Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:50

Nakisha schreef:
Van CDA zullen we wel nooit afkomen... maar als het kon, GRAAG. CDA heeft zijn stemmen vooral te danken aan zijn ''C''. Veel gelovigen stemmen erop uit gewoonte, niet om de partijpunten. Balkenende is wat mij betreft nu wel eens klaar, die hoeft sowieso niet terug te komen.

Ik zou Bos en PVDA juist wel graag terugzien. Mijn ideaal zou toch PVDA, SP, Groenlinks zijn. Maar dat gebeurd vrees ik alleen in sprookjesland.
En die VVD hoef ik sowieso niet, die willen alleen de rijken rijker maken. En PVV, alsjeblief niet... dan krijg je de herhaling van het kabinet waar de LPF in zat. Rampspoed..!!

Is helaas inderdaad een sprookje.... PVDA, SP en Groenlinks lijkt mij een goed kabinet.... eventueel met vvd erin voor het tegengas...
En dan Marijnissen als premier :)

_Noah

Ik zeg ook weg met Bakellende, zo hoopvol als ik op hem gestemd had zo veel dingen zijn er gebeurt door hem waar ik het totaal niet mee eens ben :( !

Wilders heeft wel mooie beloftes het probleem is, wat wordt ervan waar gemaakt? En sommige standpunten vind ik te radicaal en ben ik ook bang dat dit zal doorslaan.

Anoniem

Dribbel schreef:
Citaat:
Grote kans dat we weer Pim Fortuin praktijken gaan krijgen. Het iets minder intelligent volk hoort weer dingen wat ze zint, en verder kijken doen ze niet.... dus we gaan wilders stemmen want die zegt goede dingen.....

Ik denk persoonlijk dat hij nooit premier zal worden, dan is hij al lang en breed met Pim in debat hoe ze de wereld kunnen regeren vanuit het hiernamaals.

:') _O- Ik zie het ook helemaal voor me. Zitten ze daar op een wolkje in een engelenoutfit.

Die engelenoutfit zal wel niet hoor..... }>

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:52

SusanH schreef:
ben helaas bang dat de verkiezingen een dusdanige uitslag gaan geven dat het een hele moeizame formatie zal worden. Ook zie ik op dit moment geen sterke leidersfiguren die de rol van MP op geloofwaardige wijze op zich zouden kunnen nemen.

Aan de andere kant maakt het weinig verschil: geen regering of een regering die niks doet maakt i.m.o. niet veel uit.

Mitchall

Mij maakt het niet uit, zolang Geert Wilders maar niet aan de macht komt :')

RoosIris

Yamcha schreef:
Dribbel schreef:
]
:') _O- Ik zie het ook helemaal voor me. Zitten ze daar op een wolkje in een engelenoutfit.

Die engelenoutfit zal wel niet hoor..... }>

Hihi eerder duivelsoortjes :)

Anoniem

smokey17 schreef:
Nakisha schreef:
Van CDA zullen we wel nooit afkomen... maar als het kon, GRAAG. CDA heeft zijn stemmen vooral te danken aan zijn ''C''. Veel gelovigen stemmen erop uit gewoonte, niet om de partijpunten. Balkenende is wat mij betreft nu wel eens klaar, die hoeft sowieso niet terug te komen.

Ik zou Bos en PVDA juist wel graag terugzien. Mijn ideaal zou toch PVDA, SP, Groenlinks zijn. Maar dat gebeurd vrees ik alleen in sprookjesland.
En die VVD hoef ik sowieso niet, die willen alleen de rijken rijker maken. En PVV, alsjeblief niet... dan krijg je de herhaling van het kabinet waar de LPF in zat. Rampspoed..!!

Is helaas inderdaad een sprookje.... PVDA, SP en Groenlinks lijkt mij een goed kabinet.... eventueel met vvd erin voor het tegengas...

Wordt niks. Veel idealen, weinig realiteitszin.

Er gebeurt uiteindelijk niks, kiezers teleurgesteld, en weer een kabinet dat klapt. Schiet je niks mee op.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:53

Mitchall schreef:
Mij maakt het niet uit, zolang Geert Wilders maar niet aan de macht komt :')

Of Balkebende :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:53

Yamcha schreef:
smokey17 schreef:

Wordt niks. Veel idealen, weinig realiteitszin.

Er gebeurt uiteindelijk niks, kiezers teleurgesteld, en weer een kabinet dat klapt. Schiet je niks mee op.

Nou weet niet.......Zit wel pittig volk bij wat niet alleen maar roept hoor!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:54

Precies, nu gaat iedereen op Wilders stemmen, let maar op.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:54

owja.. en ik ben TEGEN geloof in de politiek
want als er iets schadelijk is voor de samenleving is het dat wel

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:55

Ik denk dat het nieuwe kabinet niet moet gaan denken in links of rechts. Nederland moet drastisch zijn staatsschuld gaan aflossen, dat betekend dat er flink moet worden gesneden in de uitgaven. En dat met name links partijen hun idealogie tijdelijk even moeten laten varen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:55

Noah2006 schreef:

Laten we maar hopen van niet.. :\

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:06

Afbeelding

Mitchall schreef:
Noah2006 schreef:

Laten we maar hopen van niet.. :\

Inderdaad :\

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:07

Ik ben voor een kabinet met GroenLinks, D66, PvdA en toch de PVV.. Want daar blijft toch alleen maar spanning tussen zitten wat de politiek niet constructiever maakt. Laat ze nou eens samenwerken ipv elkaar alleen maar tegenwerken (en dat laatste geldt met name voor meneer Wilders)

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:13

Volgens de laatste peilingen :7

32 zetels voor het CDA
21 zetels voor de PvDA
12 voor de SP
17 voor de VVD
24 voor de PVV
11 voor Groen Links
18 voor D66

Alle partijen met minder dan 10 zetels zijn terug te vinden op http://www.politiekebarometer.nl/

tessie1985

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:17

mijn stem zal naar pvv gaan
mijn hoop is pvv vvd d66

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:17

Volgens mij ben ik de enige met deze mening, maar ik hoop op meer macht voor de PVV :o En nee, ik ben niet één of ander laagopgeleid type die alleen maar roept 'weg met die k***** buitenlanders!', maar ik ben het gewoon over het algemeen met Wilders eens, uit alle stemwijzers kwam dit ook bij mij, dus ik ga zeker op de PVV stemmen.

Balkenende hoeft van mij niet meer terug te komen :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:18

LimaMambo schreef:

hoezo is dat schadelijk?
ik zie mezelf niet als schadelijk voor de maatschappij.
wat ik schadelijk vind is dat christenen steeds meer in een hoekje worden geduwd.
tegen homo's mag je geen slecht woord zeggen en tegen christenen wel.
ik respecteer allebij. maar heb een pesthekel aan mensen die gewoon niet kunnen respecteren dat er anders denkende zijn.

ik denk dat Nederland er heel anders uit zal zien, als we wat meer respecteerden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:25

Kerk en staat mogen ze wat mij betreft scheiden en daarom zal ik niet stemmen op een partij die hun overtuigingen (deels) baseert op het geloof.
Natuurlijk is een gedeelte van je overtuigingen wel daarop gebaseerd, christen of niet-christen, maar dingen als abortus verbieden omdat dat in de Bijbel staat..
Beetje kort door de bocht hoor, maar dat is een zo'n beetje mijn visie daarop.

Balkenende hoeft van mij niet terug te komen, hij heeft al meerdere kabinetten gigantisch laten floppen en ik verwacht niet dat het bij Balkie V beter zal gaan.

Dit jaar mag ik voor het eerst stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen, heb laatst een stemwijzer gedaan en daar kwam ik uit op D66.
Helaas vond ik politiek nooit echt heel interessant en weet ik vrij weinig van de standpunten van de partijen dus ga me daar deze vakantie maar eens in verdiepen aangezien ik dit jaar 2x mag stemmen. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:27

Plien91 schreef:
Natuurlijk is een gedeelte van je overtuigingen wel daarop gebaseerd, christen of niet-christen, maar dingen als abortus verbieden omdat dat in de Bijbel staat..

Eens. Als men geen abortus voor zichzelf wilt, nou dan toch niet? Maar ik vind het niet kunnen anderen jouw geloofsovertuigingen op te dringen. Zou net zoiets zijn als dat we allemaal geen varkensvlees meer mogen eten want dat mag niet van Allah.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:27

gekvanfleur schreef:
LimaMambo schreef:

hoezo is dat schadelijk?
wat ik schadelijk vind is dat christenen steeds meer in een hoekje worden geduwd.
ik respecteer allebij. maar heb een pesthekel aan mensen die gewoon niet kunnen respecteren dat er anders denkende zijn.

ik denk dat Nederland er heel anders uit zal zien, als we wat meer respecteerden.

Wat zo schadelijk is aan het geloof??? Gelovigen laten zich leiden door een illusie....... dat is schadelijk.

DIT IS MIJN MENING :)

Van wanneer was die peiling? Voor of na de val van Balkebende?
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 20-02-10 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:29

De peiling was van 18/2/2010 (tijdens de val?) :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:29

smokey17 schreef:
gekvanfleur schreef:
hoezo is dat schadelijk?

Wat zo schadelijk is aan het geloof??? Gelovigen laten zich leiden door een illusie....... dat is schadelijk.

Van wanneer was die peiling? Voor of na de val van Balkebende?

Hooooooo! Dat is jouw mening! Jij ziet het als een illusie, gelovigen niet!

Ik ben het wel met je eens dat kerk en staat absoluut gescheiden horen te zijn, maar dit vind ik wel een hele nare uitspraak! :\

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:31

Die uitspraak vind ik al tamelijk beledigend, en ik ben nog wel atheist. :=
Een beetje meer respect voor de overtuigingen van je medemens lijkt me wel fijn. :)

Wat betreft geloof en staat gescheiden houden: Heino says it all wat mij betreft. ;)