Ceriadwen schreef:Het ligt eraan wat de man van moet doen voor een werk, als het de gemeenschap dient dan heb ik daar geen problemen mee.
Ik wel, heel veel, want het ondermijnt nog steeds de samenleving. Maar het ging hier niet om gemeenschapswerk maar gewoon om commerciele productie.
Citaat:
Moet man aan de lopende band in een fabriek of anderszins commercieel bedrijf zijn werkzaamheden doen dan trek ik wel mijn wenkbrauw op ja.
Dat is precies het geval, dus kom maar op met die wenkbrauw.
Citaat:
Zoals ik al zei, dat is een conclusie die niet op feiten is gebaseerd, wij weten niet wat en waar de man werkt.
Nou, wij hebben gelezen dat het gewoon een commercieel bedrijf is, en helemaal niet om een sociale werkplaats gaat. Er is alleen administratief geschoven waardoor de detachering oa via de sociale werkplaats loopt. Het gaat echter om een persoon die zelf helemaal niet op een sociale werkplaats hoeft te werken, omdat hij gewoon werk kan doen, heeft gedaan en ook nu nog doet. Alleen is er een beetje handig omgestickerd. Er werken wel ook mensen vanuit de sociale werkplaats, maar die hebben niet de productienormen zoals haar man die wel heeft.
Dat is in dit topic al toegelicht door TS:
OsMo @ [NM] Werken voor je Bijstand uitkering. Daarnaast is het in het algemeen al bijzonder vaak bewezen dat het drukken van de arbeidskosten vooral de posities van de arbeiders slechter maakt, terwijl het beloofde effect van prijsverlaging en economische groei toch uitblijven.
Citaat:
Dan is het zaak om vooral veel verder te solliciteren.
Dat zou ik ook zeker aanraden, maar is wel een beetje tegen de klippen op als overheid en bedrijfsleven samen alle mindergeschoolde functies uit het arbeidsproces aan het halen zijn. De banen verdwijnen, de mensen niet. Werkgevers hebben nu goedkopere oplossingen, namelijk door precies dezelfde mensen precies hetzelfde werk te laten doen maar met meer geld voor de bedrijven en minder geld en rechten voor de werknemers. En daarom moeten we daar met alle macht tegen protesteren, dat is namelijk heel ongezond voor onze samenleving.