Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:07

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

En opnieuw, Bubba is onderwerp en we hebben een 'maar Trump...'.

Ik zou wel eens willen weten van mensen welke 5 leugens ze nou het ergst vonden. Dus niet een artikel van een krant die een soort score bijhoudt zonder aan te geven wat de lijst met leugens is, maar een lijstje van 5 of minder van leugens die hij heeft verteld die echt een impact hebben gemaakt en waar ze echt mee zitten. Zou iemand zo'n lijstje kunnen maken?

Doe jij dat voor Clinton dan?

Welke Clinton? Heb voor allebei genoeg :list:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:18

Anouska schreef:
IMANDRA schreef:
Doe jij dat voor Clinton dan?

Nouja we hebben het over Bill he.
Nogmaals: kan je inhoudelijk op mijn post reageren of wil je dat niet meer?

En als we het over de grootste leugenaar hebben... Dan is dit toch best tekenend.

Afbeelding

Afbeelding

En for good measure, Hillary.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Clinton is met Epstein meegevlogen. Trump is met Epstein meegevlogen. Potato potato.

Het document wijst er toch specifiek op dat Clinton op het eiland was gezien in aanwezigheid met minderjarige meisjes? Dat lijkt me anders dan "meegevlogen". Of heb ik het nou verkeerd gelezen? En zijn er soortgelijke berichten over Trump, dat hij op het eiland is geweest?

Eens, alhoewel er geen bewijs is dat hij er is geweest behalve die witness statement (verbeter me als ik het fout heb hoor). Dus als we op feiten afgaan zijn ze beiden enkel meegevlogen (waar blijkbaar óók veelvoudig minderjarige meisjes op meevlogen). Voor zover ik weet zijn er geen berichten dat Trump op het eiland is geweest, maar is er wel een getuige die claimde dat Trump met een 13-jarig meisje seks heeft gehad op een feestje van Epstein. Zo'n getuigenis is er dan weer niet van Clinton (zelfs al was hij op het eiland is er geen bewijs dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan seks met een minderjarige).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:25

Anouska schreef:
Oh ja, omdat het in quotes en in een boek staat heeft dat ook betrekking op mensen waar jij het zo mee oneens bent!

Hmm, ja, dat denk ik eigenlijk wel. De laatste vraag die ik je stelde voor je een tijdje niet reageerde was of je wat sympathie kon opbrengen voor de mensen die corona hebben gehad of die familieleden verloren hadden. Toen bleef het erg stil.

Nu mis ik weer de betrokkenheid met de onderwerpen die je als een malle afratelt in dit topic. Epstein komt hier in dit topic opduiken maar het lijkt iets dat alleen maar relevant is om de show van het schandaal. Niet omdat je begaan bent met de vrouwen of kinderen die het slachtoffer zijn geworden, en daar vermoedelijk psychische schade door hebben opgelopen (Monica Lewinski heeft door alles in elk geval behoorlijk wat te verstouwen gekregen) maar alleen maar omdat het fijn is om lekker op Bill Clinton af te kunnen geven,

Alsof de onderliggende werkelijkheid er niets meer toe doet. Seksueel misbruik is niet erg, liegen is niet erg, corruptie is niet erg, het is alleen maar een kwestie van het handig inzetten tegen degenen die je niet mag.

Ik denk dat dat ten volle is waar Hannah Arendt op doelt. (En tegelijkertijd lukt het me maar niet om te snappen hoe dat kan werken, wat het je oplevert, waarom je dat zou willen.)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:26

Anouska schreef:
Zo interessant dat wanneer er iets naar buiten komt over Bubba dat de eerste reactie van mensen is 'Maar Trump...'

Clinton is wel degelijk op het eiland geweest, wie alle vrijgegeven documenten van 30-07 wil kan me berichten, ik heb een volledige pdf vol.

Trump is met Epstein meegevlogen naar Newark of van Newark maar dat was in 1996, ruim voordat Epstein uberhaupt dat eiland had aangekocht.

De grote overeenkomst is dat de ene ex-president is en de andere de huidige president, dat ze beide over hun contacten met Epstein gelogen hebben en dat er voor beide (nog) geen bewijs van sex met minderjarige meisjes is. De vergelijking is dus niet zo raar.

En mocht er voor één van de twee of beiden wel bewijzen komen dat ze sex met minderjarige meisjes hebben gehad, dan hoop ik dat ze daarvoor veroordeeld zullen worden.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:43

Shadow0 schreef:
Anouska schreef:
Oh ja, omdat het in quotes en in een boek staat heeft dat ook betrekking op mensen waar jij het zo mee oneens bent!

Hmm, ja, dat denk ik eigenlijk wel. De laatste vraag die ik je stelde voor je een tijdje niet reageerde was of je wat sympathie kon opbrengen voor de mensen die corona hebben gehad of die familieleden verloren hadden. Toen bleef het erg stil.

Nu mis ik weer de betrokkenheid met de onderwerpen die je als een malle afratelt in dit topic. Epstein komt hier in dit topic opduiken maar het lijkt iets dat alleen maar relevant is om de show van het schandaal. Niet omdat je begaan bent met de vrouwen of kinderen die het slachtoffer zijn geworden, en daar vermoedelijk psychische schade door hebben opgelopen (Monica Lewinski heeft door alles in elk geval behoorlijk wat te verstouwen gekregen) maar alleen maar omdat het fijn is om lekker op Bill Clinton af te kunnen geven,

Alsof de onderliggende werkelijkheid er niets meer toe doet. Seksueel misbruik is niet erg, liegen is niet erg, corruptie is niet erg, het is alleen maar een kwestie van het handig inzetten tegen degenen die je niet mag.

Ik denk dat dat ten volle is waar Hannah Arendt op doelt. (En tegelijkertijd lukt het me maar niet om te snappen hoe dat kan werken, wat het je oplevert, waarom je dat zou willen.)

Je vraag had niets te maken met het topic. Mijn reactie daar had ook niets te maken met het topic. Het topic is politiek en niet Corona. Ik vraag jou toch ook niet random of je 'sympathie op kunt brengen' voor kanker patienten? Dat is een typisch geval van 'op de man spelen' om te kijken of we die persoon waar we het mee oneens zijn zo slecht mogelijk uit de bus kunnen laten komen en onszelf holier than thou kunnen laten voorkomen. Ik doe niet mee met dat soort spelletjes, jij mag van mij vinden wat je wil en je mag insinuaties maken wat je wil over mij persoonlijk, I don't care. We hebben het hier niet over Corona, ik heb het op dit forum namelijk NUL keer over Corona gehad. En dat ga ik ook zo houden.

FYI: ik ga stoppen met reageren op jouw posts en onder de gordel aanvallen op mijn persoon omdat je een argument niet kan winnen zonder quotes. Je mag uiteraard weer je beklag doen bij een moderator. :j

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:44

Karl66 schreef:
Anouska schreef:
Zo interessant dat wanneer er iets naar buiten komt over Bubba dat de eerste reactie van mensen is 'Maar Trump...'

Clinton is wel degelijk op het eiland geweest, wie alle vrijgegeven documenten van 30-07 wil kan me berichten, ik heb een volledige pdf vol.

Trump is met Epstein meegevlogen naar Newark of van Newark maar dat was in 1996, ruim voordat Epstein uberhaupt dat eiland had aangekocht.

De grote overeenkomst is dat de ene ex-president is en de andere de huidige president, dat ze beide over hun contacten met Epstein gelogen hebben en dat er voor beide (nog) geen bewijs van sex met minderjarige meisjes is. De vergelijking is dus niet zo raar.

En mocht er voor één van de twee of beiden wel bewijzen komen dat ze sex met minderjarige meisjes hebben gehad, dan hoop ik dat ze daarvoor veroordeeld zullen worden.

Waar heeft Trump over gelogen dan? Die heeft nooit ontkend hem te kennen, op feestjes te zijn geweest, etc. Hij heeft alleen ontkend op het eiland te zijn geweest maar als jij daar wel bewijs van hebt zie ik het uiteraard graag.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:48

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Nouja we hebben het over Bill he.
Nogmaals: kan je inhoudelijk op mijn post reageren of wil je dat niet meer?

En als we het over de grootste leugenaar hebben... Dan is dit toch best tekenend.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En for good measure, Hillary.

Maar waar zijn de lijsten dan met leugens? Ik kan ook zo'n grafiek maken. Ik zie graag de leugens en de gevolgen van die leugens, zoals in Hillary's geval bijvoorbeeld een gevolg dat we 'Benghazi' noemen. Dat zou toch meer punten moeten krijgen op de schaal dan een leugen dat Trump een keer gezegd heeft dat hij geen scheet heeft gelaten terwijl Jim Acosta er toch wel zeker een had gehoord in de press room?

'At this point, what difference does it make?'

Hillary mag 9/9/2020 weer op het matje trouwens, belooft interessant te worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:54

Anouska schreef:
Karl66 schreef:

Waar heeft Trump over gelogen dan? Die heeft nooit ontkend hem te kennen, op feestjes te zijn geweest, etc. Hij heeft alleen ontkend op het eiland te zijn geweest maar als jij daar wel bewijs van hebt zie ik het uiteraard graag.

Hij beweerde dat hij nooit met hem meegevlogen was, terwijl uit de pasagierslijsten blijkt dat hij dat wel gedaan heeft.

Trump liegt zich natuurlijk gewoon een slag in de rondte, er worden niet voor niets allerlei lijstjes van zijn leugens bijgehouden. En als het om corona gaat, zijn er door zijn leugens meer besmettingen in de VS dan noodzakelijk was, zijn er meer doden en is de economische klap groter dan nodig. En dat allemaal vanwege zijn leugens. Dus ja, zijn leugens over corona zijn echt een groot probleem. Het is dan ook niet voor niks dat hij er door de Amerikanen in de peilingen er op af gerekend wordt. Maar dat is meer iets voor het topic over zijn herverkiezing en niet voor dit conspiracy topic.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:55

Die lijst met incorrecte uitsprakenvan Trump is er, ik heb hem gelezen, vermoedelijk in een Amerikaanse krant, ik zal eens zoeken.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:57

Karl66 schreef:
Anouska schreef:

Hij beweerde dat hij nooit met hem meegevlogen was, terwijl uit de pasagierslijsten blijkt dat hij dat wel gedaan heeft.

Trump liegt zich natuurlijk gewoon een slag in de rondte, er worden niet voor niets allerlei lijstjes van zijn leugens bijgehouden. En als het om corona gaat, zijn er door zijn leugens meer besmettingen in de VS dan noodzakelijk was, zijn er meer doden en is de economische klap groter dan nodig. En dat allemaal vanwege zijn leugens. Dus ja, zijn leugens over corona zijn echt een groot probleem. Het is dan ook niet voor niks dat hij er door de Amerikanen in de peilingen er op af gerekend wordt. Maar dat is meer iets voor het topic over zijn herverkiezing en niet voor dit conspiracy topic.

Maar noem nou eens zelf, zonder media artikelen te linken, de 10 ergste leugens van Trump. Natuurlijk dan ook met bron waar hij dat gezegd heeft zodat de context er ook bij gehaald kan worden.

mysa

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 15:58

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:09

Anouska schreef:
We hebben het hier niet over Corona, ik heb het op dit forum namelijk NUL keer over Corona gehad. En dat ga ik ook zo houden.

Ik heb het er even bij gepakt voor de duidelijkheid: Shadow0 @ [NM] Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen
Het ging daar wel degelijk om corona.

Maar als het je hier politiek gaat, is het net zo relevant. Politiek is namelijk niet alleen maar een game waar je de meeste punten haalt, maar ook iets wat het leven en sterven van mensen bepaalt. We hebben ooit ons best gedaan een democratie en een rechtstaat op te bouwen, om de kwaliteit van leven te verbeteren en de wereld min of meer zo goed mogelijk in te richten (wat er dan ook achter dat 'zo goed mogelijk' zit.)
(Hierbij hebben Nederland en de VS natuurlijk wel wat andere routes gekozen en andere afwegingen gemaakt, maar in grote lijnen denk ik dat dit wel opgaat voor beide.)

En een boel van de regels maar ook van de ongeschreven normen, zoals de tax returns, zijn er omdat het middelen zijn omdat ze ooit tot doel hadden om de al te onintegeren, de al te openlijk corrupten uit het ambt te houden.

Maar ik mis dus totaal dat besef van de achtergrond in jouw reacties. Nogmaals: alsof het er niks toe doet. Alsof het er niks toe doet welke gevolgen het disfunctioneren van Trump heeft, alsof het er niks toe doet dat iemand vrijwel dagelijks liegt (want nu moeten wij ineens gaan bewijzen dat het echt erge leugens zijn...), dat het er niets toe doet dat hij het prima vindt om via welke illegale middelen dan ook de verkiezingen te manipuleren, alsof het alleen maar een spannende serie is ofzo.

Maar ik haalde Hannah Arendt aan omdat ik het een belangrijk punt vindt: hoe dat volkomen ontkoppelen van de realiteit een van de krachtigste middelen in totalitaire regimes is. Als er mensen zijn die bereid zijn om bij iedere bizarre situatie een verhaal te bedenken waarom er niks geks is. Als er mensen zijn die bereid zijn om - wat Trump ook doet en welke gevolgen het ook heeft - bereid zijn er iets tegenover te stellen uit welke tijd dan ook van de 'tegenstander', zodat het tegen elkaar weggestreept kan worden. "Clinton deed het ook dus het doet er niet toe."

Zo gaan maatschappijen dus kapot.
Ik snap alleen niet waarom dat iets is wat je zou willen.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:12

Anouska schreef:
Waar heeft Trump over gelogen dan?

Heb je even?

Geintje, doe je eigen onderzoek maar. ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:14

Anouska schreef:
Maar noem nou eens zelf, zonder media artikelen te linken, de 10 ergste leugens van Trump. Natuurlijk dan ook met bron waar hij dat gezegd heeft zodat de context er ook bij gehaald kan worden.

Ik wil het best doen maar dan verwacht ik eerst een reactie op mijn post + lijstje van jou (ik wil er geen moeite insteken als je toch niet inhoudelijk op mij reageert).

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:44

Anouska schreef:
Karl66 schreef:

Karl66 @ [NM] Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

De bronnen zijn trouwens media-artikelen, dus die mag je er zelf bij zoeken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:52

Stille meelezer hier, maar waarom geen media artikelen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:59

Dat weet ik ook niet, aangezien dat nou eenmaal de bronnen zijn voor simpele zielen zoals ik.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:05

IMANDRA schreef:
Anouska schreef:

Ik wil het best doen maar dan verwacht ik eerst een reactie op mijn post + lijstje van jou (ik wil er geen moeite insteken als je toch niet inhoudelijk op mij reageert).

Hahahaha, ja ik heb dat hier nu al een heleboel keer gehoord. Van mij wordt verwacht dat ik alles maar uit typ. Ik heb aardig wat uitgetypt maar ik moet zeggen dat het net als praten tegen een muur is. Maak jij maar eerst je lijstje, want blijkbaar zit jij nogal met al die leugens en dan zal ik op je reageren. Dit forum is niet echt meer een plek voor mij waar ik al teveel tijd in ga stoppen als je het niet erg vindt, ik heb betere dingen te doen. Iets met parels en zwijnen enzo.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:09

Karl66 schreef:
Anouska schreef:

Karl66 @ [NM] Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

De bronnen zijn trouwens media-artikelen, dus die mag je er zelf bij zoeken.

Nee, ik wil geen media bronnen, ik wil ZIJN statements. Dus filmpjes waarin hij het zegt, tweets, maakt me niet uit. Dat moet er dan toch zijn? Zonder dat kan ik ze sowieso niet eens serieus genoeg nemen om op te reageren. Jij maakt de beschuldiging dus bewijslast ligt bij jou en niet bij mij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:23

Anouska schreef:
Hahahaha, ja ik heb dat hier nu al een heleboel keer gehoord. Van mij wordt verwacht dat ik alles maar uit typ. Ik heb aardig wat uitgetypt maar ik moet zeggen dat het net als praten tegen een muur is. Maak jij maar eerst je lijstje, want blijkbaar zit jij nogal met al die leugens en dan zal ik op je reageren. Dit forum is niet echt meer een plek voor mij waar ik al teveel tijd in ga stoppen als je het niet erg vindt, ik heb betere dingen te doen. Iets met parels en zwijnen enzo.

Dus... Wij moeten maar alles uitgebreid uittypen (wat ook vaak wordt gedaan btw, ik had vrij uitgebreid gereageerd incl bronnen op een paar reacties van jou maar 0,0 reactie daar weer op ontvangen...) maar hoeven niet hetzelfde te verwachten van jou? Wat is er met deze comment gebeurd dan?

Anouska schreef:

Bedoel, ik wil echt wel de moeite nemen om heel uitgebreid te reageren. Kijk alleen nog maar in mijn uitgebreide bijdragen in het vaccinatietopic. Maar waarom wil jij dat dan niet doen? Bovendien was jij degene die om de lijstjes ging vragen. Wel zo netjes om dan zelf te starten, nietwaar?

Ik vind dit soort reacties zo jammer. We kunnen echt wel een interessante inhoudelijke discussie voeren, maar zodra er om bewijslast/bronnen/onderbouwing gevraagd wordt is het vaak 'moet je zelf maar zoeken' of 'ik praat toch tegen een muur dus ik ga het niet doen'. Hoe kunnen we dan ooit een nette discussie hebben als je de discussie zo ontzettend doodslaat?

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:21

Mislukte poging tot een hit and run. Zelf niet over de brug komen en als iemand zo naïef is zelf wel moeite te doen met allerlei valide bronnen wordt daar toch niet op gereageerd.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:25

nu kom ik deze tegen op mijn tijdlijn, ik moet er gewoon een beetje om lachen...

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:26

Anouska, eerst wil je geen mediabronnen, dan wil je opeens filmpjes, wat natuurlijk gewoon mediabronnen zijn. Maar dan kom je op het probleem dat het echt niet zo moeilijk is om een filmpje te vinden van Trump, die opschept dat hij de Chinezen het land niet inlaat. Alleen dat geloven alle Trumpaanhangers wel, die lopen daar namelijk over op te scheppen. Het probleem is dat er natuurlijk geen filmpje is over veertigduizend mensen, die uit China de VS binnenkomen. Er zijn wel artikelen over van journalisten, die dat hebben uitgezocht. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld het feit dat de FDA chloroquin niet heeft goedgekeurd, daar is geen filmpje van, zelfs geen documenten, maar gaat het om de afwezigheid van die documenten. Wat dan dus weer door journalisten is uitgezocht. Of stel bijvoorbeeld dat Trump iets zegt in een interview met een krantenjournalist, die schrijft het op en daar is geen filmpje van. Wat jij dus eigenlijk zegt met die opmerking dat je geen mediabronnen wil, maar filmpjes, is dat je helemaal niet geïnteresseerd bent in waarheidsvinding. Daarmee laat je zien dat je er alleen maar geïnteresseerd bent om je eigen leugens in stand te houden en dat je redenen verzint om niet alleen zelf niet verder te hoeven kijken, maar dat je probeert om meelezers in dit debat ook af te schermen van die waarheidsvinding. En daarmee zijn we weer on topic, dat is namelijk een beproefde theorie van de aluhoedjes, barrières in de discussie opwerpen om te voorkomen dat er wordt aangetoond dat ze onzin spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:37

Deze past nu ook wel binnen dit topic:

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:08

Karl66 schreef:
Anouska, eerst wil je geen mediabronnen, dan wil je opeens filmpjes, wat natuurlijk gewoon mediabronnen zijn. Maar dan kom je op het probleem dat het echt niet zo moeilijk is om een filmpje te vinden van Trump, die opschept dat hij de Chinezen het land niet inlaat. Alleen dat geloven alle Trumpaanhangers wel, die lopen daar namelijk over op te scheppen. Het probleem is dat er natuurlijk geen filmpje is over veertigduizend mensen, die uit China de VS binnenkomen. Er zijn wel artikelen over van journalisten, die dat hebben uitgezocht. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld het feit dat de FDA chloroquin niet heeft goedgekeurd, daar is geen filmpje van, zelfs geen documenten, maar gaat het om de afwezigheid van die documenten. Wat dan dus weer door journalisten is uitgezocht. Of stel bijvoorbeeld dat Trump iets zegt in een interview met een krantenjournalist, die schrijft het op en daar is geen filmpje van. Wat jij dus eigenlijk zegt met die opmerking dat je geen mediabronnen wil, maar filmpjes, is dat je helemaal niet geïnteresseerd bent in waarheidsvinding. Daarmee laat je zien dat je er alleen maar geïnteresseerd bent om je eigen leugens in stand te houden en dat je redenen verzint om niet alleen zelf niet verder te hoeven kijken, maar dat je probeert om meelezers in dit debat ook af te schermen van die waarheidsvinding. En daarmee zijn we weer on topic, dat is namelijk een beproefde theorie van de aluhoedjes, barrières in de discussie opwerpen om te voorkomen dat er wordt aangetoond dat ze onzin spreken.

Dit dacht ik dus ook. Letterlijk alles is media, media is namelijk meervoud van medium, ofwel een middel om iets over te bengen. :') helaas. Goeie reactie trouwens!