Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

janesmith

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:48

Nederland Bekent Kleur baalt van moskee-advocaten
Omstreden advocaten kaapten zittting
Er heerst verdeeldheid onder de groep zogeheten benadeelden die rechtszaak tegen Geert Wilders hebben aangezwengeld. Voor het hernieuwde proces zullen ze hun tactiek wijzigen om een sterker blok te vormen, meldt dagblad de Metro. Het optreden van enkele advocaten van de benadeelden heeft veel kritiek gekregen. Zo zouden ze zich emotioneel en niet juridisch sterk hebben gemaakt.

Danen en Rabbae worden vertegenwoordigd door advocaten Ties Prakken en Michiel Pestman. Zij representeren de stichtingen Nederland Bekent Kleur, Landelijk Beraad Marokkanen, Turkse Arbeidersvereniging Nederland en MAAPP (Arubaans-Antilliaanse stichting). Steijnen en Enait op hun beurt vertegenwoordigen een andere groep en zijn advocaten voor de Beweging tot Herstel van het Respect, een organisatie van moskeeën. Naar nu blijkt hebben de advocaten van de twee partijen 'benadeelden' geen enkel contact met elkaar.

Danen en Rabbae verklaren tegenover Metro:
Citaat:
"Deze twee mannen kwamen de zesde zittingsdag ineens de rechtszaal binnen en namen het woord. Daar wisten wij niets van. Over onze eigen advocaten zijn we wel zeer tevreden […] Wij hebben geen behoefte aan slecht voorbereide mensen die meer schaden dan goed doen."

Nu de zaak tegen Wilders helemaal over moet willen de aanklagers een nieuwe koers varen. Danen en Rabbae willen dat de groep aanklagers groter wordt. Ze roepen kerken, vakbonden en migrantenorganisaties op zich bij de benadeelde partijen te voegen.

www.joop.nl

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:57

Er zitten natuurlijk ook nadelen aan voor Wilders nu het hele proces over moet. Ze hebben gezien wat ze fout deden en kunnen de aanval opschroeven.
Ik vind het trouwens wel raar dat ze nu de groep aanklagers groter willen maken.

Dit: Raad: Kritiek Wilders ondermijnt rechtspraak vind ik echt het toppunt van arrogantie in deze zaak.
De mensen hebben toch zelf live kunnen zien wat er gebeurde, daar hebben ze Wilders zijn kritiek niet voor nodig.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:02

Nicolletje schreef:
Er zitten natuurlijk ook nadelen aan voor Wilders nu het hele proces over moet. Ze hebben gezien wat ze fout deden en kunnen de aanval opschroeven.

:? :? Dit is geen spelletje Risk...! Het is een juridisch proces wat volgens de regels moet verlopen. Dat is in eerste instantie niet goed gegaan, nu gaat het over volgens de regels. En dat vindt jij niet goed?

Ik schrik van hoever mensen die hier constant mee bezig zijn met een soort "strijd"bril hiernaar kijken. Er gaat een parameter gesteld worden in de rechtstaat over wet nr 1. Dit gaat over veel en veel meer dan Wilders en "links". Zaken om zeer serieus en rationeel naar te kijken en ons niet te verliezen in puberaal gedoe van "hullie tegen zullie".

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:15

Wilders en 'links' is sowieso niet waar het proces op zich om draait.

En heb in godsnaam een beetje vertrouwen in onze rechtstaat. Ik vertrouw op onze rechters en ik denk dat er alsnog een eerlijk proces uit kan komen.
Laatst bijgewerkt door Mariss op 25-10-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:15

Waves, laat het toch rusten.. Door inhoudelijk in te gaan op dit soort onzin voeden we het alleen maar :) Het leidt af van een inhoudelijke discussie over wat er écht gaande is, en da's niet de bedoeling, toch?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:17

Hier sluit ik me helemaal bij aan Heino!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 00:42

En bedankt :? Lekkere reacties hier weer.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 09:28

Mariss schreef:
Wilders en 'links' is sowieso niet waar het proces op zich om draait.

Maar dat is wel waar de beeldvorming zich op toespitst, om er weer een Wilders tegen Links klucht van te maken.

En heb in godsnaam een beetje vertrouwen in onze rechtstaat. Ik vertrouw op onze rechters en ik denk dat er alsnog een eerlijk proces uit kan komen.
De ogen van de wereld zijn op ons gericht dus zoveel speling krijgen die rechters niet. Dat kan ook de reden zijn voor het geklungel in de eerste ronde. Een rechter moet wat kunnen hebben maar deze keer stonden de rechters onder erg, erg grote druk. Wat dat betreft heeft Waves gelijk: het gaat hier om veel meer dan de uitspraken van Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:57

Nicolletje schreef:

Het is toch zo? Ik lees van Jane vrijwel alleen maar verdelende en oproerende teksten als "rechts haat links" en "ergste nachtmerrie is links" bla bla bla
Sorry maar dat vind ik sfeerverpestend.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:11

Zo bezien is er een hoop haat op de wereld. :+

http://weblogs.nrc.nl/rechtenbestuur/20 ... in-gevaar/

Hier een artikel waarin de nadruk wordt gelegd op het aanzien van de rechterlijke macht. Er wordt gesteld dat ook Wilders zelf een verantwoordelijkheid heeft (als politicus) om mee te waken voor het vertrouwen van de burger in de rechtsspraak in Nederland.

De vraag is natuurlijk of dat zo is, dat moet de rechterlijke macht in eerste instantie zelf bewaken door professioneel op te treden en eerlijk en onafhankelijk te blijven en ook te durven optreden tegen misstanden in eigen kringen en daar schortte het al aan. Daarvoor hadden we de twitters van Wilders ook niet nodig, om dat vast te stellen.

Ik denk dat er rotte appels in iedere beroepsgroep zitten maar dat geen enkele vereniging van vakgenoten in staat is om zelfcorrigerend op te treden dus er moet altijd een instantie van buitenaf zijn.

Inmiddels vraag ik me me zon beetje af wanneer deze waanzin voorbij is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:14

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Het is toch zo? Ik lees van Jane vrijwel alleen maar verdelende en oproerende teksten als "rechts haat links" en "ergste nachtmerrie is links" bla bla bla

Ik denk dat ze dacht dat je haar bedoelde :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:15

Heino schreef:

Ik dacht dat je mij bedoelde omdat ik het volgens Waves als een spelletje Risk zou zien...

Sans87: :j

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:16

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Dat is nou eenmaal een Haagsch feit. Als je de media volgt dan zul je dit regelmatig tegenkomen. De hekel van VVD en CDA aan links hebben het mogelijk gemaakt om met de PVV te regeren. Daar kan ik niks aan doen. Don't shoot the messenger.

Verhagen heeft dit zelfs nog niet zolang geleden zelf in het debat in de Tweede Kamer gezegd!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:24

Mensen hebben daar denk ik op de 1 of andere manier een hekel aan, die hokjes.
Iedereen gebruikt die hokjes.

Ik zie nergens Links haat Rechts, maar deze tekst:
janesmith schreef:
Vergelijking met Nazi, WOII, bruin kabinet enz.. zullen allemaal strafbaar worden.

Kijk, Wilders staat terecht voor groepsbelediging. Een groep Wildersstemmers beledigen is dan ineens ook groepsbelediging.
Toch?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:27

@Nicolletje

Dat was inderdaad precies de strekking van mijn post.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:33

Volgens mij had de VVD al vanaf het begin geen enkel bezwaar tegen regeren met de PVV want die lieten alle opties open.
CDA is natuurlijk een bijzonder verhaal maar welke geloofwaardigheid had dit hele kabinet gehad als PvdA en CDA ineens weer broederlijk zij aan zij in het pluche zouden zakken nu?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:39

randalinpony schreef:
Volgens mij had de VVD al vanaf het begin geen enkel bezwaar tegen regeren met de PVV want die lieten alle opties open.
CDA is natuurlijk een bijzonder verhaal maar welke geloofwaardigheid had dit hele kabinet gehad als PvdA en CDA ineens weer broederlijk zij aan zij in het pluche zouden zakken nu?

Ben ik helemaal met je eens. Na het debacle vanwege Afghanistan, zou het CDA ongeloofwaardig zijn indien ze weer in een kabinet met de PVDA zouden stappen. De PVDA had daarentegen geen enkel probleem met een vernieuwde samenwerking met het CDA, omdat ze dat als enige mogelijkheid zagen om de PVV buiten de deur te houden.
Komt bij dat de geschiedenis geleerd heeft dat het CDA altijd zetelwinst boekte na een kabinetsperiode met de VVD en altijd zetelverlies na een regeerperiode met de PVDA.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:41

Ik denk nog steeds dat Rutte Wilders gebruikt om de heetste kastanjes uit het vuur te halen mbt. immigratie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:48

Nicolletje schreef:
Ik dacht dat je mij bedoelde omdat ik het volgens Waves als een spelletje Risk zou zien...

Nee hoor, ook al ben ik het niet altijd met je eens, je praat niet in opruiende termen als haat dit, hekel aan dat etc. Dat vind ik enorm sfeerverpestend, ik wil helemaal niet in zulke kampen denken. Dat de politiek an sich dat doet, prima. Maar het draagt ook daar niet bij aan de sfeer, dus waarom wij dat hier zouden moeten kopiëren begrijp ik niet helemaal. Maakt een discussie niet leuker, nee, juist alleen maar scherper en onprettiger. En ik hou niet van discussies waarin haat centraal staat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:49

Nicolletje schreef:
Ik denk nog steeds dat Rutte Wilders gebruikt om de heetste kastanjes uit het vuur te halen mbt. immigratie.

Dat denk ik ook. En van Verhagen is het binnen CDA kringen een publiek geheim wat zijn standpunt is inzake islam.
Beide heren varen graag mee in het kielzog van Wilders.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:59

Ik denk dat het typisch is dat we nu een 'rechts' beleid krijgen wat betreft een heleboel andere zaken dan immigratie, zeker gezien het verkiezingsprogramma van de PVV.

Henk en Ingrid gaan het nog taai krijgen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:12

Ok duidelijk Heino :)

Rutte: strengere eisen aan migranten

Ik had de Telegraaf nog niet ge-F5'd sinds een paar uur geleden.

Verhagen vindt: verbied radicale moslimpartijen

Op zoek in Elsevier naar dat interview kwam ik dit tegen:

Elsevier: PvdA Amsterdam beleid houdt bewoners arm

Parool: PvdA houdt armoede in stand

Interessant.
Ik werd erom afgebrand, om mijn mening en nu zegt een heuse onderzoekmeneer het.
Hadden ze beter mij in kunnen huren, ik ben een stuk goedkoper :+
Of zouden ze op Bokt meelezen :P

Edit: Nicolletje @ [NM] Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?
Laatst bijgewerkt door Nic op 26-10-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:15

Ja, die Henk en Ingrid toch. :')

Geert doet dat allemaal heel slim, een aantal punten die hij de hele tijd overal rond loopt te blèren en andere politici mee probeert uit te lokken die vrij 'links' zijn en goed voor 'Henk en Ingrid', maar in zijn partijprogramma kan je zien dat hij toch heel rechs is en dat is meestal niet zo positief voor de lagere bevolkingsklasse, wat de mensen zijn die toch voornamelijk op Wilders stemmen.

Maar daar gaat het topic niet over. :+
Best moeilijk om niet off-topic te gaan.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:15

randalinpony schreef:
Ik denk dat het typisch is dat we nu een 'rechts' beleid krijgen wat betreft een heleboel andere zaken dan immigratie, zeker gezien het verkiezingsprogramma van de PVV.

Henk en Ingrid gaan het nog taai krijgen.

Het is juist aan de PVV te danken dat het regeerakkoord niet veel rechtser is!
Dankzij de PVV gaan de ouderen er niet op achteruit en zal de AOW pas in 2020 naar 66 jaar gaan.
Ook het ontslagrecht zal ongewijzigd blijven dankzij de PVV.
Dat zouden de VVD en het CDA nooit gedaan hebben als de PVV er niet bij betrokken was.
Maar dat is wel een fabeltje dat tegenstanders van de PVV graag de wereld in helpen.
Net als ze beweren dat Wilders alle moslims het land uit wil jagen. Allemaal leugens die verspreid worden opdat de goedgelovigen, die niet verder kijken dan hun neus lang is, dit voor waarheid aannemen.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 26-10-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:18

Ik las inderdaad een keer, dat het een behoorlijk links beleid is, gezien de partijen.