smokey17 schreef:Het is duidelijk ten strengste verboden een eigen mening te hebben als die niet in jullie straatje ligt.
Je mag 'm best hebben - ik heb alleen duidelijk geschreven dat je die wat mij betreft niet zomaar moet delen als je weet dat je anderen (niet mij trouwens, want ik ben geen christen) ermee kwetst, en je geen onderbouwing wilt geven van die mening.
Citaat:
Je persoonlijk aangevallen voelen door een volstrekt vreemde is in mijn ogen een twijfel aan jezelf
Dat je aanneemt dat ik me aangevallen voel is jouw aanname - en hij is fout. Ik voel mij namelijk volstrekt niet aangevallen
En ik ben ook niet de doelgroep.
Maar ik ben *wel* deel van de maatschappij, en ik vind het jammer dat er in onze maatschappij zo makkelijk vanalles geschreeuwd wordt - zonder dat mensen rekening willen houden met hoe het overkomt. Dat vind ik zeer kwalijk bij een politicus als Wilders: hij roept vanalles maar wil het niet zorgvuldig doordenken, en draagt daarmee bij aan de problemen en niet aan de oplossingen.
Maar ik vind het ook kwalijk van jou. Je bent slim genoeg om beter te weten - en je leeft in een samenleving met anderen, dus heb je rekening te houden met anderen. En 'jamaarzullie doen het ook' is een argument voor de kleuterschool. En ik zal daar nog wel vaker op ingaan - dat is nou mijn vrijheid van meningsuiting. Zolang jij je mening op een manier blijft geven die uitstraalt dat je geen zin hebt rekening te houden met anderen, zal ik er op reageren. Die discussie kun je niet eenzijdig opzeggen - als jij je mening op een bepaalde manier uit, heb je kans dat daar op een bepaalde manier op gereageerd wordt.