Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stichting aap schreef:Ook wij schrokken in eerste instantie van de beelden en zijn direct navraag gaan doen. De zaak bleek al langer bekend bij onze afdeling Rescue. In het verleden hebben we regelmatig contact gehad met de eigenaar en autoriteiten over deze situatie. Volgens onze laatste informatie gaat het om twee slingerapen op leeftijd en beschikken de eigenaren over de juiste papieren. De dieren zouden sociaal gehuisvest zijn en goed verzorgd worden. Deze informatie kan echter achterhaald zijn.
Op de beelden van StukTV lijkt het namelijk nog maar om één slingeraap te gaan. We hebben daarom opnieuw contact gezocht met de eigenaren. Zij waren echter niet bereid om ons te woord te staan. Via deze weg willen we daarom nogmaals laten weten dat we heel graag samen naar een gepaste oplossing willen zoeken als het dier inderdaad alleen is overgebleven.
Dierenwelzijn staat bij AAP altijd voorop. Daarom hebben we ook contact opgenomen met de verantwoordelijke instanties. We hebben hen gevraagd (opnieuw) te beoordelen of het welzijn van de slingeraap of –apen geborgd is. Tevens bieden we onze expertise aan om de overheid hierin bij te staan. En indien nodig zijn we bereid het dier of dieren op te vangen.
UPDATE: Na ons telefoontje laat de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) weten op zeer korte termijn de situatie van de slingeraap te inspecteren.
saskiakefie schreef:Ach nee joh het meeste is best onschuldig (laatst hadden ze een caravan in de hens gezet en toen kwamen er veel brandweerlui en politie maar daar hebben ze ook wel een paar uur voor in de bak mogen zitten, ging wel wat ver) Wel vette video overigens
Sammie schreef:Die lui van StukTV had dit eigenlijk nooit mogen doen. Leuk en spannend, maar vooral een beetje lomp.
Aan de ene kant vind ik het sneu voor die aap, aan de andere kant als je deze aap verplaatst weet je zeker dat ie wrs snel dood gaat. De uitleg van die dierentuin vind ik voldoende om te zeggen. Lekker laten zitten
AlwaysH schreef:En ja, als je denkt dat het verlaten is zou je vast wel schrikken als je opeens opmerkt dat er nog dieren rondlopen.
Koper schreef:AlwaysH schreef:En ja, als je denkt dat het verlaten is zou je vast wel schrikken als je opeens opmerkt dat er nog dieren rondlopen.
Dat krijg je er nou van als je ergens rondloopt waar je niks te zoeken hebt. Op privéterrein. Inbraak dus.
Goh, dierenpark Wassenaar... daar hadden wij een abonnement toen ik 3 was
Sammie schreef:Privé of niet.. ook in openbare plekken mag je niet inbreken..
En als jij denkt dat het verlaten is, en schrikt dat het niet zo is..Logisch, maar kom.. Die lui hadden daar gewoon niks te zoeken. Die schrik hebben ze dan aan zichzelf te danken. Dat is dan maar het 'risico', evenzo als dat je je poot zou breken. Geen medelijden mee.
Dat het voor het publiek onttrokken is staat ook niet echt gelijk aan het is verlaten, er is niemand meer breek maar lekker in.
AlwaysH schreef:Koper schreef:
Dat krijg je er nou van als je ergens rondloopt waar je niks te zoeken hebt. Op privéterrein. Inbraak dus.
Goh, dierenpark Wassenaar... daar hadden wij een abonnement toen ik 3 was
Nee, dat krijg je er van als het park 'verlaten' wordt genoemd. Dan verwacht je niet dat het privé is. Ze gaan vaker naar verlaten parken.
AlwaysH schreef:Tja, dan moet je geen StukTV kijken, ben ik van mening. Gelukkig vindt de gemeente of politie het vaak niet erg.
Sammie schreef:AlwaysH schreef:Tja, dan moet je geen StukTV kijken, ben ik van mening. Gelukkig vindt de gemeente of politie het vaak niet erg.
Dat doe ik dan ook niet
Verder geloof ik niet dat jij echt de ernst van de situatie in ziet. Hoewel het van een 'onschuldig' oogpunt overkomt en vooral ontzettend grappig lijkt, vraag ik mij af of jij diezelfde lol er van in ziet als men bij jouw thuis inbreekt onder het mom van leuk voor You Tube, joh.
AlwaysH schreef:@Evi, criminelen, haha ik lig plat hier