Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:16

smokey17 schreef:
Je laat jezelf nou wel erg kennen heino

Dát zal het zijn, je hebt me! *kuch*
Ik kan er gewoonweg niet bij dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt. Gemeen vind ik dat, en volkomen onnodig. Politiek wordt er niet beter van als jouw gedrag van een ander afhankelijk is. Je hebt toch zelf zeggenschap over je leven? Dan ga je toch niet dingen zeggen als "ja maar zij doen hetzelfde, lekker puh" :?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:16

Heino schreef:
Je maakt je er wel erg gemakkelijk vanaf Smokey. Jammer. En lekker controversieel maar daar doet het me wel aan denken: sommige mensen zouden geen stemrecht mogen hebben.

Ook zo'n lekker puntje om over te discussiëren. Ik ben voor stem-les (milde vorm van politicologie in één dag :P) en een minimale stem-leeftijd van 25 jaar }>

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:17

Schimmelig schreef:
Ook zo'n lekker puntje om over te discussiëren. Ik ben voor stem-les (milde vorm van politicologie in één dag :P) en een minimale stem-leeftijd van 25 jaar }>

Ik zal wel even een nieuw topic aanmaken want vind het interessant ;)

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:18

tessie1985 schreef:
mijn stem zal naar pvv gaan
mijn hoop is pvv vvd d66

Nou dat gaat dus nooit gebeuren, Pechtold heeft al toe gezegd nooit met de PVV in de regering te gaan. De enige partijen die nog met de PVV willen regeren is het CDA en de VVD.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:19

Heino schreef:
Sonja_vR schreef:
hoe moet ik dat in vredesnaam nuanceren zonder in te boeten op mijn mening/overtuiging/levensvisie?

"Ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten worden omdat politiek zich beter op feiten dan op overtuigingen kan baseren".
Hoe moeilijk is dat?

ja, dat is een deel van het verhaal ...maar als ik dat zeg , word er wel aan mij gevraagd waarom ...het is nu eenmaal zo dat in een discussie , waarbij religie betrokken word, vaak de religieuze mensen de kritiek , of de opmerkingen pijnlijk gaan vinden en gekwetst raken ... ik zal over het algemeen echt wel rekening proberen te houden met ...maar niet tot in den treure, dat is namelijk iets wat in de politiek ook heel veel gebeurt en waardoor er in mijn ogen een hoop fout is gelopen
denk hierbij aan het 2de wereld oorlogs syndroom waar we nog steeds last van hebben , de angst om te discrimineren waardoor er "positief" gediscrimineerd word
daar moeten we gewoon vanaf... nee, we moeten niet onze mening zomaar de wereld inslingeren en lak hebben aan wta die mening teweeg gaat brengen , maar we moeten ook niet verzanden in nuanceringen waardoor de kern van een aantal dingen verloren gaat ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:20

LimaMambo schreef:
owja.. en ik ben TEGEN geloof in de politiek
want als er iets schadelijk is voor de samenleving is het dat wel

En dan toch Wilders stemmen :?

Momenteel weet ik het even niet meer.
Stem al lange tijd SP, maar of dat nu ook zo gaat zijn?
Neig toch ook naar D66 nu, al zie ik liever van der Ham ipv Pechtold, al is dat meer een gevoelskwestie dan dat ik dat echt kan beargumenteren..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:20

Heino schreef:
Schimmelig schreef:

Ik zal wel even een nieuw topic aanmaken want vind het interessant ;)

Bespaar mij het leed wat daar uit voort kan vloeien psycholoogje in de dop :P

Wat is de gemiddelde leeftijd op dit forum eigenlijk? :o?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 16:21

Bos was bij Spijkers met Koppen en daar zei hij o.a. dat de andere partijen wel wilden instemmen met het vertrek uit Uruzgan, maar dat ze dat niet naar buiten mochten brengen.
Typische CDA achterkamertjes politiek.
De kiezers even voor de gek houden en later tegen de coalitiegenoot zeggen, maar jullie gingen toch mee.
Gelukkig wilden de PVDA ministers daar niets mee te maken hebben, die hadden dat al met het Irak rapport gehad.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:22

Sonja_vR schreef:
van het verhaal ...maar als ik dat zeg , word er wel aan mij gevraagd waarom

Maar dat is toch niet erg? Dat kan je ook netjes verwoorden toch? Ik begrijp dat beledigende en ongenuanceerde teksten vaak meer impact hebben en daardoor eerder gelezen worden er op gereageerd wordt. Maar daarmee bereik je niet wat je wilt: een gezellige discussie :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:22

Mitchall schreef:
smokey17 schreef:

Ik heb al heel duidelijk gezegt dat ik het prima vind als mensen ergens heilig in geloven.......andersom gebeurt het een stuk minder.

EN waarom ZOU ik altijd een eeuwig maar rekening moeten houden met een ander...

Kom op zeg een beetje sterk in je schoenen staan en tegen kritiek kunnen misstaat niemand.

Omdat andere, zoals mij iig. is grootgebracht, andere het ook doen ;)
Als andere hetzelfde niet naar jou te doen, jammer dan toch ? Maar verlaag je niet naar het zelfde niveau :)
Jij weet dan toch beter?!

Nee jij hebt vast nog noooooooooooit anderen al dan niet met opzet gekwetst

sarabande

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 16:23

Zou wel fijn zijn als persoonlijke aanvallen, die altijd zwakte in de argumentatie moeten maskeren, achterwege kunnen blijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:24

smokey17 schreef:

Dat is toch niet relevant? Verleden kan je niet veranderen, toekomst wel.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:25

pfff de pvv vvd cda en christen unie mogen van mij weg blijven hoor..... Mijn gevoel zegt dat het een heuze ramp gaat worden :( En dat de burgers het moeten bekopen.....

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:26

smokey17 schreef:
Mitchall schreef:

Omdat andere, zoals mij iig. is grootgebracht, andere het ook doen ;)
Als andere hetzelfde niet naar jou te doen, jammer dan toch ? Maar verlaag je niet naar het zelfde niveau :)
Jij weet dan toch beter?!

Waarom zou 'k dat doen? Tuurlijk, als ik ruzie heb gooi ik er wel eens wat uit ;)
Maar, even hard gezegd, ik heb nooit racistische uitspraken gedaan via internet of tegen andere mensen ;)
Laatst bijgewerkt door Mitchall op 20-02-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeanine93

Heino schreef:
Jeaninee_Ier schreef:
Links houd ik al helemaal niet van. Daar ben ik echt op tegen!

Waarom ben je zo tegen een links kabinet, als ik vragen mag?

Omdat een links kabinet bijvoorbeeld geen bezwaar heeft tegen de belastingsverhoging voor mensen die het breder hebben. Mensen met een loon boven een bepaalde grens, betalen meer belasting omdat ze meer inkomen hebben en de werkloosheidsuitkeringen worden betaald uit een belastingverhoging. De mensen die het breder hebben moeten betalen voor de mensen die het minder breed hebben. Natuurlijk niks mis mee maar mensen met een hoger inkomen betalen zich scheel aan dit soort dingen. De mensen die met een bierkrat op de bank zitten krijgen geld van een linkse overheid en de uitkeringen blijven maar stijgen. Maar neem nou ook bijvoorbeeld het pensioen. De linkse partijen regelen het zo dat als je zelf (zoals mijn ouders) een pensioen hebt opgebouwd naast je gewone pensioen, dat de mensen die dus hun eigen pensioen hebben opgebouwd om het later wat breder te hebben, maar extra belasting daarover moeten betalen.
Zo zijn er nog wel meer punten waar ik het niet over eens ben. Het kan misschien ook komen doordat mijn ouders tegen links zijn. Zoiets krijg je mee ;)

Overigens zal de val van het kabinet wel in het voordeel zijn voor de PvdA. Doordat Bos zijn rug recht heeft gehouden zullen ze wel weer meer stemmen krijgen. En dat terwijl ze eigenlijk helemaal waren afgezakt in de peilingen.

Shadow0

smokey17 schreef:
Het is duidelijk ten strengste verboden een eigen mening te hebben als die niet in jullie straatje ligt.

Je mag 'm best hebben - ik heb alleen duidelijk geschreven dat je die wat mij betreft niet zomaar moet delen als je weet dat je anderen (niet mij trouwens, want ik ben geen christen) ermee kwetst, en je geen onderbouwing wilt geven van die mening.

Citaat:
Je persoonlijk aangevallen voelen door een volstrekt vreemde is in mijn ogen een twijfel aan jezelf

Dat je aanneemt dat ik me aangevallen voel is jouw aanname - en hij is fout. Ik voel mij namelijk volstrekt niet aangevallen :) En ik ben ook niet de doelgroep.

Maar ik ben *wel* deel van de maatschappij, en ik vind het jammer dat er in onze maatschappij zo makkelijk vanalles geschreeuwd wordt - zonder dat mensen rekening willen houden met hoe het overkomt. Dat vind ik zeer kwalijk bij een politicus als Wilders: hij roept vanalles maar wil het niet zorgvuldig doordenken, en draagt daarmee bij aan de problemen en niet aan de oplossingen.

Maar ik vind het ook kwalijk van jou. Je bent slim genoeg om beter te weten - en je leeft in een samenleving met anderen, dus heb je rekening te houden met anderen. En 'jamaarzullie doen het ook' is een argument voor de kleuterschool. En ik zal daar nog wel vaker op ingaan - dat is nou mijn vrijheid van meningsuiting. Zolang jij je mening op een manier blijft geven die uitstraalt dat je geen zin hebt rekening te houden met anderen, zal ik er op reageren. Die discussie kun je niet eenzijdig opzeggen - als jij je mening op een bepaalde manier uit, heb je kans dat daar op een bepaalde manier op gereageerd wordt.

Freedom007

En de lui die het hartst schreeuwen loopt iedereen maar achteraan.... ik snap er niets van hoor.... pfffff

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:30

Even weer on-topic: ik heb 'nee' gestemd. Hoe sympathiek Balkenende me als mens ook lijkt, als MP van Nederland heeft hij zich in mijn ogen niet goed laten zien: 3 keer vroegtijdige verkiezingen daar ben ik niet van onder de indruk.
Ik vind het jammer dat Bos/PvdA het zo op de spits heeft gedreven, dit proefde wel een beetje naar stemmenwinnerij. Niet zo netjes.
Wat mij betreft, krijgen we bijvoorbeeld VVD, CDA en D66 ofzo. En ook al neig ik zelf naar links qua stemmen, misschien is het wel goed om de PVV in het diepe te gooien. Laat ze maar ze zien wat ze van hun plannen kunnen uitvoeren. Waarschijnlijk niet veel, want in de politiek is compromissen sluiten aan de orde van de dag. Voor we het weten, moeten we dan waarschijnlijk weer naar de stembus en is het 'dag PVV'. Eind goed, al goed.
Ik ben wel erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:32

Schimmelig schreef:
Wat stem jij Shadow - dat heb ik even gemist :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet waar ik op ga stemmen. Niet bij de gemeenteraad en niet bij de landelijke verkiezingen, wanneer die komen. Qua opvattingen sta ik achter de SP, maar ik zie wel een boel praktische bezwaren aan alle kanten.
Vooral als de stemmen zich helemaal verdelen naar flink links en flink rechts, is er weinig mogelijk om een fatsoenlijk kabinet te vormen en daar schiet niemand wat mee op. Dus misschien dat ik een iets gematigdere partij dan eerder zou steunen (PvdA, D66).

Ik weet in elk geval wel wat ik zeker niet stem: Trots op Nederland, PVV, SGP, CDA, CU, VVD krijgen mijn stem heel nadrukkelijk niet, onder geen voorwaarde. Niet lokaal en niet landelijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:33

Jeaninee_Ier schreef:
Omdat een links kabinet bijvoorbeeld geen bezwaar heeft tegen de belastingsverhoging voor mensen die het breder hebben.

Maar hoe moeten we anders een berg kostenposten dekken?
Wat ik nu zie is dat "kleinverdieners" zowel meer subsidies krijgen (huurtoeslag, kindertoeslag etc.) én minder belasting hoeven te betalen. Misschien is het een idee één van die twee anders in te vullen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:35

Shadow0 schreef:
Vooral als de stemmen zich helemaal verdelen naar flink links en flink rechts, is er weinig mogelijk om een fatsoenlijk kabinet te vormen en daar schiet niemand wat mee op.

Ik denk wel dat dat er aan zit te komen. Ik krijg de indruk dat veel mensen de middenpartijen associëren met gebrek aan daadkracht en negativiteit.

Smokey: ik laat jou vanaf nu "links" (jaja, mooie woordspeling ;)) liggen want dit schiet niets op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:38

smokey17 schreef:
Euhm ik ben nergens gevraagd om een onderbouwing.... jullie zijn meteen in de aanval gegaan.

Dan versimpel je de zaken een beetje :)

LimaMambo was degene die de stelling opperde, en gevanfleur vroeg toen heel beschaafd en redelijk naar het waarom: gekvanfleur @ [NM] Moet Balkenende terugkomen

Jij reageerde daarop met iets in hoofdletters - geen onderbouwing maar 'DAT IS MIJN MENING'. Dat komt niet bepaald constructief, onderbouwend of vriendelijk over. De anderen reageerden vervolgens op jouw toon in dat bericht en die daarop volgden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:40

Heino schreef:
Ik denk wel dat dat er aan zit te komen. Ik krijg de indruk dat veel mensen de middenpartijen associëren met gebrek aan daadkracht en negativiteit.

Which is funny, want zodra iemand ook maar iets oppert dat ook maar neigt naar daadkracht springt de Telegraaf erbovenop. Dat gebrek aan daadkracht komt niet alleen uit de partijen maar eerst en vooral ook uit onze samenleving zelf. Iedereen is vooral overal tegen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:42

Shadow0 schreef:
Iedereen is vooral overal tegen.

Ja inderdaad, overal wordt tegenaan geschopt. Ik verbaas me nog steeds over het feit dat het stimuleren van constructieve initiatieven (dat feest in Gouda organiseren om vernielingen tegen te gaan) overal de grond in gestampt worden :n

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:45

Shadow0 schreef:
Schimmelig schreef:
Wat stem jij Shadow - dat heb ik even gemist :)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet weet waar ik op ga stemmen. Niet bij de gemeenteraad en niet bij de landelijke verkiezingen, wanneer die komen. Qua opvattingen sta ik achter de SP, maar ik zie wel een boel praktische bezwaren aan alle kanten.
Vooral als de stemmen zich helemaal verdelen naar flink links en flink rechts, is er weinig mogelijk om een fatsoenlijk kabinet te vormen en daar schiet niemand wat mee op. Dus misschien dat ik een iets gematigdere partij dan eerder zou steunen (PvdA, D66).

Ik weet in elk geval wel wat ik zeker niet stem: Trots op Nederland, PVV, SGP, CDA, CU, VVD krijgen mijn stem heel nadrukkelijk niet, onder geen voorwaarde. Niet lokaal en niet landelijk.

Ik vind politiek eigenlijk heel vermoeiend en zou het liefst niet stemmen - daar schiet ik niet zoveel mee op, dus daarom stem ik wel. Ik wil niet dat mijn stem verloren gaat aan een relatief kleine partij, dus denk ik dat het D66 wordt. Dat vind ik een veilige keus, omdat ze een klein kansje maken. Ik ben zeeeeeeer benieuwd naar de peilingen van volgende week :) De lokale verkiezingen interesseren mij nog minder dan de landelijke, dus wellicht dat ik die oversla :o