Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:58

Jij beticht anderen van vooroordelen terwijl die ook uit eigen ervaring vertellen. En dat zijn inderdaad allemaal, ook die van jou, vooroordelen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:02

Kan je mij qouten waar ik iemand beticht van vooroordelen ? Dat heb ik volgens mij gemist..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:06

Anoniem schreef:
En dit is dus ook een vooroordeel.

Anoniem schreef:
faye schreef:
Ik denk het niet, ik ben geen Wilders fan, maar wat jij hem toedicht klopt gewoon niet.

Nou het wordt dus tijd dat de moslims massaal aangeklaagd worden voor hun anti-homo opmerkingen. En dan kun je met je handje zwaaien naar de vrijheid van meningsuiting, dankzij het spasme van 1 bevolkingsgroep die niet wil accepteren dat we niet in de (bijv) marokkaanse bergen wonen hier. Een stadse moslim zul je hier niet over horen.

En dit is dus ook een vooroordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:07

En dát is ook een vooroordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:09

vind jij...
en jij beticht mensen er dus van

Ik vind dat jij ook vooroordelen hebt naar de mensen die niet uit de stad komen...dus doe je niet beter voor dan de rest...
De rest praat ook uit ervaringen..alleen die van jou zijn waar en van andere niet...
Dat getuigd van erg weinig respect naar je medemens toe...en eigenlijk is dat waar deze discussie om gaat...respect...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:11

Ik heb géén vooroordelen naar mensen die niet uit de stad komen. Maar de mensen die IK ken die niet uit de stad komen die moeten niks van Moslims weten. En de mensen die IK ken die uit mijn duurt komen hebben er geen problemen mee. Wat is daar nog een vooroordeel aan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:14

En de moslims die ik ken passen zich niet aan...
De moslims die ik ken haten homo's
De moslims die ik ken dicrimineren vrouwen en stellen ze achter
(gelukkig ken ik ook andere)

Maar dat mag niet gezegt worden Lachen
Dan heb je vooroordelen, want zo zijn ze niet Lachen

dat jij alleen maar mensen kent die kortzichtig zijn uit een dorp, zegt dat niet meer over de wereld om je heen van jouzelf?

Wat is het verschil?
Niet iets mogen zeggen over moslims, maar wel mogen zeggen over de mensen uit ene dorp en zogenaamd van niks weten...
Waarom is het een een vooroordeel en het ander niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:16

Juul, laat maar gaan, jullie komen er toch niet uit Lachen. Tijdje terug vertelde ik in een topic wat ik als voordeel zag van de multiculti maatschappij en toen werd er tegen mij geroepen dat ik kennelijk alleen maar goeie allochtonen tegen kwam. Wie goed doet, goed ontmoet denk ik dan maar *LOL*. Tegelijkertijd is het zo dat hoe meer aandacht je schenkt aan het slechte voorbeeld, hoe meer slechte dingen je tegen zult komen en zo raak je dus ook weer bevooroordeeld. In de breedte denken kan natuurlijk nooit kwaad, dat geldt voor iedereen Ja.
Groeten uit Amsterdam Knipoog.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:18

volgens mij bedoeld ze te zeggen dat er in een dorp minder moslims wonen dan in een grote stad en daardoor mensen in een dorp minder moslims persoonlijk kennen of mee omgaan puur om het feit dat er maar weinig moslims wonen. ( in vergelijking met een stad). Dus als jij 10 moslims kent of 100 dan kan je beter oordelen als je er 100 kent..

En opzich sluit ik me daarbij aan Lachen Dat mensen uit dorpen minder over moslims weten puur om het feit dat er in een dorp minder moslims wonen is een feit en geen vooroordeel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:19

Ligt ook aan in welke kringen je begeeft, dat klopt Ja

Op mijn werk, veel lager opgeleide mensen kom je idd vaak de minder leuke kanten tegen.
Heb je werk waar mensen echt een diploma nodig hebben zijn dat vaak mensen die wel wat willen maken van het verblijf in nederland en er hard aan werken.

En dat geld niet alleen voor buitenlanders, maar ook voor oer nederlandse mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:20

Nessah schreef:
volgens mij bedoeld ze te zeggen dat er in een dorp minder moslims wonen dan in een grote stad en daardoor mensen in een dorp minder moslims persoonlijk kennen of mee omgaan puur om het feit dat er maar weinig moslims wonen. ( in vergelijking met een stad). Dus als jij 10 moslims kent of 100 dan kan je beter oordelen als je er 100 kent..

En opzich sluit ik me daarbij aan Lachen Dat mensen uit dorpen minder over moslims weten puur om het feit dat er in een dorp minder moslims wonen is een feit en geen vooroordeel Lachen

Maar vaak hebben die mensen helemaal geen oordeel over die groepen, juist omdat ze ze niet kennen Lachen
De ervaringen die hier verteld worden is niet omdat je ze nooit gezien hebt van dichtbij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:23

runningkawa schreef:
Nessah schreef:

Maar vaak hebben die mensen helemaal geen oordeel over die groepen, juist omdat ze ze niet kennen Lachen
De ervaringen die hier verteld worden is niet omdat je ze nooit gezien hebt van dichtbij Haha!

Maar dat is nou precies waar ik op doel. De mensen uit de dorpjes die ik ken die zouden het liefst alle Moslims een harde trap richting grens geven omdat ze een 'gevaar' zouden zijn. En dat júíst omdat ze ze niet kennen en alleen vanuit krantenberichtjes praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:25

raar...de mensen die ik ken uit de dorpjes en dus werkelijk weinig er van mee krijgen hebben er geen oordeel over..willen ze ook niet de grens over trappen.

Mensen, zowel uit stad als dorp die er ervaringen mee hebben, wat negatief is, zeggen dat wel.

maar dat is dan geen vooroordeel maar een eigen ervaring...en di is net zoveel waard als jou ervaring..alleen doe jij of die van jou alleen telt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:26

Dat zie ik dus echt niet terug in mijn posts, dat alleen mijn ervaring telt. Als dat zo op jou over komt, het spijt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:27

Nee het gaat erom dat Juul mensen met een afwijkende mening gebaseerd op ervaringen van vooroordelen beticht. Haar eigen ervaringen schaart ze daar niet onder. En dat klopt dus niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:28

Zo komt het mij idd over
Want diegene die zeggen, laat ze maar oprotten hebben geen ervaring, weten het alleen uit de krant Lachen

idd faye, beter uitgelegt

Overigens zie ik maar weinig mensen zeggen, laat ze allemaal maar oprotten...ja wilders...maar die is gek...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:28

ik kom uit een dorpje, en ben idd zo iemand die niet graag in de stad komt..
maar dat heeft verder niks met allochtonen te maken ofzo.
ik ken allochtone nederlanders, vanuit alle windstreken.
en allemaal zijn ze weer anders.
van hartelijk en nederlands pratend, tot erg ouderwets en ontoegankelijk.
zo ken ik ook nederlanders van nederlandse afkomst, varierend van hartelijk en sociaal, tot erg ouderwets en ontoegankelijk Knipoog
met ontoegankelijke mensen heb ik moeite, maakt niet uit wie of wat ze zijn, ik hou daar gewoon niet van.
in het algemeen dus, en dat kan "buitenlander" zijn of "niet-buitenlander", om het even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:29

runningkawa schreef:
Zo komt het mij idd over
Want diegene die zeggen, laat ze maar oprotten hebben geen ervaring, weten het alleen uit de krant Lachen

idd faye, beter uitgelg

Overigens zie ik maar weinig mensen zeggen, laat ze allemaal maar oprotten...ja wilders...maar die is gek...

Mensen die nooit een Moslim van dichtbij zien wéten het alleen uit de krant.....
En dát zijn de mensen waar ik het over heb.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:31

Nou ik geloof wel dat veel mensen door de media beinvloedt worden. Als ze dan nog niet zeker zijn van hun oordeel kan die wel zeker in een bepaalde richting gestuurd worden.

Want je komt in het topic ook veel voorbeelden tegen van situaties die ik in het echt nog nooit ben tegen gekomen.. En ik woon in een plaats waar veel moslims wonen en ook in de buurt van Utrecht waar veel moslims wonen. Dat zijn dan voorbeelden die breed uitgemeten worden in de media en die nemen sommige mensen over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:31

zucht....nog een keer (lees je wel?)
Die mensen hebben er dus vaak géén mening over is mijn ervaring.
Dat schrijf ik nu al 3 keer

Mensen met ervaring zeggen wel vaak, laat de criminelen maar opzouten...maar dat komt dus niet uit de krant, maar uit eigen ervaring. Is mijn ervaring

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:32

Lovely schreef:
Dat nou ook weer niet, maar tegen die tijd hoort de Islam wel een volwaardige plaats te hebben in onze samenleving.

Wat houdt dat eigenlijk in? En hoe zie je dat in de praktijk?

Overigens, ik heb een pesthekel aan alle fundamentalisten. (en die heb je niet alleen onder de moslims, maar ook onder de christenen (vaak zwarte kousen genoemd, je weet wel, niet mogen paardrijden op zondag)). In principe respecteer ik ieder persoon, ongeacht moslim of wat dan ook. Daar hebben mensen bij mij een fundamenteel recht op. En dat kunnen ze overigens verbrassen met hun gedrag op allerlei manieren. Maar hoe kleed je het in, in de maatschappij, de islam die een volwaardige plaats heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:33

runningkawa schreef:
zucht....nog een keer (lees je wel?)
Die mensen hebben er dus vaak géén mening over is mijn ervaring.
Dat schrijf ik nu al 3 keer

Mensen met ervaring zeggen wel vaak, laat de criminelen maar opzouten...maar dat komt dus niet uit de krant, maar uit eigen ervaring. Is mijn ervaring

Let it go... Sorry ik snap er nu helemaal niks meer van Huilen van het lachen
Laat maar gaan ook, het gaat best wel offtopic en we komen er toch niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:35

Juul schreef:
runningkawa schreef:
Zo komt het mij idd over

idd faye, beter uitgelg

Mensen die nooit een Moslim van dichtbij zien wéten het alleen uit de krant.....
En dát zijn de mensen waar ik het over heb.

Nou nee je betichtte mij ook van vooroordelen en ik heb toch zeer regelmatig contact met allochtonen.

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:36

Niet alle moslims zijn allochtoon he'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:36

omdat je de berichten niet leest...laat idd maar gaan...
Je leest met een hele gekleurde bril heb ik het idee...vandaar meteen aangevallen voelen naar alles waar moslim staat maar niet verder kijkend...en daarop direct vooroordelen hebbend naar mensen die wat anders zeggen