Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:10

Teddy321 schreef:
Citaat:
Geen probleem want dat vind ik geen ernstige dingen. In ieder geval niets waar ik ook maar een seconde door twijfel of ik m'n stem nog geef aan de PVV. Zoals ik zei, ik stem op de standpunten en niet op de poppetjes. Wilders is de partij, de rest is vervangbaar. Zoals zo vaak gebeurd is in de politiek.

Maar de standpunten waar jij op zegt te stemmen, moeten dan wel uitgevoerd worden door mensen die dus niet helemaal betrouwbaar lijken te zijn!

Het zijn allemaal poppetje die stoelen vullen en verder niks te vertellen hebben. De PVV is toch een partij die niet democratisch is en waar Wilders het alleen voor het zeggen heeft, las ik regelmatig Of is dat weer vergeten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:21

jantergouw schreef:
Mij stoort het ook niet, maar er klinkt wel een bepaalde frustratie over de gang van zaken in door. Geeft niks verder, dat is ook mijn probleem niet. Zoals nu alles loopt ben ik zeer tevreden en heb geen enkele frustratie over wat dan ook. Alles gaat volgens plan. ;-) :-) :7

Kijk jij zegt dat ik scheld, tier en beledig, terwijl ik dat niet doe, je valt me dus aan.
Vervolgens roep je dat ik gefrustreerd ben, je valt me dus weer aan, terwijl ik in dat geval je zou willen aanraden je eigen posts eens nauwkeurig door te lezen
En hier zeg je dat je met een plan werkt en dat dat goed loopt.
Je hebt dus een plan met Bokt, het zou wellicht verhelderend werken als je uitlegt wat jouw plan is.
Want voor de meeste van ons is dit alleen maar internet en een tijdsverdrijf, dus wie is er nu gefrustreerd :?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 00:48

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Mij stoort het ook niet, maar er klinkt wel een bepaalde frustratie over de gang van zaken in door. Geeft niks verder, dat is ook mijn probleem niet. Zoals nu alles loopt ben ik zeer tevreden en heb geen enkele frustratie over wat dan ook. Alles gaat volgens plan. ;-) :-) :7

Kijk jij zegt dat ik scheld, tier en beledig, terwijl ik dat niet doe, je valt me dus aan.
Vervolgens roep je dat ik gefrustreerd ben, je valt me dus weer aan, terwijl ik in dat geval je zou willen aanraden je eigen posts eens nauwkeurig door te lezen
En hier zeg je dat je met een plan werkt en dat dat goed loopt.
Je hebt dus een plan met Bokt, het zou wellicht verhelderend werken als je uitlegt wat jouw plan is.
Want voor de meeste van ons is dit alleen maar internet en een tijdsverdrijf, dus wie is er nu gefrustreerd :?

Ik zei helemaal niet dat jij dat deed want ik sprak in algemene zin over menselijke reactie. Lees nog maar eens goed na.
Plan met bokt??? Ik zei dat alles volgens plan verloopt wat de coalitievorming betreft en het buiten de regering blijven van de PVV. Met bokt heb ik niks te maken dus zeker geen plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:26

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
Of een rolstoelduwende, theedrinkende knuffelaar zonder haar. Je weet nooit wat de toekomst ons brengt.
Maar jouw post is een lichtend voorbeeld van waar dit topic over gaat. Ongenuanceerde aanvallen op Wilders en de PVV uit frustratie geboren.
Het is wel een menselijke reactie om te gaan beledigen, vloeken of tieren als de argumenten op zijn.

Als je Wilders zijn taal gewoon vindt, kan je dit toch niet als vloeken, of tieren en zelfs niet als beledigen omschrijven. Het is gewoon de realiteit. Of wil je ontkennen dat na Pim zijn dood de partij 26 zetels haalde, en dat kwam vast niet door Mat Herben.

Dan moeten ze Wilders maar goed beveiligen, want als hij vermoord wordt ben ik bang dat geen enkele andere partij meer mee mag spelen :=

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:41

Citaat:
Het zijn allemaal poppetje die stoelen vullen en verder niks te vertellen hebben. De PVV is toch een partij die niet democratisch is en waar Wilders het alleen voor het zeggen heeft, las ik regelmatig Of is dat weer vergeten?

Ja zo zie ik de PVV ook het liefst , eigenlijk voor mij dus de partij van PvG

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:05

faye schreef:
sarabande schreef:

Als je Wilders zijn taal gewoon vindt, kan je dit toch niet als vloeken, of tieren en zelfs niet als beledigen omschrijven. Het is gewoon de realiteit. Of wil je ontkennen dat na Pim zijn dood de partij 26 zetels haalde, en dat kwam vast niet door Mat Herben.

Dan moeten ze Wilders maar goed beveiligen, want als hij vermoord wordt ben ik bang dat geen enkele andere partij meer mee mag spelen :=

Precies!
Dan gaan echt meer dan 50% van de stemmen naar een protestpartij.
Het is in Wilders belang maar zeker in hun eigen belang dat er niks gebeurt met hem.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:08

sjonnie48 schreef:
Citaat:

Ja zo zie ik de PVV ook het liefst , eigenlijk voor mij dus de partij van PvG

Ik ook. Maakt de lijntjes heel kort en niet het verscheuren van de partij vanwege verschillende denkbeelden. Bij de PVV heb je één filosofie. Past die filosofie je niet, dan moet je verder shoppen. Hoe simpel kan het zijn? :D
Al die verschillende stromingen binnen partijen maken ze kapot. Dat zie je nu weer bij de CDA en VVD.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:20

De VVD en CDA herstellen zich heus wel weer. Ze hebben genoeg 'basis' om op terug te vallen, en die basis ontbreekt imo bij de PVV. In een ander topic is dit bericht me bijgebleven. Ik voorzie precies hetzelfde. KiWiKo @ [NM] Politiek, hoe nu verder?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:21

Effe tussen door,ik zag gisteravond een programma en in België word Wilders "de Mozart" van het Noorden genoemd.
Vond ik wel grappig.

Ann

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:22

Ja, helemaal omdat hij niet veel met kunst & cultuur heeft en daarop wil bezuinigen. :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:27

Ann schreef:
Ja, helemaal omdat hij niet veel met kunst & cultuur heeft en daarop wil bezuinigen. :D

Ow ze zeiden vanwege zijn kapsel ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:28

Ann schreef:

En gelijk heeft hij. Al die handjesophouders kunnen we missen als kiespijn in deze tijden.
Laat ze maar iets kunstzinnigs of cultureels maken waar mensen interesse in hebben, hoeven ze ook geen subsidie te vragen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 15-07-10 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:29

gohya schreef:
Ann schreef:

Zijn kapsel heeft inderdaad iets weg van Mozart. Bijna alle genieën hebben aparte haardracht. ;-)
Kijk Einstein.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:37

Verafjord schreef:
Bellona_K schreef:
Ik vind Wilders geen racist. Maar ik stem niet op Wilders omdat hij verdeeldheid brengt in de samenleving.. 'wij' en 'zij'. En dat mag niet gebeuren, vind ik. Racist zijn en verdeelheid creeeren is een groot verschil.

Overigens is Wilders niet de enige die verdeeldheid brengt in de samenleving.. De VVD bijv. doet dat net zo goed, alleen dan op een andere manier.

Sommige mensen geloven alles wat de media te melden heeft. Het zoveelste verhaal over een criminele marrokkaanse bende die de zoveelste stad teisterd, tja dat vinden mensen wel interessant (PVV stemmer en zich nu aangevallen voelen? So shoot me! :+).
Ik ontken overigens niet dat er bepaalde problemen zijn met etnische bevolkingsgroepen hier in NL. Maar ik ben van mening dat meneer Wilders zeker niet degene is die deze problemen kan oplossen.

ik hoef het niet uit de media te halen hoor, heb het zelf aan den lijve ondervonden, heb mijn bedrijf op kunnen doeken dankzij een groep criminele marrokanen :(
Ik betaalde namelijk geen "beschermgeld" met het gevolg dat bijna elk weekend mijn ramen in lagen, wat deed de politie? Niks nada noppes, die waren gvd bang voor die gasten. Kon maar beter gaan verhuizen met mijn bedrijf ! hallo waar zijn we hier mee bezig dan?
Zelfde groep marokkanen ging de stamkroeg van een groep nederlandse jongeren in en gingen daar etteren, gevolg een gevecht, wat zei de politie tegen die nederlandse jongeren? zoek maar een andere stamkroeg, dan is het gedonder over !

daar ben ik het helemaal mee eens,
bij de rechtbank het zelfde,een NL vermoord iemand die krijgt 20jaar een buitenlander (marrokaan etc,etc,) doet hetzelfde en die krijgt maar 3jaar gewoon weg omdat IEDEREEN bang is voor ze.
en dat hebben ze door dus ze gaan nog meer dingen uitvreten en over 20jaar is dit Marokkoo 2

en dan durven ze nog te zeggen eigen volk eerst??
Nou eht is eerder buitenlands volk eerst.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:38

gohya schreef:
Die link begreep ik, Mozart valt bij mij onder kunst & cultuur. Vandaar mijn bericht. :)

janesmith schreef:
Zijn kapsel heeft inderdaad iets weg van Mozart. Bijna alle genieën hebben aparte haardracht. ;-)
Kijk Einstein.
Dus dat aparte kapsel is om geniaal over te komen? Nu vat ik het. :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:42

janesmith schreef:
Kijk Einstein.

Typisch om wilders met genieën te vergelijken, grootheidswaanzin is net als godsdienstwaanzin wat de moslims verwijt wordt.
Wilders wordt wel heel erg hoog ingeschat terwijl die zo laag kan zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:06

Stelde de vraag in het andere topic ook al.
Gezien de kop waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen
Is er al antwoord op het waarom??
Dat ze zich aangevallen voelen is in vele verontwaardigde en naar andere toe kwetsende toonaarden te lezen

Maar waarom???????

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:10

Omdat wilders vergelijken met dingen van hitler enzo wel degelijk een aanval is op de pvv
Jammer dat jij dat zelf niet ziet .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:15

shilady schreef:
Omdat wilders vergelijken met dingen van hitler enzo wel degelijk een aanval is op de pvv
Jammer dat jij dat zelf niet ziet .

Dat is geen aanval op een stemmer van de PVV dat is het vergelijken van hoe Hitler begonnen is, bevolkingsgroepen weg te zetten, hetgeen Wilders ook doet.
Het is heel gebruikelijk dat actuele gebeurtenissen worden vergeleken met de historie, dat is om er van te leren en attent te blijven.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:24

Andere vergelijkingen zijn te maken met de PVDA en GroenLinks. De PVDA was een zwaar communistische club in den beginne en GroenLinks komt voort uit extreem-linkse radicale kring.
Waarbij beide partijen grote sympathie voor Lenin, Marx en Mao hadden ,en nog steeds hebben. En de geschiedenis weet wat voor boeven dat waren!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:35

janesmith schreef:
Andere vergelijkingen zijn te maken met de PVDA en GroenLinks. De PVDA was een zwaar communistische club in den beginne en GroenLinks komt voort uit extreem-linkse radicale kring.
Waarbij beide partijen grote sympathie voor Lenin, Marx en Mao hadden ,en nog steeds hebben. En de geschiedenis weet wat voor boeven dat waren!

Met dit verschil dat GL en de PVDA geen enkele van die wandaden propagandeert en de PVV wel.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:52

De PVV ook niet. Dat is kwaadsprekerij uit de linkse hoek. Meer niet. Ze lozen wel maar staven niet. Typisch iets voor links, veel geblaat, weinig wol.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:04

janesmith schreef:
De PVV ook niet. Dat is kwaadsprekerij uit de linkse hoek. Meer niet. Ze lozen wel maar staven niet. Typisch iets voor links, veel geblaat, weinig wol.

Dan zou ik jouw bijbel, dus het programma, van de PVV toch maar weer eens zorgvuldig op deze punten gaan doornemen, want als je dit vind predik je voor een zaak die je niet goed kent.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:25

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Dan zou ik jouw bijbel, dus het programma, van de PVV toch maar weer eens zorgvuldig op deze punten gaan doornemen, want als je dit vind predik je voor een zaak die je niet goed kent.

Ik denk dat jij hem niet goed kent, of je hebt werkelijk geen flauw idee wat nu wettelijk wel en niet toegestaan is en heb je je eigen interpretatie gegeven aan die normen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:03

Heino schreef:
shilady schreef:
Omdat jij dit schreef en om aan jouw te laten zien dat er in die partij ook mensen met schandaaltjes zijn geweest.

Sinds wanneer is wat een familielid uitspookt relevant voor het functioneren van iemand in een partij? En sinds wanneer is het een schandaal om in kraken iets goeds te zien? En sinds wanneer is het een schandaal om de eerste kamer te schrappen? Dat wil de PVV immers ook.

Shilady?