Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:06

Dus als ik het goed begrijp is het voldoende als mijn groom bij de p/a staat en verder nergens? (ik rij kenninsmakingsklasse)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 09:27

Als het niet al te warm is (wat ik niet verwacht....hoewel, hier in NL kan het zo omslaan) is de P/A voldoende. Het hoeft ook nog niet eens. Maar het is wel prettig als je paard wat water kan krijgen. En stel dat je hartslag te hoog is en je moet 10 minuten wachten is het wel prettig bij bepaald weer dat er iemand staat met een dekentje voor de achterhand. Als de hartslag goed is, kun je natuurlijk meteen door. Je hebt dan tenslotte al 2 km gestapt voor de P/A.

Zowiezo veel dekens meenemen. Zweet, regen, vliegendekens, alles kun je nodig hebben. Beter mee verlegen dan om verlegen.

De groom heeft tijdens een wedstrijd een beetje de rol van slaaf.... Knipoog Dus als ruiter moet je zorgen dat het de groom aan niks ontbreekt. Broodjes en drinken mee dus. En tijdens de rit moet de groom zorgen dat het aan de ruiter en paard niks ontbreekt.

Ik ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen!!!

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:05

Ik heb er in ieder geval heeeeeel erg veel zin in! Al ben ik wel een beetje zenuwachtig omdat alles nieuw is. Bang dat ik dingen vergeet, of verkeerd rij ofzo. al heb ik begrepen dat alles in Holten heel goed is aangegeven.

Verder hoop ik dat Irsa me niet in de steek laat. Ze heeft zo d'r buien dat ze gewoon geen zin heeft om te lopen, zou nogal vervelend zijn tijdens de endurance Knipoog . Al denk ik dat ze door de aanblik van alle andere paarden wel wil lopen, ze wil altijd graag mee met andere paarden, dus dat zal deze keer ook wel goedkomen.

Het enige waar ik nog een beetje mee zit zijn mijn beugels. Ik heb IJslandse veiligheidsbeugels. In het reglement staat dat je dichte of veiligheids beugels moet hebben. Ik hoop dat ze mijn IJslandse beugels als veiligheidsbeugels willen zien. IK heb wel schoenen met een hak aan, maar niet met een mega duidelijke hak. Ik neem dus maar een extra paar schoenen mee. al hoop ik dat ik gewoon met mijn rijschoenen mag rijden.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:39

Ijsland beugels zijn volgens mij wel goed hoor. En dingen vergeten......tja, dat zal best. Maar hoeveel wedstrijden je ook al gereden hebt, je vergeet elke keer weer wat. En elke wedstrijd is weer anders en zijn er weer dingen waarvan je denkt, dat moet volgende keer anders of zo.

Neem gewoon zoveel mogelijk mee wat je denkt misschien nodig te hebben. Al is het 30 graden, mijn regendeken gaat altijd mee!!! Extra hoofdstel, zodat je altijd reserve onderdelen hebt. Mijn endurance-maatje was eens haar singel vergeten. Niet slim dus. Gelukkig was er een winkeltje en kon ze er 1 kopen. Nu zeult ze dus standaard 2 singels mee. Je kunt niet alles dubbel meenemen natuurlijk, maar probeer toch wat dingen reserve mee te nemen.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:41

Ben ik weer Haha! Lekker vakantie gehad. Vandaag druk bezig geweest met de bordjes klaarmaken en dat soort dingen. Nog iets meer dan een week en dan barst het weer los Haha! Nog even op een paar dingen reageren die ik hier terloops in dit topic ben tegengekomen Lachen Er is in klasse 2 geen massastart, maar een individuele start. Alleen in klasse 3 vindt een massastart plaats voor beide afstanden.

Wat betreft de paddocks in het weiland: voor elke paddock moet 5 euro betaald worden, of deze nou de dag van tevoren wordt opgebouwd en de hele wedstrijd-dag blijft staan of dat je op de wedstrijd-dag zelf de paddock maar voor 1 uurtje neerzet 'omdat er toch ruimte genoeg is'. Als je het terrein oprijdt zal aan je gevraagd worden of je een paddock neer wilt zetten die dag. Je kunt dan aan de parkeerwacht 5 euro betalen, je krijgt dan een bonnetje mee wat je moet kunnen laten zien op het moment dat ernaar gevraagd wordt Knipoog

Nog meer vragen en opmerkingen? Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:46

Merens schreef:
Goh ik val wel een beetje buiten de boot omdat ik niet blijf slapen... weheeh nou hoor ik er niet bij.... Verdrietig

En ik sta daar in m'n eentje vrijdag... helemaal alleen... sniffel. Verdrietig (nou, goed, met heleen en lyngvi + roskur dan... Knipoog)

Wanneer krijg ik m'n bonnetje dan Maarten, tenslotte heb ik samen met inschrijvingsgeld al betaald. Lijkt me wel slim om een afschrift mee te nemen waarop staat dat ik heb betaald, of niet?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 14:13

sflj schreef:
Ik ben trouwens sinds kort lid van de DER, heb dat formulier voor de KNHS op de bus gedaan, maar zag dat ik op het inschrijfformulier een of ander nummer in moet vullen dat ik nog niet heb. Zijn ze bij de KNHS snel genoeg of zal ik de inschrijving maar gewoon zonder dat nummer opsturen?

Dit was dus 2 weken geleden. De volgende dag heb ik de KNHS gebeld, de betreffende persoon was er niet; vakantie. Maar... zo werd mij verzekerd, normaal gesproken zou het nooit langer dan 2 weken duren. Ondertussen moest ik me maar inschrijven en op de inschrijving "in aanvraag" zetten. Vanmorgen kreeg ik post van de KNHS, blijkt er (weer) een mutatie formulier in te zitten, dit keer 1tje voor personen, die ik moest invullen.Had dat niet in één keer gekund? Verward Heb 'm inmiddels op de bus gedaan. Hoop maar dat het uiteindelijk goed komt en ik er op de wedstrijd(en) geen gedonder om krijg.

Tot ziens in Holten! Doei, doei

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:28

Maarten schreef:
Er is in klasse 2 geen massastart, maar een individuele start. Alleen in klasse 3 vindt een massastart plaats voor beide afstanden.

Ik dacht toch echt dat individueel niet meer gedaan werd..... Verward
In KWB hebben ze ook op het laatste moment van de jury de 2 groepen samen moeten voegen.

Voor mij persoonlijk ook jammer want Lady heeft wat moeite om in dr eentje weg te trekken.

Wanneer komen de boekjes?? *zit al naast de brievenbus*

En ik wou nog iets vragen......ben het effe kwijt.....

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:03

Geloof dat individueel wel kan, maar niet in 2 groepen. Zoiets. vanaf hoelaat kan er dan gestart worden in klasse 2??

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:22

En vanaf hoelaat de kennismakingsklasse? (of mijn starttijd? Knipoog )

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:38

Woeii ik heb zelfs nog op internet een halsterhoofdstelletje kunnen vinden! (en een ander nylon hoofdstel dat ik iig morgen al heb, dusse dat heb ik in ieder geval!)

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:41

Maarten schreef:
Ben ik weer Haha! Lekker vakantie gehad. Vandaag druk bezig geweest met de bordjes klaarmaken en dat soort dingen. Nog iets meer dan een week en dan barst het weer los Haha! Nog even op een paar dingen reageren die ik hier terloops in dit topic ben tegengekomen Lachen Er is in klasse 2 geen massastart, maar een individuele start. Alleen in klasse 3 vindt een massastart plaats voor beide afstanden.

Wat betreft de paddocks in het weiland: voor elke paddock moet 5 euro betaald worden, of deze nou de dag van tevoren wordt opgebouwd en de hele wedstrijd-dag blijft staan of dat je op de wedstrijd-dag zelf de paddock maar voor 1 uurtje neerzet 'omdat er toch ruimte genoeg is'. Als je het terrein oprijdt zal aan je gevraagd worden of je een paddock neer wilt zetten die dag. Je kunt dan aan de parkeerwacht 5 euro betalen, je krijgt dan een bonnetje mee wat je moet kunnen laten zien op het moment dat ernaar gevraagd wordt Knipoog

Ja, problemen met het formulier. Zeg je vader aub dat hij een klasse II plek vrijhoudt. Komt er aan namelijk.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:42

ER is een keuze tussen ofwel individueel ofwel Massastart. Alles daarbuiten mag niet. Daarom moest in KWB ook gekozen worden en hebben ze uiteindelijk voor massa gekozen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:49

[VMR] endurancevraag: halsterhoofdstel

Sorry voor de reclame Knipoog, maar ik dacht, ik zet mijn topic hier even neer. Dit in plaats van de vraag hier te posten en offtopic te gaan. Knipoog Hoop nml zoveel mogelijk verschillende meningen te verzamelen om mijn eigen te vormen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 07:47

Maarten schreef:

Waneer komt het boekje??????????????? Haha!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:21

Roskur schreef:
En ik sta daar in m'n eentje vrijdag... helemaal alleen... sniffel. Verdrietig ([b]nou, goed, met heleen en lyngvi + roskur dan...;))

Wanneer krijg ik m'n bonnetje dan Maarten, tenslotte heb ik samen met inschrijvingsgeld al betaald. Lijkt me wel slim om een afschrift mee te nemen waarop staat dat ik heb betaald, of niet?

*uche*kuch* Schijnheilig

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:35

Nog een week.........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:05

Nog even over de start in klasse 2: de organisatie mag in klasse 2 kiezen tussen een individuele start OF een massastart. De organisatie van Holten heeft gekozen voor een individuele start, andere organisaties kiezen voor een massastart. Maar starten in kleine groepjes of in twee grotere groepen, dat mag in klasse 2 dus niet meer. Zo staat het dus ook in het reglement (lees mijn post van een paar pagina's geleden nog even). Zo duidelijk? Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 20:33

Dit is trouwens de enige 'afdaling' die erin zit - Vippie kent 'm vast nog wel Haha!. Ik zou er niet in een stevige galop naar beneden gaan, maar in draf kan het best:

Afbeelding
Afbeelding

Aan de andere kant ziet-ie er zo uit:

Afbeelding

Daar staat trouwens een bordje dat het een helling/afdaling van 8 of 10% is. Mijn vriendje moet altijd best hard trappen op zijn mountainbike. Maar steil vind ik ze zelf niet, het is voornamelijk 'vals plat'. Haha!

En wie nog meer lekker gemaakt wil worden verwijs ik naar [ITP] Retje & Laiser eindelijk over de Berg! (dag 3-b) of de fotoserie op mijn website. Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:08

In gedachte zie ik Vip daar weer lopen toen wij haar tegemoet reden voor het 2e rondje na de vet-gate.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 07:22

tsja moest ff tsjekken of knollie niet kreupel was, vind het nog steeds een wonder dat ik er weer opgekomen ben...

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 08:43

*heeft er al erg veel zin in*

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:46

Karin, jij hebt vast de groomroute van de klasse II. Wil je mij daaraan helpen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 10:47

Nope, heb ik niet. Het kan zijn dat de route van klasse 2 dit jaar anders is dan vorig jaar. Vorig jaar stond de groomroute achterop de kaart die bij het boekje zat. Mocht dat niet zo zijn (of is het alleen die van klasse 1) dan wil ik er komende week met alle plezier eentje schrijven op basis van de wedstrijdroute. Maar de organisatie kennende is alles wel weer prima voor elkaar en dan zit er gewoon weer een volledige groomroute bij het boekje. Lachen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:32

Karin Thanx voor de foto's! Kan ik me erop voorbereiden haha. Wij hebben hier in dit deel van Lunteren denk ik bijna geen weg die vlak loopt... Haast alles loopt over de goudsberg, dus voor Domi hoeft het geen probleem te zijn....
Maar wauwie wat is het mooi daar in Holten(niet dat wij het hier slecht hebben...)