[WN] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:20

rapido schreef:
ch_ntii123 schreef:
Sorry, maar voor een 2 jarige vind ik dit echt heel erg zwaar, het paard wordt als het ware in de krul getrokken met een slof... ik vind dit best sneu

Wel een hardstikke mooi (rustig lief beestje:D)
(sorry als het al gezegd was, maar heb geen zin om 13 pagina's door te lezen..
Als je goed kijkt zie je dat het paard niet met slof gereden word maar met een German martigaal oftewel Tiedeman teugel!

Sorry, dan heb ik niet goed gekeken.. maar het lijkt net alsof hij echt de krul in getrokken wordt...

Zoals dat PB-tje.. je kan natuurlijk ook wat ver gaan...

Ik hoop (net als de andere) dat je er goed over na heb gedacht.. ga je hem meteen doorrijden of laat je hem nog even een jaar op het land staan?

Moniek

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:22

ik heb al een slotje aangevraagd
normale reactie's had ik wat mee gekunnen hier totaal niet mee

Sabinee__

Re: eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:23

Jezus, stel je niet zo aan.
Er zitten genoeg tips, vragen, advies etc tussen hoor.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:24

ik hoor op het filmpje iets over een paard die langer zadelmak is, en dat dit paard oogt meer paard. en daarna die man zegt waarom en zegt iemand anders drie jarige. verder versta ik het niet:)

Posh

Dat risico loop je altijd met iets plaatsen op Bokt ;)

Of je nou wil of niet, ieders mening wordt gegeven en ik denk dat iedereen wel weet hoe Bokt over het inrijden van jonge dieren denkt.

In elk geval veel plezier met het mooie paardje ;)

MarJon

Die zal er ook wel snel opkomen als ik dat o lees allemaal. Maar goed als je dit er op zet kun je hte verwachten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:25

Moniek schreef:
adil18 schreef:
och gut gut gut, een beetje gepikeerd? :D Ik schrijf op een hele normale manier, stel normale vragen (terwijl jij me dan weer met Google wegwuift...Ik had graag JOUW visie gehad en niet die van Google, maal alla...).

Het mag voor jou duidelijk zijn omdat jij er bij was, maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeggen dat niet of nauwelijks te horen is wat er gezegd wordt, dit o.a. door de sterke ruis en de muziek op de achtergrond. face it, de kwaliteit van het geluid is bagger...

net als jou commetaar
is niet normaal hoe je dat vraagt op zo'n minachtige manier

Oh ja? Wat is hier minachtend aan dan? :

Citaat:
Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Moniek schreef:
met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

Adil18 schreef:
Nou ja, je hebt uiteindelijk gelijk, als jij er vertrouwen in hebt is het goed, dat is alles wat er toe doet. Maar ik ben wel benieuwd waarom juist met 2, zou je dat uit kunnen leggen? Het hoeft niet per se en mag ook via PB, maar ben toch best nieuwsgierig...!

Juist heel respectvol zou ik zeggen...En dan zeggen dat mijn commentaar bagger is...Mijn muis neigt steeds meer naar de TEM-knop... :(
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-09-09 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:25

Anya schreef:
Je kunt een paard inrijden als de Epiphysen-spleet is dichtgegroeid (die zit net onder het kniegewricht), dichtgegroeid is- Dat deel van het skelet zit in het begin nog niet vast aan het scheenbeen. Rond de leeftijd van 3 - 3,5 jaar is dat bot wel aan het scheenbeen gegroeid. Het risico op blessures neemt daarna aanzienlijk af. Je hoeft dus niet te wachten tot het hele skelet is volgroeid. Het gaat heel specifiek om dat stukje bot. Of dat is dichtgegroeid kun je op foto's heel goed zien trouwens.

Volgens mij zit de ruiter toch echt op de rug van het paard.... Dat het been dan is dichtgegroeid is heel erg fijn, maar de kans op kissing spines ed bestaat echt echt echt nog steeds hoor, oa.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:26

Sabinee__ schreef:

pardon?
tips? op het land nu meteen?
advies? nooit doen
vragen? waarom zo vroeg?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:26

ik heb hier geen woorden voor, ik ga me er ook niet verder niet over uitlaten.

Veel plezier met je nieuwe paardje :)

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:26

Moniek schreef:
adil18 schreef:
och gut gut gut, een beetje gepikeerd? :D Ik schrijf op een hele normale manier, stel normale vragen (terwijl jij me dan weer met Google wegwuift...Ik had graag JOUW visie gehad en niet die van Google, maal alla...).

Het mag voor jou duidelijk zijn omdat jij er bij was, maar ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeggen dat niet of nauwelijks te horen is wat er gezegd wordt, dit o.a. door de sterke ruis en de muziek op de achtergrond. face it, de kwaliteit van het geluid is bagger...

net als jou commetaar
is niet normaal hoe je dat vraagt op zo'n minachtige manier

Oh ja? Wat is hier minachtend aan dan? :

Citaat:
Adil18 schreef:
Huh? Een 2-jarige onder het zadel met een veel te strakke bijzet en een oefening wat aanzet tot een spinn lijkt...Euh :?

Ik ben gisteren nog wezen kijken naar een 2-jarige quartermerrie samen met een man die ik les geef. De persoon die dit paard verkoopt heeft veel verstand van Quarters (zowel van de fok als van het rijden, heeft ook meerdere goede fokmerries en een eigen ggk dekhengst...) en benadrukte gisteren keer op keer dat het belangrijk is je niet door de lichaamsbouw van de Quarter voor de gek te laten houden, dat ze de tijd nodig hebben als ieder ander paard. Hij begint pas met 3,5/4 met rijden....

Moniek schreef:
met alle respect dit paard staat bij een top trainer en top stal waar menig reining ruiter van droomt

Adil18 schreef:
Nou ja, je hebt uiteindelijk gelijk, als jij er vertrouwen in hebt is het goed, dat is alles wat er toe doet. Maar ik ben wel benieuwd waarom juist met 2, zou je dat uit kunnen leggen? Het hoeft niet per se en mag ook via PB, maar ben toch best nieuwsgierig...!

Juist heel respectvol zou ik zeggen...En dan zeggen dat mijn commentaar bagger is...Mijn muis neigt steeds meer naar de TEM-knop... :([/quote]

goh dat ik dat al gedaan had :( :(

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:27

ik ben nog steeds benieuwd; ga je hem meteen (zelf) doorrijden of laat je hem een jaartje staan?
Laatst bijgewerkt door ch_ntii123 op 14-09-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:28

Moniek schreef:
goh dat ik dat al gedaan had :( :(

Maar vertel eens wat er minachtend aan is?

MarJon

Moniek schreef:
Sabinee__ schreef:

pardon?
advies? nooit doen
vragen? waarom zo vroeg?

Het zyn wel vragen tips en adviesen! Alleen niet zo als jij wil!

marleen_usar

Ik kom dit topic net pas tegen en dacht bij het lezen aan een grap, helaas het is waar.Hoe kan iemand die weet wat hij doet er met 2 jaar op stappen?

Adil

ch_ntii123 schreef:
ik ben nog steeds benieuwd; ga je hem meteen doorrijden of laat je hem een jaartje staan?

Weet ze nog niet

Zwartwitje

Moderatoropmerking:
Dames, ik verzoek jullie nogmaals dringend om respectvol naar elkaar te blijven. Slotjes op verzoek plaatsen we niet, maar als het zo doorgaat met de sneren over en weer, ben ik genoodzaakt een slotje te plaatsen voor overleg met de andere moderators en dat zou jammer zijn.

Ook wil ik verzoeken aan mensen die net binnen komen vallen, om eerst het topic door te lezen voordat je reageert. Een groot aantal opmerkingen is eerder in het topic al veel vaker gemaakt.
Zie verder ook mijn moderatoropmerking op pagina 7: Zwartwitje @ [WN-ITP] eindelijk morgen mijn droompaardje halen

Breghje

Moniek schreef:
Sabinee__ schreef:

pardon?
advies? nooit doen
vragen? waarom zo vroeg?

Je bent, heel eerlijk gezegd, behoorlijk wispelturig bezig. Je krijg tips en adviezen genoeg, maar omdat iemand één keer niet weet vanaf een link waar een paard staat ga je meteen weer de verdediging in. Jammer voor je paardje, die gaat zo een gemiste kans op een leuke jeugd krijgen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:29

Jullie kunnen je ook gewoon gedragen als volwassenen en er verder niet op ingaan ipv meteen op die tem knop te blijven klikken.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:29

Moniek schreef:
Sabinee__ schreef:

pardon?
advies? nooit doen
vragen? waarom zo vroeg?

Ik ga er niet eens meer op in. Ik vind jou zó verschrikkelijk bezig en die trainers van je ook.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:29

Sugarfoot schreef:
Dat risico loop je altijd met iets plaatsen op Bokt ;)

Of je nou wil of niet, ieders mening wordt gegeven en ik denk dat iedereen wel weet hoe Bokt over het inrijden van jonge dieren denkt.

In elk geval veel plezier met het mooie paardje ;)

voor meningen sta ik open maar niet op de manier waarop ze gegeven worden.
inrijden op jonge leeftijd is bokt op tegen? ik geloof dat heel bokt op de eerste rang zit als op eurosport anky wint
of edward gal op een 9 jarige een wereldrecord zet,,dan word er nergens naar geroepen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:30

brrr hier gaan me de haren van overeind staan... ben jij en je trainer ookal aan het werk gezet toen je nog in de luiers zat.... daarnaast wordt het paard ook nog op een dusdanige manier aan het werk gezet waarvan me de haren nog meer overeind gaan staan...

dan kun je wel leuk een slotje aanvragen, maar had je positief nieuws vanuit hier verwacht? daarnaast staat hier een paar regels boven dat een thiedeman teugel niet dwingt?? uuuhm nee niet dwingt, maar ook geen vrijheid geeft...

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:30

Een negenjarige is wel een stukje ouder.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:31

Moniek schreef:
Sabinee__ schreef:

pardon?
advies? nooit doen
vragen? waarom zo vroeg?

Het zyn wel vragen tips en adviesen! Alleen niet zo als jij wil![/quote]

nee is een mening opleggen is heel anders

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 17:31

lovesfacheux schreef:
Een negenjarige is wel een stukje ouder.

ja word wakker hoelang denk je dat daar overheen gegaan is?