Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:41

Ongeveer dat heb ik in een ander topic in een pleidooi al gezegd inderdaad, nog voordat ik dit artikel had gelezen.

Shadow0 schreef:
De katholieke kerk is wel degelijk wereldwijd, met een veel strictere hierarchie dan de islam.

Inderdaad, maar er zijn maar weinig Nederlanders nog echt katholiek en als wij Nederlanders in een ander land gaan zitten, bindt de katholieke kerk ons momenteel niet denk ik.
Het is waarschijnlijk ook niet de basis van verbinding met de andere Europeanen, stel dat wij met zijn allen in Afrika willen zitten nu.

Wat we met zendelingenwerk ooit hebben geprobeerd te doen daargelaten. Volgens mij doen maar weinig Nederlanders dat nog.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 01:04

Nicolletje schreef:
Als je kijkt naar de moslimimmigranten hebben ze 1 ding gemeen > en dat is de Islam en de Islam kent bijna geen stromingen. Wij hebben gedacht dat er vast wel een Nederlandse Islam zou komen, een Polderislam, enz.
Maar die is er niet gekomen

Ik heb weinig tijd maar lees nog mee. Vind heel veel dingen interessant en ben het met veel dingen eens die je zegt, maar dit klopt echt niet. Ten eerste zijn er net als in de andere wereldreligies wel degelijk diverse stromingen in de islam. (Google is your best friend!).

Verder ontkerkelijken moslims ook. Zie:
http://www.nrc.nl/binnenland/article231 ... elijkt_ook

12% van de tweede generatie moslims van Turkse of Marokkaanse afkomst is niet (langer) religieus.

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 07:54

Dag in, dag uit worden PVV'ers aangevallen op hun denkbeelden. Ook dag in, dag uit worden PVV'ers weer bevestigd in hun gelijk.

Homoseksuele islamitische jongeren moeten trouwen met een partner van het andere geslacht, omdat de familie zich schaamt voor hun geaardheid.
Jaarlijks keren enkele tientallen jongeren niet meer terug van hun zomervakanties uit Marokko of Turkije. Een groot deel daarvan is homoseksueel. Dat wordt bevestigd door verschillende instanties.

Veel islamitische ouders accepteren de geaardheid van hun homoseksuele kinderen niet en huwelijken ze uit.
Stichting Movisie, een adviesorgaan met veel culturele expertise, erkent het probleem: ‘Jongeren kunnen geen nee zeggen tegen uithuwelijking, omdat de gevolgen erg groot kunnen zijn’, zegt Leyla Çinibulak. Weigeren de jongeren een vooropgezet huwelijk, dan worden ze vaak verstoten uit de familie. ‘Ze willen niet kiezen tussen hun liefde of hun familie, ze willen het allebei.’

Exacte cijfers over huwelijksdwang zijn niet bekend. ‘We weten wel dat het voorkomt, maar hoe vaak is niet te achterhalen’, aldus Çinibulak.

Ook Bureau Jeugdzorg weet niet om hoeveel jongeren het gaat. ‘We horen wel gevallen, maar er is geen registratie. Het is ook een moeilijke groep; weinig jongeren doen aangifte.’

Maar ook bij homo-organisatie COC weet men ervan: ‘We horen wel geluiden uit onze achterban over huwelijksdwang. Die zijn heel specifiek en nemen alleen maar toe’, zegt woordvoerder Koen van Dijk. Volgens Van Dijk is de toename te wijten aan de zogenaamde emancipatieparadox. ‘Jongeren kiezen er steeds meer voor hun seksuele oriëntatie kenbaar te maken, waardoor de familie actie gaat ondernemen.’ En die actie is dus vaak: trouwen of wegwezen.In Engeland zijn wél cijfers bekend, en daar neemt het fenomeen toe. Sinds 2001 bestaat de Forced Marriage Unit, een centraal meldpunt voor gedwongen uithuwelijking. Het FMU registreerde afgelopen jaar 65 procent meer meldingen van mannelijke slachtoffers: 220 in 2009 tegenover 134 in 2008.

Movisie pleit voor een centraal meldpunt dat ook bevoegdheden heeft om slachtoffers terug te halen, net zoals in Engeland. Volgens de stichting zou het goed zijn als het meldpunt aansluit bij de bestaande instanties, zoals de Advies- en Steunpunten Huiselijk Geweld.

Bron De Pers

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 09:36

Wat heeft het aangevallen voelen van een PVV stemmer te maken met het uit huwelijken van homoseksuele islamitische jongeren?
Dat jullie dit niet door de beugel vinden kunnen, of dat dit bewijs is dat de islam slecht is?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:09

Hermelientje schreef:
12% van de tweede generatie moslims van Turkse of Marokkaanse afkomst is niet (langer) religieus.

Nee nee in jouw artikel staat dat 12% niet meer de moskee bezoekt.

Daarnaast ben ik op de hoogte van de stromingen binnen de Islam, sjii'ieten, soennieten vandaar mijn twijfel om mijn mening te plaatsen, toch gedaan.
Waarom?
Omdat ik denk dat als je in een land als Nederland bent als moslim, en je voelt je onderdrukt of tekort gedaan als moslim, dat je de verbintenis zoekt in de Islam. Ook als je bijvoorbeeld geen verbintenis hebt qua land van herkomst.
Turken en Marokkanen discrimineren elkaar namelijk onderling ook, maar de verbintenis is Islam. Toevallig zijn zowel Turkse als Marokkaanse moslims bijna allemaal soenniet, en de rest van de westerse moslims (ca. 80%) ook.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:18

Smidtje schreef:
Wat heeft het aangevallen voelen van een PVV stemmer te maken met het uit huwelijken van homoseksuele islamitische jongeren?
Dat jullie dit niet door de beugel vinden kunnen, of dat dit bewijs is dat de islam slecht is?

Dat heeft er mee te maken dat de PVV stemmer steeds aangevallen wordt omdat ze bepaalde aspecten van de Islam aan de kaak stelt die links niet aan de kaak gesteld wil hebben. Dit is weer een bewijs dat er dwang zit in die religie. Dat moet uitgebannen worden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 11:29

janesmith schreef:
Dat heeft er mee te maken dat de PVV stemmer steeds aangevallen wordt omdat ze bepaalde aspecten van de Islam aan de kaak stelt die links niet aan de kaak gesteld wil hebben. Dit is weer een bewijs dat er dwang zit in die religie. Dat moet uitgebannen worden.

Waar maak je uit op dat 'links' zulke zaken niet aan de kaak gesteld wil hebben?
Dit bericht geeft imo o.a. aan dat 'links' best wat meer doet dan alleen knuffelen & theedrinken. ( :+ )
-> Karl66 @ [NM] Politiek, hoe nu verder?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:37

Dat beeld hebben bepaalde mensen (waaronder JaneSmith) nou eenmaal van linkse partijen Ann. Niks aan te doen, beetje stom alleen :) Staat een leuke discussie namelijk enorm in de weg.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:40

Ann schreef:
janesmith schreef:

Waar maak je uit op dat 'links' zulke zaken niet aan de kaak gesteld wil hebben?
Dit bericht geeft imo o.a. aan dat 'links' best wat meer doet dan alleen knuffelen & theedrinken. ( :+ )
-> Karl66 @ [NM] Politiek, hoe nu verder?

Dat is een bericht van een moderator/gebruiker. Heeft die de waarheid in pacht? Zijn mening is er een net als die van ieder ander hier.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:42

Heino schreef:
Dat beeld hebben bepaalde mensen (waaronder JaneSmith) nou eenmaal van linkse partijen Ann. Niks aan te doen, beetje stom alleen :) Staat een leuke discussie namelijk enorm in de weg.

Zo zijn er ook mensen die de PVV als een racistische partij zien. Niks aan te doen, beetje stom alleen :) Staat een leuke discussie namelijk enorm in de weg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:45

janesmith schreef:
Zo zijn er ook mensen die de PVV als een racistische partij zien. Niks aan te doen, beetje stom alleen :) Staat een leuke discussie namelijk enorm in de weg.

Je kan wel voor papagaai spelen, neemt niet weg dat de wijze van zich uiten bij Wilders totaal anders is dan bij fractieleiders van andere partijen. Dat blijkt ook uit jouw mantra over knuffelen en theedrinken, je kan duidelijk weinig anders vinden om in te brengen.

Hoe wil jij een groep van de bevolking wegzetten omdat ze en bepaald geloof aanhangen dan benoemen????

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:51

janesmith schreef:
Dat is een bericht van een moderator/gebruiker. Heeft die de waarheid in pacht? Zijn mening is er een net als die van ieder ander hier.

Het gaat om de quote die in dat bericht aangehaald wordt, niet om degene die het bericht geplaatst heeft. Maar dat weet je heus wel. Selectief lezen heet zoiets geloof ik. :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:03

Ann schreef:
janesmith schreef:

Het gaat om de quote die in dat bericht aangehaald wordt, niet om degene die het bericht geplaatst heeft. Maar dat weet je heus wel. Selectief lezen heet zoiets geloof ik. :+

Die quote zegt helemaal niks. Hij is van dezelfde partij die het in die gemeentes voor het zeggen heeft en weigeren om doelstellingen te noemen. Wie neem je dan in de maling?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:19

sjonnie48 schreef:
je kan het niet zonniger maken , nou ja mischien wel als de pvv nog wat groter wordt

Je kan het wel eerlijker maken door álle feiten te vertellen en niet enkel degenen die jou uitkomen...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:32

janesmith schreef:
Smidtje schreef:

Homoseksualiteit wordt niet alleen binnen de islam niet geaccepteerd. Er zijn nog zo veel landen die homo huwelijken niet accepteren, waar je niet eens een samenlevingscontract mag hebben. Dat heeft te maken met de cultuur. Denk je echt dat "Nederlandse" homo's in ieder gezin zomaar geaccepteerd worden? Binnen het Jodendom is Homo zijn net zo'n taboe als binnen de Islam. Het Christendom kan er ook wat van..
De dwang die jij benoemt vindt ook plaats binnen andere geloofsovertuigingen of levensvormen. Om dit punt nou specifiek als 'vreselijk' punt bij de islam aan te pinnen slaat wederom nergens op.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik het goed praat. Ik vind het vreselijk maar dit staat helemaal los van de politiek.

En dat theedrinken en knuffelen..zijn dat niet de woorden van Wilders tege Cohen tijdens de Campange?

(Niet persoonlijk aanvallen mensen..nergens voor nodig)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:14

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal off topic berichten moeten verwijderen. Het is niet de bedoeling om op de persoon te gaan spelen en er is al meerdere keren gewaarschuwd om het niet meer over vermeende schaduwaccounts te hebben. Vanaf hier weer on topic!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:32

Dus wederom de vraag
Waarom voelen PVVers zich zo aangevallen????
En TS maakt er dus zelf alle PVVers van voor de duidelijkheid.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:43

Smidtje schreef:
Om dit punt nou specifiek als 'vreselijk' punt bij de islam aan te pinnen slaat wederom nergens op.

Wat een beetje aan de hand is, denk ik, is dat de homo's jaren geleden al hebben moeten 'vechten' hier in de samenleving om een beetje geaccepteerd te worden en dat bepaalde bevolkingsgroepen daar in een klap weer een einde aan maken.

Maar als je dan zegt dat je het daar niet mee eens bent, moet je blijkbaar op je tellen passen.

Dat vind ik krom.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:58

Het heeft niet alleen te maken met 'bepaalde bevolkingsgroepen'. Mensen in het algemeen accepteren homo's moeilijk. Mensen in het algemeen beginnen homo's te accepteren. Binnen vele (als het niet alle is) geloofsovertuigingen is het homo zijn een moeilijk punt. Niet alleen de Islam maakt daar een probleem van.

En dat op je tellen passen slaat nergens op. Dat hoef je helemaal niet. Wordt je erdoor aangevallen dan? Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik sta niet achter de PVV. Moet ik dan ook op mijn tellen passen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:00

Smidtje schreef:
Mensen in het algemeen beginnen homo's te accepteren.

Dan lijkt het me echt niet de bedoeling dat mensen uit naam van de Islam dit weer gaan bestrijden.
En als je vindt dat dat niet gebeurt dan heb je denk ik wat gemist.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:01

En met op mijn tellen passen bedoel ik bijv. mee dat als ik het daar niet mee eens ben, ik weggezet wordt als 'racist'.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:01

sarabande schreef:
Dus wederom de vraag
Waarom voelen PVVers zich zo aangevallen????
En TS maakt er dus zelf alle PVVers van voor de duidelijkheid.

Dat heb ik de TS al meerdere keren gevraagd, maar nooit antwoord gekregen :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:04

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Je kan wel voor papagaai spelen, neemt niet weg dat de wijze van zich uiten bij Wilders totaal anders is dan bij fractieleiders van andere partijen. Dat blijkt ook uit jouw mantra over knuffelen en theedrinken, je kan duidelijk weinig anders vinden om in te brengen.

Hoe wil jij een groep van de bevolking wegzetten omdat ze en bepaald geloof aanhangen dan benoemen????

Politiek bedrijven. Politieke standpunten kenbaar maken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:07

Smidtje schreef:
janesmith schreef:

Homoseksualiteit wordt niet alleen binnen de islam niet geaccepteerd. Er zijn nog zo veel landen die homo huwelijken niet accepteren, waar je niet eens een samenlevingscontract mag hebben. Dat heeft te maken met de cultuur. Denk je echt dat "Nederlandse" homo's in ieder gezin zomaar geaccepteerd worden? Binnen het Jodendom is Homo zijn net zo'n taboe als binnen de Islam. Het Christendom kan er ook wat van..
De dwang die jij benoemt vindt ook plaats binnen andere geloofsovertuigingen of levensvormen. Om dit punt nou specifiek als 'vreselijk' punt bij de islam aan te pinnen slaat wederom nergens op.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik het goed praat. Ik vind het vreselijk maar dit staat helemaal los van de politiek.

En dat theedrinken en knuffelen..zijn dat niet de woorden van Wilders tege Cohen tijdens de Campange?

(Niet persoonlijk aanvallen mensen..nergens voor nodig)

Wat in andere landen gebeurt daar hebben wij geen invloed op. Wel wat er hier in Nederland gebeurt. Hier kunnen wij bepalen wat we wel en niet tolereren.

Ja, dat knuffelen en theedrinken was een humoristische opmerking van Wilders tegen Cohen. :j

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:08

Nicolletje schreef:
Smidtje schreef:
Mensen in het algemeen beginnen homo's te accepteren.

Dan lijkt het me echt niet de bedoeling dat mensen uit naam van de Islam dit weer gaan bestrijden.
En als je vindt dat dat niet gebeurt dan heb je denk ik wat gemist.

Niet alleen uit de naam van de Islam wordt dit bestreden. Homo's is overal op de wereld nog een gevoelig onderwerp (behalve in Zweden volgens mij xD). Het kan best gebeuren maar ik hecht geen waarde aan de mening van de Islam omdat ik daar niets mee te maken heb. Zij hebben mij er niet persoonlijk mee en zullen dat ook niet doen.
Ik vind het vreselijk voor de jongeren die zo behandeld worden maar dit gebeurd ook binnen het Christendom of binnen het Jodendom. Het is echt niets nieuws.

Het maakt je geen racist. Het maakt jou iemand met een mening.