Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laika schreef:Gelijk korten die gemeentes die hun plicht verzuimen.
Shadow0 schreef:Laika schreef:Gelijk korten die gemeentes die hun plicht verzuimen.
Het lijkt me handig om eerst te kijken waarom ze hun plicht verzaken... Als het bijvoorbeeld echt puur mankrachtekort is, helpt nog verder korten niks, en bereik je hooguit dat er relatief nog minder mensen uitvoerend werk doen omdat ze rapporten moeten schrijven. Daar wordt de 'doelgroep' in elk geval niks beter van. Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.
Als het echte onwil / obstructie is vind ik maatregelen prima. Tegen de gemeenten en waar nodig ook tegen ambtenaren die echt hun werk niet goed doen.
Nicolletje schreef:Shadow0 schreef:Kwestie van prioriteiten: de daadwerkelijke aanpak komt wat mij betreft voor het papieren werk eromheen.
Helaas werk het bij de gemeente nog steeds andersom
Citaat:In de krant noemt PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem de ontwikkelingen 'onacceptabel'. 'De problematiek met overlast en criminaliteit door Marokkaans-Nederlandse jongeren is taai en heeft een negatief effect op de samenleving,' zegt hij. 'Als je geen doelen stelt (…) kun je later ook niet beoordelen of de extra inspanning zin heeft gehad.'
jantergouw schreef:Dat is zeker waar, dat andere partijen er ook mee bezig zijn. Of dat net zo hard is als de PVV, dat waag ik te betwijfelen. Wat wel duidelijk is, is dat er maar twee partijen zijn, VVD en PVV, die het ook duidelijk maken aan het volk op straat. Misschien dat de andere partijen dat ook zouden moeten doen. Volgens mij is dat een dilemma voor ze. Aan de ene kant willen ze dat niet zo pontificaal aangeven omdat ze vinden dat dat helemaal niet zo'n belangrijk punt is. Aan de andere kant moeten ze wel, omdat het blijkbaar bij de kiezer wel een groot issue is. Een spagaat. Maar zolang ze niet kiezen, is het vlees noch vis.