EERBETOON AAN LIESELOTTE STEEGEMANS
(Op bokt bekend als LS_fotos )
[VN] Bokker LS_Fotos overleden
[LZP] Het overlijden van bokker LS_fotos
[LZP] Lieve Lot, straal nog maar 1 keer op Bokt
Haar eigen boek, MIJN LEVEN, postuum uitgegeven, 5 jaar na haar overlijden:

* Zelfportret van Lieselotte, gemaakt tijdens 1 van haar opnames *
Zoals velen weten was Lieselotte bezig haar eigen boek te schrijven. Dit heeft zij ook meermaals hier op Bokt gemeld, en had daar ook veel steun aan!, zie bijv.
LS_fotos @ [MWS] Burn-out/depressie lotgenoten?
Op 17 oktober 2016, slechts 3 dagen voor haar overlijden, schreef zij nog dit:
LS_fotos schreef:Ik ben bezig met een boek schrijven, dit boek zit vol gedichten en een beetje inhoud van mijn leven.
Dit gaat uitgebracht worden, preciese tijdstreek weet ik (nog) niet.
Hier slaap ik heel erg veel, En heb net een IC ziekenhuisname achter de rug. Of Mijn lichaam
ooit weer normaal gaat functioneren is de vraag...Dit is het leed wat veel te laat hulp geven heet. Daar gaat mijn boek dan ook over.
Enkele dagen later schreef een bokker in datzelfde topic:
Citaat:dat boek zullen we dus nooit te zien krijgen

* Onderstaande tekst is geschreven door Sanne, de zus van Lieselotte *
MIJN LEVEN
[i]Het eigen boek van Lieselotte!
20-10-2016, vandaag 5 jaar geleden..
Zoals velen weten was Lieselotte bezig haar eigen boek te schrijven....
Lieselotte's boek "MIJN LEVEN" bevat een schrijnende aanklacht tegen het zich onbegrepen voelen door hulpverleners zoals de GGZ, als ook haar worsteling om juist te willen leven om er voor haar dierbare pony’s te kunnen blijven zijn. Helaas is Lieselotte hier niet meer toe gekomen..
Ik, de zus van Lieselotte, heb het boek met heel veel liefde vorm gegeven. Super trots, dankbaar en emotioneel vertel ik dat het boek MIJN LEVEN vandaag 20-10-2021 uit is gekomen in eigen beheer.
JoyCiej007 schreef:Uiteraard heb ik het boek meteen besteld en binnen gekregen. Het staat bij mij dan ook op een speciaal plekje en bij de rouwkaart.![]()
Als vriendin en nauw betrokkene tot het laatst, is het heel mooi en fijn dit boek, "Het boek van Lot", te hebben en om er af en toe stukjes uit te kunnen lezen. Veel herkenbaarheid in haar spreek- en schrijfstijl, en in haar hele "zijn". Ook haar geniale, scherpe humor komt naar boven.
Een bundeling van haar gedichten, verhalen, foto's, tekeningen, handgeschreven briefjes.![]()
![]()
Maar ook, juist daarom, voor mijzelf heel heftig en moeilijk om te lezen.Ik lees het dan ook in gedeeltes, op een bepaalde manier, op bepaalde tijden en met betrokkenheid van mijn eigen hulpverlening maar het verdriet en intens gemis blijft uiteraard aanwezig
![]()
Lot verdiend het om, hoe triest ook, gehoord te worden, juist nu na haar dood. Er zijn zelfs al enkele hulpverleners die dit boek hebben besteld, heb ik vernomen. Dat is echt heel mooi!
Ik vind het dan ook zeer belangrijk om mijn diep respect te uiten voor Sanne, die deze onwijs mooie en vooral moeilijke, zware taak op zich heeft genomen. Het is écht een boek van en door Lot geworden. @Sanne: Lot zal ontzettend trots op je zijn, dat weet ik wel zeker!
* Dit boek berust op de werkelijkheid. Een leven in een rollercoaster van psychisch leed, EN een leven vol liefde voor paarden.
Het kan als aangrijpend ervaren worden *
Voor vragen over het boek: Whatsapp of privé bericht op Facebook (Sanne San).
https://www.facebook.com/sanne.steegemans
Of stuur JoyCiej007 een pb
(Er wordt niets aan het boek verdiend, er is geen financieel gewin)