LindyH schreef:Ik denk dat het verwarrend is dat je dat een aanvullende uitkering noemt. Dat is het namelijk niet imo. Het is gewoon een bijstandsuitkering voor een gehuwd paar, waarvan jouw inkomsten zijn afgetrokken, wat logisch is natuurlijk.
Volgens mij wordt in de bijstandsterminologie de aanvulling op inkomen tot bijstandsniveau wel degelijk 'aanvulling' genoemd. Maar inderdaad is die terminologie verwarrend.
Citaat:
Ik denk dat je het aantal uur dat je man werkt niet mag koppelen aan een bedrag. Dat werk is namelijk commerciëel niet rendabel. Anders zou het gewoon een baan zijn en geen werkvoorziening.
Dat is inderdaad het hele punt. Dat we mensen aan het werk zetten terwijl wij daar niet veel tegenover stellen.
Citaat:
Dus jullie moeten zien dat je samen bij elkaar het Bijstandsbedrag verdient, dan heb je geen last meer van SoZa en hoeft je man geen onzinnig werk te doen.
Ik weet het niet maar eh TS, hadden jullie dit plan niet zelf al bedacht?
Citaat:
Dus jij blijft je 15 uur werken en gaat zo mogelijk in de WIA en je man zoekt ook een baan van 15 à 20 uur. Hoeft niet fulltime te zijn. Dan zijn jullie al veel beter af dan nu.
Hoe dacht je precies dat ze de WIA ingaat? Ondanks dat iedereen zegt dat dat zo makkelijk is, blijken er in de praktijk toch een paar regels te zijn. Bv dat je slechts in aanmerking komt voor de WIA als je inkomstenverlies hebt. Heb je dat werk niet gehad, dan volgt er ook geen WIA.
Volgens mij kun je trouwens terugvinden dat haar man al werk zoekt. Maar dat dat dus niet zo wil omdat hij zeg maar niet de enige is... (Oh ja, en sommige reintegratietrajecten / werkverplichtingstrajecten vergeten om mensen toe te staan te solliciteren.)