"Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:12

@Wendy, dat ben ik met je eens ja. Ik zei 'vaker naar verlaten parken' waarvan tot heden eigenlijk nooit werkende machines of levende dieren zijn aangetrofgem.

Ik zou het goed praten ja, zal wel komen omdat ik veel YouTube kijk dan he :Y)

@snuffie, inderdaad dat was een van de eerste dingen waar ik aan dacht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:15

Een prank dat hoop je.. Ik denk dat je half niet weet wat er tegenwoordig allemaal 'gefilmd' wordt onder het mom van is leuk voor You Tube. Van redelijk onschuldige grapjes tot in elkaar trappen, aanrandingen, etc aan toe. Leuk voor You Tube joh! En als je boos wordt, vind je dat niet leuk. Dat is het doel niet van een grapje. Sommige dingen kunnen te ver gaan. Als jij inbreekt in gebouwen weet je dat de consequenties talloos zijn. Even navraag doen en je bent al gelijk een hoop info rijker. In plaats daarvan proberen ze de held uit te hangen, maar men vergeet wel even dat ze wel degelijk iets gedaan hebben dat wettelijk gezien niet mag. En dat mag imo best eens goed benadrukt worden, in plaats van alleen maar lang leve de lol. :)

AlwaysH

Re: "Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:38

Ze proberen geld te verdienen (YouTube is hun baan) en doen dit aan de hand van opdrachten die de kijkers hun geven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:41

AlwaysH schreef:
Ze proberen geld te verdienen (YouTube is hun baan) en doen dit aan de hand van opdrachten die de kijkers hun geven.

En dat geeft je het recht om de wet te overtreden en dit soort filmpjes te plaatsen zonder eerst een eigenaar de kans te geven om te reageren?
Wel een mooie strategie om geld te verdienen ja, dit zal vast hun best bekeken filmpje zijn tot nu toe...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:42

Opdrachten ja heel leuk maar dit is hoe je het ook draait. Huisvredebreuk als ze zo door konden lopen anders toch echt inbraak. Zomaar iemands priveeigendom inlopen zonder toestemming. Ongeacht of het leeg staat of nog bewoond is. Inbraak en dingen stelen is ook een manier om aan geld te komen.

Omdat het voor youtube is mag het dus maar. Nee dan ook niet. Zowiezo zie ik de "lol" niet in van wat ze doen maar dat terzijde. Zowel de kijkers/opdrachtgevers als de makers van de videos trouwens begrijp ik niet. Ik zie ze af en toe langskomen op journaals als ze weer iets gedaan hebben dat niet mag.

Voor de aap is het stress omdat die opeens vreemden langs merkt komen op tijden die hij niet verwacht. Krijgt een camera met licht op zijn snufferd. Is zo ongeveer hetzelfde als je niets vermoedend ligt te slapen en er opeens een cameraploeg in je slaapkamer staat. Dat is toch echt stress denk ik.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:46

AlwaysH schreef:

Inbrekers proberen ook geld te verdienen door het stelen van andermans spullen, het doel heiligt de middelen niet.

Er komt nu een hele bak rottigheid los die eigenlijk helemaal niet had gehoeven. En dan hebben we het nog niet over zogenaamde copycats en mensen die nu weten dat er dieren zitten (waaronder ook mensen die niet terugdeinzen om een oud aapje te stelen en gewoon weer doorverkopen of dierenactivisten die een beetje loco zijn )

Mensen die dit lol vinden overzien meestal de gevolgen niet en dat blijkt ook weer uit dit topic :)
Anyhoe Always is 15, die vinden het blijkbaar tegenwoordig normaal :')
Maar wee de gebeente als iemand zo'n grap uithaalt op de stal waar Raymond staan :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:07

AlwaysH schreef:

Besef even wat je zegt hier.. :) Want die opdrachten kunnen wel van alles zijn... Ze kiezen toch zelf uit welke opdrachten ze vervullen. En dan kom je er echt niet mee weg door te zeggen: Ja, maar onze kijkers gaven ons de opdracht om.... (vul maar iets verschrikkelijks in) dus wij kunnen er niks aan doen, hoor... Beetje zelf nadenken kan ook geen kwaad. Dit is hun beslissing geweest en niet dat die van een ander. Zij hebben er voor gekozen om dit op deze manier te doen. Niet een ander. Zíj en zij alleen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:08

Vergeet ook niet dat er een onderzoek heeft plaatsgevonden door het NVWA, dus weer vreemde mensen bij de aap. Ik weet niet of het onderzoek ook lichamelijk was, maar ik kan me de stress best voorstellen.

Ik vind deze actie ook echt niet goed te praten en mag ook hopen dat mijn kinderen dit nooit normaal gaan vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:11

Ik heb geen kinderen maar als ik die zou hebben gehad en ik kwam erachter en nog minderjarig. Weg video camera en hallo je blijft maar even thuis maar gaat eerst samen met mij je excuses aanbieden en klusjes doen voor deze mensen.

Edit tikfout
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-03-16 11:23, in het totaal 2 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:17

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:18

Dat lijkt mij eigenlijk wel een mooie Karuna! Hier staat ergens dat de dieren nog goed verzorgd worden maar de eigenaren niet meer lichamelijk in staat zijn om het terrein te onderhouden. Laat die gasten dat maar eens doen dan. Ramen zemen, snoeien etc. Dan doen ze nog wat terug ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:22

Daarom taakstraf maar dan op een manier dat er mensen blij van worden. Misschien erg streng en ouderwets maar voor mijn gevoel het enige dat goed werkt. Ik heb nooit veel uitgevroten vroeger was erg braaf daarin en klein dorpje waardoor er weinig te beleven viel. Een keer in een boomgaard fruit gejat terwijl we die zelf ook hadden. Ja mijn ouders waren er heel simpel in. Wil je graag fruit plukken kom maar mee naar deze mensen en ga maar fruit plukken. Onder hun toezicht. :') ik heb echt daarna nooit meer iets gedaan dat niet mocht.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:22

Waar kun je die opdrachten inleveren voor die gasten?
Massaal met bokt invullen dat ze daar klusjes moeten doen :D

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:23

Wat een belachelijke actie van StukTV, en weer een belachelijke reactie van die akelige lobbyisten bij stichting aap :n

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:24

Evi84 schreef:
van mijn part mogen ze die filmploeg vervolgen met in beslagname van al hun materiaal en een boete zodat ze de volgende 20 jaar afbetalen. Dit is niet hun eerste overtreding en toch doen ze maar door, geen excuses voor die criminelen.

Hahaha stel je aan _O- Criminelen :') :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:27

minikatje schreef:
Waar kun je die opdrachten inleveren voor die gasten?
Massaal met bokt invullen dat ze daar klusjes moeten doen :D

+:)+ Ik zeg doen!

http://www.stuk.tv/opdrachten/

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:28

Youtube kanaal opzetten met de beelden van het stalken van StukTV }>

Het ergste is, binnenkort gaat dit overgebleven aapje ook dood (is niet zo'n lastige voorspelling, dier is stok- en stokoud, die leeft al jaren in geleende tijd) en dan komt er nog een keer een berg commotie :x

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:28

AlwaysH schreef:
Tja, dan moet je geen StukTV kijken, ben ik van mening. Gelukkig vindt de gemeente of politie het vaak niet erg.

@Evi, criminelen, haha ik lig plat hier _O-

Allemaal heel grappig tot ze 's nachts bij je paard in de stal staan, daar een filmpje maken en jij door dat filmpje ineens negatief in het nieuws komt :D

Niks mis met een grapje maar dit gaat echt te ver.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 05-03-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:30

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:30

Wat zijn jullie schijnheilig en ontzettend kinderachtig, ik lach me kapot. Ja hoor Laurie overdrijven is ook een vak, het is geen Rambam :D

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:31

ik lees hier nu allemaal slechte reacties op die jongens van stuktv. ok wat ze deden was illegaal, maar stel nu dat deze aap werkelijk onderkomen was en slecht verzorgt werd en dit door hun ontdekt werd, dan zouden jullie ze allemaal helden vinden...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:31

Nee er is een enorm verschil tussen een overtreding en een misdrijf vergeet dat niet.

minikatje

Re: "Aap leeft al ruim 30 jaar in gesloten Dierenpark Wassenaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:32

In het Nederlandse strafrecht is een misdrijf net als een overtreding een strafbaar feit. Overtredingen zijn over het algemeen minder ernstig dan misdrijven, maar op de zwaarste overtredingen staat een hogere straf dan op de lichtste misdrijven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:32

Kun je mij ook een crimineel noemen aangezien ik urbex, want ja het is illegaal maar uiteindelijk best wel onschuldig, je maakt niks kapot, haalt niks weg etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:33

Lach jij je maar kapot, ik ga niet in herhaling vallen.

Elienee schreef:
ik lees hier nu allemaal slechte reacties op die jongens van stuktv. ok wat ze deden was illegaal, maar stel nu dat deze aap werkelijk onderkomen was en slecht verzorgt werd en dit door hun ontdekt werd, dan zouden jullie ze allemaal helden vinden...

Nou zo worden ze nu al gezien en nee dan zou ik ze ook geen helden vinden. Immers breken ze nog steeds in en doen ze dus nog steeds iets dat niet mag.