Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:31

Ik ben bezig met een boek schrijven, dit boek zit vol gedichten en een beetje inhoud van mijn leven.
Dit gaat uitgebracht worden, preciese tijdstreek weet ik (nog) niet.

Hier slaap ik heel erg veel,
En heb net een IC ziekenhuisname achter de rug. Of Mijn lichaam ooit weer normaal gaat functioneren is de vraag...
Dit is het leed wat veel te laat hulp geven heet. Daar gaat mijn boek dan ook over. :)

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:37

Ik vraag me dna juist af, Moet ik iets doen? Waarom dan? Wat heeft mijn lijf nu nodig? Niks, nou dan doen we lekker niks. Net zoals vandaag, enige is dat ik naar stal wil, maar ik moet niks. Ik zit al 2 uur op de bank te niksen, heerlijk dat niks doen :D

Dus met andere woorden, doe lekekr ff niks, als je dat stiekem heel fijn vind.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:45

Als je nog werkt of naar school gaat kost dat veel energie als je een depressie hebt.
Ik denk dat je lichaam en geest de dagen dat je vrij bent dan gewoon nodig hebben om bij te tanken. En ja dan doe je gewoon even lekker niets.
Al ben ik zelf van mening dat je je wel gewoon moet douchen en leuk aan moet kleden, dan voel je je namelijk vanzelf al wat beter.

Ik kan voorlopig niet werken en bij mij is een dagritme van essentieel belang, ik heb dan een houvast om niet te verzanden in een diepe depressie. Het geeft me zeg maar een anker om aan vast te klampen.
Ik schrijf daarom elke week voor elke dag een kleine to-do-list op (vandaag is dat: was draaien, beneden stofzuigen, mijn moeder bellen, 30 minuten wandelen en als ik nog energie heb boven 1 kamer schoonmaken), zodat ik reden heb om op te staan.

Nu is mijn schema vandaag enorm in de war, omdat ik weer slecht nieuws te verwerken heb gekregen zojuist. Ik ga zo even een dutje doen en dan proberen om toch normaal de dag verder door te komen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:54

Vind dat zo lastig om toe te geven dat je bijvoorbeeld niks hoeft. Maar werk z'n 28 uur verdeeld over drie dagen en daarnaast studeer ik nog. Wil ergens ook wel blijven werken omdat dit me in mijn ritme houdt maar de dagen dat ik vrij ben doe ik helemaal niks. Een de ene kant heb ik zoiets van stel je niet aan, je bent lui en ga is dingen doen. Vind t gewoon heel erg lastig. Nu heb ik bijvoorbeeld dingen van mijn studie niet af en zit ik daar heel erg mee, maar toch doe ik het niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:05

Miej heb je begeleiding van een psycholoog? Om hierin een weg te vinden?

Wees niet zo streng voor jezelf, je werkt nog én je doet een opleiding +:)+ . Daar kan je heel trots op zijn :j. Het is nu ook niet echt bevorderlijk weer om naar buiten te gaan, dat speelt ook mee.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:29

LS_fotos schreef:
Ik ben bezig met een boek schrijven, dit boek zit vol gedichten en een beetje inhoud van mijn leven.
Dit gaat uitgebracht worden, preciese tijdstreek weet ik (nog) niet.

Hier slaap ik heel erg veel,
En heb net een IC ziekenhuisname achter de rug. Of Mijn lichaam ooit weer normaal gaat functioneren is de vraag...
Dit is het leed wat veel te laat hulp geven heet. Daar gaat mijn boek dan ook over. :)

Y;( dat boek zullen we dus nooit te zien krijgen :(

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:27

Inderdaad. Vreselijk, echt vreselijk. Ook zo eng, word er bang van. Bang voor mezelf. Hebben jullie dat ook?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:30

Ik schrik hier heel erg van.. Ik hoop dat ze de rust gevonden heeft..
Ik zelf heb deze angsten voor mijzelf niet, mijn vriend en ouders wel. Inmiddels gaat het goed, zelfs de medicijnen helemaal afgebouwd. Maar ook vaak genoeg dat ik me af vraag of ik ooit wel 'normaal' zal zijn zoals andere mensen.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:32

Het zet je wel aan het denken. Dan blijkt maar dat berichten en uitingen van mensen compleet anders kunnen zijn dan wat er in hun hoofd om gaat. Bedoel voornamelijk de gradatie waarin het niet goed met iemand gaat. Denk dat het ergens wel gezond is dat het je ook bang maakt voor jezelf Laetitia, pas het moment dat het allemaal echt niks meer doet lijkt mij veel erger. Al is het wel een eng gevoel. Inderdaad echt vreselijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:50

Heel heftig. Toch drukt het je wel met je neus op de feiten hoe erg het voor je omgeving moet zijn als je zelf besluit dat het genoeg is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:12

Tiggs schreef:
Heel heftig. Toch drukt het je wel met je neus op de feiten hoe erg het voor je omgeving moet zijn als je zelf besluit dat het genoeg is.

Ja, dat zet me wel aan het denken. Alhoewel ik niet echt een zicht heb op de omgeving natuurlijk, maar het is toch altijd confronterend om daar aan te denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:41

Jeetje.. heftig nieuws! Mijn zusje heeft afgelopen weekend een poging gedaan en bij mij spookt het ook in m'n hoofd dus ik wordt gewoon bang van mezelf. En nu ik tussen behandelingen in zit kan ik ook nergens heen met die angst.. bah bah bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:31

pimaude schreef:
Jeetje.. heftig nieuws! Mijn zusje heeft afgelopen weekend een poging gedaan en bij mij spookt het ook in m'n hoofd dus ik wordt gewoon bang van mezelf. En nu ik tussen behandelingen in zit kan ik ook nergens heen met die angst.. bah bah bah.

Ik kan maar 1 ding zeggen: geloof niet alles wat je denkt. Klinkt cliche, maar als je je maar bedenkt dat gedachtes niet altijd de waarheid zijn.
Verder ook jij sterkte met je zusje, ik kan me goed voorstellen dat zoiets er aardig inhakt.

Ik heb wat dingen van haar terug gelezen, zo sneu dat iets in haar verleden haar het leven zo zuur heeft gemaakt, dat ze geen andere uitweg meer zag. En als ik het zo lees, is het nu eens een keer wel gelukt...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:15

Aah jeetje hier schrik ik echt enorm van en idd dat boek zal nooit meer komen,

Heel veel sterkte met je zusje
Hier wordt ook allemaal ff teveel
Zolang ik bezig ben gaat alles goed
Maar heb ff dag niks te doen lig liefste de hele dag op me bed

(Zitten jullie ookal tegen de feestdagen op?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 11:43

Ik las het en ik kan niet anders dan in shock zijn.. Ongelofelijk, zo jong.. Ik krijg kippenvel en tranen. Vreselijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:52

Balen dat het niet goed gaat Macho. Ik houd me nog niet bezig met de feestdagen.
Ik heb deze week 36 uur gewerkt, dat is voor mijn doen onwijs veel. Ik heb het net aan volgehouden, maar gisteren was ik ff helemaal kapot. En nu nog steeds, ik moet ff keihard gas terug nemen. Maar gelukkig is het meer lichamelijk, al ben ik vandaag psychisch ook wat prikkelbaarder. Ik merk vooral dat ik wat negatieve gedachtes krijg over mezelf. Voel me onzeker en vind dat ik dingen niet goed aanpak. Moet dan hard werken om weer te relativeren.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 11:55

Joolien schreef:
Balen dat het niet goed gaat Macho. Ik houd me nog niet bezig met de feestdagen.
Ik heb deze week 36 uur gewerkt, dat is voor mijn doen onwijs veel. Ik heb het net aan volgehouden, maar gisteren was ik ff helemaal kapot. En nu nog steeds, ik moet ff keihard gas terug nemen. Maar gelukkig is het meer lichamelijk, al ben ik vandaag psychisch ook wat prikkelbaarder. Ik merk vooral dat ik wat negatieve gedachtes krijg over mezelf. Voel me onzeker en vind dat ik dingen niet goed aanpak. Moet dan hard werken om weer te relativeren.

Gek eigenlijk, je ziet het niet aan mensen..
Als ik jouw foto in je profiel zie, zie ik een gekke meid, stuiterbal, lekker vrolijk.
En als je hier schrijft, voel je je alles behalve dat. Soms, heel soms zou ik willen dat het te zien was aan mensen. Zodat mensen net als bij iemand met een gebroken been, gewoon rekening houden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:06

Zo jeetje maar wel goed dat je probeerde :)
Heb vrijdag voor eerst lange dag gewerkt en daarna nog ff buitenrit sloopte me ook wil nu niet eens me bed uit
Komt wel goed ide

Shiv het klopt inderdaad of ze je niet geloven omdat je altijd vrolijk ben.

Vaak denk ook stel me aan heb toch 2 paardjes en eigen plek hoe ken zo ongelukkig zijn

Ja hier mag paardlief mee lopen met de intocht dus iedereen heeft al over sinterklaas enz en kerst pff

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:11

Ik ben eigenlijk een stille meelezer, maar las het ook van LS_Fotos, wat vreselijk.... Y;(

Zelf ook te maken gehad met depressie, maar de laatste maanden gaat het goed gelukkig :) M'n beste vriendin ook, icm nog wat problemen en zij heeft al meerdere pogingen gedaan... hakt er elke keer weer in, maar leer er mee te leven zo goed en kwaad als het kan...

Iedereen sterkte met alles waar hij/zij mee zit :(:)

*kruipt weer terug onder steen*

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 12:12

MachoPablo schreef:
Zo jeetje maar wel goed dat je probeerde :)
Heb vrijdag voor eerst lange dag gewerkt en daarna nog ff buitenrit sloopte me ook wil nu niet eens me bed uit
Komt wel goed ide

Shiv het klopt inderdaad of ze je niet geloven omdat je altijd vrolijk ben.

Vaak denk ook stel me aan heb toch 2 paardjes en eigen plek hoe ken zo ongelukkig zijn

Ja hier mag paardlief mee lopen met de intocht dus iedereen heeft al over sinterklaas enz en kerst pff

Ik sta hier net te denken, ik heb zoveel dingen om gelukkig te zijn.
Een lief paardje om voor te zorgen, waar ik werkelijk waar alles mee mag. Afgelopen maand nog in Renesse met dr geweest. Voor het eerst strand samen.

Een leuke baan, fijn appartement, auto, lieve vrienden, konijntjes, lieve familie, een geweldige beste vriendin echt mijn rots in de branding. En zo kan ik nog meer opnoemen. En toch, toch kan ik niet 'gewoon' gelukkig zijn.

Afbeelding
Renesse <3

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:25

Aah zullen we x samen rijden in renesse hihi
Ja eingelijk als je zo nadenkt Hoe ken je zo ongeluk zyn aan alles wat je nu hebt

Heb vaak niet eens meeer zin om te vechten er tegen voel me alleen bij me paarden gelukkig

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-16 12:27

MachoPablo schreef:
Ja eingelijk als je zo nadenkt Hoe ken je zo ongeluk zyn aan alles wat je nu hebt

Heb vaak niet eens meeer zin om te vechten er tegen voel me alleen bij me paarden gelukkig

Lijkt me super leuk, alleen is Renesse bijna 4 uur met de trailer voor ons hihi.
Volgend jaar komen we weer! Dus wie weet dan! :D

Ik probeer zoveel mogelijk positief te zijn, in alle kleine dingen iets goeds te zien.
Van een klant had ik afgelopen week een bedank kaartje en een sleutelhanger van een engeltje waarop stond "deze beschermengel moet ervoor zorgen, dat al je wensen en dromen uitkomen".
Zo iets doet zoo goed, daar teer ik dan weer ff op :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:30

Shivatjuh01 schreef:
MachoPablo schreef:

Lijkt me super leuk, alleen is Renesse bijna 4 uur met de trailer voor ons hihi.
Volgend jaar komen we weer! Dus wie weet dan! :D

Ik probeer zoveel mogelijk positief te zijn, in alle kleine dingen iets goeds te zien.
Van een klant had ik afgelopen week een bedank kaartje en een sleutelhanger van een engeltje waarop stond "deze beschermengel moet ervoor zorgen, dat al je wensen en dromen uitkomen".
Zo iets doet zoo goed, daar teer ik dan weer ff op :)

Ohja voor mijn 2 uur te paard of halfuur trailer maae houden we in gedachten

Wat leuk zeg

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:22

Ik krijg ook weleens de opmerking 'jij, depressief?'. Komt heel hard aan als mensen het niet geloven en ga dan ook weer denken dat ik me maar aanstel enzo..

Hier een wat wisselende week achter de rug door het ophogen van de dosering AD. Reageer erop met heel veel spanning en depressieve gedachten.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:56

Waar lazen jullie het van LS_fotos?
Heel verdrietig inderdaad :(

edit ik lees het net op voorpagina nieuws... Y;(