Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:37

runningkawa schreef:
omdat je de berichten niet leest...laat idd maar gaan...
Je leest met een hele gekleurde bril heb ik het idee...vandaar meteen aangevallen voelen naar alles waar moslim staat maar niet verder kijkend...en daarop direct vooroordelen hebbend naar mensen die wat anders zeggen

Vooroordeel Lachen

Nee sorry ik hou al op. Maar ik kijk iig NIET met een gekleurde bril naar alles, want ik weet dondersgoed wat er allemaal fout gaat in Nederland.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:38

katiavl schreef:
Nou, ik vind het niet zo raar dat mensen dit vrezen. Genoeg exemplaren van landen waar islamitisering geen positief effect heeft gehad. Neem nou iran, vroeger het land der modekoningen, vrouwen waren de mooiste en sterk onafhankelijk, super welvarend en hoe is het na islamitisering ?

Vind dat wel iets om over na te denken hoor Lachen

Terecht dat je deze vraag stelt. Ik sprak laatst een moslima die nu hier in Nederland woont en werkt. De afdrukken van sigarettenpeuken staan nog op haar hand. HAar ouders waren Iran namelijk al ontvlucht en dat had zij beter ook meteen kunnen doen.....

Zij is westers in haar manier van doen en denken. IN het huidige Iran, past zij niet meer. Dit weet ze. Ze houdt van haar land, maar ze weet dat ze er niet meer zal kunnen aarden. Niet zoals het nu is.

Verder vind ik niet dat in deze discussie mensen elkaars ervaringen moeten beoordelen als "vooroordeel". En het is ook flauw om te zeggen "wie goed doet, goed ontmoet". Dus iemand die in het openbaar z'n ding doet en vervolgens belaagt wordt door allochtonen (of autochtonen vraagt daar om? Lijkt me stug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:39

als je wel goed had gelezen snapte je de berichten die er staan wel... dus niks vooroordeel..
Maar je wauwelt er elke keer wat half offtopic over heen...maar idd laat maar gaan...heeft geen nut zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:40

runningkawa schreef:
als je wel goed had gelezen snapte je de berichten die er staan wel...

Jij kijkt blijkbaar wel door een gekleurde bril want er zijn hier ook mensen die mijn punt nog net wel snappen, maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:42

Zoals eerder gezegt snap ik je punt wel, maar kan ik me er niet in vinden...of ook niet gelezen?

Juul @ [NM] Nederland: Islamitische maatschappij? duidelijk voorbeeld van, mijn tekst niet lezen en wat half offtopic erover heen wauwelen..maar nogmaals laat maar...heb geen zin in mensen die een ander veroordelen en denken dat ze dat zelf niet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:44

Als je je er niet ik kan vinden, wat snap je dan aan mijn punt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:45

Ah werkt dat zo bij jou...als je een ander standpunt hebt, snap je de ander ook meteen niet meer??

Alles word me meteen duidelijk...ik ga stallen doen...veel nuttiger
Kan nu wel uitleg geven, maar dat heeft totaaaaaal geen nut...
Want jij hebt een ander standpunt, dus kan me ook niet begrijpen...tjah...als het zo werkt...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:47

@juul; ik heb in verschillende dorpen gewoond evenals in verschillende steden.. als ik de afkomst van mijn vriend vertel krijg ik juist in veel dorpen een normale reactie en in de steden meer wat moet je met zo iemand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:03

runningkawa schreef:
Ah werkt dat zo bij jou...als je een ander standpunt hebt, snap je de ander ook meteen niet meer??

Alles word me meteen duidelijk...ik ga stallen doen...veel nuttiger
Kan nu wel uitleg geven, maar dat heeft totaaaaaal geen nut...
Want jij hebt een ander standpunt, dus kan me ook niet begrijpen...tjah...als het zo werkt...

Idd KAwa zinloos Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 15:42

katiavl schreef:
Juul schreef:
Dat hoeft niet. Er zijn genoeg mensen uit boerendorpjes die de stad zo eng vinden dat ze er nooit komen.

Nah mijn ervaring is juist anders, in de delen waar weinig bevolking is in belgie westvlaanderen enzo hebben mensen geen problemen, in antwerpen juist wel. Maar daar zijn veel stukken waar de politie zelfs niet meer durft komen, en veel allochtonen ook niet. Daarom zul je hier allochtonen stemmers voor het vlaams blok zien

Daarom vond mijn moeder het een goed idee om alle 'noorderlingen' NIET mee te laten stemmen voor de kabinetsverkiezingen. Die lui hebben daar geen idee waar wij hier in de stad mee te maken hebben' zei ze. Omdat die Drenten allemaal pvda stemmen blijven wij hier met 'die probleem marokkanen' zitten Clown Inmiddels woont ze zelf in drenthe (maar ze gaat niet stemmen denk ik Haha! )

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 17:44

Miryamk schreef:
Omdat die Drenten allemaal pvda stemmen blijven wij hier met 'die probleem marokkanen' zitten Clown Inmiddels woont ze zelf in drenthe (maar ze gaat niet stemmen denk ik Haha! )

Het zijn juist veel stadsgemeentes die pvda stemmen, en dorpsgemeentes zijn meer voor CDA. Dus wat jouw moeder zegt klopt niet.

MAar verder kan ik me voorstellen dat mensen uit de stad meer in aanraking komen met allochtonen en dus met de islam dan mensen op het platteland. Op het platteland en in dorpsgemeentes kom je die namelijk veel minder tegen.
Daar tegenover staat dat mensen op het platteland wel wat behoudender zijn en minder open staan voor alles wat nieuw of anders is dan ze gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:18

Nessah schreef:
@juul; ik heb in verschillende dorpen gewoond evenals in verschillende steden.. als ik de afkomst van mijn vriend vertel krijg ik juist in veel dorpen een normale reactie en in de steden meer wat moet je met zo iemand..

Dit is dus ook mijn algemene ervaring.
Ik heb eerder het idee dat men in een dorp misschien wel even vreemd opkijkt, maar verder niet zo snel een oordeel klaar heeft liggen. Maar juist kijken, is die persoon er gelukkig mee, dan lekker laten gaan ipv mee bemoeien.
Er zullen vast wel dorpjes zijn waar dat niet zo is...maar dat zijn niet de plekjes waar ik heb gewoond Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:01

nou ik hoor van een van mijn beste vriendinnen dat haar moeder de ziektewet in is gegaan omdat haar werk te gevaarlijk werd.
ze werkte met allochtone probleemjongeren in de bos en lommer in amsterdam.
maar ze werd daar zo ernstig bedreigd dat ze nu in de ziektewet zit.
ze deed dit werk om te bewijzen dat de stereotypen niet waar zijn.........maar ze vertelde dat ze ze nu alleen maar keihard bevestigd hebben.

dit hoorde ik net,en vind dit heel erg!

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:35

Snoevie schreef:
nou ik hoor van een van mijn beste vriendinnen dat haar moeder de ziektewet in is gegaan omdat haar werk te gevaarlijk werd.
ze werkte met allochtone probleemjongeren in de bos en lommer in amsterdam.
maar ze werd daar zo ernstig bedreigd dat ze nu in de ziektewet zit.
ze deed dit werk om te bewijzen dat de stereotypen niet waar zijn.........maar ze vertelde dat ze ze nu alleen maar keihard bevestigd hebben.

dit hoorde ik net,en vind dit heel erg!

Dit heeft toch niet echt met islamitisering te maken? of zijn de allochtonen jongeren allemaal moslim?

Overigens vind ik het wel heel erg dat iemand probeert te helpen en eigenlijk stank als dank krijgt. Dat vind ik echt ondankbaar en mega asociaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 21:40

ik wilde het er niet bijzetten,maar de jongeren waren zo'n 90 procent van islamitische afkomst.
overige procenten waren geloof ik een paar surinaamse mensen en een paar antillianen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:51

Dan begrijp ik waarom je je berichtje plaatst. Wel goed dat er instanties zijn die die jongeren nog enigzins in te hand proberen te houden.

Al zou dat na jou berichtje gelezen te hebben wel een stuk ingrijpender mogen zijn..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:55

Aan de andere kant begrijp ik allochtone jongeren wel. De maatschappij kotst ze uit en hun ouders brengen ze geen eigenwaarde bij. Denk je eens in, in wat voor vicieuze cirkel je dan terecht komt Verward Niet prettig denk ik.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:59

Schimmelig schreef:
Aan de andere kant begrijp ik allochtone jongeren wel. De maatschappij kotst ze uit en hun ouders brengen ze geen eigenwaarde bij. Denk je eens in, in wat voor vicieuze cirkel je dan terecht komt Verward Niet prettig denk ik.

Dan moeten ze zich misschien maar anders gaan gedragen. En dus niet gaan roepen ( geld even voor de moslims ) dat ze nederland willen gaan vermoslimmen. Daarmee zaai je alleen maar haat.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:05

Het is een beetje extreem, maar waarom Nederlands zich daar zoveel van aantrekken is mij nog altijd een raadsel Tong uitsteken We zijn zo nuchter, waarom dan happen Nagelbijten / Gniffelen

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:22

PollyB schreef:
Dan moeten ze zich misschien maar anders gaan gedragen. En dus niet gaan roepen ( geld even voor de moslims ) dat ze nederland willen gaan vermoslimmen. Daarmee zaai je alleen maar haat.

Maar wat jij nu doet is generaliseren. Er is een groep moslims die inderdaad Nederland wil islamitiseren maar dat geldt niet voor alle moslims.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:30

Schimmelig schreef:

Weet je hoeveel succesvolle mensen erbij zitten, waar een wil is is een weg Ja.
Maar dan moet je wel iets voor doen, en niet slachtoffer uithangen. En dan criminaliteit daarop steken.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:33

Je hebt gelijk hoor, maar denk niet dat er veel The Secret lezen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:45

misschien maar in hun taal uitbrengen dan Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:46

Schimmelig schreef:

Zou standaart bij het immigratie pakket moeten zitten Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:47

Is dat dan niet al gebeurd Kawa? Haha! Dat ding is toch in 100 talen ofzo, persoonlijk vind ik hem een beetje voor beginners, maar hij is wel lekker commercieel Haha!

katiavl schreef:
Schimmelig schreef:

Zou standaart bij het immigratie pakket moeten zitten Haha!

Haha! Haha! Haha! Haha!