk staat.

Maak je eigen keuze en geniet van wat die keuze je brengt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:51

En een heleboel versies er tussenin.. maar je hebt wel gelijk.

Het leven en laten leven.. iedereen zijn eigen!

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:33

Hilli schreef:
Hier zijn al vele topics over geweest, die er meestal mee eindigen dat de bewust-kinderlozen die overblijven in de discussie kinderhaters zijn, en de moeders het type zonder-kind-kan-geen-vrouw leven waarbij het hebben van een kind bijna op een voetstuk staat.

Maak je eigen keuze en geniet van wat die keuze je brengt.

Goh, wat een aparte woordkeuze voor een moderator :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:36

@Lauren:: verklaar je nader.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:41

Ik ben het wel met Lauren eens, het lijkt er op dat je denkt dat er maar 2 soorten vrouwen zijn, de kinderhaters en degenen die kinderen verafgoden. Zo is het natuurlijk niet. Ik heb niks tegen kinderen, soms zijn ze heel leuk en ik gun ze anderen van harte. Ik hoef ze alleen zelf niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:48

nynke55 schreef:
Ik ben het wel met Lauren eens, het lijkt er op dat je denkt dat er maar 2 soorten vrouwen zijn, de kinderhaters en degenen die kinderen verafgoden. Zo is het natuurlijk niet. Ik heb niks tegen kinderen, soms zijn ze heel leuk en ik gun ze anderen van harte. Ik hoef ze alleen zelf niet.

Nee, natuurlijk zijn er geen twee typen mensen. Maar dit type topics begint altijd met een vraag "wel kinderen" of juist "geen kinderen" en in eerste instantie komen er gemengde reacties: dames die absoluut geen kinderen willen, dames die het nog niet weten of dames die heel graag kinderen willen. Dan loopt de discussie ook goed en het kan de TS vaak ook wel helpen met wat ze wil (of niet). Daarna is meestal alles wel gezegd, waarna het topic twee kanten op kan gaan: er blijven alleen kinderhaters over ("bah, ze kunnen alleen maar krijsen en het zijn handenbindertjes") of alleen moeders die niet snappen dat er mensen zijn die geen kinderen willen. Die laatste scheiding incl. wederzijds onbegrip is toch jammer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:07

nynke55 schreef:

Maar wat heeft het ermee te maken dat een moderator dat zegt. Ook moderators zijn mensen met meningen :7

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:10

ik weet al mijn hele leven (nou ja :D ) dat ik geen kinderen wil. Ik héb niets tegen kinderen, verre van, en ik grúw van onrecht tegen kinderen, maar zelf wil ik ze gewoon geen. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:18

nynke55 schreef:

dat word er niet gezegd :n puur dat deze topics eindigen in een discussie tussen twee kampen.
de mensen die echt een hekel lijken te hebben aan kinderen en de mensen die lijken te vinden dat zonder kinderen je leven zinloos is...
voordat we daar stranden komen idd alle andere types ook nog langs, maar de geschiedenis van dit soort topics wijst idd uit dat er twee kampen overblijven als het topic maar lang genoeg staat :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 14:19

Het lijkt me heerlijk.
Gewoon je kofferspakken wanneer je evt wil en kan.
Je hoeft geen rekening te houden met vakanties.

Je hebt meer geld en tijd over voor een eigen paard en andere diertjes :)

Dieren en reizen zijn toch wel MIJN dingen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:22

Ik ben 28 en sinds 6 weken moeder van een klein mannetje.

Ik dacht altijd wel dat ik kinderen wilde maar wist niet zo goed hoe ik dat moest plannen in mijn drukke leven met vrienden, paarden en een drukke baan.
Wel gepland zwanger geworden en toen sloeg de paniek eerst een beetje toe 'hoe moet dat nou' en 'als ik het maar kan, moeder zijn'. Vanaf het moment dat hij er is is er een knopje om gegaan en hij is het mooiste wat me overkomen is. Ik dacht altijd dat ik zóóveel van mijn paarden hield, nou ik hou nog net zoveel van ze maar das echt anders. :)
Overigens respecteer ik wel mensen die geen kinderen willen, dat moet iedereen voor zichzelf weten.